Aρχείο ετών
νέα
πρόγραμμα
ομάδες-πληρώματα
άλλες ομάδες
βαθμολογία
ιερά τέρατα

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Kεντρική Σελίδα  / WRC  / Νέα  / Aρθρο

Ράλλυ Ιρλανδίας: Η 48η και έπεται η επόμενη… 1/2/2009 4:18 μμ

Το απόλυτο αφεντικό του αγώνα ήταν ο Sebastien Loeb και κατέκτησε δικαίως την πρώτη νίκη του 2009.
Ο Dani Sordo τερμάτισε δεύτερος και χάρισε στον εαυτό του το πρώτο του φετινό βάθρο, και στην Citroen το πρώτο 1-2 του 2009.
Ικανοποιημένος τηρουμένων των αναλογίων είναι ο Mikko Hirvonen από την 3η θέση, γνωρίζοντας ότι στη Νορβηγία θα είναι και αυτός στη μάχη της κορυφής.
Το καλύτερο του αποτέλεσμα στην άσφαλτο σημείωσε ο Henning Solberg και πλέον ο στόχος είναι το βάθρο στη Νορβηγία.
Μία έξοδος λίγο πριν το τέλος δεν επέτρεψε στον Atkinson να διεκδικήσει την 4η θέση, αν και ο ίδιος είναι εν τέλει ικανοποιημένος από το τελικό αποτέλεσμα.
Τον πρώτο του τερματισμό με αυτοκίνητο προδιαγραφών WRC σημείωσε ο Sebastien Ogier.
Την παρθενική του νίκη στο JWRC κατάφερε να σημειώσει ο Aaron Burkart με το Suzuki Swift S1600.
Με το καλημέρα, ο Sebastien Loeb απέδειξε στις ειδικές διαδρομές του εναρκτήριου αγώνα του WRC για το 2009 ποιος θα είναι το αφεντικό, και πως θα έχει και φέτος τον πρώτο λόγο στην υπόθεση τίτλος. Την ίδια ώρα, αντίστοιχο μήνυμα πέρασε και η ομάδα της Citroen αναφορικά με αυτόν τον Κατασκευαστών, ξεκινώντας ιδανικά πραγματοποιώντας και το πρώτο της 1-2. Σήμερα, τελευταία μέρα του αγώνα, το δίδυμο της γαλλικής ομάδας δεν έκανε τίποτα λιγότερο από το να διατηρηθεί στις θέσεις που είχε από το πρώτο σκέλος του αγώνα, αποφεύγοντας τα περιττά ρίσκα που θα μπορούσαν να στοιχίσουν. Οι σαφώς καλύτερες καιρικές συνθήκες σήμερα, βοήθησαν σε αυτό, αν και ο Loeb είχε τη στιγμή του μία ειδική πριν από το τέλος, χωρίς όμως αυτό να του στοιχίσει τίποτα περισσότερο παρά μερικά δευτερόλεπτα. Ο Γάλλος ήταν σε όλη τη διάρκεια του αγώνα μία κλάση πάνω από όλους τους υπολοίπους και δικαίως κατέκτησε τη νίκη σε ακόμα έναν ασφάλτινο αγώνα. Αυτή ήταν η 48η νίκη του στο WRC, ενώ αξίζει να σημειώσουμε ότι έχει να χάσει ασφάλτινο αγώνα από το Μόντε Κάρλο του 2006, όταν και είχε τερματίσει δεύτερος πίσω από τον Marcus Gronholm.

Ο Dani Sordo από την πλευρά του, προσπάθησε να πιέσει τον ομόσταυλο του, αλλά αυτό στάθηκε αδύνατο. Από ένα σημείο και έπειτα, ο Ισπανός σταμάτησε την προσπάθεια και ουσιαστικά αρκέστηκε στη δεύτερη θέση της γενικής, προσφέροντας ένα εξαιρετικό αποτέλεσμα τόσο στον εαυτό του, όσο και στην ομάδα του. Ο Sordo ήταν με διαφορά ταχύτερος όλων των υπολοίπων, εξαιρουμένου του Loeb, και ευτυχώς για εμάς και όσους ακολουθούν το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ, φέτος θα δούμε μόλις έναν ακόμα αγώνα σε ασφάλτινες επιφάνειες.

