Aρχείο ετών
νέα
πρόγραμμα
ομάδες-πληρώματα
άλλες ομάδες
βαθμολογία
ιερά τέρατα

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Kεντρική Σελίδα  / WRC  / Νέα  / Aρθρο

Θέλει τον… γάλλο του! 16/9/2005 8:47 μμ

Μπορεί η ποινή να του χάλασε τα σχέδια, αλλά ο στόχος του παραμένει ίδιος. «Μπορεί το Πρωτάθλημα να είναι πιο σημαντικό, αλλά αυτό που θέλω τώρα είναι να κερδίσω τον αγώνα», είπε ο Seb.
Typical British. Καθαρά βρετανικό. Κάπως έτσι θα μπορούσε να χαρακτηρίσει κανείς τον αγώνα, αφού τις βροχές των προηγούμενων ημερών διαδέχθηκε ένα λαμπερός ήλιος σήμερα, για να κάνει τα πράγματα ακόμα πιο περίπλοκα. Και τι εννοούμε; Οι περισσότεροι από τους οδηγούς επέλεξαν λάθος ελαστικά, με αποτέλεσμα σχεδόν κανείς να μην είναι ικανοποιημένος από την επιλογή του. Οι βρεγμένες ειδικές το πρωί, στέγνωσαν το απόγευμα, αλλά όχι παντού, αφού όπου υπήρχαν δέντρα οι σκιές διατηρούσαν υγρό το οδόστρωμα. Από την αντίθετη πλευρά, όπου είχε στεγνώσει ο δρόμος, η λάσπη μπορεί να είχε παραμερίσει, αλλά είχαν βγει στην επιφάνεια τεράστιες πέτρες, οι οποίες και απειλούσαν τα ελαστικά των αγωνιστικών. Μπροστά σε αυτή την βρετανική πρόκληση, ο Sebastien Loeb ανταποκρίθηκε ιδανικά, κερδίζοντας ειδικές, και ολοκληρώνοντας το πρώτο σκέλος από την πρώτη θέση της γενικής. Μοναδικό μελανό σημείο, μία ποινή δέκα δλ. που δέχτηκε για καθυστερημένη άφιξη σε κοντρόλ. Σε συνδυασμό με την υπερβολική φθορά των ελαστικών του στην τελευταία ε.δ., η οποία του κόστισε περίπου 5 δλ., έφθασε στο τελευταίο service της ημέρας, περίπου με 9,9 δλ. διαφορά από τον δεύτερο Petter Solberg, ο οποίος και ακολουθεί κατά πόδας.

Έτοιμος για επίθεση είναι ο Solberg. «Δεν ήταν κακή η σημερινή ημέρα, αν εξαιρέσουμε τη λάθος επιλογή ελαστικών. Αύριο, αυτό είναι και το μόνο πράγμα που θέλω να κάνω σωστά», είπε με νόημα!
Ο Νορβηγός, από την πλευρά του, ταλαιπωρήθηκε το απόγευμα από λάθος επιλογή ελαστικών, αφού επέλεξε πιο σκληρά από ότι θα έπρεπε, με αποτέλεσμα να μην πιέσει όσο θα ήθελε. Ευτυχώς, η ποινή του Loeb του χάρισε μία μεγάλη ανάσα για τη δύσκολη αυριανή συνέχεια. Πάντως, οι επιδόσεις του, δεν θυμίζουν σε τίποτα αντίστοιχες των παλαιότερων χρόνων. Ίσως αύριο να είναι μία διαφορετική ημέρα. Στο τρίτο σκαλί του βάθρου, βρίσκεται η ευχάριστη έκπληξη που ακούει στο όνομα του Harri Rovanpera. O Φιλανδός έχοντας προηγούμενη εμπειρία από τον συγκεκριμένο αγώνα, αλλά και… άνεση σε γλιστερές επιφάνειες, κατάφερε να σκαρφαλώσει στο τρίτο σκαλί του βάθρου και να μείνει εκεί ως το τέλος του σκέλους, κερδίζοντας μάλιστα σήμερα και μία ειδική διαδρομή! Σε γενικές γραμμές, η ιαπωνική ομάδα δεν θυμίζει σε τίποτα το έρμαιο των τελευταίων χρόνων.

Τα αποτελέσματα της σκληρής δουλειάς για την Mitsubishi άρχισαν να φαίνονται.
Ο άνθρωπος της ημέρας, όμως, δεν ήταν κανείς από τους τρεις προαναφερθέντες, αλλά ο Marcus Gronholm. O Φιλανδός, ξεκίνησε περνώντας στην πρώτη θέση, έπεσε στην 19η και με ασύλληπτους ρυθμούς σκαρφάλωσε μέχρι το τέλος της ημέρας 4ος! Ένα απίστευτο comeback για τον Φιλανδό, ο οποίος στη δεύτερη ειδική έχασε τα φρένα του –δήλωσε ότι το μεσαίο πεντάλ ξαφνικά έφτασε στο πάτωμα- και μαζί περισσότερο από ένα λεπτό και περίπου 18 θέσεις στην κατάταξη. Η απογοήτευση στο πρόσωπο του μεγάλου Φιλανδού, ήταν έκδηλη. Πίσω του, οι Francois Duval και Chris Atkinson, συμπληρώνουν την πρώτη εξάδα, έχοντας μάλιστα και μία προσωπική μονομαχία μεταξύ τους. Ο Βέλγος κυνηγάει να τερματίσει όσο πιο ψηλά μπορεί στην γενική κατάταξη για λογαριασμό της Citroen, την ώρα που ο Αυστραλός δεν θυμίζει σε τίποτα οδηγό που συμμετέχει για πρώτη φορά στον Βρετανικό αγώνα.

