Οι Δημήτρης Μίχος-Κώστας Χειράκης είναι ικανοί για το καλύτερο στην άσφαλτο
Οι Βασίλης Ζάχος-Βαγγέλης Ασπρόμουγγος θέλουν να συνεχίσουν την εκπληκτική επίδοση του Βόλου
Επιστροφή για το VW Golf Kit Car, αυτή τη φορά με οδηγό τον Παναγιώτη Καμπύλη και συνοδηγό βέβαια το Σταύρο Σταμέλο
Τη δεύτερή του εμφάνιση θα πραγματοποιήσει ο Κωνσταντίνος Χαλιβελάκης με το Peugeot 206 S1600 και το Λεωνίδα Μαχαίρα παραπλεύρως
Επιστροφή στη δράση για τους Βασίλη και Γιάννη Βελάνη, που θα ηγηθούν των 16 πληρωμάτων με Ιστορικά Αυτοκίνητα
Το 46ο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλλυ συνεχίζεται το διήμερο 19-20 Ιουνίου, με το 30ό Ράλλυ Φθιώτιδας να αποτελεί τον 4ο γύρο του θεσμού, όντας παράλληλα ο 3ος αγώνας για το φετινό Κύπελλο Ασφάλτου προσμετρώντας στο Πρωτάθλημα Ιστορικών Αυτοκινήτων.
Παρά τη δύσκολη οικονομική συγκυρία, αλλά και την καλοκαιρινή περίοδο διεξαγωγής, το Ράλλυ Φθιώτιδας, που φέτος περνά σε στάδιο ωριμότητας, αφού εισέρχεται στην τέταρτη δεκαετία του, συγκεντρώνει 70 συμμετοχές. Οι προσπάθειες της Α.Λ.Α.Λαμίας, της τοπικής λέσχης η οποία είναι υπεύθυνη για τη διοργάνωση του αγώνα έπιασαν τόπο και οι αγωνιζόμενοι θα τιμήσουν με την παρουσία τους τον αγώνα. Έναν αγώνα, που χαρακτηρίζεται από την έντονη υποστήριξη των τοπικών φορέων. Δεν είναι τυχαία άλλωστε η παραχώρηση, για ακόμη μια χρονιά της Πανελλήνιας Έκθεσης Λαμίας (Π.Ε.Λ.), που θα αποτελέσει το κέντρο του αγώνα φιλοξενώντας και το χώρο επισκευών, από την πλευρά της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, Η διοργανώτρια λέσχη έχει κάνει σημαντική προσπάθεια για τη διευκόλυνση των αγωνιζόμενων, ενώ χαρακτηριστική είναι και η θεσμοθέτηση πριμ εκκίνησης αξίας 50 ευρώ. Μια χειρονομία, που πέραν του υλικού χαρακτήρα της είναι κυρίως συμβολική, αφού με αυτό τον τρόπο δείχνει σεβασμό προς τους συμμετέχοντες.
Ο αγώνας, που έχει συνολικό μήκος 294,15 χιλιομέτρων, αποτελείται από 7 ειδικές διαδρομές μήκους 97,7 αγωνιστικών χιλιομέτρων. Όλες τους είναι γνωστές και αγαπημένες, με την ε.δ. Μπράλος (10,3 χλμ.) να διεξάγεται τρις, ενώ οι ε.δ. Καστέλια (17,2 χλμ.) και Παύλιανη (16,2 χλμ.) θα πραγματοποιοηθούν από δυο φορές. Μάλιστα το πρώτο πέρασμα από το Μπράλο, θα γίνει το απόγευμα του Σαββάτου, με τη γνωστή ειδική διαδρομή να αποτελεί μια μορφή.. πανηγυρικής εκκίνησης, που πάντως θα έχει απόλυτα αγωνιστικό χαρακτήρα και παράλληλα θα καθορίσει τη σειρά εκκίνησης της επόμενης ημέρας. Έτσι, αφού τα πληρώματα θα έχουν αγωνιστεί στην 1η ε.δ., που ξεκινά στις 18:38 θα εισέλθουν σε καθεστώς επιτηρούμενης στάθμευσης μέχρι το επόμενο πρωί, όταν και το πρώτο αυτοκίνητο θα φύγει από την Π.Ε.Λ. στις 9:30, με κατεύθυνση ξανά προς το Μπράλο, όπου θα εκκινήσει στις 9:53.