Την ανωτερότητα της Citroen στην άσφαλτο την γνώριζαν οι άνθρωποι της Ford, αλλά διατηρούσαν μία κρυφή ελπίδα για κάτι καλύτερο. Τελικά, οι Mikko Hirvonen και Jari Matti Latvala, με εξαίρεση το χρόνο του τελευταίου στην πρώτη ειδική του αγώνα, δεν κατάφεραν να ακολουθήσουν το ρυθμό των «Γάλλων». Ο Hirvonen με την 3η θέση που κατέκτησε συγκέντρωσε τους πρώτους του βαθμούς στο Πρωτάθλημα, οι οποίοι μπορεί και να αποδειχθούν πολύτιμοι στη συνέχεια. Βέβαια, για το κάτι παραπάνω, ο Φιλανδός θα πρέπει σιγά σιγά να κερδίζει αγώνες, αλλά και γενικότερα να αποκτήσει νοοτροπία νικητή. Από την άλλη πλευρά, ο Latvala για ακόμα μία φορά δεν απέφυγε το λάθος, αφού η εγκατάλειψη του προκλήθηκε από δικό του λάθος την πρώτη μέρα. Αυτό είναι ένα στοιχείο που πρέπει να προσέξει ιδιαίτερα ο νεαρός Φιλανδός, αφού τέτοια γεγονότα στοιχίζουν σημαντικά στην ομάδα του, η οποία για ακόμα μία χρονιά έχει ως πρωταρχικό της στόχο την κατάκτηση του τίτλου των Κατασκευαστών.

Πιο πίσω, και συγκεκριμένα στην 4η θέση, είχαμε τη μοναδική μάχη της ημέρας ανάμεσα στους Henning Solberg και Chris Atkinson. Ο Αυστραλός κατάφερε να περάσει εμπρός από τον Νορβηγό αντίπαλο του, αλλά στην προτελευταία ειδική έκανε ένα λάθος, το οποίο τον έθεσε εκτός δρόμου. Ευτυχώς για τον ίδιο, στο σημείο βρίσκονταν αρκετοί θεατές, οι οποίοι και τον βοήθησαν να επαναφέρει το αυτοκίνητο στο δρόμο, με αποτέλεσμα να χάσει περισσότερο από ένα λεπτό και μαζί κάθε ελπίδα διεκδίκησης της 4ης θέσης της γενικής. Έτσι, αυτή κατέληξε στα χέρια του Henning Solberg, ο οποίος κατάφερε να σημειώσει το καλύτερο αποτέλεσμα της καριέρας του σε ασφάλτινο αγώνα στο τιμόνι του Ford Focus RS WRC. Ο Νορβηγός είχε σταθερή απόδοση σε όλη τη διάρκεια του αγώνα, ενώ είναι δεδομένο ότι τον βοήθησαν και οι καιρικές συνθήκες, αφού σε στεγνό οδόστρωμα θα ήταν αρκετά πιο πίσω, σύμφωνα με την λογική, από τους μετρ του είδους. Η αλήθεια είναι ότι αυτό είναι ένα εξαιρετικό αποτέλεσμα, το οποίο του προσφέρει και ψυχολογικό αβαντάζ εν όψει του Ράλλυ Νορβηγίας, του αγώνα της πατρίδας του. Εκεί που θέλει και μπορεί να φτάσει μέχρι και το ψηλότερο σκαλί του βάθρου!

