Aρχείο ετών
νέα
πρόγραμμα
ομάδες-πληρώματα
άλλες ομάδες
βαθμολογία
ιερά τέρατα
Νέας Ζηλανδίας (P)
ωράριο
ιστορικό
νέα αγώνα
συμμετοχές
αποτελέσματα
φωτογραφίες
ανασκόπηση

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Kεντρική Σελίδα  / WRC  / Πρόγραμμα  2025  / Νέας Ζηλανδίας (P)  / Νέα Αγώνα  / Αρθρο

Propecia Ράλλυ Νέας Ζηλανδίας 8 - 10 Απριλίου 2005, 4ος γύρος:  Υπεροχή Seb

Ποιός είδε τον Seb και δεν τον φοβήθηκε!
Αποφασισμένος όσο ποτέ, ο Sebastien Loeb έκανε στο δεύτερο σκέλος του Ράλλυ της Νέας Ζηλανδίας ένα σημαντικό βήμα για την δεύτερη φετινή του νίκη. Ταχύς και αλάνθαστος, ακριβώς όπως τον είχαμε συνηθίσει πέρσι, που κυριάρχησε στο θεσμό, κέρδισε τέσσερις ειδικές διαδρομές, αποκτώντας σημαντικό προβάδισμα έναντι των αντιπάλων του. Για ακόμα μία φορά, σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη του αγώνα διαδραμάτισε και η επιλογή των ελαστικών, με τις διαφορές ανάμεσα στις πρωινές και απογευματινές ειδικές διαδρομές να είναι μεγάλες. Και εξηγούμαστε. Από το πρωί, ήταν φανερό ότι αυτοί που ξεκινούσαν πρώτοι στον δρόμο, καθαρίζοντας τον ουσιαστικά για τους υπόλοιπους, δεν θα είχαν σημαντικό μειονέκτημα. Χώμα υπήρχε στις ειδικές, αλλά όχι σε μεγάλο βαθμό, ενώ οι θερμοκρασίες ήταν σχετικά χαμηλές. Σε αυτή τη φάση, οι διαφορές ήταν ελεγχόμενες και τα Pirelli έδειχναν να είναι μέσα στο παιχνίδι. Το απόγευμα, όμως, στο δεύτερο πέρασμα και με τους δρόμους να είναι πλέον καθαροί, τη στιγμή που η θερμοκρασία είχε αυξηθεί, η ψαλίδα άνοιξε σημαντικά. Όσοι με Pirelli έκαναν τρομερά παράπονα για τα ελαστικά τους, την ώρα που ο Gronholm παραδεχόταν ανοικτά: «Πραγματικά πετάνε! Κοιτάξτε τους χρόνους του Seb. Αναμφισβήτητα έχουν καλύτερα ελαστικά, αφού δεν έχω μόνο εγώ πρόβλημα, αλλά και ο Petter, ο οποίος πραγματικά παλεύει για να βρει πρόσφυση». Και αυτό την στιγμή που ο Seb είχε ένα πλατύ χαμόγελο ικανοποίησης στα χείλη και μία διαφορά που τον φέρνει αγκαλιά με τη νίκη.

Και τώρα οι δυο τους...
Μπορεί, λοιπόν, ο Loeb να έχει ξεφύγει στην κορυφή, η μάχη του αγώνα όμως, γίνεται για την κατάκτηση της δεύτερης θέσης, ανάμεσα σε Marcus Gronholm και Petter Solberg. Αρχικά, ο Φιλανδός επέλεξε πιο σκληρή γόμα στο πρώτο loop, την ώρα που ο Nορβηγός ρίσκαρε με πιο μαλακή, με αποτέλεσμα ο Πρωταθλητής του 2003 να περάσει δεύτερος. Στο απογευματινό loop, όμως, ο Solberg καταποντίστηκε από την επιλογή των ελαστικών του, όπως οι περισσότεροι με Pirelli (ακόμα και όσοι με Ν είχαν πρόβλημα πρόσφυσης!), με αποτέλεσμα ο Gronholm να περάσει και πάλι δεύτερος, έστω και με βραχεία κεφαλή, η οποία αγγίζει τα 6,8 δλ. Ουσιαστικά, η δική τους μάχη επικεντρώνει και το μεγαλύτερο ενδιαφέρον για το τρίτο και τελευταίο σκέλος. Ο μεν Φιλανδός είναι μπροστά, αλλά είναι γνωστό ότι δεν έχει περιθώρια απωλειών αν θέλει να παραμείνει στο παιχνίδι του τίτλου, την ώρα που ο Solberg αρέσκεται στο να ρισκάρει, ενώ χαρακτηρίζεται και για την ικανότητα του να κερδίζει «στο ΄90»! Αρκετά πίσω από τους πρώτους, ο Francois Duval, κάνει ακριβώς αυτό που του ζήτησαν οι άνθρωποι της Citroen. Να φέρει το αυτοκίνητο στην ράμπα του τερματισμού. Διατηρώντας σταθερό ρυθμό, ο Βέλγος θέλει τους πρώτους του βαθμούς στο Πρωτάθλημα, ενώ παραμένει σε απόσταση βολής από το podium έτοιμος να σκαρφαλώσει μόλις κάποιος από τους πρωτοπόρους αντιμετωπίσει πρόβλημα.

