Aρχείο ετών
νέα
πρόγραμμα
ομάδες-πληρώματα
άλλες ομάδες
βαθμολογία
ιερά τέρατα

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Kεντρική Σελίδα  / WRC  / Νέα  / Aρθρο

Ράλλυ Νορβηγίας: Who is the boss; 14/2/2009 6:27 μμ

Και ενώ όλοι περίμεναν ότι σήμερα θα πραγματοποιηθεί η αντεπίθεση της Ford, ο Loeb ήταν αυτός που είχε τον πρώτο και τελευταίο λόγο.
Δοκίμασε τα πάντα, αλλά παρόλα αυτά ο Mikko Hirvonen όχι μόνο δεν ξεπέρασε τον Loeb, αλλά είδε και τη διαφορά τους να μεγαλώνει στα 15 δλ.
Αποφεύγοντας τα ρίσκα, ο Latvala χρειάστηκε να αλλάξει ελατήρια στο ενδιάμεσο σέρβις για να αποκτήσει και πάλι αυτοπεποίθηση πίσω από το τιμόνι του Focus.
Σήμερα τα πάντα λειτούργησαν ιδανικά για τον Henning Solberg, ο οποίος χωρίς προβλήματα κατάφερε να σκαρφαλώσει στην 4η θέση της γενικής.
Μία σπασμένη αντιστρεπτική, δύο τετ α κε και ένα λάθος σετ ελατηρίων στο πρώτο loop ήταν αρκετά για αν ρίξουν τον Sordo στην 5η θέση.
Παρά τα μύρια προβλήματα που αντιμετώπισε σήμερα ο Petter Solberg κατάφερε να φτάσει στο Hamar στην έκτη θέση της γενικής.
Στο δεύτερο μισό της ημέρας, ο Aava έλυσε το γρίφο των μέτριων επιδόσεων του, αλλάζοντας ελατήρια στο Focus.
Σε δικό του αγώνα, ο Patrick Sandell κερδίζει τις εντυπώσεις στο τιμόνι του Fabia S2000, και όπως όλα δείχνουν και την κατηγορία του PWRC στη Νορβηγία…
Με λίγα και απλά λόγια, ο Sebastien Loeb πέρασε το μήνυμα στους αντιπάλους του για το ποιος είναι το μεγάλο αφεντικό στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ, ανεξαρτήτως επιφάνειας. Όταν εχθές οι άνθρωποι της Ford αποφάσιζαν να κόψουν τον Mikko Hirvonen, για να αφήσουν τον Γάλλο πρώτο στο δρόμο, λογάριαζαν χωρίς τον ξενοδόχο, που δεν ήταν άλλος από τον ίδιο τον πέντε φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή. Ο Seb πείσμωσε, πυροβόλησε και έδειξε σε όλους ποιος είναι το μεγάλο αφεντικό στο θεσμό. Οι καιρικές συνθήκες, αλλά και αυτές του δρόμου τον βοήθησαν, αφού δεν είχε σημαντικό μειονέκτημα έναντι των υπολοίπων, με αποτέλεσμα όχι μόνο να παραμείνει στην κορυφή της κατάταξης, αλλά έστω και ελάχιστα να αυξήσει τη διαφορά του από τους υπολοίπους, και συγκεκριμένα από τον Mikko Hirvonen, η οποία και αγγίζει πλέον τα 15 δευτερόλεπτα.

Ο Φιλανδός οδηγός, έχει εναποθέσει τις περισσότερες από τις ελπίδες για την πρώτη του νίκη στον αγώνα της Νορβηγίας, και βλέπει ότι αυτό μόνο εύκολο δεν είναι. Πιέζει όσο μπορεί, αλλά αυτό που βλέπει είναι ότι ακόμα και σε αυτή την επιφάνεια που θεωρητικά είναι ταχύτερος από τον Loeb, δεν καταφέρνει να ξεπεράσει τον Γάλλο αντίπαλο του. Χαρακτηριστική, είναι η δήλωση του. «Οι ταχύτητες που έχουμε στις ειδικές αγγίζουν τα όρια της τρέλας. Αλλά και πάλι είναι λίγο πιο γρήγορος. Δεν κάναμε το παραμικρό λάθος, αλλά παρόλα αυτά με κέρδισε. Δεν πρέπει να τον αφήσω να ξεφύγει άλλο». Ο Φιλανδός θεωρεί ότι δεν οδηγεί ιδανικά, αφού στην προσπάθεια του να πιέσει αναγκάζεται να πλαγιολισθαίνει περισσότερο, με αποτέλεσμα να χάνει χρόνο. Τουλάχιστον, ο Mikko είναι ο μοναδικός που καταφέρνει να είναι στο κυνήγι του Loeb, την ώρα που έχουν στο σέρβις παρκ έχουν αρχίσει να φουντώνουν οι συζητήσεις αναφορικά με την ανωτερότητα της C4, έναντι του Focus.

