Aρχείο ετών
νέα
πρόγραμμα
ομάδες-πληρώματα
άλλες ομάδες
βαθμολογία
ιερά τέρατα

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Kεντρική Σελίδα  / WRC  / Νέα  / Aρθρο

Σύμφωνα με το σχέδιο… 2/4/2010 5:10 μμ

Στην ε.δ. των 41 χλμ. ο Loeb "έβαλε το κεφάλι κάτω", πυροβόλησε και ουσιαστικά πέρασε επικεφαλής της κατάταξης, δημιουργώντας και διαφορά ασφαλείας.
Για ακόμα μία φορά, ο Ogier επιδεικνύει στοιχεία του πλούσιου ταλέντου του, αν και μόνο περιέργεια προκαλεί το γεγονός ότι στο τέλος προτίμησε να παραμείνει δεύτερος μπροστά από τον Latvala...
Ότι και αν έκανε ο Latvala δεν ήταν αρκετό για να διατηρηθεί στην κορυφή, αλλά αύριο θα έχει ακόμα μία ευκαιρία να διεκδικήσει τη νίκη, χωρίς να χρειάζεται να καθαρίζει το δρόμο.
Η ε.δ. των 41 χλμ. αποδείχθηκε καταστροφική για τον Solberg, ο οποίος έχασε και στα δύο περάσματα από αυτή σημαντικό χρόνο.
Στην 5η θέση ακολουθεί ο Dani Sordo, έτοιμος να πιέσει αύριο τον Petter Solberg.
Ο ίδιος χαρακτήρισε το λάθος του ηλίθιο. Εμείς, θα πούμε απλά καταστροφικό, αφού η σημερινή εγκατάλειψη μπορεί να στοιχίσει πολύ περισσότερο στο Φιλανδό, αναφορικά πάντα με τη μάχη του τίτλου.
Η στρατηγική του Sebastien Loeb, και της Citroen γενικότερα, δικαίωσε τους Γάλλους, που στο δεύτερο και μεγαλύτερο σε συνολικό μήκος του αγώνα, κάλυψαν τη διαφορά από την κορυφή, την κατέκτησαν, με τον έξι φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή να δημιουργεί στο τέλος και διαφορά ασφαλείας από τους διώκτες του. Όμως, το στοιχείο που προσδίδει ακόμα μεγαλύτερη σημασία στο μέχρι στιγμής αποτέλεσμα, είναι η εγκατάλειψη του Mikko Hirvonen στην πρώτη ειδική της ημέρας, γεγονός που προσφέρει τεράστιο πλεονέκτημα στον Loeb αναφορικά με τη μάχη του τίτλου.

Ας πάρουμε, όμως, τα πράγματα από την αρχή. Ο Loeb, ξεκινώντας τρίτος στις σημερινές ειδικές διαδρομές, είχε καθαρό δρόμο μπροστά του, με αποτέλεσμα να έχει τη δυνατότητα να πιέσει και να καλύψει τη διαφορά από την κορυφή και συγκεκριμένα τον Jari Matti Latvala. Και αν ο Φιλανδός κατάφερνε στο μεγαλύτερο μέρος της ημέρας να χάνει λίγο χρόνο, δεν ίσχυε το ίδιο και για την ειδική Jordan River των 41 χιλιομέτρων. Στη συγκεκριμένη ειδική, ο Seb ουσιαστικά «στήθηκε και πυροβόλησε» καταφέρνοντας στο πρώτο loop να εξαλείψει τη διαφορά που τον χώριζε από την κορυφή, και στο δεύτερο πέρασμα να δημιουργήσει τη διαφορά των 24 δλ. που απολαμβάνει πλέον στο τέλος της ημέρας από τον δεύτερο στην κατάταξη Sebastien Ogier. Και φυσικά, το πλέον χαρμόσυνο νέο για τον Γάλλο ήταν η εγκατάλειψη του Hirvonen στην πρώτη ειδική, όταν από δικό του λάθος έσπασε την ανάρτηση του Focus, χάνοντας μαζί και τον τροχό. Ο Φιλανδός δήλωσε αμέσως μετά απογοητευμένος, χαρακτηρίζοντας το λάθος του ηλίθιο, με την ουσία να παραμένει όμως η ίδια. Ακόμα και αν επιστρέψει αύριο, το γεγονός ότι έχει δεχθεί επιπλέον ποινή πέντε λεπτών (όπως επιβάλλουν οι κανονισμοί του superally) για κάθε ειδική που δεν εκκίνησε, καθιστούν σχεδόν αδύνατο το να καταφέρει να τερματίσει στους βαθμούς, ακόμα και αν επανεκκινήσει αύριο υπό καθεστώς superally.