Πέμπτος γενικής είναι ο Gardemeister, νιώθοντας όμως την καυτή ανάσα του Markko Martin.
Ο Toni Gardemeister, αισθάνεται σαφώς καλύτερα σε σχέση με την πρώτη μέρα, πίεσε με το Focus, όντας και σαφώς ικανοποιημένος από τα ελαστικά του, αλλά και το αυτοκίνητο του. Ο Φιλανδός ακολουθεί την προσφιλή του τακτική, η οποία πιθανότατα θα του εξασφαλίσει βαθμούς για τέταρτο συνεχόμενο αγώνα. Στην έκτη θέση της γενικής, ανέβηκε ο Markko Martin, o οποίος βρίσκεται πολύ μακριά από το καλό του εαυτό, αλλά έστω κοντά στον Gardemeister. Παρά το γεγονός ότι πριν από τον αγώνα ήταν αρκετά αισιόδοξος για την έκβαση του, δεν έχει καταφέρει να βρει το ρυθμό του, παραπονούμενος και αυτός έντονα για την πρόσφυση των ελαστικών του. Πίσω του, η έκπληξη της χθεσινής ημέρας, ο Chris Atkinson, πραγματοποίησε μεγάλες αλλαγές στο στήσιμο του Impreza, διαφοροποιώντας τις ρυθμίσεις σε διαφορικά και αντιστρεπτικές ράβδους. Το αποτέλεσμα ήταν άκρως αποτυχημένο, με τον Αυστραλό να παραδέχεται το λάθος του, υποστηρίζοντας ότι δεν έχει οδηγήσει το αυτοκίνητο σε χειρότερη μορφή όλη τη χρονιά. Μέσα σε όλα αυτά, ένα σκασμένο ελαστικό ήρθε για να ολοκληρώσει την καταστροφική ημέρα για τον 26χρονο οδηγό. Την πρώτη βαθμολογούμενη οκτάδα, συμπληρώνει ο Giggi Galli με το Mitsubishi Lancer WRC ’05. O Ιταλός, ταλαιπωρήθηκε από προβλήματα τη χθεσινή μέρα, χάνοντας πολύτιμο χρόνο. Κάτι ανάλογο συνέβη και στον ομόσταυλο του Harri Rovanpera σήμερα, o οποίος είχε ένα σκασμένο λάστιχο.

Σπουδαίο αγώνα, όμως, παρακολουθούμε και στον αγώνα Παραγωγής, με τον Xavier Pons να έχει περάσει στην πρώτη θέση της κατάταξης. Ένα πρόβλημα που αντιμετώπισε ο πρωτοπόρος μέχρι την 14η ε.δ. Toshihiro Arai, έφερε τον Ισπανό πρώτο και τον Ιάπωνα οδηγό στην πέμπτη θέση της κατηγορίας. Έτσι, πίσω από τον Pons, που οδηγεί ένα Lancer EVO VIII, βρίσκεται ο Πρωταθλητής της κατηγορίας το 2002, Gabriel Pozzo, στην επανεμφάνιση του στο θεσμό, στο τιμόνι ενός Subaru Impreza N11. Μία μέρα απομένει, λοιπόν, με τα 88 αγωνιστικά χιλιόμετρα του τελευταίου σκέλους να απομένουν «καυτά», ειδικά ανάμεσα στους δύο πρώην Παγκόσμιους Πρωταθλητές που διεκδικούν τις θέσεις στο βάθρο._Π.Τ.(panost@4troxoi.gr)

Aναλυτικά αποτελέσματα, μπορείτε να βρείτε στην επίσημη σελίδα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος, στο www.wrc.com
Για την δεύτερη φετινή και την 12η στην καρριέρα του νίκη, οδεύει ο Sebastien Loeb