Ο Chris Atkinson από την πλευρά του, άφησε πολλές υποσχέσεις στην πρώτη του με την Citroen C4 WRC. Το λάθος λίγο πριν το τέλος που του κόστισε και την 4η θέση γενικής δεν μοιάζει ικανή να αμαυρώσει την πολύ καλή του εικόνα σε όλη τη διάρκεια του αγώνα. Ξεκίνησε επιφυλακτικά, προσπάθησε να προσαρμοστεί στις ιδιαιτερότητες του αυτοκινήτου, είχε μία έξοδο, αλλά στο δεύτερο σκέλος πραγματοποίησε εξαιρετικές επιδόσεις. Ακόμα παραμένει άγνωστο σε ποιους και πόσους αγώνες θα συμμετάσχει ακόμα με την Citroen Junior Team, αλλά μακάρι να τον δούμε αν όχι σε όλους, τουλάχιστον στους περισσότερους, αφού το WRC δεν έχει την πολυτέλεια να μην διαθέτει στις τάξεις του οδηγούς της δικής του κλάσης.

Την βαθμολογούμενη οκτάδα, συμπλήρωσαν οι Sebastien Ogier, Matthew Wilson και Khalid Al Qassimi. Ο περσινός Πρωταθλητής του JWRC ξεκίνησε με λάθος επιλογή ελαστικών, όπως και πολλοί άλλοι, ενώ δεν απέφυγε το λάθος τη δεύτερη μέρα όταν και είχε μία μικρή έξοδο με την C4. Οι επιδόσεις του, αν και ικανοποιητικές, δεν θύμισαν τις αντίστοιχες στα βρετανικά δάση πριν από μερικούς μήνες, όταν και βρέθηκε να προηγείται στην γενική κατάταξη του αγώνα. Σίγουρα, πρόκειται για σπουδαίο ταλέντο, το οποίο όμως θα πρέπει να αποφορτίσουν από το άγχος και την πίεση του διάδοχου του Loeb, αφού σε διαφορετική περίπτωση κινδυνεύει να μείνει ως ένα απλό ταλέντο. O Wilson, ακολουθώντας την προσφιλή του τακτική, δηλαδή οδηγώντας συντηρητικά και αποφεύγοντας οποιοδήποτε ρίσκο το οποίο θα του κοστίσει σε χρόνο, κατάφερε να ξεκινήσει τη χρονιά με έναν τερματισμό στους βαθμούς. Οι επιδόσεις του μπορεί να μην ενθουσίασαν, αλλά εν τέλει, το αποτέλεσμα μετράει. Κάτι αντίστοιχο ισχύει και για τον Khalid Al Qassimi, ο οποίος έμεινε μακριά από προβλήματα και εξόδους, με αποτέλεσμα να εκμεταλλευτεί αυτά των υπολοίπων και να κατακτήσει τον πρώτο βαθμό της καριέρας του στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ!

Την ίδια ώρα στο JWRC, o Aaron Burkart κατάφερε να σημειώσει την πρώτη του νίκη στο θεσμό, ξεκινώντας ιδανικά την προσπάθεια του για την κατάκτηση του τίτλου. Ο Γερμανός οδηγός εμφανίστηκε εξαιρετικά προετοιμασμένος, έχοντας λάβει και πριν από μερικές εβδομάδες μέρος στο Ράλλυ Galway, το οποίο και πραγματοποιείται σε αντίστοιχες ειδικές, και κατάφερε να σημειώσει μία σπουδαία νίκη. Βέβαια, για να γίνει αυτό χρειάστηκε να δώσει σπουδαία μάχη μέχρι και το τέλος του δεύτερου σκέλους με την μεγάλη έκπληξη του αγώνα, τον Ολλανδό Hans Weijs Jr., μέχρι τη στιγμή που ο τελευταίος εγκατέλειψε. Πάντως, αξίζει να τονίσουμε την παρουσία και των δύο, η οποία ήταν εξαιρετική, με έντονο συναγωνισμό. Ο Martin Prokop με το C2 S1600, ο οποίος για πολλούς ήταν το φαβορί πριν από την έναρξη του ;αγώνα, περιορίστηκε σε ρόλο παρατηρητή στη μάχη των δύο, και τελικά αρκέστηκε στην δεύτερη θέση της κατηγορίας, η οποία φυσικά του προσφέρει πολύτιμους βαθμούς για τη συνέχεια του Πρωταθλήματος. Την πρώτη τριάδα, συμπλήρωσε ο Ιταλός Simone Bertolotti με ακόμα ένα Suzuki Swift, στον πρώτο του τερματισμό στο βάθρο της κατηγορίας.