Από πλευράς συμμετοχών, το ενδιαφέρον αναμένεται ξεχωριστό, τόσο στη μάχη της γενικής κατάταξης όσο και σε αυτή της F2, δηλαδή των δικίνητων αυτοκινήτων. Με το Νο.1 στις πόρτες του Mitsubishi Lancer EVO IX, θα εκκινήσουν οι νικητές των ράλλυ Ολυμπιακό και Κένταυρος και Πρωταθλητές Ελλάδος Άρης Βωβός και «ΕΛ ΕΜ», με σκοπό να ευχαριστηθούν και να σημειώσουν ένα καλό αποτέλεσμα. Μπορεί η αγαπημένη τους επιφάνεια να είναι το χώμα, όμως η ικανότητα και η εμπειρία τους, μόνο αμελητέες δε θεωρούνται στην άσφαλτο για τον ανταγωνισμό, κάτι που φαίνεται και από την επικράτηση στο Βόλο. Από εκεί και έπειτα όμως, το έργο τους δε μπορεί να χαρακτηριστεί και εύκολο, αφού αμέσως μετά θα ξεκινήσουν οι Δημήτρης Μίχος και Κώστας Χειράκης, με ακόμη ένα Mitsubishi Lancer ένατης γενιάς. Το συμπαθέστατο πλήρωμα από την Καλαμπάκα, είναι ταχύτατο σε άσφαλτο και χώμα, με την πρώτη πάντως να αποτελεί το έδαφος που αγαπούν και διακρίνονται περισσότερο. Άλλωστε, το γεγονός ότι μέχρι την εγκατάλειψή τους προηγούνταν στο Ράλλυ Κένταυρος, προτού χτυπήσουν σε μια πέτρα, αποδεικνύει του λόγου το αληθές. Όμως το Ράλλυ Φθιώτιδας, θα έχει και ξεχωριστούς… καλεσμένους, οι οποίοι στην ουσία θα είναι οικοδεσπότες. Πρόκειται για τους 3 φορές Πρωταθλητές Ελλάδος Πάνο Χατζητσοπάνη και Νίκο Πετρόπουλο, που επιστρέφουν για μια εμφάνιση στην ενεργό δράση, με το γνωστό Subaru Impreza N12, αφενός για να διασκεδάσουν και αφετέρου για να τιμήσουν τη λέσχη της Λαμίας, την οποία άλλωστε ο Λαμιώτης οδηγός και η οικογένειά του στηρίζουν σε κάθε ευκαιρία. Η μάχη για τη νίκη προμηνύεται μεγάλη και κρίμα που τελικά στη Λαμία δε θα δούμε τους Βασίλη Κυρίτση και Νίκο Ζακχαίο, ένα ακόμη ταχύτατο πλήρωμα με Mitsubishi Lancer EVO IX.
Σε επίπεδο F2, το επίπεδο συμμετοχών είναι αντίστοιχο. Με το Νο.4, θα ξεκινήσουν οι Βασίλης Ζάχος-Βαγγέλης Ασπρόμουγγος, που «έσπασαν τα χρονόμετρα» στο Ράλλυ Κένταυρος με τη δεύτερη θέση γενικής που κατέκτησαν, στα πηδάλια του προσεγμένου Citroen C2 R2 Max. Το ταλαντούχο πλήρωμα, θέλει να αναδείξει για ακόμη μια φορά τις ικανότητές του και να ανταγωνιστεί ξανά δυνατότερους και άκρως αξιόλογους συνδυασμούς, οι οποίοι πάντως δε θα μείνουν με σταυρωμένα χέρια. Ο λόγος για τους Γιώργο Κοσμόπουλο-Σπύρο Μπαρδάκη, ένα πολύ αγαπητό πλήρωμα, που θα μοιραστεί το υπέροχο ειδικά στην άσφαλτο Renault Clio R3 Maxi, τους Πρωταθλητές F2 Γιώργο Γεροδήμο-Νίκο Κοτσιλιάνο, που θα επιστρέψουν μετά την ατυχή έξοδο του Βόλου, με το Honda Civic Type-R αλλά και τους Βαγγέλη και Σπύρο Ζάχο, που με το Renault Clio Ragnotti έχουν το επίπεδο για να βρεθούν στη μάχη της κορυφής της κατηγορίας. Όμως, οι 4 δε θα είναι μόνοι τους, αφού στους αγώνες θα επιστρέψει και το θηριώδες VW Golf IV Kit Car των αδελφών Καμπύλη, με τον Παναγιώτη πίσω από το τιμόνι και το Σταύρο Σταμέλο στο δεξί κάθισμα. Φυσικά, το συγκεκριμένο αυτοκίνητο έχει εκπληκτικές δυνατότητες, που φτάνουν μέχρι και στη διεκδίκηση της νίκης, όπως είδαμε πέρυσι. Όμως, στον αγώνα συμμετέχουν πολλά ακόμη ικανά πληρώματα, όπως οι Κωνσταντίνος Χαλιβελάκης-Λεωνίδας Μαχαίρας, με το νεαρό οδηγό να μαθαίνει το Peugeot 206 S1600, οι Γιώργος Κυριακόπουλος-Δημήτρης Τριπιντής, που πρωταγωνιστούν πάντα με το Peugeot 106 Rallye, οι Γιάννης Πλάγος-Γιάννης Σαρητσόγλου, που είναι ικανοί για το καλύτερο με ακόμη ένα Citroen C2 R2 και φυσικά, οι «Pazonen»-Λάζαρος Καράσο, που με το Toyota Yaris είναι πάντα πρωταγωνιστές στις καρδιές των θεατών.
