Aρχείο ετών
νέα
πρόγραμμα
ομάδες-πληρώματα
άλλες ομάδες
βαθμολογία
ιερά τέρατα
Μοντε Κάρλο (J)
ωράριο
ιστορικό
νέα αγώνα
συμμετοχές
αποτελέσματα
φωτογραφίες
ανασκόπηση

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Kεντρική Σελίδα  / WRC  / Πρόγραμμα  2024  / Μοντε Κάρλο (J)  / Νέα Αγώνα  / Αρθρο

71o Ράλι Μόντε Κάρλο 22 - 26 Ιανουαρίου 2003, 1ος γύρος:  Citroen 1 - 2 - 3

Sebastien Loeb
H μικρότερη ημέρα, σε μήκος ε.δ., του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι ήταν η σημερινή 2η μέρα του Ράλι Μόντε Κάρλο. Έφτανε όμως για να προσφέρει έντονες συγκινήσεις και μεγάλες ανατροπές, και να δώσει τη χαρά στη νεοφώτιστη Citroen να κατακτήσει με τους Loeb, McRae και Sainz τις 3 κορυφαίες θέσεις της κατάταξης.

Άσχημα ξεκίνησε το 2ο σκέλος του αγώνα , με την πρώτη από τις τέσσερις σημερινές ε.δ. να ακυρώνεται για λόγους ασφαλείας (πολλοί θεατές και μερικά άσχημα παρκαρισμένα αυτοκίνητα). Έτσι έμεναν μόνο 82 χλμ ε.δ. για να τελειώσει το σημερινό σκέλος που όμως αποδείχθηκαν δραματικά. Στην επόμενη ε.δ. του αγώνα ο Sebastien Loeb (Citroen) εκμεταλλεύτηκε τον στεγνό δρόμο και πλησίασε τον προπορευόμενο στην κατάταξη Gronholm (Peugeot) στα 12,8 δεύτερα. Ο Γάλλος οδηγός της Citroen πήρε την ε.δ. με διαφορά 5,6 δεύτερα από τον ομόσταυλό του Colin McRae, αφήνοντας τον Gronholm στην 3η θέση.

Η επόμενη ε.δ., η 9η, ήταν αυτή που σημάδεψε τον αγώνα. Στο σέρβις παρκ λίγο πριν ξεκινήσουν για την ε.δ. ο Gronholm έλεγε ότι «δεν θα είναι καθόλου εύκολο να κρατήσει πίσω του τον Loeb», χωρίς να ξέρει πόσο προφητικά ήταν τα λόγια του. Πολλά συνέβησαν στην ε.δ. αυτή. Πρώτο θύμα της ο νεαρός οδηγός της Ford Mikko Hirvonen, που ανετράπη χωρίς ευτυχώς προβλήματα για τον ίδιο και τον συνοδηγό του. Το ατύχημα αυτό καθυστέρησε για λίγο την ε.δ., που συνεχίστηκε αργότερα με νέο θύμα τον Fredy Loix, που είχε μια
Markko Martin
ανώδυνη έξοδο, δεν μπόρεσε όμως να επαναφέρει το Hyundai στον δρόμο. Τελευταίο θύμα, άλλα σημαντικότερο, ο Marcus Gronholm που σε μια έξοδο χτύπησε σε έναν βράχο λαβώνοντας άσχημα το σύστημα διεύθυνσης του Peugeot. Έτσι ο Loeb, που στο μεταξύ είχε κάνει τον ταχύτερο χρόνο στην ε.δ., εμπρός από τους Sainz και Martin, πέρασε στην πρώτη θέση της γενικής κατάταξης. Και ενώ ο Gronholm είχε αποφασίσει να εγκαταλείψει η ομάδα του ανακάλυψε ότι μετά τις εγκαταλείψεις των Loix και Hirvonen υπήρχαν μόνο 7 αυτοκίνητα στον αγώνα που διεκδικούσαν βαθμούς για τους κατασκευαστές. Έτσι ο Corrado Provera έδωσε εντολή στον Gronholm να συνεχίσει όπως μπορεί τον αγώνα μέχρι το σέρβις παρκ. Μετά από αυτό ο Φινλανδός οδηγός προσπάθησε να επιδιορθώσει το αυτοκίνητο και συνέχισε την ε.δ. βγαίνοντας από αυτήν, μία σχεδόν ώρα από τότε που πήρε εκκίνηση.

