Corona Ράλλυ Μεξικό
11 - 13 Μαρτίου 2005, 3ος γύρος:
Όπως λέμε, Σουηδία…
Από νωρίς άρχισε τους πυροβολισμούς ο «Πέτρος»!
Μετά από την χθεσινή «καταιγίδα», κατά τη διάρκεια του shakedown, όπου δημιουργήθηκε χάος σχετικά με τους κινητήρες, τους κανονισμούς, αλλά και τις ποινές που έπρεπε να επιβληθούν, βγήκε το ουράνιο τόξο και το πρώτο σκέλος του «πραγματικού» αγώνα, ξεκίνησε με τους καλύτερους οιωνούς. Εξαιρετικός καιρός, με τις βροχοπτώσεις που προέβλεπαν τα δελτία καιρού να λάμπουν δια της απουσίας τους. Μοναδικό πρόβλημα για όλες τις εργοστασιακές ομάδες, αποτέλεσε το μεγάλο υψόμετρο, το οποίο είχε σαν αποτέλεσμα την μείωση της ιπποδύναμης των κινητήρων, αλλά και οι απότομες –μεγάλου μήκος- κατηφόρες στις ειδικές, οι οποίες προκάλεσαν υπερθέρμανση των φρένων. Σε συνδυασμό με τις πολύ γλιστερές επιφάνειες, σχεδόν όλοι παραπονιόντουσαν για μειωμένη πρόσφυση. Έτσι, ο Petter Solberg, με το Impreza του 2005, έκανε πράξη τα λόγια του πριν την εκκίνηση του αγώνα, όπου υποστήριξε ότι μοναδικός του στόχος είναι η νίκη. Οδηγώντας προσεκτικά και χωρίς ρίσκα, εκμεταλλεύτηκε τις δυνατότητες του αυτοκινήτου, αλλά και τα προβλήματα του
Κατά πόδας ακολουθούν τα Peugeot, με τον Gronholm να έχει μικροπρόβληματα και τον Martin να θυμίζει τον Markko του παρελθόντος.
Marcus Gronholm, για να διατηρηθεί πρώτος και μάλιστα με μία διαφορά που ξεπερνάει τα 20 δευτερόλεπτα. Ο Φιλανδός, πίεσε στο όριο το 307 WRC EVO2, το οποίο στην πρώτη του εμφάνιση στο χώμα αποδεικνύει ότι είναι ανταγωνιστικό, αλλά αντιμετώπισε πρόβλημα με τα φρένα και το συμπλέκτη, με αποτέλεσμα να δηλώνει ευχαριστημένος από την θέση του στην κατάταξη.
Ο ομόσταυλος του στην Peugeot, o Markko Martin, μετά από καιρό δείχνει να βρίσκει τον παλιό, καλό εαυτό του. Σε επιφάνειες που σίγουρα προτιμάει, όπως είναι οι χωμάτινες, κατάφερε να ολοκληρώσει την πρώτη ημέρα τρίτος, ξεπερνώντας το εμπόδιο του Francois Duval μόλις στην τελευταία ειδική του σκέλους, αλλά και να κερδίσει την πρώτη του ε.δ. με το 307! Ο Βέλγος, ακολουθεί πιστά τις οδηγίες του Gyu Frequelin. Το μεγάλο αφεντικό της Citroen, πριν από την έναρξη του αγώνα, είχε δηλώσει ότι στόχος της ομάδας είναι οι βαθμοί, κάτι που όπως όλα δείχνουν ο Duval έχει συνειδητοποιήσει. Μάλιστα, το έργο του είναι ακόμα πιο δύσκολο, αφού ο Sebastien Loeb έχασε πολύ χρόνο όταν
Τις εντυπώσεις κλέβει ο Chris Atkinson, στον δεύτερο αγώνα της ζωής του με αυτοκίνητο WRC!
κατέστρεψε την ανάρτηση της Xsara, με αποτέλεσμα να πέσει στην 14η θέση της γενικής κατάταξης. Λίγο πίσω από τον Βέλγο, ακολουθεί η έκπληξη του αγώνα, ο Αυστραλός Chris Atkinson, ο οποίος με τις επιδόσεις του φρόντισε να αποστομώσει τους επικριτές του. Ταχύς και αποτελεσματικός, παρά το γεγονός ότι έχει μηδαμινή εμπειρία από το αυτοκίνητο, κατάφερε να πείσει και να κάνει τον David Lapworth να τρίβει τα χέρια του από ικανοποίηση. Την πρώτη εξάδα, συμπληρώνει ο Roman Kresta, ο οποίος αν και δεν είναι δηλωμένος στους κατασκευαστές από την Ford, είναι ψηλότερα και από τους δύο ομόσταυλους του, τον Toni Gardemeister και τον Daniel Sola. O Φιλανδός πρωτοπόρος της βαθμολογίας, είχε να αντιμετωπίσει σωρεία προβλημάτων, αφού εκτός από το γεγονός ότι συμμετέχει πρώτη φορά στον αγώνα και ξεκινάει πρώτος ανοίγοντας τον δρόμο για τους υπόλοιπους, η κατάσταση της υγείας του χειροτέρεψε, αφού μία γρίπη τον ταλαιπωρεί από την Τρίτη.
Οικογενειακή υπόθεση το JWRC για τη Suzuki, με τον Wilks να προηγείται
Την βαθμολογούμενη οκτάδα συμπληρώνουν οι Harri Rovanpera και Daniel Sola, με τον οδηγό της Mitsubishi να κάνει έντονα παράπονα για την υπερστροφική συμπεριφορά του Lancer, κάτι που επιβεβαίωσε και ο γάλλος team mate του. Στην Skoda, o Armin Schwarz προσπαθεί να επανέλθει μετά από τον τραυματισμό του, ενώ ο Janni Paasonen κατάφερε να βγει από τον δρόμο και να εγκαταλείψει, προβληματίζοντας τελικά για τις επιδόσεις του σε αγώνες εκτός Φιλανδίας και Σουηδίας. Στο JWRC, o Gyu Wilks έκανε την έκπληξη, αφού κατάφερε να προηγηθεί επί του φαβορί –Per Gunar Andersson- αυξάνοντας την διαφορά μεταξύ τους, σε όλη τη διάρκεια της ημέρας. Πάντως, με πέντε αυτοκίνητα της κατηγορίας στην ράμπα της εκκίνησης και τα δύο από αυτά (Valousek και Rautenbach) εκτός αγώνα στο πρώτο σκέλος, η εικόνα είναι απογοητευτική. Αύριο, τα πληρώματα θα πραγματοποιήσουν ακόμα έξι ειδικές, ίσως τις πιο καθοριστικές του αγώνα, αφού αυτές του τρίτου σκέλους –μόλις δύο, παρακαλώ- δεν επιτρέπουν μεγάλες προσδοκίες για σημαντικές αλλαγές στην κατάταξη._Π.Τ.(panost@4troxoi.gr)
Aναλυτικά αποτελέσματα, μπορείτε να βρείτε στην επίσημη σελίδα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος, στο www.wrc.com