Όπως αναφέραμε και πιο πάνω, οι Loeb και Hirvonen έχουν ξεφύγει σημαντικά από τους υπόλοιπους, όντας σε δικό τους αγώνα. Ακόμα και ο νεαρός Jari Matti Latvala, μετρ του χιονιού και νικητής του περσινού Ράλλυ της Σουηδίας, όταν και είχε ο χριστεί ο νεότερος σε ηλικία νικητής αγώνα του WRC, δεν έχει καταφέρει να ακολουθήσει το ρυθμό τους. Ο νεαρός Φιλανδός, δήλωσε χαρακτηριστικά. «Ο Seb και ο Mikko οδηγούν απίστευτα γρήγορα. Όντας τρίτο αυτοκίνητο στο δρόμο, μπορώ και βλέπω τα σημάδια στα τοιχία στην άκρη του δρόμου, τα οποία αφήνουν στο πέρασμα τους και στην προσπάθεια τους να κερδίσουν. Οδηγούν απόλυτα φλατ άουτ»! Πάντως, στο δεύτερο πέρασμα από τις ειδικές, ο Latvala άλλαξε τα ελατήρια του αυτοκινήτου, με αποτέλεσμα να γίνει πιο σκληρό, να αποκτήσει καλύτερη αίσθηση και να βελτιώσει κατά πολύ τους χρόνους του. Βέβαια, το αποτέλεσμα της Ιρλανδίας έχει παίξει και αυτό το ρόλο του, και ο νεαρός Φιλανδός δεν παίρνει τα ρίσκα που θα έπαιρνε σε διαφορετική περίπτωση.

Ακόμα πιο πίσω από τον Latvala, ακολουθεί ο Henning Solberg, με τον Νορβηγό να ελπίζει μόνο σε θαύμα για την κατάκτηση μίας θέσης στο βάθρο, αφού η διαφορά του από τον νεαρό Φιλανδό αγγίζει τα δύο λεπτά. Ο Solberg, σήμερα έλυσε τα προβλήματα με το κιβώτιο του Focus, αλλά και όσα αντιμετώπισε εχθές αναφορικά με το στήσιμο του αυτοκινήτου, με αποτέλεσμα να είναι σαφώς πιο ανταγωνιστικός. Αυτό του επέτρεψε να αναρριχηθεί στην 4η θέση της γενικής, εκμεταλλευόμενος και τα προβλήματα των προπορευόμενων από αυτόν συνδυασμών, όπως ο Dani Sordo, o Per Gunnar Andersson και ο Petter Solberg. Ο Andersson, ήταν ο πιο άτυχος από όλους, αφού αναγκάστηκε να εγκαταλείψει στην σούπερ ειδική της Hamar από πρόβλημα στο συμπλέκτη του Fabia WRC και ουσιαστικά να δώσει τέλος στην εξαιρετική του προσπάθεια. Κρίμα για τον δύο φορές Πρωταθλητή του JWRC, αφού οι επιδόσεις του ήταν εξαιρετικές, ενώ αξίζει να σας θυμίσουμε ότι εχθές κατάφερε και κέρδισε δύο ειδικές διαδρομές με το ιδιωτικό Skoda. Αύριο, αναμένεται να επανεκκινήσει και αναμένουμε επιδόσεις ανάλογες με αυτές της πρώτης ημέρας.

