Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Kεντρική Σελίδα  / Ελληνικοί Αγώνες  / Νέα  / Αρχείο  / Αρθρο

Αγωνιστική Λέσχη Αυτοκινήτου (Α.Λ.Α.): Κυρία ετών… 40! 19/6/2008 9:32 μμ

Τα 40 έτη ζωής έφτασε η Α.Λ.Α.
Λένε πως η καλύτερη ηλικία των γυναικών βρίσκεται περίπου στα 40 χρόνια, όταν η ομορφιά συνδυάζεται ιδανικά με την ωριμότητά τους. Αντίστοιχη είναι η περίπτωση της Αγωνιστικής Λέσχης Αυτοκινήτου, που φέτος συμπληρώνει αισίως, 40 χρόνια σταδιοδρομίας!

Πρόκειται για μια από τις πιο γνωστές αγωνιστικές λέσχες αυτοκινήτου στη χώρα μας. Η Αγωνιστική Λέσχη Αυτοκινήτου (Α.Λ.Α.), είναι μια εκ των αρχαιότερων λεσχών στο χώρο των αγώνων, έχοντας μάλιστα διοργανώσει πολλές διαφορετικές μορφές τους. Η Α.Λ.Α. ιδρύθηκε το 1968, με την κα. Καίτη Κυρίτση, η οποία αρθρογραφούσε στο παρελθόν με το ψευδώνυμο «Μάρτσια», να αποτελεί το κυρίαρχο άτομο της ιστορίας της, από τότε μέχρι και σήμερα.

Σύζυγος του αείμνηστου Πέτρου Κουβάτσου, που χάθηκε μετά από ατύχημα στη Ρόδο, η κα. Κυρίτση θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως η «ψυχή» της Α.Λ.Α. Στα, όχι και τόσο, πρώιμα χρόνια, δηλαδή πρακτικά ως το 1991, στις τάξεις της Α.Λ.Α. βρίσκονταν ο Ίκαρος Κανελλόπουλος, ένας από τους σημαντικότερους ανθρώπους, στο πλαίσιο της οργάνωσης των αγώνων και όχι μόνο.
Πατήστε για μεγέθυνση
Η κα. Καίτη Κυρίτση, ανάμεσα σε φίλους κατά τη διάρκεια του Ράλλυ Λέσβου 1972. Ανάμεσά τους, διακρίνονται οι "Ιαβέρης", Κώστας Φερτάκης και Νίκος Κελεσάκος.

Η αρχή για την Α.Λ.Α., έγινε με τη διοργάνωση δεξιοτεχνιών στη Βούλα, τη Γλυφάδα ή τη Βουλιαγμένη. Όμως, γρήγορα τα στελέχη της λέσχης μεταπήδησαν και στα ράλλυ, όπου διοργάνωσαν ένα τελείως νέο αγώνα, το Ράλλυ Κνωσός στην Κρήτη. Αυτό, η αναζήτηση δηλαδή νέων εδαφών και ιδεών στους αγώνες, ήταν ένα στοιχείο που έχει διατηρηθεί αναλλοίωτο, έχοντας περάσει πλέον στο γονιδίωμα της Α.Λ.Α., αφού συνεχίζεται μέχρι και σήμερα.

Πώς προέκυψε όμως το σήμα της λέσχης; Εκείνη την εποχή, είχε δημιουργηθεί από τη γνωστή αλυσίδα ανθών και φυτών «Πονηράκης», ένα μαύρο τριαντάφυλλο προερχόμενο από διασταύρωση, που είχε προκαλέσει την προσοχή του κόσμου. Αυτό το φυτό, το μαύρο ρόδο, έγινε έμβλημα της Α.Λ.Α., οπότε έπειτα διοργανώθηκε και το Ράλλυ Μαύρο Ρόδο, που μαζί με την Ανάβαση Ριτσώνας, αποτελούν πια τους αγώνες, που σφραγίζουν την παρουσία της Α.Λ.Α. στο ελληνικό στερέωμα.


Το πρώτο Ράλλυ Μαύρο Ρόδο, διοργανώθηκε το 1969 και θύμιζε ελάχιστα τον αγώνα, που θα παρακολουθήσουμε σε λίγες ημέρες. Το μήκος του ήταν 700-800 χιλιόμετρα, ενώ χρησιμοποιούνταν και «Ακροπολικές» ειδικές διαδρομές όπως η Λιλαία, το Πολύδροσο, η Ελάτη κ.α. Στο 3ο Μαύρο Ρόδο, έκαναν την πρώτη τους εμφάνιση διαδρομές όπως η Μακρυράχη, Στίρφακα και Μοσχοκαρυά, που μετέπειτα γράφουν ιστορία. Εκείνος ο αγώνας, είχε μήκος 1400 χιλιομέτρων. Το ράλλυ, έφτασε να συγκεντρώνει μέχρι και 22 ειδικές διαδρομές, όταν κινούνταν σε Εύβοια και Πελοπόννησο. Μια αληθινή περιπέτεια δηλαδή!
Πατήστε για μεγέθυνση
Εκκίνηση για το Ράλλυ Μαύρο Ρόδο, το 1973 στους Πανουργιά-Χαϊμάνη

