Aρχείο ετών
νέα
πρόγραμμα
ομάδες-πληρώματα
άλλες ομάδες
βαθμολογία
ιερά τέρατα
Νέας Ζηλανδίας (P)
ωράριο
ιστορικό
νέα αγώνα
συμμετοχές
αποτελέσματα
φωτογραφίες
ανασκόπηση

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Kεντρική Σελίδα  / WRC  / Πρόγραμμα  2025  / Νέας Ζηλανδίας (P)  / Νέα Αγώνα  / Αρθρο

Propecia Ράλλυ Νέας Ζηλανδίας 8 - 10 Απριλίου 2005, 4ος γύρος:  O Πρωταθλητής είναι εδώ!

Μόνο χαμόγελα για τον Seb Loeb, ο οποίος σε αυτόν τον αγώνα ήταν απολαυστικός!
Τρεις ειδικές κράτησε το αρχικό ενδιαφέρον για τη κορυφή, αφού κάπου εκεί ο Sebastien Loeb αποφάσισε να δώσει τέλος στην… «σεμνή τελετή». Εκμεταλλευόμενος την νέα γόμα της Michelin +Z9, αλλά και την αξιοπιστία της Xsara, η οποία τελικά ποτέ δεν χάθηκε, κατάφερε να σημειώσει την δωδέκατη νίκη του στο WRC και την πρώτη της Citroen στην Νέα Ζηλανδία! Μάλιστα, αυτό που έκανε μεγαλύτερη εντύπωση, είναι ότι η άνεση με την οποία κατάφερε να κερδίσει, θύμισε την κυριαρχία τους ααφάλτινους αγώνες του θεσμού. Η ουσία είναι ότι με αυτή του νίκη επέστρεψε για τα καλά στη μάχη του τίτλου –αν και δεν έφυγε ποτέ από αυτή- και οι επόμενοι αγώνες αναμένονται με ιδιαίτερο ενδιαφέρον. «Τώρα, όλα δείχνουν καλύτερα. Πέρασαν δύο αγώνες με σημαντικά προβλήματα, αλλά όλα μοιάζουν τώρα να είναι εντάξει. Σίγουρα βοήθησαν πολύ και τα νέα ελαστικά. Είμαι χαρούμενος που κέρδισα εδώ. Είναι ένας πραγματικά συναρπαστικός αγώνας και το γεγονός ότι επικράτησα εδώ επί του Marcus και του Petter, με ικανοποιεί ιδιαίτερα».

Ο Marcus Gronholm και ο Petter Solberg, δεν κατάφεραν με εξαίρεση την αρχή του αγώνα, να
Ταχύς και αποτελεσματικός ο Marcus Gronholm, τερμάτισε για δεύτερο συνεχόμενο αγώνα στο πόντιουμ.
ακολουθήσουν τους ρυθμούς του Loeb, παραπονούμενοι για τα ελαστικά της Pirelli. O ιταλός κατασκευαστής ελαστικών πιάστηκε στον γάλλο αντίπαλο του, ο οποίος στον συγκεκριμένο αγώνα, τράβηξε άσσο από το μανίκι του. Έτσι, οι Gronholm και Solberg είχαν τη δική τους μάχη στο τελευταίο σκέλος, με τον Φιλανδό να παραμένει ψύχραιμος, να αποφεύγει το λάθος και να κερδίζει στα ίσια στο τέλος τον μέτρ του είδους, Petter Solberg. O Νορβηγός ταλαιπωρήθηκε πολύ σε γενικές γραμμές από τα ελαστικά του στον αγώνα, αλλά με την τρίτη θέση κατάφερε να παραμείνει στην κορυφή της βαθμολογίας. «Τα περίμενα χειρότερα τα πράγματα. Είναι φανερό ότι είχαμε προβλήματα σε αυτού του είδους τις επιφάνειες, αλλά είμαι σαφώς ικανοποιημένος από την τρίτη θέση». Τέταρτος ολοκλήρωσε ο Francois Duval, ο οποίος κατέκτησε τους πρώτους βαθμούς για τον εαυτό του, αλλά και την ομάδα του μέσα στο 2005. Οι οδηγίες που είχε ο Βέλγος ήταν σαφέστατες και δεν τις παράκουσε. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να σκαρφαλώσει η γαλλική εταιρία δεύτερη στην κατάταξη του Πρωταθλήματος Κατασκευαστών, 12 βαθμούς πίσω από την Peugeot.

