Aρχείο ετών
νέα
πρόγραμμα
ομάδες-πληρώματα
άλλες ομάδες
βαθμολογία
ιερά τέρατα
Νέας Ζηλανδίας (P)
ωράριο
ιστορικό
νέα αγώνα
συμμετοχές
αποτελέσματα
φωτογραφίες
ανασκόπηση

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Kεντρική Σελίδα  / WRC  / Πρόγραμμα  2025  / Νέας Ζηλανδίας (P)  / Νέα Αγώνα  / Αρθρο

Propecia Ράλλυ Νέας Ζηλανδίας 8 - 10 Απριλίου 2005, 4ος γύρος:  Με μια ματιά…

Μετά από τρεις αγώνες, το ενδιαφέρον του θεσμού, κορυφώνεται για τον τέταρτο και απαιτητικό γύρο στην Ν. Ζηλανδία. Από τους ταχύτερους αγώνες του θεσμού, με ιδιαίτερα υψηλές μέσες ωριαίες ταχύτητες, απαιτεί απόλυτη συγκέντρωση για την πραγματοποίηση του ταχύτερου χρόνου. Σε καθαρές χωμάτινες επιφάνειες, χωρίς κακά κομμάτια, χαρακτηρίζεται από τις γρήγορες παρατεταμένες στροφές των πραγματικά… πολλών χιλιομέτρων. Με τις επιφάνειες να είναι ιδιαίτερα γλιστερές, ο συνδυασμός των ελαστικών, αλλά και η σειρά εκκίνησης, διαδραμτίζουν σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη του αγώνα. Πάντως, η μάχη για την κατάκτηση της πρώτης θέσης αναμένεται να παιχτεί και πάλι ανάμεσα στους Solberg, Gronholm και Loeb, που στο Μεξικό ήταν σε δικό τους αγώνα. Ο Petter Solberg θα πάει στη Ν. Ζηλανδία με τον αέρα του πρωτοπόρου στη βαθμολογία, αλλά και των δύο συνεχόμενων νικών, γνωρίζοντας ότι o συνδυασμός Impreza ‘05-Pirelli είναι άκρως ανταγωνιστικός στο χώμα. Ο Marcus Gronholm, όπως όλα δείχνουν δεν θα έχει να σκεφτεί τόσο τα προβλήματα αξιοπιστίας του 307, όσο τους βαθμούς, που χρειάζεται για να παραμείνει στο κυνήγι του τίτλου. Κάτι που ισχύει και για τον Loeb, ο οποίος φέτος δεν έχει το ανάλογο ξεκίνημα με πέρσι, αλλά τουλάχιστον παραμένει στην κορυφή, παρά την μηδαμινή εξέλιξη της Xsara. Ο μοναδικός καθρέφτης, πάντως, των επιδόσεων και του αποτελέσματος είναι και θα είναι οι ειδικές διαδρομές. Ίδωμεν._Π.Τ.(panost@4troxoi.gr)

ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ
Συνολικά: 71
Εργοστασιακοί οδηγοί: 12
Oδηγοί FIA 2: 4
Οδηγοί Πρωταθλήματος Παραγωγής: 17
Ιδιωτικές συμμετοχές με A/8: 2
Ιδιωτικές συμμετοχές με A/6: 2
Ιδιωτικές συμμετοχές με Gr.N: 29

ΔΙΑΔΡΟΜΗ
Συνολικά χλμ: 1.128,08 χλμ.
Αριθμός ε.δ.: 20
Συνολικά χλμ ε.δ.: 354,97 χλμ.
Μεγαλύτερη ε.δ.: 11η/14η (31,70 χλμ.)
Μεγαλύτερο υψόμετρο σε ε.δ.: 260 μέτρα 12η/19η (χλμ.)
Οδόστρωμα: χώμα
Service Park: Δύο (Πέμπτη-Παρασκεύη-Σάββατο: Paparoa, Κυριακή: Western Springs)
Υπερειδική διαδρομή: Manukau SSS
Περιορισμός Κινητήρων: Ίδιος σε Μεξικό και Νέα Ζηλανδία


ΠPΟΗΓΟΥΜΕΝΟΙ ΝΙΚΗΤΕΣ
2004 Solberg-Mills Subaru Impreza WRC ’04 (97,86 χλμ.)
2003 Gronholm-Rautiainen Peugeot 206 WRC (107,39 χλμ.)
2002 Gronholm-Rautiainen Peugeot 206 WRC (103.39 χλμ.)
2001 Burns-Reid Subaru Impreza WRC (100.88 χλμ.)
2000 Gronholm-Rautiainen Peugeot 206 WRC (99.47 χλμ.)
1999 Makinen-Mannisenmaki Mitsubishi Lancer EVO (95.95 χλμ.)
1998 Sainz-Moya Toyota Corolla WRC (92.08 χλμ.)
1997 Eriksson-Parmander Subaru Impreza WRC (93.48 χλμ.)


ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΤΟΥ 2005
O αγώνας θα πραγματοποιηθεί δύο εβδομάδες νωρίτερα από ότι είχε αρχικά προγραμματιστεί. Αυτό οδήγησε σε αλλαγή του αρχηγείου του αγώνα, αλλά και της τοποθεσίας της εκκίνησης και του τερματισμού. Αυτό το γεγονός προκάλεσε και προβλήματα στην μεταφορά των αυτοκινήτων και των ανταλλακτικών των κατασκευαστών από το Μεξικό στη Ν. Ζηλανδία. Φέτος, δεν θα υπάρχει σούπερ ειδική την Πέμπτη το βράδυ, κάτι που μεταφράζεται σε ελεύθερη βραδιά για οδηγούς και μηχανικούς. Παράλληλα, θα είναι ο μοναδικός αγώνας του Παγκοσμίου Πρωτθαλήματος, που δεν θα έχει ένα και μοναδικό service park, όπως είθιστε στους υπόλοιπους αγώνες του θεσμού. Παρόλα αυτά, θα υπάρχει σημείο αλλαγής ελαστικών την Κυριακή –το πρώτο που θα δούμε σήμερα- 160 χιλιόμετρα βορειότερα του Auckland. Σημειώστε, ότι υπήρξε μία απόφαση της τελευταίας στιγμής και αλλάχτηκε ο χώρος του shakedown στην Paparoa.

ΤΑ ΝΕΑ ΤΩΝ ΟΜΑΔΩΝ

Citroen: Οι Sebastien Loeb και Francois Duval θα οδηγήσουν τις Xsara WRC. Η γαλλική ομάδα έχει καλύψει σημαντικά χιλιόμετρα δοκιμών, με τον Francois Duval να συμμετέχει στα περισσότερα από αυτά. Στην Ν. Ζηλανδία, ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής επιθυμεί να επιστρέψει στις νίκες, ενώ ο Βέλγος ομόσταυλος του θεωρεί ότι έχει φτάσει η στιγμή να ανέβει και αυτός στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου για πρώτη φορά στην καριέρα του. Παράλληλα, μια Xsara στα χρώματα της OMV θα εκκινήσει στον αγώνα, με τον Manfrend Stohl στα πηδάλια, στην πρώτη εξόρμηση του αυστριακού οδηγού στο χώμα με το γαλλικό αυτοκίνητο.


Ford: Δύο καινούργια Focus για τους Toni Gardemeister και Roman Kresta προετοιμάζει η M-Sport. Από τον συγκεκριμένο αγώνα και για τους επόμενους τέσσερις αγώνες, ο τσέχος οδηγός θα είναι το νούμερο δύο της ομάδας του Malcolm Wilson, έχοντας δικαίωμα συλλογής βαθμών και για το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών. Ο Φιλανδός, με τακτική Burns, θα κυνηγήσει ακόμα μία θέση στο podium, αποφεύγοντας την εγκατάλειψη, ενώ ο Kresta σίγουρα θα είναι ικανοποιημένος αν τερματίσει στους βαθμούς. Παράλληλα, ένα Focus ’04 θα οδηγήσει στο συγκεκριμένο αγώνα ο Antony Warmbold, αλλά και ο Αργεντίνος Luis Companc.


Mitsubishi: Δύο Lancer WRC ’04 θα δούμε στις ειδικές διαδρομές της Ν.Ζηλανδίας, με τους Harri Rovanopera και Giggi Galli. Μάλιστα, το αυτοκίνητο του Ιταλού, που είχε εντυπωσιάσει στη Σουηδία, θα είναι καινούργιο. Τα Lancer δεν αντιμετωπίζουν πρόβλημα με τους κινητήρες αό το Μεξικό, ενώ το μόνο που εύχονται είναι να μην αντιμετωπίσουν άλλες αναποδιές με τις προστατευτικές ποδιές. Ο Rovanpera συνεχίζει να προσπαθεί να φέρει το αυτοκίνητο στα μέτρα του και η Ν. Ζηλανδία αποτελεί έναν από τους αγώνες, στους οποίους πάντα διακρινόταν. Ο Galli από την μεριά του, με έναν τερματισμό στους βαθμούς θα είναι απόλυτα ικανοποιημένος, αν και δεν είναι απίθανο το κάτι παραπάνω!


