Aρχείο ετών
νέα
πρόγραμμα
ομάδες-πληρώματα
άλλες ομάδες
βαθμολογία
ιερά τέρατα

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Kεντρική Σελίδα  / WRC  / Νέα  / Aρθρο

Με μια ματιά 25/10/2005 12:36 μμ

Η διασημότερη στροφή του αγώνα...
Αμέσως μετά την Κορσική, λοιπόν, το Ράλλυ της Ισπανίας είναι ο δεύτερος συνεχόμενος και ουσιαστικά τέταρτος και τελευταίος ασφάλτινος αγώνας της χρονιάς. Σίγουρα, λιγότερο απαιτητικός και τεχνικός από αυτόν της Γαλλίας, είναι πιο δύσκολο να κατεβάσει κανείς το χρόνο, στην αναζήτηση και του τελευταίου χαμένου δευτερόλεπτου. Οι δρόμοι είναι σαφώς πιο φαρδιοί, ενώ οι επιφάνειες καλύτερες, χωρίς να κρύβουν παγίδες. Αυτοί που κλέβουν, όμως, την παράσταση στις ειδικές διαδρομές είναι οι Ισπανοί θεατές, οι οποίοι και τις κατακλύζουν, ενώ με τον ενθουσιασμό τους δίνουν ένα ξεχωριστό χρώμα στον αγώνα. Μετά από πολλά χρόνια, το επίκεντρο του Ράλλυ Καταλονίας άλλαξε και από την Costa Brava, μεταφέρθηκε στην περιοχή της Tarragona. Το αρχηγείο του αγώνα θα είναι στην πόλη του Salou, ενώ το service park θα φιλοξενηθεί στο λιμάνι της Aventura. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα την συνύπαρξη κάποιων εκ των περσινών ε.δ., αλλά και κάποιων από τον αγώνα του 2002. Αρκετοί δρόμοι έχουν αλλάξει από τότε, αλλά ο χαρακτήρας του παραμένει ο ίδιος.

Οι Ισπανοί έχουν τον δικό τους ήρωα...
Αγωνιστικά, το ενδιαφέρον διατηρείται γύρω από τους τίτλους κατασκευαστών, αλλά και του JWRC. Βέβαια, και στις δύο περιπτώσεις ο αγώνας έχει περισσότερο διαδικαστικό χαρακτήρα, αφού μόνο με θαύμα θα χάσουν η Citroen, και ο Daniel Sordo, αντίστοιχα, τους τίτλους. Από εκεί και πέρα, και σύμφωνα με όσα είδαμε στις ειδικές διαδρομές του Ράλλυ Γαλλίας, όποιος έχει Michelin, Citroen Xsara, γαλλική υπηκοότητα και το μικρό του όνομα είναι Sebastien, θα έχει το πάνω χέρι. Με τα σημερινά δεδομένα, τίποτα δεν μοιάζει ικανό να σταματήσει τον φετινό Παγκόσμιο Πρωταθλητή από το να επιτύχει τη 10η φετινή του νίκη. Βέβαια, αγώνες Ράλλυ, και κανείς δεν μπορεί να προδικάσει από πριν το αποτέλεσμα._Π.Τ.(panost@4troxoi.gr)



ΣYMMETOXEΣ

Συνολικά: 66
Eργοστασιακοί Oδηγοί: 12
Οδηγοί FIA 2: 4
Oδηγοί Πρωταθλήματος Νέων: 13

ΔIAΔPOMH
Μεσογειακό ταμπεραμέντο!

Συνολικά χλμ: 1.321,20 χλμ.
Αριθμός ε.δ.: 15
Συνολικά χλμ ε.δ.: 358,10 χλμ.
Μεγαλύτερη ε.δ.: 3η/13η Colldejou (28,40 χλμ.)
Μεγαλύτερο υψόμετρο σε ε.δ.: 980 μέτρα (3η/13η Colldejou)
Οδόστρωμα: άσφαλτος
Service Park: Ένα, Λιμάνι Aventura
Πανηγυρική εκκίνηση: Πέμπτη 27 Οκτωβρίου 20:00 μμ
Τερματισμός: Κυριακή 30 Οκτωβρίου 13:29 μμ
Σούπερ Ειδική: Δεν υπάρχει
Περιορισμός Κινητήρων: Ίδιος σε Γαλλία και Ισπανία

ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟΙ ΝΙΚΗΤΕΣ
2004 - Markko Martin/Michael Park, Ford Focus WRC (95.46 χλμ.)
2003 - Gilles Panizzi/Herve Panizzi, Peugeot 206WRC (97.26 χλμ.)
2002 - Gilles Panizzi/Herve Panizzi, Peugeot 206WRC (97.54 χλμ.)
2001 - Didier Auriol/Denis Giraudet, Peugeot 206WRC (94.32 χλμ.)
2000 - Colin McRae/Nicky Grist, Ford Focus WRC (92.98 χλμ.)
1999 - Philippe Bugalski/Jean-Paul Chiaroni, Citroen Xsara Kit Car (89.93 χλμ.)
1998 - Didier Auriol/Denis Giraudet, Toyota Corolla WRC (92.97 χλμ.)
1997 - Tommi Makinen/Seppo Harjanne, Mitsubishi Lancer Evolution (93.51 χλμ.)

TA NEA TΩΝ ΟΜΑΔΩΝ

Citroen: H Ισπανία, αποτελεί για τον Loeb, αλλά και την Citroen ένα απόρθητα κάστρα του θεσμού! Όσο παράξενο και να ακούγεται, ο γάλλος Παγκόσμιος Πρωταθλητής του ’04 και του ’05, δεν έχει κερδίσει ποτέ στην Ισπανία, ενώ η γαλλική εταιρία δεν έχει καταφέρει να επικρατήσει με την Xsara WRC. Μοναδική νίκη της ομάδας εδώ, ήταν το 1999 με τον Philippe Bugalksi στο τιμόνι της Xsara Kit Car. Στόχος της Citroen στην Ισπανία είναι να εξασφαλίσει τον τίτλο των κατασκευαστών, κάτι που λογικά θα καταφέρει εύκολα. Ο Loeb αποτελεί εγγύηση για αυτό, την ώρα που η αμφισβήτηση προς το πρόσωπο του Duval επέστρεψε μετά από την έξοδο που είχε στην Κορσική.

Ford: Μετά την πολύ καλή εμφάνιση στο Ράλλυ της Κορσικής, στην Ford αισιοδοξούν για την εξέλιξη του αγώνα της Ισπανίας. Ο συνδυασμός Ford Focus-Michelin λειτούργησε ιδανικά, δίνοντας μάλιστα την ευκαιρία στον Toni Gardemeister να ανέβει στο δεύτερο σκαλί του βάθρου στην Κορσική! Ο Φιλανδός, πιστεύει ότι μπορεί να επαναλάβει την εμφάνιση του και στην Ισπανία, αλλά και να πάει ακόμα καλύτερα, αφού στην Καταλονία δεν υπάρχουν οι παγίδες που παραμονεύουν στους δρόμους της Κορσικής. Δεύτερος οδηγός θα είναι όπως και στην Κορσική, ο Roman Kresta, ο οποίος έχει αποδείξει ότι στην άσφαλτο μπορεί να φέρει καλά αποτελέσματα.

Mitsubishi: Αυτή τη φορά, τα Lancer που θα λάβουν μέρος στον αγώνα θα είναι δύο, και όχι τρία όπως στην Κορσική. Ο Harri Rovanpera θα είναι και πάλι ο πρώτος οδηγός της ομάδας, ενώ θα τον πλαισιώσει ο Giggi Galli, αφήνοντας με αυτόν τον τρόπο τον Gilles Panizzi εκτός αγώνα για πολλοστή φορά φέτος. Οι ιάπωνες θα θέλουν να ξεχάσουν τις επιδόσεις τους στη Γαλλία και αντιμετωπίζουν τον αγώνα ως τελείως διαφορετικό. Η αλήθεια είναι ότι οι γρήγορες ειδικές διαδρομές του αγώνα ταιριάζουν καλύτερα στο αυτοκίνητο και αυτό είναι κάτι που σίγουρα θέλουν να εκμεταλλευθούν. Πάντως, η αισιοδοξία τους δεν κρύβεται, ότι το αποτέλεσμα θα είναι διαφορετικό σε σχέση με την Κορσική.