Προβλήματα, όμως, αντιμετώπισε και o Dani Sordo με την C4. Αρχικά, ο νεαρός Ισπανός είχε πρόβλημα με το στήσιμο της C4, με αποτέλεσμα να μην έχει αυτοπεποίθηση πίσω από το τιμόνι του αυτοκινήτου, κάτι που τον οδήγησε στο να κάνει δύο φορές τετ α κε και να του σβήσει ο κινητήρας. Σε συνδυασμό με μία σπασμένη αντιστρεπτική ράβδο, ο Sordo έχασε χρόνο και επέτρεψε στον Henning Solberg να τον περάσει στη γενική κατάταξη. Κάτι ανάλογο έπαθε και ο Petter Solberg με την Citroen Xsara WRC ’06 της ιδιωτικής του ομάδας. Ο Νορβηγός, στην πρώτη του εμφάνιση με το αυτοκίνητο, αλλά και την ομάδα του γενικότερα, πραγματοποιεί πολύ καλή εμφάνιση, και ο κινητήρας του σήμερα δεν του προκαλούσε προβλήματα, ίσως να διεκδικούσε μέχρι και την 4η θέση! Βλέπετε, ο Νορβηγός πρώην Παγκόσμιος Πρωταθλητής έμεινε με τρεις κυλίνδρους στην 14η ε.δ., ενώ παράλληλα κόλλησε και το γκάζι σε κάποια σημεία, με αποτέλεσμα να χάσει αρκετό χρόνο και να πέσει πίσω από τον Matthew Wilson. Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά, ο Solberg είχε και μία διαρροή λαδιού από το κιβώτιο στο εσωτερικό της Xsara, με αποτέλεσμα το αυτοκίνητο να γεμίσει αναθυμιάσεις! Όμως, παρόλα αυτά, ο Petter δεν είχε πρόβλημα να περάσει και πάλι μπροστά από τον νεαρό Βρετανό, φιγουράροντας πλέον στην 6η θέση της γενικής. Πάντως, αξίζει να σημειώσουμε ότι γίνεται ιδιαίτερος λόγος αναφορικά με τον κινητήρα του Νορβηγού, αφού σύμφωνα με πληροφορίες υπολείπεται σημαντικά έναντι των υπολοίπων, με αποτέλεσμα ο Solberg να έχει σημαντικό μειονέκτημα στις ευθείες και στην τελική ταχύτητα.

Ο νεαρός Matthew Wilson, δείχνει σαφή βελτίωση στις επιδόσεις του στο χιόνι, σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια. Ο νεαρός Βρετανός, βρίσκεται στην 7η θέση της γενικής, έχει αποφύγει τα προβλήματα και μάλιστα έχει πραγματοποιήσει καλούς χρόνους. Μάλιστα, αν στις τελευταίες ειδικές δεν είχε αγχωθεί στα στενά κομμάτια, θα μπορούσε να διατηρηθεί κοντά στον Petter Solberg! Αντίθετα, απογοητευμένος είναι ο Urmo Aava, ο οποίος δεν δείχνει να συνεχίζει την καλή επίδοση της Ιρλανδίας. Ο Εσθονός ταλαντούχος οδηγός, αντιμετώπισε πρόβλημα στο πρώτο loop, το οποίο μάλιστα δεν μπορούσε να εξηγήσει! Ο ίδιος, αργότερα, έλυσε το γρίφο αναφέροντας ότι οι σημειώσεις του ήταν αρκετά πιο φυλαγμένες από όσο θα έπρεπε, με αποτέλεσμα να χάσει το ρυθμό του και να μην μπορεί να πιέσει όσο θα ήθελε, ενώ και τα νέα ελατήρια που χρησιμοποίησε του έδωσαν ακόμα μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση.

Στο PWRC, ο πρωταγωνιστής παραμένει ο ίδιος, με τον Patrick Sandell να εξακολουθεί να προηγείται με σημαντική διαφορά στην κατάταξη. Ο Σουηδός, πρώην Πρωταθλητής του JWRC, διατηρεί και σήμερα τη θέση του με το Skoda Fabia S2000 στα χρώματα της Red Bull, αν και στην αρχή της ημέρας έδειχνε να χάνει έδαφος. Βλέπετε, ο Sandell ουσιαστικά έχασε για λίγο το ρυθμό του, τον οποίο και στη συνέχεια βρήκε, διευρύνοντας και πάλι τη διαφορά του. Στη δεύτερη της κατάταξης, ακολουθεί ο Eyvind Brynildsen με ένα Lancer EVO IX, ο οποίος ενώ ήταν εκτός αγώνα, σύμφωνα με απόφαση των αγωνοδικών επέστρεψε στη μάχη της κορυφής. Συγκεκριμένα και για να μην σας μπερδεύουμε, ο Νορβηγός είχε εγκαταλείψει στην 5η ειδική του αγώνα, όταν και βγήκε από το δρόμο σε ένα χαντάκι. Όμως, η έξοδος του οφειλόταν στο γεγονός ότι ο ίδιος έβγαλε το αυτοκίνητο από το δρόμο, για να μην χτυπήσει τον Patrick Flodin και το Subaru Impreza, που είχαν βγει πριν από μερικά λεπτά! Έτσι, οι αγωνοδίκες του επέτρεψαν να επιστρέψει έχοντας πάρει εικονικό χρόνο για τις ειδικές που έχασε. Με αυτόν τον τρόπο, ο Brynildsen βρίσκεται δεύτερος, όντας και ένας από τους λίγους συνδυασμούς που ακολουθεί το ρυθμό του Sandell. Βέβαια, κάτι αντίστοιχο κάνει και ο Patrick Flodin με το Subaru Impreza N14, ο οποίος είναι και ο μοναδικός που έχει κερδίσει ειδικά από τον Sandell, αλλά το γεγονός ότι επέστρεψε σήμερα υπό καθεστώς superally, έχοντας εγκαταλείψει εχθές, δεν του επιτρέπει να διατηρεί ελπίδες για διάκριση. Κάτι που δεν ισχύει για τον Martin Prokop που βρίσκεται στην 3η θέση, καταφέρνοντας να βελτιώσει κατά πολύ τους χρόνους στο δεύτερο πέρασμα από τις ειδικές, όταν και άλλαξε το πρόγραμμα του εγκεφάλου του κεντρικού διαφορικού.

