Aρχείο ετών
νέα
πρόγραμμα
ομάδες-πληρώματα
άλλες ομάδες
βαθμολογία
ιερά τέρατα
Μοντε Κάρλο (J)
ωράριο
ιστορικό
νέα αγώνα
συμμετοχές
αποτελέσματα
φωτογραφίες
ανασκόπηση

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Kεντρική Σελίδα  / WRC  / Πρόγραμμα  2024  / Μοντε Κάρλο (J)  / Νέα Αγώνα  / Αρθρο

71o Ράλι Μόντε Κάρλο 22 - 26 Ιανουαρίου 2003, 1ος γύρος:  Λίγο πριν από την πρεμιέρα

Το 71ο Rallye Automobile του Μόντε Κάρλο, που αρχίζει την Πέμπτη 23 Ιανουαρίου, είναι ο 1ος γύρος από τους 14 του Π.Π.Ρ. 2003 και ο 1ος από τους 7 του Πρωταθλήματος Νέων της FIA.

Χαρακτηριστικά του αγώνα
Ο παραδοσιακός χειμερινός ασφάλτινος αγώνας που έχει τη βάση του στις Alpes Maritimes, είναι ο μακροβιότερος του ΠΠΡ. Ο καιρός παραμένει ο πιο καθοριστικός παράγων του Ράλι Μόντε Κάρλο, όχι μόνο γιατί οι συνθήκες αλλάζουν από το ένα σημείο στο άλλο, αλλά και γιατί είναι δύσκολο να προβλεφθούν. Εξαιτίας των απρόβλεπτων αυτών καιρικών συνθηκών, η FIA επιτρέπει στις ομάδες να επιλέξουν τέσσερις γόμες ελαστικών (αντί για δύο) που επιτρέπεται να χρησιμοποιούν στους άλλους αγώνες. Από το Μόντε Κάρλο ξεκίνησε πριν από 30 χρόνια το ΠΠΡ. Στον πρώτο αυτόν αγώνα τρία γαλλικά αυτοκίνητα κατέκτησαν τις τρεις πρώτες θέσεις στο πόντιουμ! Οιωνός; Αυτός είναι ο πρώτος από τους 7 αγώνες που θα πραγματοποιηθούν σε μεσογειακή χώρα.

Αλλαγές του φετινού αγώνα
Καμία από τις ε.δ. δεν είναι ακριβώς ίδια με το 2002, εκτός ίσως από την 11/13 (Sospel - Turini - La Bollene) που χρησιμοποιεί τον ίδιο δρόμο, αλλά διαφέρει σε μήκος. Η φετινή σχεδίαση επιστρέφει στην περιοχή της Gap. Η αεροπορική βάση του Tallard νότια της Gap, θα χρησιμοποιηθεί σαν Service Park την Παρασκευή. Το Σάββατο και την Κυριακή το Service Park θα είναι στο Μόντε Κάρλο. Η τελετή έναρξης θα γίνει ως συνήθως την Πέμπτη το βράδυ στο Μόντε Κάρλο, αλλά φέτος τα αυτοκίνητα μπορούν να μεταφερθούν στο Tallard για να ξεκινήσουν τον αγώνα την Παρασκευή το πρωί. Έτσι δεν θα υπάρξει Service Park πριν από την πρώτη ε.δ. της Παρασκευής. Για μια ακόμη φορά οι συμμετοχές περιορίζονται στις 60 και δεν έγιναν δεκτά αυτοκίνητα της ομάδας Ν. Η περίφημη ε.δ. Sisteron δεν θα γίνει φέτος.

Νέα του Π.Π.Ρ.
Σημαντική αλλαγή για το 2003: Νέος τρόπος βαθμολόγησης, με 8 οδηγούς (αντί 6) να σημειώνουν βαθμούς για το πρωτάθλημα. Η παραδοσιακή φωτογράφηση των πληρωμάτων θα γίνει έξω από το Κέντρο του αγώνα (Sporting d’Hiver) αμέσως μετά την επίσημη συνέντευξη τύπου της FIA της Πέμπτης (15:45).