Αλυτάρχης του αγώνα, μέχρι το 1999, ήταν η κα. Κυρίτση, ενώ μετά τη διαδέχθηκε ο κ. Αντώνης Χατζημιχάλης, γνωστός πρωταθλητής μοτοσικλετών στο παρελθόν και πια, ο άνθρωπος που σχεδιάζει το Ράλλυ Ακρόπολις και όχι μόνο. Το Ράλλυ Μαύρο Ρόδο, δε διεξήχθη το 1976 και την τριετία 1995-1996-1997, για αυτό και φέτος, παρά τα 40 χρόνια της Α.Λ.Α., θα διεξαχθεί για 36η φορά, παρά σχεδόν κοινή αφετηρία με τη… μητέρα του. Πέραν της δικής της παρουσίας όμως, η Α.Λ.Α. έχει στηρίξει την προσπάθεια δημιουργίας αγωνιστικών λεσχών και στην ελληνική επαρχία. Ορισμένες από αυτές, είναι η Α.Λ.Α.Λαμίας, η Α.Λ.Α.Χανίων και η Α.Λ.Α.Ηρακλείου, που μετονομάστηκε στη συνέχεια σε Α.Ο.Κρήτης.

Παράλληλα, η Α.Λ.Α. υπήρξε πρωτοπόρος στη διοργάνωση αγώνων όπως τα dragster ή το enduro. Βέβαια, όπως γίνεται αντιληπτό οι δυσκολίες κατά τα περασμένα χρόνια ήταν περισσότερες, ενώ οι συμμετοχές λιγότερες. Ορισμένοι ακόμη φιλόδοξοι αγώνες που διοργανώθηκαν από την Α.Λ.Α., μα για διάφορους λόγους δεν έχουν φτάσει να συνεχίζονται ως τις μέρες μας, είναι το Ράλλυ Μυτιλήνης, το Ελληνοτουρκικό Ράλλυ ή το Ράλλυ Ευβοίας, ενώ αξέχαστη στους φίλους των αγώνων θα είναι πάντα η ανάβαση Πάρνηθας,
Πατήστε για μεγέθυνση
Λαϊκό προσκύνημα στην 1η ανάβαση Πάρνηθας, που διοργάνωσε η Α.Λ.Α. το 1979
που διοργανώθηκε για πρώτη φορά το 1979. Τέλος, από το 1981 η Α.Λ.Α. ενεπλάκη και στη διοργάνωση αγώνων ταχύτητας στο Τατόι, το Τυμπάκι, τη Ρόδο ή το Βόλο.

Το φετινό, 36ο, Ράλλυ Μαύρο Ρόδο, που θα διεξαχθεί το επόμενο Σαββατοκύριακο στην περιοχή της Χαλκίδας, όπως και η ανάβαση Ριτσώνας στο τέλος της χρονιάς, αποτελούν ξεχωριστές εκδηλώσεις για την Α.Λ.Α., λόγω της χρονικής επετείου με την οποία συμπίπτουν. Το βέβαιο είναι πως η ιστορία θα συνεχίσει να γράφεται για μια λέσχη, που αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι των ελληνικών αγώνων. Χρόνια Πολλά! _Ν.Δ. (nodas@4troxoi.gr)


Η ιστοσελίδα της Α.Λ.Α. είναι διαθέσιμη, ώστε οι χρήστες του Internet να βρίσκουν όσες πληροφορίες θέλουν σχετικά με τη λέσχη και τους αγώνες που αυτή διοργανώνει.

Οι Λεωνίδας Κύρκος-Γιώργος Πολυζώης, ήταν οι νικητές του περσινού Ράλλυ Μαύρο Ρόδο, στην περιοχή της Τρίπολης
Το θέαμα δεν έχει λείψει από το Μαύρο Ρόδο, όπως και η παρουσία κορυφαίων αυτοκινήτων, όπως το Peugeot 206 WRC των Βωβού-"ΕΛ-ΕΜ"
To Ράλλυ Μαύρο Ρόδο 2005, όπου νικητές αναδείχθηκαν οι Βωβός-"ΕΛ-ΕΜ" συγκέντρωσε και συμμετοχές από την Ιταλία!
Σε μύθο έχει εξελιχθεί η ανάβαση Ριτσώνας, που κάθε χρόνο συγκεντρώνει χιλιάδες θεατές, είτε ανοίγοντας, είτε κλείνοντας το πρόγραμμα του Πρωταθλήματος.