Το Ράλλυ Φθιώτιδας, προσμετρά και στο Πρωτάθλημα Ιστορικών Αυτοκινήτων, με 16 πληρώματα να ετοιμάζονται να βρεθούν στην εκκίνηση και πληρώματα όπως οι Βασίλης και Γιάννης Βελάνης, Μιχάλης Λυκάκης-Θόδωρος Χατζηθεοδωρίδης, Λουκάς Γιαννακούλης-Γιώργος Πετρόπουλος να ετοιμάζονται να αγωνιστούν στις ειδικές διαδρομές με Ford Escort ή Porsche 911 και όχι μόνο, προσφέροντας ήχους και εικόνες που παραπέμπουν σε εποχές των δεκαετιών του ’70 και του ’80.
Για όλα τα παραπάνω, αλλά και για λόγους που δε μπορούν να περιγραφούν από ένα κείμενο, αλλά μόνο να γίνουν αντιληπτοί από τις αισθήσεις, προτείνουμε να βρεθείτε στην περιοχή της Φθιώτιδας το Σαββατοκύριακο, για μια ξεχωριστή απόδραση από την καθημερινότητα. _Ν.Δ.douzinas@technicalpress.gr
Πληροφορίες για τον αγώνα όπως χάρτες, προσβάσεις ειδικών διαδρομών και άλλα ενδιαφέροντα στοιχεία, μπορείτε να βρείτε στην ιστοσελίδα της διοργανώτριας λέσχης.
Παρακάτω μπορείτε να διαβάσετε τις δηλώσεις ορισμένων από τους αναμενόμενους ως πρωταγωνιστές, για τον αγώνα: «ΕΛ ΕΜ»: «Δεν έχουμε πάει ακόμη για δοκιμές.. Οι ειδικές διαδρομές είναι λίγο ως πολύ γνωστές, αφού τις περισσότερες τις έχουμε κάνει ανάποδα. Ο αγώνας της Λαμίας δείχνει πιο βατός και εύκολος από αυτόν του Βόλου, όμως δε μπορώ να πω αν είναι πιο ωραίος. Ο συναγωνισμός θα είναι έντονος σε όλες τις κατηγορίες. Οι συμμετοχές είναι πάρα πολλές και αυτό είναι παρήγορο, αφού αποτελεί μια αισιόδοξη νότα. Το αυτοκίνητο θα είναι λίγο διαφορετικά στημένο σε σχέση με το Κένταυρος, αφού το Φθιώτιδας έχει άλλη φιλοσοφία. Εμείς θα πάμε να περάσουμε ωραία και ταυτόχρονο όσο καλύτερα μπορούμε».
Δημήτρης Μίχος: «Πρόκειται για κλασικό Λαμίας. Οι ειδικές διαδρομές είναι όμορφες, σε μια περιοχή με πανέμορφες χωμάτινες και ασφάλτινες διαδρομές. Θεωρώ πως υπάρχουν λίγο παραπάνω σικέιν από ότι θα έπρεπε. Οι οργανωτές θα πρέπει να θυμούνται πως με τα σικέιν γλιτώνεις κάποια προβλήματα, όμως δημιουργούνται άλλα. Σε ένα χιλιόμετρα έχουν τοποθετηθεί 5 σικέιν που θεωρώ πως δε θα έπρεπε. Κατά τα άλλα ο αγώνας είναι ωραίος. Μετά την ατυχία στο Κένταυρος, όπου πατήσαμε λίγο πιο μέσα σε μια στροφή και χτυπήσαμε την πέτρα, θα προσπαθήσουμε για κάτι καλό. Θα ήταν υπερβολή να μπούμε στη διαδικασία να κάνουμε αλλαγές στο αυτοκίνητο. Αυτό βρίσκεται σε καλό επίπεδο, από εκεί και μετά είμαστε ερασιτέχνες και οι μεγάλες αλλαγές κοστίζουν».
