Corona Ράλλυ Μεξικό
11 - 13 Μαρτίου 2005, 3ος γύρος:
Mε μια ματιά...
Τρίτος γύρος για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ και ο θεσμός μεταφέρεται στην Νότια Αμερική, για τον αγώνα του Μεξικό. Μόλις στη δεύτερη χρονιά παρουσίας του στο καλεντάρι του WRC, ο αγώνας της Ν. Αμερικής κατάφερε να κλέψει τις εντυπώσεις από την πρώτη στιγμή. Σε καθαρά χωμάτινες διαδρομές, σηματοδοτεί το πρώτο ραντεβού οδηγών, κατασκευαστών, αλλά και εταιριών ελαστικών σε αυτού του είδους τις επιφάνειες για το 2005. Όπως και στην Σουηδία, ο καιρός αναμένεται να παίξει δραματικό ρόλο στην εξέλιξη του αγώνα! Και λέμε δραματικό, αφού τις τελευταίες μέρες σφοδρή κακοκαιρία έχει πλήξει την περιοχή της Leon, η οποία αποτελεί και το επίκεντρο του αγώνα. Πάντως, για το τριήμερο του αγώνα προβλέπεται ο καιρός να είναι αίθριος, αν και οι ειδικές διαδρομές σίγουρα θα έχουν επηρεαστεί από τις βροχοπτώσεις. Το γεγονός αυτό αναμένεται να επιφυλάσσει άσχημες εκπλήξεις σε οδηγούς και μηχανικούς, ελέω των μεταβολών στις συνθήκες. Με την ίδια λογική, ιδιαίτερα σημαντική θα είναι και η σειρά εκκίνησης των πληρωμάτων, αφού στις βρεγμένες επιφάνειες τα πρώτα αυτοκίνητα έχουν πλεονέκτημα έναντι αυτών που ξεκινάνε πιο πίσω.
ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ Συνολικά: 44
Εργοστασιακοί οδηγοί: 12
Οδηγοί FIA 2: 4
Οδηγοί Πρωταθλήματος JWRC: 5
Ιδιωτικές συμμετοχές με WRC: 1
Iδιωτικές συμμετοχές με Gr.N: 5
Συμμετοχές 206 Cup: 16
ΔΙΑΔΡΟΜΗ Συνολικά χλμ: 929,89 χλμ.
Αριθμός ε.δ.: 14
Συνολικά χλμ ε.δ.: 356,17 χλμ.
Μεγαλύτερη ε.δ.: 14η Alfaro - El Estabio (44,39 χλμ.)
Μεγαλύτερο υψόμετρο σε ε.δ.: 2.737 μέτρα 2η/5η Ortega - La Esperanza (29,06χλμ.)
Οδόστρωμα: χώμα, άμμος
Service Park: Ένα (Expo, Leon)
Υπερειδική διαδρομή: Καμία
Περιορισμός Κινητήρων: Ίδιος σε Μεξικό και Νέα Ζηλανδία
ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟΙ ΝΙΚΗΤΕΣ 2004 Martin-Park Ford Focus RS WRC ’04 (95,90χλμ.)
2003 Ligato-Garcia Mitsubishi Lancer EVO VII
2002 Rovanpera-Pietilainen Peugeot 206 WRC
2001 Ferreyros-Velit Toyota Celica GT-Four
2000 Gore-Nelson Mitsubishi Lancer EVO VI
Ο αγώνας συμπεριλαμβάνεται στο πρόγραμμα του WRC από το 2004
ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΤΟΥ 2005 Ο τερματισμός του αγώνα, θα πραγματοποιηθεί πολύ νωρίς την Κυριακή, 12.10 πμ τοπική (κάτι που μεταφράζεται σε 20.10 μμ. ώρα Ελλάδος) για λόγους προβολής και τηλεόρασης, αφού είναι και ο πιο μακρινός αγώνας του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ. Ο φετινός αγώνας θα είναι ο μικρότερος στην ιστορία του θεσμού, καταρρίπτοντας το ρεκόρ που κατείχε ο γύρος Κορσικής με 971,75 χλμ. Μαζί με τη Σαρδηνία, το Μεξικό είναι ο αγώνας με τα λιγότερα σημεία αλλαγής ελαστικών, μόλις πέντε. Η μικρότερη απόσταση που πρέπει να καλυφθεί με τα ίδια ελαστικά, αγγίζει τα 63 χλμ.
