Corona Ράλλυ Μεξικό
11 - 13 Μαρτίου 2005, 3ος γύρος:
Η «καλή» ημέρα από το πρωί φαίνεται…
Tελικά οι Loeb, Paasonen, Panizzi και Rovanpera, τη γλύτωσαν με χρηματική ποινή
Ας πάρουμε, όμως, τα πράγματα από την αρχή. Όπως κάθε Πέμπτη πριν από την έναρξη του αγώνα, τα πληρώματα που συμμετέχουν πραγματοποίησαν το «παραδοσιακό» shakedown. Όμως, αυτή τη φορά, τα προβλήματα που θα επακολουθούσαν λίγοι θα μπορούσαν να τα φανταστούν. Παρά το γεγονός ότι η διαδρομή που επιλέχθηκε στην περιοχή της Tunamanza ήταν σε πολύ καλές επιφάνειες, χωρίς κακά κομμάτια, τέσσερα εργοστασιακά πληρώματα, οι Sebastien Loeb, Janni Paasonen, Gilles Panizzi και Harri Rovanepera, πλήρωσαν ακριβά τις «μπούκες» στο εσωτερικό των στροφών, τραυματίζοντας την ποδιά του κάρτερ και εν συνεχεία το κάρτερ το ίδιο. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα την σημαντική διαρροή λαδιού, η οποία επιβάλλει την αλλαγή του κινητήρα. Αυτό, όμως, ειδικά φέτος δεν είναι εύκολη και απλή υπόθεση, αφού υπάρχει ο γνωστός κανονισμός που υποχρεώνει τις ομάδες να χρησιμοποιούν τον ίδιο κινητήρα για δύο αγώνες! Έτσι, οι κατασκευαστές ήταν υποχρεωμένοι να χρησιμοποιήσουν ίδιο κινητήρα σε Μεξικό και Ν. Ζηλανδία. Ο κανονισμός είναι σαφής όσον αφορά την ποινή στην περίπτωση αλλαγής του κινητήρα, αλλά κατά την διάρκεια του αγώνα! Δηλαδή αν σπάσει ο κινητήρας κατά τη διάρκεια του Μεξικό, στην Ν. Ζηλανδία ο οδηγός θα
Ταχύτερος χρόνος από τον Markko Martin με το 307
εκκινούσε με 20 δλ. ποινή. Αν όμως αυτό γινόταν κατά τη διάρκεια του shakedown; Εκεί υπήρχε ένα σκοτεινό σημείο, με αποτέλεσμα οι αγωνοδίκες σε συνεργασία με τους ανθρώπους της FIA να αναλωθούν σε πολλές ώρες συζητήσεων. Τελικά, αποφάνθηκαν ότι μπορούν να αλλάξουν τους κινητήρες και θα χρεωθούν με χρηματικό πρόστιμο, αλλά αυτή η απόφαση δεν δημιουργεί δεδικασμένο, τη στιγμή που η FIA εξετάζει το ενδεχόμενο να αλλάξει την επόμενη εβδομάδα τον κανονισμό.
Σημειώστε, ότι παρόμοιο πρόβλημα αντιμετώπισε και ο Conrand Rautenbach, αφού έσπασε τον κινητήρα του Saxo.
Τα περισσότερα από τα πληρώματα αντιμετώπισαν προβλήματα, με τον Duval να έχει παρόμοιο πρόβλημα με το κάρτερ, αλλά τελικά μικρότερης έκτασης, με τα Ford των Gardemeister και Sola να σπάνε ακρόμπαρα, ενώ ο Petter Solberg δεν ήταν καθόλου ικανοποιημένος από την συμπεριφορά του Impreza. «Έχουμε ακόμα πολύ δουλειά να κάνουμε. Δεν είμαι ευχαριστημένος, αλλά τουλάχιστον είμαστε στην σωστή κατεύθυνση». Πάντως, ο Solberg δεν παρέλειψε να συμπληρώσει ότι ακόμα και έτσι μπορεί να κερδίσει.
Πρώτη του Impreza '05, με τον Solberg να είναι προβληματισμένος
Στην ομάδα της Citroen, πριν ακόμα παρουσιαστεί το πρόβλημα με τον Loeb, ο Guy Frequelin τόνισε ότι και τα δύο αυτοκίνητα πρέπει να τερματίσουν. Κάτι που υποστήριξε και ο Francois Duval. «Πάνω από όλα πρέπει να τερματίσουμε. Θα ήταν καλό να πάρουμε τους βαθμούς και ίσως να κάνουμε και μερικούς ταχύτερους χρόνους». Τον ταχύτερο χρόνο στο shakedown, όμως, πραγματοποίησαν τα δύο 307 WRC των Markko Martin και Marcus Gronholm, με τον Εσθονό να είναι ταχύτερος όλων. Και οι δύο εμφανίστηκαν ικανοποιημένοι, ενώ δεν παρέλειψαν να τονίσουν ότι ακόμα έχουν κάτι να μάθουν από τα Pirelli. O Gronholm είπε: «Στις δοκιμές δεν είχαμε τέτοιες συνθήκες. Πρέπει να περιμένουμε την πρώτη ημέρα για να δούμε πως θα πάει. Δεν ξέρω πόσο θα κρατήσουν τα λάστιχα». Ο Martin, δεν παρέλειψε να αναφέρει ότι ακόμα μαθαίνει. «Στο σημερινό shakedown, οδήγησα για πρώτη φορά το 307 το σε στεγνές συνθήκες. Το αυτοκίνητο είναι πιο προβλέψιμο, αλλά ακόμα έχω πολλά να μάθω».
Πάντως, παρά τα όποια προβλήματα παρουσιάστηκαν, η γενική εικόνα που δημιουργήθηκε είναι ότι πρόκειται για τα πιο καλά και μαλακά χώματα που έχουν συναντήσει οι οδηγοί σε αγώνα του WRC. Η πραγματική μάχη ξεκινάει σήμερα, στις 17.07 ώρα Ελλάδας. Μείνετε συντονισμένοι!_Π.Τ.(panost@4troxoi.gr)