Aρχείο ετών
νέα
πρόγραμμα
ομάδες-πληρώματα
άλλες ομάδες
βαθμολογία
ιερά τέρατα

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Kεντρική Σελίδα  / WRC  / Νέα  / Aρθρο

Ο νόμος του Seb… 4/4/2009 8:33 μμ

Μη έχοντας το μειονέκτημα της σειράς εκκίνησης, ο Loeb κέρδισε και τις έξι σημερινές ε.δ. και ουσιαστικά έβαλε πλώρη για το 4 στα 4!
Έκανε ότι μπορούσε ο Mikko Hirvonen για να παραμείνει στην κορυφή, αλλά πολύ απλά ο Loeb ήταν ταχύτερος…
Μία από τις καλύτερες του εμφανίσεις σε χωμάτινες επιφάνειες πραγματοποιεί ο Dani Sordo, δικαιώνοντας για ακόμα μία φορά τους ανθρώπους της Citroen για την επιλογή τους.
Προσπάθησε να πειραματιστεί με ανάρτηση και ρυθμίσεις διαφορικών ο Petter Solberg, κάτι που αποδείχθηκε λάθος, χωρίς να του στοιχίσει τελικά την 4η θέση που διατηρεί στην κατοχή του.
Σε εσωτερική μάχη της Stobart εξελίσσεται η κατάκτηση της 5η θέσης, με τον Matthew Wilson να έχει μόλις ένα δλ. διαφορά από τον Henning Solberg.
Μπορεί ο Marcus Gronholm να τέθηκε νωρίς εκτός, αλλά η παρουσία του έδωσε τεράστια ώθηση στον αγώνα, την ώρα που ο ίδιος δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο να λάβει μέρος και σε άλλους αγώνες μέσα στη χρονιά!
Με τον Patrick Flodin εκτός αγώνα, ο Armindo Araujo βρίσκεται αγκαλιά με τη νίκη στο PWRC στον αγώνα της πατρίδας του.
Ο Michal Kosciuszko απολαμβάνει μία διαφορά τυριών λεπτών από τον δεύτερο στο JWRC και οδεύει προς την 2η νίκη της καριέρας του στην κατηγορία.
Μπορεί την πρώτη ημέρα να είχε σαφές μειονέκτημα έναντι των υπολοίπων, αλλά στο σημερινό δεύτερο σκέλος ο Sebastien Loeb επανέφερε την τάξη και επέβαλλε το δικό του νόμο, αποδεικνύοντας ποιος είναι το αφεντικό στον αγώνα, αλλά και γενικότερα στο θεσμό. Έχοντας αποβάλλει το άγχος της σειράς εκκίνησης και ξεκινώντας τρίτος στις ειδικές διαδρομές, ο Γάλλος πέντε φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής, κατάφερε να κερδίσει και τις έξι σημερινές ε.δ. του σκέλους, αποδεικνύοντας για ακόμα μία φορά ποιος είναι ο ταχύτερος οδηγός στο θεσμό. Έχοντας ξεπεράσει τα μικρά προβλήματα με το στήσιμο της C4 από το χθεσινό δεύτερο loop ειδικών, ο Loeb δεν είχε κανένα πρόβλημα να επιβληθεί σήμερα επί των αντιπάλων του. Μάλιστα, η διαφορά του από τον δεύτερο στην κατάταξη Mikko Hirvonen, αγγίζει τα 27 δευτερόλεπτα, την ώρα που ο Γάλλος πρόλαβε να καλύψει και τα 18 που τους χώριζαν εχθές το βράδυ, μετά την ολοκλήρωση του πρώτου σκέλους. Μάλιστα, είναι χαρακτηριστικό της αυτοπεποίθησης που αισθάνεται ότι δεν μείωσε ρυθμό σε κανένα σημείο της ημέρας, πιέζοντας με στόχο να διευρύνει τη διαφορά του, και δεν έκοψε έτσι ώστε να αφήσει τον Hirvonen να καθαρίζει αύριο το δρόμο για λογαριασμό του.