Στο μέτωπο των ομάδων:

Peugeot
MARLBORO PEUGEOT SPORT (Πρωταθλήτρια 2002): Marcus Gronholm (Νο1) και Richard Burns (Νο 2). Τρίτος οδηγός ο Gilles Panizzi (Νο 3) .
Πρώτος αγώνας της παγκόσμιας πρωταθλήτριας «ντυμένης» στα κόκκινα της Marboro. Ο παγκόσμιος πρωταθλητής Marcus Gronholm έχασε μία μέρα δοκιμών στη Γαλλία εξαιτίας μιας φλεγμονής στους τένοντες του ώμου, από παλιό τραύμα που «ξύπνησε» κάνοντας snowmobile στις χειμερινές διακοπές. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι ο Robert Reid έχει αναρρώσει πλήρως από το χτύπημα στις δοκιμές πριν από το ράλι Αυστραλίας. Και τα τρία αυτοκίνητα που θα συμμετάσχουν στον αγώνα είναι καινούργια.

Ford
FORD MOTOR COMPANY (2η το 2002): Markko Martin (Νο 4) και Francois Duval (Νο 5). Τρίτος οδηγός ο Mikko Hirvonen (Νο 6) .
Πρώτος αγώνας για τον Markko Martin σαν Νο 1 της ομάδας. Πρώτος αγώνας, σαν επίσημος οδηγός της ομάδας και για τον 22χρονο Μikko Hirvonen, που μέχρι σήμερα έχει μόνο τρεις αγώνες του ΠΠΡ στο ενεργητικό του. Η Ford αναγκάστηκε να παρατείνει τις δοκιμές κατά μια μέρα λόγω της αργοπορημένης αλλαγής κατασκευαστή ελαστικών από Pirelli σε Michelin. Ο Duval κέρδισε την κατηγορία Νέων πέρσι στο Μόντε Κάρλο. Νέα χρώματα και για την Ford με βάση το άσπρο και τα μπλε RS όμοια με αυτά που «στόλιζαν» το αυτοκίνητο του Delecour το 2001.

Subaru
555 SUBARU WORLD RALLY TEAM (3η το 2002): Petter Solberg (Νο 7) και Tommi Makinen (Νο 8) . Δεν συμμετέχει τρίτο αυτοκίνητο σε αυτόν τον αγώνα.
Είναι η μόνη ομάδα που θα ξεκινήσει τη χρονιά με νέα έκδοση. Η πρώτη παρουσίαση της, μέχρι τώρα, κρυφής έκδοσης 2003 του Subaru Impreza World Rally Car, θα γίνει στο Μόντε Κάρλο την Τετάρτη στις 19:00. Τα νέα αυτοκίνητα θα κάνουν τα πρώτα τους «βήματα» στο Shakedown το επόμενο πρωί.

Hyundai
HYUNDAI WORLD RALLY TEAM (4η το 2002): Armin Schwarz (Νο 10) και Freddy Loix (Νο 11) . Δεν συμμετέχει τρίτο αυτοκίνητο σε αυτόν τον αγώνα.
Οι νέοι χορηγοί της ομάδας θα παρουσιαστούν στον αγώνα. Η ομάδα δεν έχει κάνει ιδιαίτερες δοκιμές πριν από τον αγώνα, εκτός από τα τεστ που έκαναν οι οδηγοί πριν από τον αγώνα, στην Μ. Βρετανία και την εμπειρία που έχουν συγκεντρώσει κατά τη διάρκεια των ασφάλτινων δοκιμών του 2002. Νέα σχεδίαση της εξάτμισης μετά από τη φωτιά που εκδηλώθηκε στο αυτοκίνητο του Schwarz στο Network Q Rally της Μ. Βρετανίας.

Skoda
SKODA MOTORSPORT (5η το 2002): Didier Auriol (Νο 14) και Toni Gardemeister (Νο 15) . Δεν συμμετέχει τρίτο αυτοκίνητο σε αυτόν τον αγώνα.
Ο Didier Auriol ήταν πολύ απασχολημένος δοκιμάζοντας το αυτοκίνητο από τη στιγμή που μπήκε στην ομάδα. Ο αγωνιστικός διευθυντής Pavel Janeba λέει: «Μειώσαμε το βάρος του αυτοκινήτου και βελτιώσαμε την κατανομή του βάρους, δουλέψαμε πολύ πάνω στην ανάρτηση, ώστε να βελτιώσουμε την προσαρμοστικότητα των ρυθμίσεων, αλλά και στον κινητήρα για να βελτιώσουμε την καμπύλη της ιπποδύναμης. Η πολιτική μας για το 2003 είναι να κάνουμε καλύτερη την εικόνα της αξιοπιστίας της εταιρείας μέσα από τους αγώνες του παγκοσμίου πρωταθλήματος, πράγμα που ελπίζουμε να μας δώσει και βαθμούς σε μόνιμη βάση». Τα χρώματα της ομάδας είναι ίδια με τα περσινά.