Ο Sebastien Ogier από την πλευρά του, συνέχισε και σήμερα να εντυπωσιάζει με τις επιδόσεις του. Ο νεαρός Γάλλος, ήταν ο μοναδικός που σε κάποιες περιπτώσεις κατάφερε να ακολουθήσει το ρυθμό του Loeb, παρά το γεγονός ότι εκκινούσε δεύτερος στις ειδικές διαδρομές, επιδεικνύοντας για ακόμα μία φορά δείγματα του πλούσιου ταλέντου του. Πάντως, μόνο περίεργο είναι το γεγονός ότι ο νεαρός Γάλλος δεν προτίμησε να κόψει στην τελευταία ειδική, αφήνοντας έτσι τον Latvala δεύτερο μπροστά του στις αυριανές ειδικές, κάτι που ο ίδιος δήλωσε ότι ήταν εντολή της Citroen. Παραμένει άγνωστο αν η συγκεκριμένη τακτική θα δικαιώσει αυτή τη φορά τον Olivier Quesnel και την ομάδα του, αφού είναι δεδομένο ότι ο Latvala θα έχει ξεκάθαρο πλεονέκτημα αύριο εκκινώντας τρίτος, αντί για δεύτερος.

Ο Φιλανδός οδηγός της Ford, μετά από την έξοδο του Hirvonen και μάλιστα τόσο νωρίς, έχει μείνει πολύ μόνος για να κρατήσει ψηλά τη σημαία της ομάδας του. Παρόλα αυτά, προσπάθησε από το πρωί να διατηρηθεί στην κορυφή, αλλά αυτό στάθηκε αδύνατο παρά τις όποιες φιλότιμες προσπάθειες του. Μάλιστα, είναι χαρακτηριστικό ότι τον περισσότερο χρόνο τον έχασε την ε.δ. Jordan River των 41 χιλιομέτρων, ελέω της φθοράς και της υπερθέρμανσης των ελαστικών του. Πάντως, η διαφορά των 27 δευτερολέπτων που τον χωρίζουν από τον Loeb δεν τρομάζουν το Φιλανδό, αν και σίγουρα το έργο του θα είναι πολύ δύσκολο, έχοντας απέναντι του τον μετρ του είδους, τον έξι φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή.

Σημαντικό χρόνο, όμως, έχασε σήμερα ο Petter Solberg, ο οποίος αν και είχε πολύ καλή σειρά εκκίνησης, δεν κατάφερε να μείνει κοντά στους πρώτους, χάνοντας το μεγαλύτερο μέρος της διαφοράς στην ειδική των 41 χιλιομέτρων. Και στα δύο περάσματα από αυτή, ο Νορβηγός δεν είχε καθόλου καλές επιδόσεις, γεγονός που παραδέχθηκε και ο ίδιος στο τέλος της ημέρας, υποστηρίζοντας ότι δεν είχε καθόλου καλή αίσθηση και αντίστοιχο ρυθμό. Η ουσία είναι ότι αύριο θα προσπαθήσει να διεκδικήσει μία θέση στο βάθρο, αφού η διαφορά του από τον Latvala του επιτρέπει να ελπίζει σε κάτι τέτοιο. Λίγο πιο πίσω, ο Dani Sordo ακολουθεί στην 5η θέση της γενικής, έτοιμος να ξεπεράσει το εμπόδιο του Solberg. Ο Ισπανός, είναι αρκετά επηρεασμένος από όσα ακούγονται το τελευταίο διάστημα αναφορικά με τη θέση του στην ομάδα, παρά τις όποιες διαψεύσεις του Quesnel. Βέβαια, και ο Sordo δικαιολογημένα έχει ένα επιπλέον άγχος, αφού βλέπει για ακόμα έναν αγώνα το βασικό του αντίπαλο στη μάχη του εργοστασιακού μπάκετ της Citroen, τον Sebastien Ogier, να κλέβει για ακόμα μία φορά τις εντυπώσεις. Πάντως, και η τακτική της Citroen εχθές, όταν και του έδωσαν εντολή να χάσει αρκετό χρόνο έτσι ώστε να είναι πίσω από τον Hirvonen, μάλλον περισσότερο του στοίχισε, παρά τον βοήθησε στην προσπάθεια του.