Peugeot: Να εξαντλήσουν τις τελευταίες τους ελπίδες διεκδίκησης του τίτλου θέλουν στην γαλλική ομάδα. Γνωρίζουν ότι μετά την Κορσική οι πιθανότητες είναι μηδαμινές, αλλά αναμφισβήτητα θα το παλέψουν. Ο Μarcus Gronholm θα έχει είναι το νούμερο ένα της ομάδας, ενώ δεύτερος θα είναι είναι και πάλι ο Nicolas Barnardi, ο οποίος στο τελευταίο σκέλος του αγώνα της Κορσικής, που είχε προσαρμοστεί και τις απαιτήσεις του αυτοκινήτου, άφησε εξαιρετικές εντυπώσεις. Μάλιστα, ο γάλλος οδηγός είχε κερδίσει πέρσι στην Καταλονία, στην κατηγορία S1600, με το Renault Clio. Το πρόβλημα του διπλού συμπλέκτη που παρουσιάστηκε στο κιβώτιο του 307 του Gronholm, ανάγκασε τους γάλλους μηχανικούς να το εγκαταλείψουν για ακόμα μία φορά.

Skoda: Και πάλι τρία Skoda Fabia του ’05 θα προετοιμάσει το τσέχικο εργοστάσιο για τον προτελευταίο αγώνα της χρονιάς. Ο Armin Schwarz και ο Alex Bengue θα αποτελέσουν το βαθμολογούμενο δίδυμο, ενώ το τρίτο αυτοκίνητο θα οδηγήσει για ακόμα μία φορά ο Τσέχος Jan Kopecky. Η πολύ καλή εμφάνιση του Bengue στον αγώνα της πατρίδας του, έχει εκτοξεύσει το ηθικό της ομάδας στα ύψη, και ο Martin Muehlheimer, αισιοδοξεί ότι το αποτέλεσμα θα είναι ανάλογο και στις ειδικές διαδρομές της Ισπανίας. Πάντως, όλοι στην Skoda στέκονται στο γεγονός ότι οι ε.δ. είναι νέες για όλους τους οδηγούς, κάτι που μειώνει τη ψαλίδα μεταξύ του ανταγωνισμού. Ακόμα, μην ξεχνάμε ότι η Skoda είναι μία από τις τρεις ομάδες που χρησιμοποιούν ελαστικά της Michelin.

Subaru: Για ακόμα μία φορά, η Prodrive θα ετοιμάσει τρία Impreza WRC για τους Petter Solberg, Stephane Sarrazin και Chris Atkinson. O Νορβηγός, με τον γάλλο πρώην οδηγό της Formula 1, είναι οι δύο που επιλέχθηκαν για να βαθμολογηθούν για λογαριασμό της ομάδας, ενώ ο Αυστραλός θα έχει σαν στόχο την απόκτηση εμπειριών στην άσφαλτο. Ο Solberg έχει εστιάσει την προσοχή του στο 2006 –ήδη έκανε τρεις μέρες δοκιμές με το Impreza ’06 στο χώμα- χωρίς αυτό να σημαίνει ότι είναι αδιάφορος για τον αγώνα. Από την άλλη μεριά, ο Sarrazin είναι αισιόδοξος για τον ισπανικό αγώνα και θεωρεί ότι μπορεί να κατακτήσει ακόμα και θέση στο πόντιουμ!

NEA ΑΠΟ ΤΟ JWRC
Στην Ισπανία θα παιχθεί η τελευταία παράσταση του φετινού Πρωταθλήματος Νέων, ή αλλιώς του JWRC. Μετά τον αγώνα της Γαλλίας, ο Daniel Sordo –αν και θα μπορούσε να είχε εξασφαλίσει ήδη τον τίτλο- είναι το ακλόνητο φαβορί για την κατάκτηση του Πρωταθλήματος. Πλέον, μοναδικός του αντίπαλος που διατηρεί ελπίδες, είναι ο Βρετανός Guy Wilks με το Suzuki Swift. Για να χάσει τον τίτλο ο Ισπανός, θα πρέπει να τερματίσει όγδοος ή να εγκαταλείψει και παράλληλα ο Wilks να κερδίσει. Πάντως, όλοι οι αγωνιζόμενοι που έχουν δηλώσει από την αρχή συμμετοχή στο θεσμό, θα δώσουν το παρών στις ισπανικές ειδικές διαδρομές.

Επίσημο site του αγώνα: www.rallyracc.com
E-mail: rallyracc@racc.es.
Press Office E-mail: premsa@racc.es.
Επίσημο site WRC: www.wrc.com

Δείτε, ακόμα την βαθμολογία όπως έχει διαμορφωθεί μετά το Ράλλυ Γαλλίας.
Οι περσινοί νικητές του αγώνα, ο Markko Martin με τον αλησμόνητο Michael Park.