Aρχείο ετών
νέα
πρόγραμμα
ομάδες-πληρώματα
άλλες ομάδες
βαθμολογία
ιερά τέρατα

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Kεντρική Σελίδα  / WRC  / Νέα  / Aρθρο

Ράλλυ Νορβηγίας (1ο σκέλος–1ο loop):Mάχη σώμα με σώμα! 13/2/2009 1:39 μμ

Πετάει ο Mikko Hirvonen και όπως δείχνουν όλα θα φτάσει πρώτος στην γραμμή τερματισμού του πρώτου σκέλους...
O Γάλλος αποδεικνύεται πολύ σκληρός για να ...πεθάνει, κυνηγάει από κοντά τον νικητή του 2007 στη Νορβηγία!
Ο Peter Solberg παλεύει επί ίσοις όροις με τα άλλα αυτοκίνητα, παρά το γεγονός ότι η Citroen Xsara WRC είναι εξέλιξης του 2006!
Ο Σουηδός και δις παγκόσμιος πρωταθλητής στο JWRC, P-G Andersson με το Skoda Fabia WRC, δείχνει να τα πηγαίνει περίφημα στην επίσημη πρώτη του στο WRC 2009!
O δεύτερος γύρος του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλι άρχισε ουσιαστικά σήμερα με την διεξαγωγή του πρώτου σκέλους. Οι καιρικές συνθήκες είναι εκείνες που έχουν δημιουργήσει κάποια προβλήματα στους οδηγούς και δη οι δυνατοί άνεμοι που πνέουν. Αυτή η παράμετρος «σκουπίζει» το χιόνι από τις ε.δ. σε κάποια σημεία με αποτέλεσμα να χάνεται η πρόσφυση σε μερικά από αυτά. Ο Μikκo Hirvonen κέρδισε τις τρεις από τις τέσσερις ειδικές διαδρομές του πρώτου loop και οδηγεί τον αγώνα με διαφορά 4.8’’ από τον πεντάκις παγκόσμιο πρωταθλητή Sebastien Loeb της Citroen Total Team. Nα σας υπενθυμίσουμε ότι η εκκίνηση δόθηκε χθες το βράδυ στο Όσλο με τη διεξαγωγή της super special, εκεί όπου νικητής αναδείχθηκε ο Peter Solberg.

SS2: O Xίρβονεν πέρασε πρώτος!
Ο Μikko Hirvonen ήταν ο ταχύτερος οδηγός στην πρώτη ειδική διαδρομή της Παρασκευής και δη του πρώτου σκέλους του αγώνα καταφέρνοντας να πάρει βραχεία κεφαλή στον αγώνα. Ο οδηγός της BP Ford Abu Dhabi κάλυψε τα 14.62 χλμ. της Opaker σε 8’6’’ και έχτισε διαφορά 2'6’’ από τον Sebastien Loeb που ήταν ο δεύτερος ταχύτερος οδηγός. Η θερμοκρασία ήταν στους -24 βαθμούς Κελσίου και είχε ελαφρύ άνεμο, κάτι που προκάλεσε την μετατόπιση ποσότητας χιονιού από τις ειδικές διαδρομές και ειδικότερα στις δύο πλευρές του δρόμου. «Οι συνθήκες ήταν καλές αλλά εξαιτίας του ανέμου χανόταν μικρή ποσότητα χιονιού και μεταφέροταν στις δύο πλευρές του δρόμου. Το παρμπρίζ θάμπωνε και χρειάζεται να λύσουμε αυτό το πρόβλημα πριν την εκκίνηση της μεγάλης ε.δ.», είπε ο Hirvonen.
O Sebastien Loeb είναι εκείνος που ανοίγει το δρόμο και δεν είναι τόσο ευχαριστημένος από αυτήν την παράμετρο. «Ξεκινήσαμε καλά, αλλά στα μισά της ειδικής διαδρομής δεν υπήρχε πολύ χιόνι με αποτέλεσμα να χάνεται ένα σημαντικό ποσοστό πρόσφυσης. Χάναμε πρόσφυση στο πίσω μέρος και πηγαίναμε πλαγιολισθαίνοντας σε πολλά σημεία. Ίσως να ήταν κάτι σχετικά με το δρόμο, αλλά έχω την αίσθηση ότι είχα απώλεια πρόσφυσης και αυτό με επηρέαζε στην αυτοπεποίθησή μου. Δεν ήταν ωραία προς το τέλος», σχολίασε ο Loeb. Τρίτος ταχύτερος ήταν ο Jari – Matti Latvala με το έτερο εργοστασιακό Ford Focus WRC που εκκινεί ένατος. «Ουσιαστικά δεν βλέπω κανένα πλεονέκτημα με τη θέση εκκίνησης, δείχνει να είναι το ίδιο για όλους. Φυσικά, υπήρχαν σημεία που μπορούσες να κάνεις καλούς χρόνους, αλλά φρέναρα αρκετά», δήλωσε ο Latvala.
Tέταρτος, o Peter Solberg με την Citroen Xsara WRC και διαφορά 13.5’’ από τον Hirvonen. «Είναι πολύ καλή αρχή. Χρειάζομαι λίγο ακόμη αυτοπεποίθηση για τα γρήγορα κομμάτια, αλλά δεν είναι άσχημα», είπε ο Mr. Hollywood. Ένα από τα φαβορί για το βάθρο των νικητών είναι ο Henninng Solberg, που σημείωσε τον έβδομο χρόνο, πίσω από τους Sordo και Αndersson. «Προσπαθούμε αλλά δεν είναι εύκολο. Έχουμε όμως πολύ υποστροφή και υπάρχει συνεχώς μικρό ποσοστό πρόσφυσης. Τα αυτοκίνητα που είναι μπροστά μας είναι σε πιο πλεονεκτική θέση γιατί βρίσκουν το έδαφος με πολύ χιόνι», τόνισε ο Henning Solberg.
Προβλήματα αντιμετώπισε ο οδηγός Mads Ostberg της Adapta Subaru, αφού είχε σοβαρό πρόβλημα με το παγωμένο παρμπρίζ, ενώ ο Τoshihiro Arai μετά την αντικατάσταση του κινητήρα στο shakedown, το Subaru Impreza Group N παρέδωσε πνεύμα για δεύτερη φορά πάλι στο ίδιο σημείο και δη στον κινητήρα.