Peugeot: Η γαλλική ομάδα έχει κερδίσει τον αγώνα τρεις φορές στο παρελθόν και επιθυμεί να προσθέσει ακόμα μία επιτυχία στο παλμαρέ της. Οι Marcus Gronholm και Markko Martin συνεχίζουν να εξελίσσουν το 307, το οποίο σύμφωνα με δηλώσεις τους είναι σε θέση πλέον να κερδίσει τον πρώτο του αγώνα για το 2005. Τα προβλήματα αξιοπιστίας μοιάζουν να έχουν λυθεί και πλέον αυτό που προσπαθούν και οι δύο είναι να ρυθμίσουν ιδανικά το αυτοκίνητο, το οποίο υπέρ του δέοντως υπερστροφικό, προβληματίζοντας περισσότερο τον Εσθονό.



Skoda: Μετά από το Μεξικό, οι άνθρωποι του τσέχικου εργοστάσιου, αποφάσισαν να αντικαταστήσουν τον Jani Paasonen με τον συμπατριώτη του Janne Tuohino. O Armin Schwarz θα οδηγήσει, φυσικά, το πρώτο Fabia, με στόχο τους βαθμούς, αλλά και την εξέλιξη της έκδοσης του 2005 του Fabia, το οποίο στο ντεμπούτο του στο Μεξικό, προβλημάτισε. Στόχος του τσέχικου εργοστασίου είναι ο τερματισμός και για τα δύο αυτοκίνητα. Κάτι που εξηγείται και από την επιλογή του προσγειωμένου Tuohino για το δεύτερο Fabia, αντί του πιο ενθουσιώδη Paasonen.



Subaru: Δύο νέα Subaru Impreza WRC ’05 για τους Petter Solberg και Chris Atkinson ετοιμάζει η SWRT. Η πρώτη του αυτοκινήτου στο Μεξικό, η οποία συνδυάστηκε με νίκη, άφησε απόλυτα ικανοποιημένους τους ανθρώπους της ομάδας, οι οποίοι αφιέρωσαν την επιτυχία τους στον αδικοχαμένο Ryuichiro Kuze. Τον ιάπωνα που αφιέρωσε μεγάλο μέρος της ζωής του για την συμμετοχή της Subaru στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ.





ΝΕΑ ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ

To Ράλλυ της Ν. Ζηλανδίας αποτελεί και το δεύτερο γύρο του Πρωταθλήματος Παραγωγής, με
τις συμμετοχές αυτών να αγγίζουν τις 17. Εκεί αναμένεται να πραγματοποιηθεί και η μεγάλη έφοδος των Νοτιοαμερικανών. Όχι λιγότερες από δύο ομάδες (μάλιστα και οι δύο από την περιοχή της Cordoba), θα κάνουν την εμφάνιση τους στο PWRC. H πρώτη είναι η Subaru Argentina Rally Team, η οποία και προετοιμάζει Impreza, για λογαριασμό των Marcos Ligato και τον Πρωταθλητή της κατηγορίας Ν για το WRC του 2001, Gabriel Pozzo. O τρίτος οδηγός στην ομάδα, είναι ο Sebastien Beltran. H άλλη ομάδα, είναι η VRS Mitsubishi Rally Team, με τους Federico Villagra και Luis Rosselot. Από εκεί και πέρα, τα ονόματα που φιγουράρουνστο πίνακα συμμετοχών και αναμένεται να παίξουν σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη του αγώνα, είναι αυτά των Toshihiro Arai (Subaru Impreza STI), Xavier Pons (Mitsubishi Lancer EVO VIII), Mark Higgins (Subaru Impreza STI), Karamjit Singh (Proton Pert) και Brice Tirabassi (Subaru Impreza STI).

ΤΑ ΝΕΑ ΤΩΝ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ
Aριθμός επιτρεπόμενων αλλαγών ελαστικών: 6
Αριθμός τύπου ελαστικών: 2
Aριθμός ελαστικών που μπορεί να δηλώσει ένας κατασκευαστής: 60
Μεγαλύτερη απόσταση που θα καλυφθεί με το ίδιο σετ ελαστικών: 72,16 χλμ. (Μεταξύ των ε.δ. 1 και 4)

XΡΗΣΙΜΑ SITE
Επίσημο site του αγώνα: www.rallynz.org.nz
E-mail: info@rallynz.org.nz
Press Office E-mail: info@rallynz.org.nz
Επίσημο site WRC: www.wrc.com
O περσινός νικητής του Ράλλυ της Νέας Ζηλανδίας, Petter Solberg