Μετά την εγκατάλειψη του Mikko Hirvonen, η οποία και ήταν η πρώτη από το Ράλλυ του Μεξικό το 2006, ο Matthew Wilson κατάφερε να ανέβει στην έκτη θέση της γενικής, μπροστά από τον Federico Villagra με το Focus της Μunchis. Την ίδια ώρα, ο Kimi Raikkonen συμπληρώνει την πρώτη βαθμολογούμενη οκτάδα, πραγματοποιώντας και σήμερα έναν αγώνα μακριά από προβλήματα και λάθη, με εξαίρεση μία διασταύρωση που έχασε στις πρωινές ειδικές. Ο Henning Solberg, ήταν ένας από τους οδηγούς που ταλαιπωρήθηκαν σήμερα, αφού είχε δυο κλαταρίσματα, αλλά και ένα πρόβλημα με τα φρένα, με αποτέλεσμα να πέσει στην ένατη θέση της γενικής.

Στην κατηγορία του SWRC, ο Xavi Pons είναι πλέον ο μοναδικός συμμετέχων στην κατηγορία που συνεχίζει χωρίς να έχει εγκαταλείψει και ναέχει κάνει χρήση superally. Ο Ισπανός, είδε σήμερα και τον τελευταίο του αντίπαλο, τον Bernando Sousa, να αντιμετωπίζει προβλήματα, με αποτέλεσμα να απολαμβάνει μία διαφορά της τάξεως σχεδόν των εννέα λεπτών, από τον δεύτερο Michal Kosciuszko, με αποτέλεσμα να οδεύει ολοταχώς για τη δεύτερη συνεχόμενη νίκη του στην κατηγορία. Την ίδια ώρα στο PWRC, ο Patrick Flodin εξακολουθεί να οδηγεί τον αγώνα με το Subaru Impreza, με τον Armindo Araujo να ακολουθεί 24 δευτερόλεπτα πιο πίσω. Ο τρίτος της παρέας, ο Martin Semerad, που εχθές ήταν στη δεύτερη θέση της κατηγορίας, εγκατέλειψε σήμερα, αφήνοντας μόνους στη μάχη της νίκης του δύο προαναφερθέντες.

Η αυριανή, τελευταία, ημέρα του αγώνα, περιλαμβάνει επίσης έξι ειδικές διαδρομές, με το συνολικό τους μήκος να αγγίζει τα 105 χιλιόμετρα. Με τις διαφορές μεταξύ των τριών πρώτων να είναι στο μισό λεπτό, αλλά και με δεδομένο το γεγονός ότι έχουμε να κάνουμε με χωμάτινο αγώνα και ότι αυτό συνεπάγεται αναφορικά με τη σειρά εκκίνησης, κανείς δεν μπορεί να κάνει ασφαλή συμπεράσματα. Βέβαια, ο Sebastien Loeb έχει αποδειχθεί μετρ του είδους και μετά από τη σημερινή του εμφάνιση φλερτάρει με την πρώτη του νίκη στην Ιορδανία. Όμως, όλες μας ο απορίες θα λυθούν αύριο στις έξι εναπομείναντες ειδικές διαδρομές._Π.Τ.panost@4troxoi.gr

Ας δούμε, όμως, τι είπαν κάποιοι από τους πρωταγωνιστές του αγώνα, στο τέλος του δεύτερου σκέλους:

Sebastien Loeb: «Προσπάθησα να πιέσω όσο περισσότερο μπορούσα και να κερδίσω χρόνο. Ελπίζω να έκανα καλή επιλογή. Πάντως, αυτοί οι κανονισμοί και οι στρατηγικές δεν μου αρέσουν».

Mikko Hirvonen: «Δεν μπορώ να το πιστέψω. Σε μία στροφή με άλμα, πέρασα πιο κλειστά. Εκεί είχε ένα μικρό ανάχωμα, με αποτέλεσμα το αυτοκίνητο να απογειωθεί και στην συνέχεια να προσγειωθεί στο έδαφος. Ήμασταν τυχεροί που δεν τουμπάραμε, αλλά η προσγείωση ήταν βίαιη και έγινε με τον εμπρός αριστερό τροχό, με αποτέλεσμα να σπάσει η ανάρτηση. ».

Petter Solberg: «Δεν μπορώ να καταλάβω τι παθαίνω στην ειδική τω ν41 χιλιομέτρων. Δεν μπορώ να βρω τον εαυτό μου, το ρυθμό μου, αλλά και καλή αίσθηση με το αυτοκίνητο. Δεν ξέρω γιατί και πρέπει να το ψάξω αυτό».

Αναλυτικά αποτελέσματα μπορείτε να βρείτε στο www.wrc.com, επίσημο site του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ.
1-2-4-5 για τη Citroen, με τους Γάλλους να κάνουν για δεύτερο συνεχόμενο αγώνα επίδειξη ισχύος...