ΟΙ ΣΥΝΘΕΣΕΙΣ ΤΩΝ ΟΜΑΔΩΝ
Citroen: Οι συνήθεις ύποπτοι, Sebastien Loeb και Francois Duval, θα οδηγήσουν τις δύο Xsara που θα ετοιμάσει η ομάδα του Gyu Frequelin. Αξίζει να σημειώσουμε ότι η εγκατάλειψη του Γάλλου στον προηγούμενο αγώνα από κινητήρα, ήταν η πρώτη εξαιτίας μηχανικού προβλήματος, από το Ράλλυ Γερμανίας το 2003. Σημειώστε, ότι στο Μεξικό την πρώτη του εμφάνιση ως τεχνικός διευθυντής, θα κάνει ο Xavier Mestelan, ο οποίος αντικατέστησε τον Vaucard.
Ford: Νέο πρόσωπο στην Ford, με τον Daniel Sola να αποτελεί την επιλογή του Malcolm Wilson για τη δεύτερη εργοστασιακή συμμετοχή. Πρώτος οδηγός θα είναι, φυσικά, ο Toni Gardemeister, ο οποίος οδηγεί και την κούρσα στην κατάταξη του Πρωταθλήματος Οδηγών. Ο Roman Kresta θα δώσει και αυτός το παρών, έχοντας νέο συνοδηγό τον Jan Mozny, και δικαίωμα συλλογής βαθμών μόνο για το Πρωτάθλημα Οδηγών.
Mitsubishi: Στο Μεξικό, η ιαπωνική εταιρία αναμένεται να παρουσιάσει για πρώτη φορά το Lancer με ενεργό διαφορικό και συγκεκριμένα μεσαίο! Τα δύο Mitsubishi θα οδηγήσουν οι Harri Rovanpera και Gilles Panizzi.
Peugeot: Δύο 307 WRC EVO2 θα δούμε αυτή τη φορά στην ράμπα της εκκίνησης, με τους Marcus Gronholm και Markko Martin. Στο συγκεκριμένο αγώνα, ο Jean Pierre Nicola θα εμφανιστεί ως διευθυντής της Peugeot Sport για πρώτη φορά στη θέση του Corrado Provera, o οποίος αποσύρθηκε στο Ράλλυ Σουηδίας. Το αυτοκίνητο δεν θα έχει αλλαγές, ενώ θα είναι η πρώτη χωμάτινη δοκιμασία του 307 EVO2.
Skoda: Η Skoda, αναμένεται να παρουσιάσει το πολυαναμενόμενο Fabia EVO2, το οποίο εκτός από φαρδύτερο μετατρόχιο θα έχει πολλές διαφορές σε σχέση με τον προκάτοχο του. Ο Armin Scwarz θα επανέλθει μετά από τον τραυματισμό του στο Mόντε Κάρλο, ενώ δεύτερος οδηγός θα είναι ο Janni Paasonen, ο οποίος και εντυπωσίασε με τις επιδόσεις του στο Ράλλυ Σουηδίας.
Subaru: Ο Petter Solberg θα είναι το νούμερο της Subaru, ενώ ο Chris Atkinson θα κάνει το ντεμπούτο ως δεύτερος εργοστασιακός οδηγός. Πρώτη εμφάνιση και για το νέο όπλο της Subaru, το Impreza του 2005, το οποίο θα έχει διαφορές σε κινητήρα, ανάρτηση, αλλά και στο αμάξωμα και τα αεροδυναμικά βοηθήματα.
ΝΕΑ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ JWRC To Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Νέων, το γνωστό μας JWRC, μεταφέρεται για πρώτη φορά στην άλλη άκρη του Ατλαντικού, και γενικότερα εκτός της Ευρώπης. Οι πρωταγωνιστές του θεσμού, έχουν δικαίωμα επιλογής των αγώνων που θα συμμετάσχουν, με αποτέλεσμα μόλις πέντε πληρώματα –από συνολικά 13- να δώσουν το παρών στο δεύτερο γύρο του θεσμού. Πρώτα και καλύτερα, τα δύο εργοστασιακά Suzuki Ignis, με τους Per-Gunar Andersson και Guy Wilks, τα οποία συμμετέχουν σε όλους τους αγώνες του WRC, ανεξαιρέτως αν προσμετρούν στο JWRC ή όχι. O νικητής του πρώτου αγώνα, Chris Meeke, δεν θα συμμετάσχει στον αγώνα, αφού ακόμα το C2 εξελίσσεται στο χώμα, ενώ η ομολογκασιόν του για την έκδοση του 2005 θα δωθεί την 1η Απριλίου. Στο Μεξικό, την πρώτη του εμφάνιση θα κάνει ο 20χρονος Conrand Rautenbach από τη Ζιμπάμπουε, αλλά και ο Ιταλός Luca Cecchettini με το δικό του Fiat Punto, και όχι με το Renault Clio που τον είδαμε στο Μόντε._Π.Τ.(panost@4troxoi.gr)
XΡΗΣΙΜΑ SITE Επίσημο site του αγώνα: www.rallymexico.com E-mail: info@rallymexico.com
Press Office E-mail: press@rallymexico.com
Επίσημο site WRC: www.wrc.com