Aρχείο ετών
νέα
πρόγραμμα
ομάδες-πληρώματα
άλλες ομάδες
βαθμολογία
ιερά τέρατα
Μοντε Κάρλο (J)
ωράριο
ιστορικό
νέα αγώνα
συμμετοχές
αποτελέσματα
φωτογραφίες
ανασκόπηση

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Kεντρική Σελίδα  / WRC  / Πρόγραμμα  2024  / Μοντε Κάρλο (J)  / Νέα Αγώνα  / Αρθρο

71o Ράλι Μόντε Κάρλο 22 - 26 Ιανουαρίου 2003, 1ος γύρος:  Πρόβα τζενεράλε

PEUGEOT
Πατήστε για μεγέθυνση
FORD
Πατήστε για μεγέθυνση
SUBARU
Πατήστε για μεγέθυνση
HYUNDAI
Πατήστε για μεγέθυνση
CITROEN
Πατήστε για μεγέθυνση
Το 71ο ράλι Μόντε Κάρλο και μαζί με αυτό το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι του 2003 βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη. Μπορεί οι μάχες στους παγωμένους δρόμους των Άλπεων να μην έχουν αρχίσει, όμως σήμερα ακούστηκαν οι πρώτοι «πυροβολισμοί» στην περιοχή του Sospel, στην 9,6 χιλιομέτρων διαδρομή του shakedown. Η χαμηλή θερμοκρασία και ο πάγος που υπήρχε σε αρκετά σημεία του δρόμου, νωρίς το πρωί όταν ξεκίνησε και η διαδικασία, κάθε άλλο παρά περίεργα μπορούν να χαρακτηριστούν για τον πρώτο αγώνα της χρονιάς. Αντίθετα, μάλιστα, αποτελούν ιδανική ευκαιρία για οδηγούς και τεχνικούς να δοκιμάσουν τα αυτοκίνητα, τις ρυθμίσεις και τα ελαστικά σε συνθήκες ανάλογες με αυτές του αγώνα. Ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά του, άλλωστε, είναι οι απρόβλεπτες καιρικές συνθήκες. Ο μεγαλύτερος ίσως αντίπαλος όλων των οδηγών.

Ο καιρός αναμένεται αρκετά καλός το τριήμερο του αγώνα όμως ακόμα και έτσι τα ερωτηματικά σε σχέση με την επιλογή των ελαστικών και τις παγίδες που πιθανόν να κρύβονται σε αρκετές ειδικές διαδρομές δε θα λείψουν. Η επιλογή των ελαστικών επομένως αποτελεί έναν από τους βασικότερους συντελεστές για την επιτυχία. Ο διευθυντής της Prodrive, David Lapworth αναφερόμενος στο συγκεκριμένο θέμα μάς τόνισε πως υπάρχουν αρκετοί οδηγοί που είναι ικανοί να κερδίσουν στο Μόντε Κάρλο. Σε έναν αγώνα, όμως, στον οποίο οι οδηγοί κινούνται αναγκαστικά με λάθος ελαστικά σε ένα ποσοστό 25% της συνολικής διαδρομής (π.χ. με σλικ λάστιχα σε ε.δ. που έχει και πάγο) οι αποφάσεις, είτε ριψοκίνδυνες, είτε συντηριτικές, μπορεί να σε οδηγήσουν μέχρι τη νίκη εάν παρθούν την κατάλληλη στιγμή. Τα πράγματα, λοιπόν, σίγουρα θα είναι αρκετά δύσκολα για όλους ειδικά την πρώτη ημέρα που περιλαμβάνει το μεγαλύτερο ποσοστό της συνολικής διαδρομής του αγώνα και κινείται σε πιο ορεινές διαδρομές.

Από εκεί και πέρα ανάμεσα στις παρατηρήσεις που καταγράφουμε στο σημερινό shakedown δεν θα μπορούσε φυσικά να λείπει η αναφορά μας στον κόσμο που έκανε παραπάνω από αισθητή την παρουσία του αποδεικνύοντας πως το Μόντε Κάρλο δεν έχει απλώς θεατές αλλά φανατικούς οπαδούς.

Ο λόγος μετά στα καινούργια χρώματα των ομάδων που κάνουν την πρώτη επίσημη δημόσια εμφάνισή τους στο Μόντε Κάρλο. Eκτός από την αλλαγή της Peugeot που ντύθηκε στα «κόκκινα» και το μπλε χρώμα που προστέθηκε στο κόκκινο της Citroen θα σημειώσουμε την φανερή έλλειψη βασικών χορηγών στα λευκά πλέον αυτοκίνητα της Ford καθώς και από αυτά της Hyundai που βρίσκεται προ των πυλών σε συμφωνία με τη Shell, η οποία ωστόσο έχει ήδη ανακοινώσει τη συνεργασία της με τη Skoda.
Gilles Panizzi

Η σημερινή ημέρα ολοκληρώνεται με την τελετή της εκκίνησης. Ο αγώνας ξεκινά ουσιαστικά αύριο, Παρασκευή, από την Tallard (περίπου 200 χιλιόμετρα βορειοδυτικά του Μονακό) που θα είναι και το κέντρο της πρώτης ημέρας η οποία περιλαμβάνει 6 ειδικές διαδρομές (3 επαναλαμβανόμενες δύο φορές) ανάμεσα στις οποίες και η μεγαλύτερη του αγώνα, Plan de Vitroles, των 47,3 χιλιομέτρων που αναμένεται να δημιουργήσει σημαντικές -για την εξέλιξη του αγώνα- διαφορές.

Τέλος, μία ώρα πριν την εκκίνηση του αγώνα ανακοινώθηκε από τους διοργανωτές ότι ο Gilles Panizzi δέχτηκε ποινή ενός λεπτού, επειδή κατά τη διάρκεια των δοκιμών βρέθηκε ανενεργό το GPS που μετρά την ταχύτητα του αυτοκίνητου.

Μείνετε συντονισμένοι._Γ.Χ. (giannisx@4troxoi.gr)