Aρχείο ετών
νέα
πρόγραμμα
ομάδες-πληρώματα
άλλες ομάδες
βαθμολογία
ιερά τέρατα

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Kεντρική Σελίδα  / WRC  / Νέα  / Aρθρο

Με μια ματιά 29/8/2006 12:54 μμ

Ο 11ος γύρος του φετινού Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ, θα φιλοξενηθεί στη μακρινή Ιαπωνία, στις 1-3 Σεπτεμβρίου.

Πρόκειται για την τρίτη χρονιά που το ράλλυ Ιαπωνίας προσμετρά στο WRC, ενώ σαφέστατα το ενδιαφέρον είναι μεγάλο, αφού πρόκειται για τον εντός έδρας αγώνα της Subaru, όπου οι «μπλε» θέλουν να επανέλθουν στις νίκες, μετά από περίπου ενάμισι χρόνο. Όλοι θυμόμαστε άλλωστε, τον άδοξο τρόπο με τον οποίο εγκατέλειψε πέρυσι εκεί ο Petter Solberg, στην προτελευταία ε.δ. μετά από έξοδο, που προκλήθηκε από πέτρα που βρέθηκε στην αγωνιστική γραμμή. Αναμφισβήτητα, ο αγώνας της Ιαπωνίας πραγματοποιείται σε ένα κομβικό σημείο για την εξέλιξη τόσο του Πρωταθλήματος Οδηγών, όσο και αυτού των Κατασκευαστών.
Βλέπετε, στους οδηγούς ο Sebastien Loeb έχει ένα προβάδισμα 31 βαθμών από το μεγάλο του αντίπαλο Marcus Gronholm και αν αναλογιστούμε πως μετά το ράλλυ θα απομένουν 5 αγώνες για την ολοκλήρωση του φετινού θεσμού, η σημασία του αποτελέσματος γίνεται εύκολα κατανοητή. Από την άλλη, στους Κατασκευαστές η Ford μείωσε τη διαφορά της στους 15 βαθμούς από την Kronos Citroen και επιδιώκει να τη μειώσει περαιτέρω, εκμεταλλευόμενη και τις δυνατότητες των οδηγών της σε επιφάνειες περιορισμένης πρόσφυσης. Σημειώστε, πως από τις ομάδες, θα απουσιάσουν η Red Bull Skoda, ενώ δε θα βαθμολογείται ο Manfred Stohl, για την OMV Peugeot Norway.

Το ράλλυ Ιαπωνίας, αποτελεί έναν αγώνα που χαρακτηρίζεται από τις ευμετάβλητες καιρικές συνθήκες, αλλά και τη μεγάλη διαφορά των ειδικών διαδρομών, σε περίπτωση που είναι στεγνές ή βρεγμένες.
Αυτό συμβαίνει διότι, σε περίπτωση βροχής, οι ειδικές διαδρομές είναι πολύ λασπωμένες και ταυτόχρονα γλιστερές, ενώ όταν είναι στεγνές, δημιουργούνται μεγάλα αυλάκια από τις ροδιές των αγωνιστικών. Φυσικά, η επιλογή ελαστικών γίνεται ιδιαίτερα σημαντική, τη στιγμή που οι στενοί δρόμοι δεν επιτρέπουν το παραμικρό λάθος, οπότε οι οδηγοί θέλουν να έχουν κατά το δυνατόν τις ιδανικότερες ρυθμίσεις στο αυτοκίνητό τους. Φέτος, ο αγώνας επανέρχεται ημερολογιακά στις αρχές Σεπτεμβρίου, όπως συνέβη και πριν από δυο χρόνια, στο ντεμπούτο του αγώνα στο θεσμό. Το οδόστρωμα αναμένεται στεγνό, ενώ οι ειδικές διαδρομές που βρίσκονται σε δάσος, αποτελούνται από μεγάλες ευθείες και σημεία όπου τα αυτοκίνητα φρενάρουν πολύ και ουσιαστικά, «επανεκκινούν» στην έξοδο της στροφής.
Έτσι, οι οδηγοί χρειάζονται σκληρή γόμα ελαστικών, η οποία παράλληλα να έχει μεγάλη διάρκεια. Αντίθετα, σε περίπτωση βροχής χρειάζονται καλή πρόσφυση στη λάσπη, με τα ελαστικά να διαθέτουν χάραξη στο πέλμα, για καλύτερη απορροή του νερού. Τέλος, ο αγώνας προσμετρά στο Πρωτάθλημα Παραγωγής. _Ν.Δ. (nodas@4troxoi.gr)

ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ:
Συνολικά: 89
Εργοστασιακές συμμετοχές: 9
Οδηγοί FIA 2: 2
Συμμετέχοντες κατηγορίας PWRC: 12

