Aρχείο ετών
νέα
πρόγραμμα
ομάδες-πληρώματα
άλλες ομάδες
βαθμολογία
ιερά τέρατα
Μοντε Κάρλο (J)
ωράριο
ιστορικό
νέα αγώνα
συμμετοχές
αποτελέσματα
φωτογραφίες
ανασκόπηση

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Kεντρική Σελίδα  / WRC  / Πρόγραμμα  2024  / Μοντε Κάρλο (J)  / Νέα Αγώνα  / Αρθρο

71o Ράλι Μόντε Κάρλο 22 - 26 Ιανουαρίου 2003, 1ος γύρος:  Σε φόντο λευκό

Τελικά ο καιρός φαίνεται πως δεν θα προσθέσει ένα ακόμα πονοκέφαλο στα κεφάλια οδηγών και τεχνικών. Το 71ο ράλι Μόντε Κάρλο ξεκίνησε κάτω από τις καλύτερες καιρικές συνθήκες.

Τόσο το βράδυ της Πέμπτης όσο και σε όλη τη διάρκεια της σημερινής ημέρας δεν υπήρξε καμία απειλή για χιόνι ή βροχή και ο δυνατός ήλιος έκανε τις συνθήκες ιδανικές τουλάχιστον για τους χιλιάδες θεατές που όπως κάθε χρόνο πλημμύρισαν τις ειδικές διαδρομές αλλά δημιούργησαν και κυκλοφοριακό κομφούζιο στους στενούς ορεινούς δρόμους των γαλλικών Άλπεων. Αυτό φυσικά δεν σημαίνει πως τα πράγματα ήταν εύκολα για τους αγωνιζόμενους. Το λευκό σκηνικό στα περίπου 1.300 μέτρα υψόμετρου των 4 πρώτων (2 επαναλαμβανόμες) ειδικών διαδρομών της ημέρας έκρυβε αρκετές παγίδες καθώς η κατάσταση του οδοστρώματος εναλλασόταν από χιλιόμετρο σε χιλιόμετρο.

Στεγνή άσφαλτος, πάγος αλλά και σε πολλές περιπτώσεις χιόνι επάνω στο οδόστρωμα δεν άφηναν περιθώρια για μια σίγουρη επιλογή σε επίπεδο ελαστικών. Οι πρότασεις από τα στρατόπεδα Michelin και Pirelli ήταν ο ενδιάμεσος τύπος ελαστικών με
Tyres
αυλακώσεις και καρφιά στο εσωτερικό του πέλματος. Ο λόγος από εκεί και πέρα στους οδηγούς και τον ρυθμό που θα ακολουθούσαν. Κάτω από αυτές τις συνθήκες το ζητούμενο είναι περισσότερο να μείνεις μέσα στο δρόμο παρά να κυνηγήσεις την απόλυτη ταχύτητα που πιθανόν να σε φέρει αντιμέτωπο με την έξοδο και την εγκατάλειψη. Κερδισμένος σε αυτές τις συνθήκες «ρώσικης ρουλέτας» αποδείχθηκε ο πρωταθλητής του 2002 Marcus Gronholm που κατάφερε τον καλύτερο χρόνο στις 3 από τις 4 πρώτες ειδικές της ημέρας αποδεικνύοντας πως όχι μόνο ο ίδιος διαθέτει έναν εξαιρετικό συνδυασμό σύνεσης και τεχνικής σε συνθήκες μειωμένης πρόσφυσης αλλά και πως η Peugeot μπορεί να άλλαξε χρώματα όμως έχει και πάλι τον πρώτο λόγο στο WRC. Δεν είναι άλλωστε μόνο η πρώτη θέση του Φινλανδού στο τέλος της πρώτης ημέρας που ενισχύει αυτή την εικόνα αλλά και η επίδοση του Richard Burns και μπορεί ο Gilles Panizzi να ταλαιπωρήθηκε με τις ρυθμίσεις στο 3ο εργοστασιακό 206 WRC όμως αίσθηση προκάλεσαν οι νεαροί Cedric Robert και Roman Kresta που με δυο μή εργοστασιακά 206 WRC βρίσκονται μέσα στην πρώτη δεκάδα. Στο ερωτηματικό για το ποιός θα είναι λοιπόν ο μεγάλος αντίπαλος των λιονταριών η Citroen ίσως έχει την απάντηση. Loeb και McRae βρίσκονταν συνεχώς στο παιχνίδι της κορυφής στις 4 πρώτες ειδικές διαδρομές και έκαναν την κίνησή τους στην 5 και 6 ε.δ. των 47,3 χιλιομέτρων και με σλικ πλέον ελαστικά.

Colin McRae
Ο νεαρός Γάλλος πέτυχε τον απόλυτο χρόνο τόσο την πρώτη φορά όσο και την δεύτερη φορά όπου μάλιστα ισοβάθμισε (!) με τον McRae ενώ στην αμέσως επόμενη θέση βρέθηκε και η τρίτη Xsara WRC του Sainz. Από την πλευρά της Ford ο Martin ακολουθεί τον ρυθμό της κορυφής ενώ στο στρατόπεδο της Subaru η χρονιά δεν ξεκίνησε με τον καλύτερο τρόπο καθώς τόσο ο Makinen όσο και o Solberg έμειναν απλοί θεατές μετά από έξοδο που είχαν και οι δυο στην 5η ε.δ.

Ιδιαίτερα δυνατή όμως είναι και η μάχη στα S1600 όπου προηγείται ο Jean-Joseph (Renault Clio) που όμως δεν συμμετέχει στο πρωτάθλημα JWRC και ακολουθούν οι Carlsson (Suzuki Ignis) και Tirabassi (Renault Clio).
Το αυριανό δεύτερο σκέλος είναι αρκετά μικρότερο σε σχέση με σήμερα καθώς περιλαμβάνει 4 ειδικές διαδρομές συνολικού μήκους 114 χιλιομέτρων. Το πρώτο αυτοκίνητο θα ξεκινήσει στις 06:50 (τοπική ώρα) και θα γυρίσει στο Μονακό στις 16:50._Γ.Χ. (giannisx@4troxoi.gr)

Διαβάστε ακόμα:
71o Ράλι Μόντε Κάρλο: Με τον αέρα του πρωταθλητή