Ο Φιλανδός οδηγός της Ford, είχε δύο σημαντικά άγχη στο μυαλό του. Πρώτο και κυριότερο τη σειρά εκκίνησης, η οποία γνώριζε από εχθές ότι θα αποτελούσε σημαντικό μειονέκτημα για τον ίδιο, αφού όντας πρώτος θα καθάριζε το δρόμο για τους υπολοίπους. Δεύτερο και επίσης σημαντικό; Η αποφυγή οποιουδήποτε λάθους η οποία θα οδηγούσε σε εγκατάλειψη, αφού κάτι τέτοιο σε συνδυασμό με την χθεσινή έξοδο του Latvala, θα σήμαινε και καταστροφή για την Ford. Τηρουμένων των αναλογιών λοιπόν, ο Hirvonen προσπάθησε και πίεσε όσο περισσότερο μπορούσε, μένοντας στη δεύτερη θέση μπροστά από τον μαινόμενο Ισπανό ταύρο, Dani Sordo. Αύριο, με πέντε ειδικές διαδρομές να απομένουν για την ολοκλήρωση του αγώνα εκ των οποίων η μία είναι η σούπερ ειδική στο στάδιο του Algarve, μοιάζει δύσκολο ο Φιλανδός να καλύψει τη διαφορά, γνωρίζοντας ότι δεν μπορεί να πάρει ρίσκα τα οποία και ίσως να στοιχίσουν στην ομάδα του. Την ίδια ώρα, ο Malcolm Wilson, ο οποίος είναι απογοητευμένος αφού περίμενε πολύ περισσότερα από αυτόν τον αγώνα, δήλωσε ότι μέχρι την Αργεντινή δεν θα αλλάξει τίποτα στην ομάδα του, δίνοντας ουσιαστικά μία ακόμα ευκαιρία στον Jari Matti Latvala. Αν ο νεαρός Φιλανδός τα θαλασσώσει για ακόμα μία φορά, κανείς δεν μπορεί να ξέρει ποια θα είναι η επόμενη μέρα για τον ίδιο. Επιστροφή Marcus Gronholm; Επιστράτευση του Francois Duval; Κανείς δεν μπορεί να απαντήσει με σιγουριά.

Μιας και ο λόγος για τον δύο φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή Marcus Gronholm, ο Φιλανδός δεν είχε σήμερα την τύχη με το μέρος του, αφού στην 8η ειδική αρχικά βγήκε από το δρόμο και έχασε χρόνο, ενώ στη συνέχεια ο κινητήρας ανέβασε θερμοκρασία, με αποτέλεσμα να αναγκαστεί να εγκαταλείψει. Πάντως, αναμένεται να επιστρέψει αύριο υπό καθεστώς superally. Πάντως, όσο αγωνίστηκε πρόλαβε να αποδείξει ότι δεν έχει χάσει την αίσθηση πίσω από το τιμόνι και μακάρι η παρουσία του να μην είναι μόνο για αυτόν τον αγώνα, αλλά για περισσότερους, και ας είναι με τα χρώματα οποιασδήποτε ομάδας.

Πίσω στην Πορτογαλία, ο Dani Sordo πραγματοποιεί μία από τις καλύτερες του εμφανίσεις σε χωμάτινες επιφάνειες, δείχνοντας επιτέλους να έχει αποκτήσει την απαιτούμενη εμπειρία για να κάνει ανταγωνιστικούς χρόνους. Ταχύς, αποφεύγοντας τα λάθη, φιγουράρει στην 3η θέση της γενικής κατάταξης, και μάλιστα με σημαντική διαφορά από τον τέταρτο, και ουσιαστικά παραμονεύει πίσω από τον Mikko Hirvonen, αναμένοντας να εκμεταλλευτεί οποιοδήποτε λάθος του Φιλανδού. Πάντως, για ακόμα μία φορά ο Ισπανός παίζει ιδανικά το ρόλο του δεύτερου οδηγού, αποδεικνύοντας ότι δικαίως τον εμπιστεύονται οι άνθρωποι της Citroen. Πιο πίσω, ο Petter Solberg αντιμετώπισε προβλήματα με τις ρυθμίσεις της Citroen Xsara στο πρώτο πέρασμα από τις σημερινές ειδικές, με αποτέλεσμα να χάσει χρόνο. Ο Νορβηγός παραπονιέται για την έλλειψη ισχύς του αυτοκινήτου του και προσπαθεί να καλύψει το χαμένο έδαφος αλλάζοντας ρυθμίσεις ανάρτησης και διαφορικών. Οι επιλογές του σήμερα δεν ήταν επιτυχημένες αρχικά, με αποτέλεσμα στο δεύτερο loop να επιστρέψει στις ρυθμίσεις που είχε καταλήξει εχθές, βελτιώνοντας έτσι και τους χρόνους του στις ειδικές. Μάλιστα, ο Νορβηγός, αλλά και όλοι οι οδηγοί αντιμετώπισαν σημαντικό πρόβλημα με τη φθορά των ελαστικών τους, ελέω των ιδιαίτερα σκληρών επιφανειών, με αποτέλεσμα προς το τέλος να αντιμετωπίζουν έντονες τάσεις υπερστροφής λόγω έλλειψης πρόσφυσης. Πάντως, με κάθε τρόπο ο Νορβηγός είναι στην 4η θέση, χωρίς να απειλείται από τον πέμπτο και θα μπορούσε κάλλιστα να βρεθεί στο βάθρο, αν κάποιος από τους προπορευόμενους συνδυασμούς πραγματοποιήσει κάποιο λάθος.