Πάνος Χατζητσοπάνης: «Είναι ένας κλασικός ασφάλτινος αγώνας της Λαμίας, με πολύ όμορφες ειδικές διαδρομές.. Έχουμε συγκεντρώσει 70 συμμετοχές, κάτι που δείχνει την εκτίμηση του κόσμου για τη λέσχη, η οποία πάντα διοργανώνει καλούς αγώνες.. Εμείς θα συμμετάσχουμε με το Subaru Impreza Ν12, το οποίο είναι ακριβώς στην κατάσταση που είχε πριν από 2 χρόνια. Αν προλάβουμε θα τοποθετήσουμε το νέο στόμιο 33 χιλιοστών, που επιτρέπεται με βάση τους κανονισμούς. Συμμετέχουμε εντελώς ερασιτεχνικά με το Νίκο Πετρόπουλο, με τον οποίο είπαμε να διασκεδάσουμε».
Βασίλης Ζάχος: «Ο αγώνας γενικότερα είναι καλός, αφού οι ειδικές και το σέρβις βρίσκονται κοντά, ενώ και οι συμμετοχές είναι πολλές. Στην αρχή μας βοηθούν κάποια κομμάτια, ενώ στο τέλος θα χάσουμε χρόνο. Η ε.δ. Παύλιανη είναι καλή, ενώ η ε.δ. Καστέλια είναι πολύ τεχνική ειδικά στο τέλος.. Στον αγώνα θα υπάρχει αρκετός συναγωνισμός, ο στόχος μας είναι να είμαστε μπροστά από τα δικίνητα αυτοκίνητα εκτός από αυτό του Καμπύλη, δηλαδή στη μάχη με τον Κόσμόπουλο και το Γεροδήμο. Από εκεί και έπειτα, όποιο καλύτερο αποτέλεσμα, τόσο το καλύτερο για εμάς. Το αυτοκίνητο θα είναι ακριβώς ίδιο όπως στο Ράλλυ Κένταυρος».
Γιώργος Γεροδήμος: «Ο αγώνας είναι καλός. Οι ειδικές διαδρομές Παύλιανη και Μπράλος είναι φοβερές, ενώ η ε.δ. Καστέλια δε μου άρεσε. Επίσης δε μου άρεσαν τα 5 σικέιν σε ένα χιλιόμετρο, θεωρώ πως αν είχε τοποθετηθεί σικέιν, έπρεπε να είναι μόνο ένα. Δεν έπρεπε να βάλουν τόσα σικέιν. Έχουμε επισκευάσει το αυτοκίνητο μετά την ατυχία στο Βόλο. Γενικά θα προσπαθήσουμε να ξεπεράσουμε την έξοδο του Κένταυρος. Αρχικά θα δούμε το αυτοκίνητο, αν είμαστε ανταγωνιστικοί στις πρώτες 3 ειδικές διαδρομές θα πιέσουμε, αλλιώς θα αφήσουμε τον αγώνα να περάσει. Το μόνο πρόβλημα που έχουμε είναι τα νορμάλ φρένα, στη συνέχεια θα δούμε τι θα κάνουμε».
Κωνσταντίνος Χαλιβελάκης: «Οι ειδικές διαδρομές είναι πολύ ωραίες. Το γεγονός ότι ο αγώνας θα ξεκινήσει το απόγευμα του Σαββάτου μου αρέσει, αφού η πρώτη διαδρομή θα είναι σα ζέσταμα για να μπούμε την Κυριακή να «πολεμήσουμε». Στόχος είναι να κινηθούμε πιο γρήγορα σε σχέση με το Ράλλυ Κένταυρος.. Μαθαίνουμε το αυτοκίνητο, ενώ θεωρώ πως η καλύτερη γνώση του δρόμου θα μας βοηθήσει, οπότε ελπίζουμε να έχουμε καλύτερο αποτέλεσμα. Με βάση και τη νέα μας χορηγία, αυτή της ΕΚΟ, θα προσπαθήσουμε για το καλύτερο. Ίσως μας ταλαιπωρήσει λίγο η ζέστη, όμως αυτό δεν είναι κάτι σημαντικό».