Citroen
CITROEN TOTAL (Δεν συμμετείχε στο πρωτάθλημα Κατασκευαστών το 2002): Colin McRae (Νο 17) και Sebastien Loeb (Νο 18). Τρίτος οδηγός ο Carlos Sainz (Νο 19) .
Νέα χρώματα για την ομάδα και δύο νέοι οδηγοί. Τα αυτοκίνητα της Citroen θα είναι βαμμένα μπλε-άσπρο-κόκκινο δηλαδή στα χρώματα της Telefonica μετά την πρόσφατη εμπορική συμφωνία, η ανακοίνωση της οποίας θα γίνει στην συνέντευξη τύπου που θα δοθεί την Τετάρτη στο Cap d’Ail.

Συμμετοχές 2ης Προτεραιότητας
Συνολικά τέσσερις, δύο Peugeot της ομάδας Bozian (Cedric Robert και Roman Kresta), ένα Focus με τον Antony Warmbold (γιου του Achim, που έχει στο ενεργητικό του δύο νίκες στο ΠΠΡ το 1973) και ένα Subaru με τον Eamonn Boland, που θα κάνει τον πρώτο του αγώνα εκτός Ιρλανδίας. Αυτός θα είναι ο πρώτος αγώνας του Roman Kresta (πρώην οδηγού της Skoda) με την Peugeot.

Νέα από το Πρωτάθλημα Νέων της FIA
Το πρωτάθλημα Νέων της FIA περιλαμβάνει 7 αγώνες (αντί των 6 του 2002) και για πρώτη φορά από της δημιουργίας του έχει όριο ηλικίας. Μεταξύ των νέων οδηγών στον θεσμό, ο Salvador Canellas (γιος του δοκιμαστή της SEAT που είχε τερματίσει στην τέταρτη θέση στο Μόντε του 1977) με ένα Suzuki.
S1600
Όλοι οι οδηγοί της Suzuki θα έχουν καινούργια αυτοκίνητα, με πιο εξελιγμένο κινητήρα. Ο Λιβανέζος Abdo Feghali είναι ο νεώτερος αδελφός του Roger, που ήταν τρίτος στα S1600 στο περσινό Μόντε Κάρλο, και θα οδηγεί ένα από τα 4 Ford Puma. Τέσσερις οδηγοί ήρθαν από την κατηγορία αυτοκινήτων παραγωγής: ο Marcos Ligato από την Αργεντινή, ο Beppo Harrach από την Αυστρία, ο Pavel Valousek από την Τσεχία και ο Dimitar Iliev από τη Βουλγαρία. Δύο συμμετοχές έχουν ήδη αποσυρθεί από το πρωτάθλημα: ο Kristian Sohlberg (που θα συμμετάσχει σε κάποιους αγώνες του ΠΠΡ με ένα Mitsubishi World Rally Car) και ο Dariusz Chudobinski από την Πολωνία που είχε ένα ατύχημα στο σκι. Συνολικά 26 JWRC αυτοκίνητα πρόκειται να λάβουν εκκίνηση, από 17 διαφορετικές χώρες και 17 διαφορετικές αγωνιστικές ομάδες. Η αναμνηστική φωτογραφία με όλα τα αυτοκίνητα και τους οδηγούς τους θα γίνει την Τετάρτη στις 15:30 και θα επακολουθήσει η παρουσίαση στο Stars ‘N’ Bars, που βρίσκεται δίπλα από το δικό τους Service Park.

Άλλες σημαντικές συμμετοχές
Δέκα συμμετοχές, εκτός παγκοσμίου πρωταθλήματος, έγιναν δεκτές. Δώστε ιδιαίτερη προσοχή στον δοκιμαστή της Renault, Simon Jean-Joseph που κέρδισε εύκολα όλα τα αυτοκίνητα του πρωταθλήματος νέων στο Network Q Rally της Μ. Βρετανίας και ήταν μακράν το γρηγορότερο S1600 στο δικό μας Ράλι Ακρόπολις.