Η 5η θέση της γενικής, και με δεδομένη την εγκατάλειψη του Marcus Gronholm, συγκεντρώνει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον, αφού οι δύο οδηγοί της Stobart, Matthew Wilson και Henning Solberg, χωρίζονται μετά το τέλος του σημερινού δεύτερου σκέλους μόλις από ένα δευτερόλεπτο! Ο Βρετανός απέφυγε τα προβλήματα και εκμεταλλευόμενος τα προβλήματα των προπορευόμενων πληρωμάτων ανέβηκε πέμπτος. Όμως, ο Henning Solberg, ο οποίος ξεπέρασε τα προβλήματα που αντιμετώπιζε εχθές με τα φρένα του αυτοκινήτου, μείωνε σταδιακά τη μεταξύ τους διαφορά και στο τέλος της ημέρας την κάλυψε πλήρως. Άκρως ικανοποιημένος από το Focus σήμερα, είναι δεδομένο ότι αύριο θα πιέσει για την 5η θέση και αν αποφύγει το λάθος θα καταφέρει να την κατακτήσει, όντας ταχύτερος του Wilson σε απόλυτους χρόνους. Οι Evgeny Novikov και Mads Ostberg, με Citroen C4 WRC και Subaru Impreza WRC ’08, αντίστοιχα, συμπληρώνουν την πρώτη βαθμολογούμενη οκτάδα, εκμεταλλευόμενοι και την εγκατάλειψη του Sebastien Ogier από σπασμένη ανάρτηση. Ο νεαρός Ρώσος σημείωσε μερικούς εντυπωσιακούς χρόνους, αποδεικνύοντας για ακόμα μία φορά το πληθωρικό ταλέντο του, αν και μία έξοδος μετά από δικό του λάθος του κόστισε πολύτιμο χρόνο και θέσεις, επιβεβαιώνοντας την απειρία του. Ο Novikov βρισκόταν 5ος και μετά από το λάθος του έπεσε στην 7η θέση, την οποία και με δεδομένη τη διαφορά του ενάμιση λεπτού που τον χωρίζει από τον Henning Solberg, θα προσπαθήσει να διατηρήσει. Όμως, και αυτός έχει πολύ δύσκολο έργο να παραμείνει εκεί, αφού μόλις ένα δευτερόλεπτο τον χωρίζει από τον Mads Ostberg που ακολουθεί. Ο νεαρός Νορβηγός, ξεπέρασε τα προβλήματα με το αυτοκίνητο που τον ταλαιπώρησαν εχθές και βελτίωσε τις επιδόσεις του, με αποτέλεσμα να είναι σε θέση να παλέψει αύριο για την 7η θέση της γενικής.

Στην κατηγορία Παραγωγής, ο Armindo Araujo μπορεί στο τέλος της σημερινής ημέρας να αισθάνεται σαφώς πιο άνετος και χαλαρός. Ο Πορτογάλος έχει καταφέρει να διατηρηθεί στην κορυφή της κατάταξης, αποφεύγοντας τα προβλήματα, την ώρα που ο μεγάλος του αντίπαλος, Patrick Flodin, αναγκάστηκε να εγκαταλείψει. Ο Σουηδός οδηγός, ήταν για ακόμα μία φορά καταιγιστικός στις ειδικές διαδρομές και κατάφερε με το Subaru Impreza να περάσει στην κορυφή της κατάταξης της κατηγορίας. Όμως, στην 12η ειδική βγήκε από το δρόμο και μετά από αρκετές τούμπες αναγκάστηκε να εγκαταλείψει την προσπάθεια του. Με αυτόν τον τρόπο, και με δεδομένα τα προβλήματα που αντιμετώπισε ο Brynildsen με τον συμπλέκτη του Mitsubishi Labcer EVO IX, ο Araujo απολαμβάνει αυτή τη στιγμή μία διαφορά μεγαλύτερη των δύο λεπτών από τον Σουηδό, οδεύοντας για την πρώτη του φετινή νίκη στο PWRC, και μάλιστα μέσα στην πατρίδα του. Την ίδια ώρα, αντίστοιχη είναι και η εικόνα στο JWRC, με τον Michal Kosciuszko να απολαμβάνει μία διαφορά σχεδόν τριών λεπτών από τον δεύτερο. Βλέπετε, ο μοναδικός οδηγός που θα μπορούσε να τον απειλήσει, ακόμα ένας εκλεκτός της FFSA ο νεαρός Yan Bonato, βγήκε με το Suzuki Swift S1600 στην 9η ειδική διαδρομή, αφήνοντας ανοικτό το δρόμο για τον Πολωνό οδηγό για την δεύτερη νίκη της καριέρας του στο θεσμό και την πρώτη του φετινή.