Το επόμενο ραντεβού έχει ήδη δοθεί για το Ράλλυ Νορβηγίας σε δύο εβδομάδες από τώρα. Εκεί, το δίδυμο της Ford θα έχει τον πρώτο λόγο, αν και με τον Sebastien Loeb κανείς δεν μπορεί να είναι ποτέ σίγουρος. Πάντως, η αλήθεια είναι ότι στις χιονισμένες ειδικές θα δούμε σαφώς περισσότερο συναγωνισμό, σε σχέση με ότι είδαμε στην Νορβηγία._Π.Τ.panost@4troxoi.gr

Aναλυτικά αποτελέσματα μπορείτε να βρείτε στην επίσημη ιστοσελίδα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ.

Sebastien Loeb: «Ήταν ένας πολύ δύσκολος αγώνας και είμαι πολύ χαρούμενος που κατέκτησε τους δέκα βαθμούς εδώ. Η άσφαλτος είναι πολύ σημαντική για μένα και ο αγώνας αποδείχθηκε πολύ περίεργος για όλους. Θα μπορούσα να είχα κάνει κάποιο λάθος, αλλά τελικά αυτό δεν έγινε και τώρα είμαστε εδώ, έχοντας κερδίσει τον αγώνα. Θα προσπαθήσουμε να συνεχίσουμε τη χρονιά με τον ίδιο τρόπο».

Dani Sordo: «Είναι ο ιδανικός τρόπος για να ξεκινήσουμε τη χρονιά. Είμαι πολύ χαρούμενος τόσο για μένα, όσο και για την ομάδα. Ήταν ένα εξαιρετικό Σαββατοκύριακο για εμάς. Οι συνθήκες ήταν πολύ δύσκολες, και σε κάποιες περιπτώσεις ήταν πραγματική τρέλα με τόσο νερό στις ειδικές».

Mikko Hirvonen: «Είχαμε κάποια προβλήματα, ενώ κάναμε και λάθος επιλογή ελαστικών στην αρχή. Άρα είμαι ικανοποιημένος που φεύγω από εδώ με έξι βαθμούς. Φυσικά, ήλπιζα πως θα μπορούσα να μονομαχήσω περισσότερο με τον Sordo, αλλά ίσως κάποια άλλη φορά. Τώρα έχει σειρά έχει η Νορβηγία, για την οποία και ανυπομονώ. Εκεί θα είναι μία τελείως διαφορετική ιστορία. Από εκεί και θα αρχίσουμε τη δική μας μάχη για τη διεκδίκηση του τίτλου.

Henning Solberg: «Αυτό το αποτέλεσμα είναι πολύ σημαντικό για μένα. Είμαι πολύ χαρούμενος. Στο τελευταίο loop ειδικών βάλαμε σλικ ελαστικά για να πιέσουμε τον Chris και εν τέλει αυτό αποδείχθηκε σωστό».

Chris Atkinson: «Στο τέλος κάναμε ένα λάθος, αν και δεν νομίζω ότι θα τον κερδίζαμε με αυτά τα ελαστικά που είχαμε. Αυτά έχει η ζωή όμως, και πιστεύω ότι πρέπει να είμαστε ικανοποιημένοι από την 5η θέση».
Με το δεξί ξεκίνησε η Citroen τη χρονιά, σημειώνοντας το πρώτο της 1-2!