Aρχείο ετών
νέα
πρόγραμμα
ομάδες-πληρώματα
άλλες ομάδες
βαθμολογία
ιερά τέρατα
Μοντε Κάρλο (J)
ωράριο
ιστορικό
νέα αγώνα
συμμετοχές
αποτελέσματα
φωτογραφίες
ανασκόπηση

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Kεντρική Σελίδα  / WRC  / Πρόγραμμα  2024  / Μοντε Κάρλο (J)  / Νέα Αγώνα  / Αρθρο

71o Ράλι Μόντε Κάρλο 22 - 26 Ιανουαρίου 2003, 1ος γύρος:  Citroen: Καλύτερα δεν γίνεται !

Ο απεσταλμένος μας στο Μονακό Γιάννης Χαρπίδης σχολιάζει: Ακόμα και οι ίδιοι οι άνθρωποι της Citroen δύσκολα θα μπορούσαν να πιστέψουν πριν από λίγες ημέρες τον θρίαμβο που κατάφεραν στο Ράλι Μόντε Κάρλο, τον πρώτο αγώνα του 2003, κερδίζοντας τις τρεις πρώτες θέσεις.

Τα πράγματα φυσικά είχαν ξεκαθαρίσει σε μεγάλο βαθμό από το 2ο σκέλος, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά την κορυφή. Εσωτερικές εντολές από την Citroen δεν δόθηκαν και έτσι χωρίς ουσιαστική πίεση οι Loeb και McRae ακολούθησαν έναν συγκρατημένο ρυθμό χωρίς ρίσκα με μοναδικό σκοπό τον τερματισμό. Δυσάρεστες εκπλήξεις δεν υπήρξαν και έτσι ο νεαρός Γάλλος έφθασε στον τερματισμό στο Μονακό νικητής, παίρνοντας την νίκη που την προηγούμενη χρονιά του είχε αφαιρεθεί για παράνομη αλλαγή ελαστικών.

Την ίδια στιγμή, η δεύτερη θέση του McRae επισφράγισε με τον καλύτερο τρόπο την προσπάθεια του Σκώτου που δείχνει φανερά ανανεωμένος και αποφασισμένος στην καινούργια του ομάδα έχοντας ένα ισχυρό κίνητρο που δεν είναι άλλο από την Xsara WRC.

Τα πράγματα πάντως δεν ήταν το ίδιο εύκολα και για τον Sainz που διατήρησε τελικά την τρίτη θέση που είχε στο τέλος της χθεσινής ημέρας, μετά από μια έντονη όμως μάχη με τον Martin. Τα κατεστραμμένα τακάκια στον πίσω αριστερό τροχό της Xsara ήταν αρκετά για να εξανεμήσουν την διαφορά του από τον Εσθονό που, φεύγοντας από το σέρβις παρκ για τις δύο τελευταίες ειδικές του αγώνα, βρισκόταν 8’’ μπροστά από τον Sainz. Ο Ισπανός όμως, τρεις φορές νικητής του αγώνα, ήταν αποφασισμένος για το καλύτερο και εκμεταλλευόμενος και την εμπειρία του στις συνθήκες του Μόντε Κάρλο και επιλέγοντας σλικ ελαστικά με χάραξη (σε αντίθεση με τον Martin που χρησιμοποίησε στο Focus τελείως σλικ ελαστικά) κατάφερε τελικά να κερδίσει και στις 2 τελευταίες ειδικές διαδρομές, κερδίζοντας τελικά την τρίτη θέση για μόλις 3,3’’ από τον Martin που έδειξε, σε όλο τον αγώνα, ταχύτητα και ωριμότητα δικαιώνοντας σε μεγάλο βαθμό και την επιλογή της Ford να ποντάρει σε νέους οδηγούς.

Cedric Robert
Ο ταχύτατος και αποτελεσματικός Cedric Robert.
Χάρη μάλιστα στον Martin αλλά και τους πολύτιμους βαθμούς του άπειρου αλλά ταχύτατου Duval, η Ford βρίσκεται στην δεύτερη θέση του Πρωταθλήματος Κατασκευαστών πίσω από την Citroen. Αντίθετα, τα πράγματα μπορεί να ξεκίνησαν αλλά δεν ολοκληρώθηκαν με τον καλύτερο τρόπο για την Peugeot που είδε χθες τον Gronholm να χάνει κάθε ελπίδα για νίκη. Η σημερινή ημέρα λοιπόν κύλισε χωρίς να παρθούν ρίσκα και ο Burns δεν κυνήγησε κάποια καλύτερη θέση με κίνδυνο μια εγκατάλειψη και αρκέστηκε στους βαθμούς που πρόσφερε η πέμπτη θέση στον ίδιο και την Peugeot, η οποία τελικά κέρδισε και έναν βαθμό από τον Gronholm. Η ευχάριστη έκπληξη για τους Γάλλους πρωταθλητές πάντως ήταν η εξαιρετική επίδοση του νεαρού Robert που συμμετείχε με ιδιωτικό 206 WRC της ομάδας Bozian και σίγουρα άνοιξε το δρόμο για την συμμετοχή του σε ορισμένους αγώνες με εργοστασιακό αυτοκίνητο της Peugeot. Τέλος, σε αντίθεση με την Subaru που είδε και τα δύο της αυτοκίνητα να εγκαταλείπουν από την πρώτη κιόλας ημέρα αφήνοντάς την έξω από τους βαθμούς τόσο στην Hyundai με τον Schwarz όσο και στην Skoda με τον κεφάτο Auriol, ο πρώτος αγώνας της χρονιάς έφερε και τους πρώτους βαθμούς στο Πρωτάθλημα Κατασκευστών.

Σε ό,τι αφορά το «Πρωτάθλημα των Νέων», το JWRC, η πρώτη θέση δεν άλλαξε χέρια και την νίκη πήρε ο νεαρός πρωταθλητής Γαλλίας, Tirabassi, με Clio, χωρίς να απειληθεί από τον ταχύτατο Φινλανδό Katajamaki που συμμετείχε με το πρωτοεμφανιζόμενο στα S1600, νέο VW Polo. Τυπικός νικητής της κατηγορίας των S1600 που δεν συμμετέχει στο πρωτάθλημα των JWRC λόγω του περιορισμού της ηλικίας είναι πάντως ο Jean Joseph (Renault Clio), ο οποίος κινήθηκε ταχύτατα και χωρίς λάθη διατηρώντας την πρώτη θέση σε όλη τη διάρκεια του αγώνα._Γ.Χ (giannisx@4troxoi.gr)

Διαβάστε ακόμα:
71o Ράλι Μόντε Κάρλο: Θρίαμβος της Citroen