Σημαντικά Γεγονότα
Η σειρά εκκίνησης θα είναι σύμφωνα με την κατάταξη που είχαν οι οδηγοί στο τέλος του περσινού πρωταθλήματος οδηγών. Την ίδια εποχή με το Ράλι Μόντε Κάρλο πραγματοποιείται στη Φινλανδία το Ράλι Arctic, δεύτερος γύρος του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος της FIA, όπου επίσημος προσκεκλημένος οδηγός θα είναι ο παλαιός πρωταθλητής της Formula 1, Mika Hakkinen. Θα οδηγήσει ένα από τα δύο Mitsubishi Lancer Evolution WRC της ομάδας Ralliart, ενώ το δεύτερο θα οδηγήσει ο Kristian Sohlberg. Στον αγώνα συμμετέχει και ο δικός μας Γιάννης Παπαδημητρίου με το Ford Focus WRC. Το Neste Rally της Φινλανδίας ανακηρύχθηκε σαν το καλύτερο ράλι του 2002, σύμφωνα με τις ομάδες των κατασκευαστών και βασίζεται σε διάφορα κριτήρια οργάνωσης. Η Φινλανδία είχε κερδίσει και πάλι την ίδια διάκριση το 1998. Μια εβδομάδα μετά το ράλι Μόντε Κάρλο, θα πραγματοποιηθεί το Ιστορικό Ράλι Μόντε Κάρλο (1-5 Φεβρουαρίου) με περισσότερες από 300 συμμετοχές. Επίσημος προσκεκλημένος οδηγός είναι ο Jean-Claude Andruet με συνοδηγό την γυναίκα του, ‘Biche’ και μια Renault Alpine A110 όμοια με αυτή που είχαν κερδίσει το Μόντε Κάρλο του 1973 και το τυχερό Νο 18 στις πόρτες που τους έφερε γούρι 30 χρόνια πριν.

Τεχνικές Προκλήσεις
Παραδοσιακά ο άστατος καιρός είναι αυτός που προκαλεί τη μεγαλύτερη ανησυχία και αυτό επηρεάζει κατά κύριο λόγο τις εταιρείες ελαστικών. Ο αγωνιστικός διευθυντής της Michelin, Aime Chatard, εξηγεί:
«Υπάρχουν διαφορετικές πτυχές στο πρόβλημα. Πρώτα απ’ όλα πρέπει να έχουμε πολύ συγκεκριμένα δεδομένα για το πόσο αποτελεσματικά θα είναι τα λάστιχα, όχι μόνο για τις συνθήκες για τις οποίες έχουν σχεδιαστεί, αλλά και σε ακραίες περιπτώσεις, πόσο ικανοποιητικά μπορούν να κινηθούν σε τελείως διαφορετικές συνθήκες. Και αυτό γιατί το ίδιο σετ ελαστικών, μέσα στην ίδια ε.δ., θα πρέπει να ανταποκριθεί εξίσου καλά σε τελείως διαφορετικές συνθήκες. Μετά θα πρέπει να κάνεις καλή πρόβλεψη καιρού. Το μεγαλύτερο μέρος του αγώνα, περιλαμβάνει δύο ε.δ. ανάμεσα σε κάθε σέρβις. Αυτό σημαίνει ότι η πρόβλεψη του καιρού για την δεύτερη κατά σειρά ε.δ. (που συνήθως γίνεται μετά από τουλάχιστον 2 ώρες που τα αυτοκίνητα θα έχουν φύγει από το Service Park) είναι εξαιρετικά δύσκολη υπόθεση. Η φετινή χρονιά ήταν πολύ δύσκολη στην εξέλιξη των ελαστικών κάτω από αντίξοες καιρικές συνθήκες και αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να επιλέξουμε αυτά που εξελίξαμε πέρσι. Υποψιαζόμαστε ότι οι δοκιμές του φετινού χειμώνα δεν πρόκειται να μας χρησιμεύσουν πριν από το επόμενο Ράλι Μόντε Κάρλο, το 2004!» Και ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Paul Hembrey, συμπληρώνει: «Το Μόντε Κάρλο είναι το μοναδικό ράλι που διαθέτει σε μια ε.δ. πλειάδα διαφορετικών επιφανειών. Στην πραγματικότητα είναι ένας αγώνας με μικτή διαδρομή. Είναι ένας αγώνας που πάντα διακινδυνεύεις με την επιλογή των ελαστικών».

STAR
Τηλεόραση

Παρακολουθήστε το Ράλι Μ. Κάρλο, πρώτο αγώνα του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος, από το STAR CHANNEL που εξασφάλισε και φέτος τα τηλεοπτικά δικαιώματα του θεσμού. (Οι ώρες μετάδοσης δεν έχουν ακόμα οριστικοποιηθεί)

Συμμετοχές, πρόγραμμα και την ιστορική αναδρομή του αγώνα μπορείτε να τα βρείτε στις σελίδες του αγώνα.

Επίσημο site του αγώνα : www.acm.mc

Απόδοση Κ.Σ. (catkil@techlink.gr)