SS2/SS3: Σκληρή μάχη Hirvonen- Loeb
Ο Sebastien Loeb ήταν εκείνος που τέθηκε επικεφαλής μετά το πέρας της τρίτης ε.δ. (Kirkenaer – 8 χλμ.) του αγώνα, αλλά ο Mikko Hirvonen στην αμέσως επόμενη ε.δ. (Finsskogen – 20.87 χλμ.) ανέτρεψε την κατάσταση και τέθηκε ξανά πρωτοπόρος του αγώνα. Η διαφορά των δύο οδηγών μετά το τέλος και της τέταρτης ε.δ. είναι στα 2.5’’. «Όλα πηγαίνουν πολύ καλά, πολύ καλά. Πιέζω πολύ και όσο μπορώ αλλά είναι αντίπαλος ο Sebastien. Προβλέπεται μεγάλη μάχη και μάλιστα με πολύ κρύο, δεν μπορώ να χρησιμοποιήσω τον κλιματισμό και γι αυτό κάνει ψύχρα!», είπε ο Hirvonen.
Από την πλευρά του ο Loeb επισήμανε ότι: «Δεν ξέρω αν το να είσαι πρώτος στην ε.δ. είναι σωστό ή όχι, αλλά στις μεγάλου μήκους ε.δ. φαίνεται ότι χάνω από τον Mikko. Όταν είμαστε σε παγωμένη επιφάνεια όλα είναι καλά, αλλά στο χιόνι βλέπω τους χρόνους να είναι όλο και πιο χειρότερους. Παρόλα αυτά δεν είναι τόσο άσχημα». Ο Peter Solberg έχασε μια θέση στην SS3 και αυτό επειδή έκανε ένα λάθος και σταμάτησε για λίγο σε ένα «snowbank» και την τρίτη θέση κέρδισε ο Dani Sordo. Ο Sebastien Ogier έκανε τον τέταρτο ταχύτερο χρόνο στην SS3, αλλά έχασε δύο θέσεις στην SS4, όταν του έσβησε ο κινητήρας σε μια στροφή κοντά στο τερματισμό. Δεν ήταν ο μόνος που έπαθε κάτι τέτοιο, αφού το ίδιο συνέβη στους Wilson, Novikov, Grondal και μάλιστα στο ίδιο σημείο. Ο Mads Ostberg βελτίωσε το πρόβλημα που είχε με το παρμπρίζ, και αφήνει πλέον ανοιχτά και τα δύο παράθυρα των θυρών. «Το σύστημα αυτό δουλεύει, αλλά κάνει πολύ κρύο», είπε ο Νορβηγός οδηγός.
Τέλος, ο Jari- Matti Latvala που βρίσκεται στην τρίτη θέση της γενικής κατάταξης μετά την SS4, δήλωσε ότι…ψάχνεται για να πάει ακόμη πιο γρήγορα το αυτοκίνητό του. «Είμαι ευτυχισμένος με τους χρόνους, αλλά δεν μπορώ να βρω κάτι λίγο που μου λείπει για να κάνω την υπέρβαση και μειώσω την διαφορά από την κορυφή», σχολίασε ο 24χρονος Φινλανδός.

SS5: O Ηirvonen άνοιξε την διαφορά…
Ο Mikko Hirvonen κέρδισε την τελευταία και τέταρτη ε.δ. του πρώτου loop – για όσους δεν γνωρίζουν το κάθε σκέλος χωρίζεται σε δύο loop με ισάριθμες ειδικές διαδρομές και μεταξύ των δύο υπάρχει ένα 15λεπτο service.
H διαφορά μεταξύ των δύο οδηγών Hirvonen και Loeb είναι στα 4.8’’, ενώ αντίθετα ο Latvala παρέμεινε τρίτος ακολουθούμενος από τον Sordo και τον μαχητικό Peter Solberg που με αυτοκίνητο του 2006 και χωρίς να έχει launch control είναι πέμπτος. Στην έκτη θέση ανέβηκε ο αδερφός του Henning Solberg με το Ford Focus WRC της Stobart. Aπομένουν ακόμη τέσσερις ειδικές διαδρομές και 57 αγωνιστικά χιλιόμετρα για να δούμε τον επικεφαλής του πρώτου σκέλους…Μείνετε συντονισμένοι στο rally.gr!
Aναλυτικά αποτελέσματα μπορείτε να βρείτε στην επίσημη ιστοσελίδα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ. _ Β.Χ.billhill@rally.gr