ΤΙ ΑΛΛΑΖΕΙ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ:
Ο αγώνας θα έχει νέα υπερειδική διαδρομή, η οποία θα βρίσκεται δίπλα στο χώρο του σέρβις παρκ. Η σούπερ ειδική διαδρομή, θα πραγματοποιηθεί και ως shakedown, ενώ επίσης κατά τη διάρκεια του αγώνα θα διεξαχθεί 5 φορές. Επίσης, υπάρχει μια εντελώς νέα ειδική διαδρομή (15/19), που στο πρώτο πέρασμα θα έχει μεγαλύτερη από ότι στο δεύτερο. Πάντως, αλλαγές υπάρχουν και στην οργανωτική επιτροπή του αγώνα, αφού νέος Αλυτάρχης είναι ο Dmitry Krivtsov, αντικαθιστώντας τον Ross Burbidge, που αποσύρθηκε από την Επιτροπή.
H υπερειδική του αγώνα, υπό κατασκευή.

ΔΙΑΔΡΟΜΗ:
Συνολικά χλμ.: 1.586,28
Αριθμός ε.δ.: 27
Συνολικά χλμ. ε.δ.: 345,72
Μεγαλύτερη ε.δ.: 34,96 χλμ. (ε.δ. 4/8)
Μεγαλύτερο υψόμετρο σε ε.δ.: 920μ. (ε.δ. 24)
Service Park: Ένα, Kita Aikoku, 6 χλμ. νότια του Obihiro.
Εκκίνηση: Πέμπτη 31 Αυγούστου, Obihiro, ώρα 19:30 τοπική (με αντίστροφη σειρά)
Τερματισμός:
Σούπερ Ειδικές: Obihiro: Δυο αυτοκίνητα, το ένα δίπλα στο άλλο.
Rikubetsu: Διαδρομή ειδικά διαμορφωμένη.


ΠPOHΓOYMENOI NIKHTEΣ:
2005 - Marcus Gronholm/Timo Rautianen, Peugeot 307 WRC (102.22 χλμ).
2004 - Petter Solberg/Philip Mills, Subaru Impreza WRC (103.87 χλμ).
2003* - Toshihiro Arai/Tony Sircombe, Subaru Impreza WRX.
2002* - Possum Bourne/Mark Stacey, Subaru Impreza WRC.
2001* - Masah Ishida/Sayuri Ishida, Mitsubishi Lancer Evolution.
* = Ο αγώνας δεν προσμετρούσε στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ.

ΤΑ ΝΕΑ ΤΩΝ ΟΜΑΔΩΝ:

KRONOS TOTAL CITROEN WORLD RALLY TEAM (M1):
Πρόκειται για τον έναν εκ των τριών αγώνων όπου ο Sebastien Loeb δεν έχει κερδίσει, κάτι που θέλει να κάνει φέτος, «κλειδώνοντας» παράλληλα τον τίτλο, έχοντας φυσικά παραπλεύρως τον πολυνίκη συνοδηγό του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος, Daniel Elena. Τη δεύτερη Xsara, που θα είναι βαμμένη μπλε, θα μοιραστούν οι Dani Sordo – Marc Marti, στοχεύοντας στους βαθμούς, ώστε να βοηθήσουν την ομάδα τους στο πρωτάθλημα Κατασκευαστών. Οι Xavier Pons – Carlos Del Barrio δε θα συμμετάσχουν στον αγώνα, ελέω έλλειψης τρίτου αμαξώματος, αφού το ένα υπέστη εκτεταμένες ζημιές στη Φινλανδία από το Sordo.

BP FORD WORLD RALLY TEAM (M1):
Ο αγώνας της Ιαπωνίας δεν είναι ο αγαπημένος των ανθρώπων της Ford, αφού η ομάδα δεν έχει καταφέρει κάτι αξιόλογο. Ωστόσο, φέτος τα συναισθήματα και οι επιδιώξεις διαφέρουν, αφού στις τάξεις των Βρετανών βρίσκονται οι περσινοί νικητές Marcus Gronholm – Timo Rautiainen, που με κεκτημένη ταχύτητα από τη Φινλανδία, θα προσπαθήσουν να κερδίσουν και στην Ιαπωνία. Το δεύτερο Focus ’06, θα οδηγήσει ο Mikko Hirvonen, που με το Jarmo Lehtinen στο δεξί κάθισμα, ευελπιστεί να ανέβει για ακόμη ένα αγώνα στο βάθρο των νικητών.

SUBARU WORLD RALLY TEAM (M1):
Τρία Subaru Impreza WRC 2006 θα συμμετάσχουν στον αγώνα. Πρόκειται για τους νικητές το 2004 και μεγάλους άτυχους πέρυσι Petter Solberg – Phil Mills, που θα προσπαθήσουν για το καλύτερο, αλλά και τους Chris Atkinson – Glenn McNeall, που πέρυσι ανέβηκαν στο βάθρο για πρώτη φορά στην καριέρα τους, κερδίζοντας αρκετές ε.δ. Το τρίτο αυτοκίνητο, θα μοιραστούν ο Ιάπωνας Toshi Arai, με συνοδηγό το Νεοζηλανδό Tony Sircombe. Σημειώστε, πως αυτός θα είναι ο 100ος των Petter Solberg – Phil Mills ως πλήρωμα στις ειδικές διαδρομές του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ.