Colin McRae
Τελευταία ε.δ. της ημέρας και ο Loeb προτίμησε να οδηγήσει πιο σίγουρα δίνοντας έτσι την ευκαιρία στον ομόσταυλό του Carlos Sainz να πάρει την πρώτη του ε.δ. με την νέα του ομάδα, 1,1 δεύτερα εμπρός από τον Colin McRae και 1.9 από τον πολύ γρήγορο Markko Martin (Ford), που έκανε πολύ καλό αγώνα, παρά τις δύο μόνο ώρες ύπνου που είχε το προηγούμενο βράδυ εξαιτίας στομαχικών διαταραχών. Tο τέλος της ημέρας βρήκε τον Loeb στην κορυφή της κατάταξης να προηγείται των δύο άλλων οδηγών της Citroen, McRae και Sainz, 1:07,9 και 1:45,0 αντίστοιχα, ενώ στη 4η θέση έχει περάσει ο Markko Martin, 39.4 δεύτερα πίσω από τον Ισπανό. Ο Richard Burns, βρίσκεται στην 5η θέση 1:14,5 πίσω από τον Εσθονό και αποδίδει τους χρόνους του, αλλά και την έξοδο του Gronholm στην λάθος επιλογή ελαστικών που ήταν πολύ σκληρά αλλά και στην πολύ σκληρή ανάρτηση του Peugeot, στις δύο τελευταίες ε.δ.

Ο «ιδιώτης» Cedric Robert που συμμετέχει με ένα Peugeot της Bozian βρίσκεται στην 6η θέση της κατάταξης, εμπρός από τον Kresta (Peugeot) και Duval (Ford), ενώ Schwarz (Hyundai) και Auriol (Skoda) που συμπληρώνουν την δεκάδα. Στην 15η θέση ο Gronholm 32:20,0 πίσω από τον Loeb, θέλει μόνο τον τερματισμό που θα προσφέρει βαθμό ή βαθμούς στην ομάδα του.

Brice Tirabassi
Αν για μερικούς η μέρα είχε μόνο 82 χλμ ε.δ. για κάποιους άλλους είχε μόνο 45. Και αυτό γιατί ένα αυτοκινητιστικό ατύχημα, σε ένα τούνελ του δρόμου που οδηγούσε στην 9η ε.δ., και η φωτιά που ξέσπασε ανάγκασε την τροχαία να κλείσει τον δρόμο. Έτσι 21 αγωνιζόμενοι που δεν είχαν προλάβει να περάσουν από το σημείο αυτό έμειναν πολλές ώρες εκεί και στο τέλος πήραν εντολή να επιστρέψουν στο σέρβις παρκ, έχοντας κάνει μόνο την 2η σημερινή ε.δ. Μετά από αυτό οι 21 αγωνιζόμενοι πήραν τον χρόνο του Μirco Baldacci (Fiat Punto) που ήταν ο τελευταίος που πέρασε από το σημείο και έκανε τις 2 τελευταίες ε.δ.

Στο πρωτάθλημα νέων τη σημερινή μέρα σημάδεψαν ο αποκλεισμός του Daniel Carlson (Suzuki Ignis Super 1600), που ήταν πρώτος στην χθεσινοβραδινή κατάταξη του πρωταθλήματος Νέων. Αστυνομικοί τον σταμάτησαν στον αυτοκινητόδρομο, για υπερβολική ταχύτητα και τον καθυστέρησαν τόσο πολύ ώστε να μην προλάβει να μπει εγκαίρως στο χώρο του παρκ φερμέ. Έτσι στην κατάταξη στο τέλος του 2ου σκέλους προηγείται ο Brice Tirabassi (Renault), και ακολουθούν οι Kosti Katajamaki (VW Polo) με διαφορά 3:47,0, ενώ 25,3 δεύτερα πίσω του είναι ο Marcus Ligato (Fiat Punto). Πάντως στα 1600 κ.ε. πρώτος, στην 13η θέση της ε.δ. είναι ο Simon Jean-Joseph (Renault Clio), που όμως δεν συμμετέχει στο θεσμό.

Τρίτη και τελευταία μέρα του αγώνα αύριο και τα 36 πληρώματα που συνεχίζουν τον αγώνα θα ξεκινήσουν στις 09:15 τοπική ώρα (10:15 ώρα Ελλάδος) για την πρώτη από τις 4 ε.δ. με τις οποίες ολοκληρώνεται ο αγώνας.

Στιγμιότυπα από το σημερινό δεύτερο σκέλος μπορείτε να παρακολουθήσετε αύριο Κυριακή βράδυ στις 01:00 μετά τα μεσάνυχτα από το Star Channel, ενώ σήμερα το βράδυ την ίδια ώρα μπορείτε να παρακολουθήσετε στιγμιότυπα από το πρώτο σκέλος.

Αναλυτικά αποτελέσματα, συμμετοχές, ωράριο, χάρτη καθώς και φωτογραφίες θα βρείτε στις σελίδες του αγώνα.