«Μοιάζει το ίδιο κάθε φορά. Ξεκινάμε καλά και ένα πρόβλημα μας βγάζει από τη μάχη. Καταντά κουραστικό. Τι άλλο να κάνουμε, εκτός από το να παλέψουμε». Τάδε έφη, ο απολαυστικός Marcus.
Την βαθμολογούμενη οκτάδα συμπληρώνει ο Henning Solberg και ο Markko Martin, με τον Νορβηγό οδηγό να είναι και πρώτος μεταξύ των πληρωμάτων που οδηγούν Ford. Μέτριος για ακόμα έναν αγώνα ο Markko Martin, έχει βαλθεί να διαψεύσει όσους υποστηρίζουν ότι βρίσκει τον εαυτό του με τον καιρό στο τιμόνι του 307. Ο Toni Gardemeister από την πλευρά του, ταλαιπωρήθηκε από τα ελαστικά σε όλη τη διάρκεια της ημέρας, ενώ ένα κλαταρισμένο ελαστικό στα τελειώματα της 6ης ε.δ. του στοίχισε ακόμα περισσότερο χρόνο. Η ένατη θέση, δεν ικανοποιεί όχι μόνο τον ίδιο, αλλά και τον επικεφαλής της Ford, Malcolm Wilson, ο οποίος δήλωσε ότι οι ρυθμοί που κινούνται τα αυτοκίνητα είναι εξαιρετικά αργοί και περίμενε κάτι πολύ καλύτερο. Την πρώτη δεκάδα, συμπληρώνει ο Giggi Galli, και αυτός με την σειρά του στην πρώτη του αγωνιστική επίσκεψη στα βρετανικά δάση. Έκανε ένα λάθος στην πρώτη ειδική, αλλά από εκεί και πέρα προσπάθησε να συνηθίσει στις δύσκολες συνθήκες, με στόχο να επιτεθεί –όπως μας είπε- την αυριανή ημέρα. O guest star του αγώνα, Colin McRae, ξεκίνησε μουδιασμένα για να σημειώσει κάποιους καλούς χρόνους στη συνέχεια. Τελικά ένα πρόβλημα στο σύστημα εκκίνησης μετά το service, φρόντισε να του χαλάσει τη διάθεση, και να μας δείξει για λίγο το παλιό καλό και γκρινιάρικο πρόσωπο του βρετανού. Η 13η θέση την πρώτη ημέρα, μάλλον δεν τον ικανοποιεί.

O Aki Teiskonen, ήταν αυτός που έφτασε τελικά πρώτος στο τελευταίο service της ημέρας, στην κατηγορία Παραγωγής.
Στην κατηγορία Παραγωγής, το ενδιαφέρον είναι επίσης μεγάλο, αφού η πρώτη θέση άλλαξε πολλές φορές χέρια, για να μείνει σήμερα, και μέχρι αύριο το πρωί τουλάχιστον, στα χέρια του Aki Teiskonen. O Φιλανδός οδηγός, πίεσε και έδωσε μεγάλη μάχη με τον Nial McShea. Ο κάτοχος του τίτλου του Πρωταθλήματος Παραγωγής, μπορεί να μην ακολουθεί τον θεσμό, αλλά συμμετέχει στον αγώνα της πατρίδας του, με ένα Subaru Impreza N11. Και αυτός κάποια στιγμή ήταν πρώτος, όπως και ο Nasser Al Attiyah, ο οποίος έχασε έδαφος στα σκληρά κομμάτια με τις φυτεμένες πέτρες. Η διαφορά μεταξύ των Teiskonen και McShea, υπόσχεται μεγάλη μάχη και για την αυριανή ημέρα.

Αύριο, τα πληρώματα έχουν να καλύψουν 103,86 αγωνιστικά χιλιόμετρα, ενώ μην ξεχνάτε πως θα πραγματοποιηθεί και η ειδική διαδρομή στο Millenium Stadium. Αξίζει να αναφέρουμε, ότι αυτό που τρομάζει τους ιθύνοντες, αλλά και τους δημοσιογράφους της χώρας, είναι η λόγικη σύγκριση με την υπερειδική του Ο.Α.Κ.Α., τη στιγμή που είναι άλλο τόσο λογικό και το γεγονός ότι δεν έχει καμία σχέση με το θέαμα που παρακολουθήσαμε τον Ιούνιο στην χώρα μας. Έτσι, δεν είναι λίγοι αυτοί που πιστεύουν ότι τελικά η βρετανική εκδοχή του Ο.Α.Κ.Α. θα τους γυρίσει μπούμερανγκ._Π.Τ.(panost@4troxoi.gr)

Aναλυτικά αποτελέσματα, μπορείτε να βρείτε στην επίσημη σελίδα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος, στο www.wrc.com
Πρώτο σκέλος και πρώτη θέση για την Xsara του Loeb, αλλά και τέταρτη για την Xsara του Duval, την ώρα που το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών διατηρεί τεράστιο ενδιαφέρον!