H δεύτερη θέση του Marcus Gronholm, σε συνδυασμό με την πέμπτη του Markko Martin, ήταν
Ταλαιπωρήθηκε ο Solberg στη Ν.Ζηλανδία, με αποτέλεσμα η τρίτη θέση να τον ικανοποιεί απόλυτα.
αυτή που διατήρησε την Peugeot πρώτη στους κατασκευαστές. Ο Εσθονός κατάφερε στο τελευταίο σκέλος να προσπεράσει το εμπόδιο του Toni Gardemiester, αλλά και να δηλώσει στο τέλος ευτυχής, ότι άρχισε να καταλαβαίνει πως δουλεύει το 307! «Μου πήρε λίγο καιρό να καταλάβω πως δουλεύει το αυτοκίνητο,αλλά τώρα νομίζω ότι ξέρω. Πρέπει να οδηγείς με το πόδι στο γκάζι και το φρένο συγχρόνως. Είναι πολύ παράξενο, αλλά δείχνει να δουλεύει»! Η αλήθεια είναι, πάντως, ότι στο τελευταίο σκέλος, που πέρασε και τον Gardemeister, ήταν στο δεύτερο πέρασμα από τις ειδικές κοντά στο ένα λεπτό ταχύτερος! Μακάρι, ο Εσθονός να βρει τον εαυτό του –επιτέλους- μέσα στο 307. Ο Gardemeister από την πλευρά του, ήταν απογοητευμένος από το τελικό αποτέλεσμα. Βλέπετε στο τελευταίο σκέλος του τελείωσαν τα νέα ελαστικά Z9 της Michelin, με αποτέλεσμα να χρησιμοποιήσει παλαιότερη γόμα. «Είμαι εκνευρισμένος που έχασα αυτή τη μάχη. Είμαι απογοητευμένος. Δεν μας έμειναν καθόλου από τα νέα ελαστικά». Πάντως, η αναγκαιότητα για τους βαθμούς ήταν μεγάλη, ειδικά μετά από την έξοδο του Kresta στο shakedown.

Στην έβδομη θέση της γενικής ολοκλήρωσε ο Αυστραλός Chris Atkinson, ο οποίος στην αρχή εντυπωσίασε, αν και στη συνέχεια ταλαιπωρήθηκε από το στήσιμο του Impreza. Λάθος επιλογές του στις ρυθμίσεις, τον έριξαν πίσω στη γενική, αν και τελικά ο 26χρονος οδηγός
Φωτίά και στο Πρωτάθλημα Παραγωγής, με τον Xavier Pons να κατακτά την πρώτη του φετινή νίκη στην κατηγορία.
κατάφερε να κερδίσει τους πρώτους του βαθμούς στο θεσμό. Την πρώτη βαθμολογούμενη οκτάδα, συμπλήρωσε ο Giggi Galli, o οποίος σίγουρα θα μπορούσε να κάνει κάτι καλύτερο αν δεν είχε πολλά προβλήματα την πρώτη μέρα του αγώνα. Πάντως, σε όλη τη διάρκεια του αγώνα, ήταν ταχύτερος από τον έμπειρο ομόσταυλο του, τον Harri Rovanpera, ο οποίος και εγκατέλειψε στον δρόμο για το τελευταίο service από τέσσερα κατεστραμμένα ελαστικά! Στην κατηγορία Παραγωγής, τελικός αναδείχθηκε ο Xavier Pons με Mitsubishi Lancer EVO VIII. Ο Ισπανός οδηγός πέρασε πρώτος χθες όταν ο Arai έμεινε από φρένα στην μεγαλύτερη ειδική της ημέρας, ενώ δικά του λάθη έδωσαν τη δυνατότητα στον Ιάπωνα να περάσει στο τελευταίο σκέλος και πάλι πρώτος. Τελικά, ο Ισπανός έκανε δέκατο χρόνο γενικής στην τελευταία ειδική, η οποία του χάρισε και την νίκη στην κατηγορία. Την ίδια ώρα, ο Marco Ligato με Subari Impreza N11, αυτοκίνητο με το οποίο συμμετέχει και ο Arai, σκαρφάλωσε τρίτος. Πάντως αξίζει να σημειώσουμε ότι την κατηγορία Ν σε επίπεδο γενικής κέρδισε ο έμπειρος Αυστραλός Cody Crocker, με Subaru Impreza, ο οποίος πέρασε πρώτος μετά από τα λάθη στα οποία υπέπεσε ο Pons.

Με τον Loeb ένα βαθμό πίσω από τον Petter Solberg, το ενδιαφέρον κορυφώνεται για τον αγώνα της Σαρδηνίας στις 29 Απριλίου – 1 Μαΐου. Ο Νορβηγός κέρδισε πέρσι, αλλά ο γάλλος δεν δείχνει διατεθειμένος να κάτσει με σταυρωμένα τα χέρια, την ώρα που o Marcus θέλει να πει την δική του άποψη. Το ενδιαφέρον κορυφώνεται._Π.Τ.(panost@4troxoi.gr)

Στις σελίδες του WRC μπορείτε να βρείτε τα τελικά αποτελέσματα του αγώνα, αλλά και την βαθμολογία του Πρωταθλήματος

Aναλυτικά αποτελέσματα, μπορείτε να βρείτε στην επίσημη σελίδα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος, στο www.wrc.com
Με το αποτέλεσμα της Ν.Ζηλανδίας, η Citroen σκαρφάλωσε στη δεύτερη θέση του Πρωταθλήματος Κατασκευαστών.