Όπως όλα δείχνουν, ο Sebastien Loeb βρίσκεται ολοταχώς για την 51η νίκη της καριέρας του και την τέταρτη φετινή. Μπορεί να έχει μειονέκτημα ανοίγοντας το δρόμο για τους υπολοίπους, αλλά αυτή είναι μία θέση στην οποία ο Γάλλος έχει βρεθεί και πάλι στο παρελθόν και ξέρει πολύ καλά πώς να διαχειριστεί αντίστοιχες καταστάσεις._Π.Τ.panost@4troxoi.gr

Ας δούμε, όμως, τι δήλωσαν κάποιοι από τους πρωταγωνιστές του αγώνα μετά την ολοκλήρωση του δεύτερου σκέλους:

Sebastien Loeb: «Ήταν μία πολύ καλή μέρα για μένα. Έκανα ότι μπορούσα για να αυξήσω τη διαφορά μου. Δεν αντιμετωπίσαμε πρόβλημα με το πόσο καθαροί ήταν οι δρόμοι και η ουσία είναι ότι έχουμε πλέον μία καλή διαφορά για αύριο. Ίσως βέβαια να μην αρκετό για αύριο, αφού οι ειδικές έχουν πολύ χώμα, ενώ είναι κλειστές και στενές, αλλά θα δούμε τι θα γίνει. Γενικά, όμως, δεν θα μπορούσα να περιμένω για κάτι καλύτερο».

Mikko Hirvonen: «Έκανα ότι μπορούσα αλλά αυτό δεν ήταν αρκετό. Από ένα σημείο και έπειτα αντιμετώπισα σημαντικό πρόβλημα με την φθορά των ελαστικών μου. Η αυριανή ημέρα είναι αρκετά μεγάλη και θα έχουμε καλύτερη σειρά εκκίνησης από τον Sebastien. Από τη στιγμή που δεν θα έχουμε προβλήματα σκόνης θα κάνουμε ότι μπορούμε για να τον πιάσουμε. Δεν έχουμε άλλη επιλογή».

Dani Sordo: «Είμαι πολύ χαρούμενος που βρίσκομαι εδώ και μακάρι να είχα αποφύγει για κάποια λάθη, αφού θα μπορούσαμε να είχαμε και κάποιο καλύτερο αποτέλεσμα. Αλλά τι να κάνουμε, έτσι είναι ο μηχανοκίνητος αθλητισμός».

Petter Solberg: «Η σημερινή ημέρα ήταν καλή για εμάς. Βασικά, αν αναλογιστούμε κάποια λάθη στις ρυθμίσεις, ήταν καλύτερη από ότι θα περιμέναμε. Μόνο στις τελευταίες ειδικές χρειάστηκε να ηρεμήσουμε, αφού είχαν λιώσει τα ελαστικά μας και εμείς πιέζαμε, κάτι που μπορούσε να οδηγήσει σε λάθος».

Marcus Gronholm: «Στην αρχή της ειδικής ήμουν λίγο ενθουσιασμένος και προσπάθησα να πάω γρήγορα για να κάνω έναν καλό χρόνο. Σε μία αριστερή στροφή, άνοιξε λίγο περισσότερο η τροχιά μας με αποτέλεσμα να χτυπήσουμε σε ένα δέντρο, να κάνουμε μία – δυο τούμπες και να προσγειωθούμε στους τροχούς. Έβαλε μπροστά συνεχίσαμε και μετά από πέντε λεπτά αντιμετωπίσαμε προβλήματα υπερθέρμανσης και σταματήσαμε. Δεν ξέρω πόσο σημαντική είναι η ζημιά. Βασικά, αυτό που με ανησυχεί είναι ο κινητήρας. Διαφορετικά, πιστεύω ότι θα μπορούμε να ξεκινήσουμε και πάλι αύριο. Βασικά, είχαμε πολύ καιρό να λάβουμε μέρος σε αγώνα Ράλλυ, κάτι που σημαίνει ότι ήταν πολύ δύσκολο να ξεκινήσουμε και να πιάσουμε τον Sebastien. Πάντως, είναι πολύ καλό ότι ήμασταν στη μάχη, μετά από τόσο καιρό και μάλιστα με ένα τελείως καινούργιο αυτοκίνητο. Από εκεί και πέρα έκανα ένα μικρό λάθος. Αυτό είναι όλο. Αισθάνομαι όμορφα που είμαι εδώ, αλλά όσον αφορά περισσότερους αγώνες, ποτέ δεν ξέρεις. Θα δούμε»!

Aναλυτικά αποτελέσματα μπορείτε να βρείτε στην επίσημη ιστοσελίδα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ.
Όπως όλα δείχνουν η Citroen μπορεί να φύγει από τον συγκεκριμένο αγώνα με μία σημαντική διαφορά στις βαλίτσες της στο κυνήγι του τίτλου των Κατασκευαστών.