Η αυριανή ημέρα περιλαμβάνει ακόμα έξι ειδικές διαδρομές. Με τα 15 δευτερόλεπτα που χωρίζουν τους Sebastien Loeb και Mikko Hirvonen να μοιάζει ικανό να καλυφθούν από ένα και μόνο λάθος, κανείς δεν μπορεί να προβλέψει τι θα γίνει αύριο. Σήμερα, ο Loeb απάντησε στη στρατηγική της Ford. Μήπως αύριο είναι η σειρά του Mikko να μιλήσει; Κανείς δεν ξέρει. Περισσότερα σε λίγες ώρες!_Π.Τ.panost@4troxoi.gr

Aναλυτικά αποτελέσματα μπορείτε να βρείτε στην επίσημη ιστοσελίδα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ.

Ας δούμε, όμως, τι δήλωσαν κάποιοι από τους πρωταγωνιστές του αγώνα, μετά την ολοκλήρωση του 2ου σκέλους:

Sebastien Loeb: «Ήταν καλή μέρα για εμάς. Κάναμε κάποια λάθη, ειδικά όπου άλλαζε ο δρόμος πρόσφυση, ενώ είχαμε και κάποια δύσκολη στιγμή, όταν σχεδόν βγήκαμε σε ένα χαντάκι, αλλά ευτυχώς τώρα όλα είναι εντάξει.

Mikko Hirvonen: «Ο Sebastien ήταν πολύ γρήγορος σήμερα. Προσπαθήσαμε και τον πιέσαμε, αλλά σε κάποια σημεία συναντήσαμε πολύ χιόνι και δεν μπορέσαμε να κινηθούμε όσο γρήγορα θέλαμε και μπορούμε και αυτό είναι κρίμα. Το μόνο σίγουρο είναι ότι ο αγώνας δεν έχει τελειώσει και αύριο θα δώσουμε μεγάλη μάχη».

Jari Matti Latvala: «Δυστυχώς, βρήκαμε τις ιδανικές ρυθμίσεις λίγο αργά. Τα πιο μαλακά ελατήρια μας έδωσαν πολύ περισσότερη πρόσφυση, ειδικά στα σημεία φρεναρίσματος. Εντάξει, ο αγώνας δεν έχει τελειώσει ακόμα, αλλά είναι πάρα πολύ δύσκολο να πιάσουμε τώρα το Seb και το Mikko. Τουλάχιστον είμαι ικανοποιημένος τώρα και αυτό είναι καλό».

Henning Solberg: «Σήμερα το αυτοκίνητο ήταν εξαιρετικό. Θα μπορούσα να πω τέλειο! Με εξαίρεση ένα δικό μας λάθος που πήγαμε ευθεία σε μία διασταύρωση, όλα πήγαν καλά. Περάσαμε τον Dani Sordo και έχουμε τώρα μία καλή διαφορά. Πάντως, ο αγώνας δεν έχει τελειώσει ακόμα, η αυριανή ημέρα είναι μεγάλη και θα δούμε τι θα γίνει».
Για ακόμα μία φορά, ο συνδυασμός Citroen C4 και Sebastien Loeb δείχνουν το δρόμο στον ανταγωνισμό.