OMV PEUGEOT NORWAY (M2):
Η ομάδα δεν έχει δικαίωμα να βαθμολογηθεί σε αυτό τον αγώνα, ωστόσο οι Manfred Stohl – Ilka Minor θα δώσουν το «παρών», στοχεύοντας και πάλι να τερματίσουν μέσα στη βαθμολογούμενη οκτάδα. Άλλωστε, ο Αυστριακός με τη συνετή στρατηγική του, έχει καταφέρει να βρίσκεται στην πέμπτη θέση της βαθμολογίας του Πρωταθλήματος, όντας μάλιστα εμπρός από τον Petter Solberg. Από την άλλη, οι Henning Solberg – Cato Menkerud, δε θα συμμετάσχουν στο ράλλυ της Χώρας του Ανατέλλοντος Ηλίου.

STOBART VK M-SPORT FORD RALLY TEAM (M2):
Χαράς ευαγγέλια στη δεύτερη ομάδα της Ford. Βλέπετε, αυτός θα είναι ο πρώτος από τους τρεις φετινούς αγώνες, μαζί με τα ράλλυ Νέας Ζηλανδίας και Αυστραλίας, όπου τα πληρώματά της θα βρεθούν στα πηδάλια δυο ολοκαίνουργιων Focus WRC ’06. Στους υπόλοιπους αγώνες θα χρησιμοποιηθούν αυτοκίνητα παλαιότερων προδιαγραφών, αφού οι ομάδες M2 δεν είναι υποχρεωμένες να χρησιμοποιούν τη νεότερη εξέλιξη του αυτοκινήτου τους. Το πρώτο αυτοκίνητο θα μοιραστούν, όπως σε κάθε αγώνα, οι Matthew Wilson – Michael Orr, ενώ το δεύτερο θα οδηγήσουν οι Αργεντινοί Luis Perez Companc – Jose Maria Volta.

RED BULL SKODA TEAM (M2):
Η ομάδα δε συμμετέχει σε αυτό τον αγώνα, αφού δε βρίσκεται ανάμεσα στους 10 που έχει δηλώσει στην αρχή της σεζόν. Σημειώστε, πως στη λίστα συμμετοχών δε θα υπάρχει τη φετινή χρονιά κανένα Skoda.

ΙΔΙΩΤΙΚΕΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ:
Μόλις δυο ιδιώτες θα ξεκινήσουν τον αγώνα. Ο λόγος για τους Toshi Arai – Tony Sircombe, όπως προείπαμε, καθώς και τους Ιρλανδούς Gareth McHale –Paul Nagle, που θα βρεθούν στα πηδάλια ενός Ford Focus RS WRC ’05. Όμως, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζεται στην κατηγορία Ν, όπου μαζί με τα πληρώματα του Πρωταθλήματος Παραγωγής, οι συμμετοχές φτάνουν τις 60(!), αριθμό εκπληκτικό για τα δεδομένα του Πρωταθλήματος.

ΝΕΑ ΑΠΟ ΤΟ PWRC:
Ο Toshi Arai θα συμμετάσχει στον αγώνα με Impreza WRC, ενώ ούτε ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας Nasser Al Attiyah θα επισκεφθεί την Ιαπωνία. Επίσης, ο Serguey Uspenskiy δε θα λάβει μέρος αφού τραυματίστηκε κατά τη διάρκεια δοκιμών στη Ρωσία, ενώ η Subaru Team Russia, δεν έχει ανακοινώσει το όνομα του αντικαταστάτη. Τέλος, ο Takuma Kamada, θα λάβει μέρος στο συγκεκριμένο αγώνα με τον πολύπειρο Γάλλο Denis Giraudet. Αναμφίβολα, τόσο ο νεαρός Ιάπωνας, όσο και ο έμπειρος συμπατριώτης του Fumio Nutahara, αποτελούν φαβορί για την επικράτηση, σε ε.δ. που γνωρίζουν καλά.

Επίσημο site του αγώνα: www.rallyjapan.jp
E-mail: info@rallyjapan.jp
Press Office E-mail: media@rallyjapan.jp
Επίσημο site WRC: www.wrc.com
Διαφορά ώρας με την Ελλάδα: -6 ώρες

Επίσης, στις σελίδες του rally.gr μπορείτε να δείτε και τη βαθμολογία του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ.
Οι περσινοί νικητές, Marcus Gronholm - Timo Rautiainen