Aρχείο ετών
νέα
πρόγραμμα
ομάδες-πληρώματα
άλλες ομάδες
βαθμολογία
ιερά τέρατα
Μοντε Κάρλο (J)
ωράριο
ιστορικό
νέα αγώνα
συμμετοχές
αποτελέσματα
φωτογραφίες
ανασκόπηση

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Kεντρική Σελίδα  / WRC  / Πρόγραμμα  2025  / Μοντε Κάρλο (J)  / Νέα Αγώνα  / Αρθρο

72o Ράλι Μόντε Κάρλο 23 - 25 Ιανουαρίου 2004, 1ος γύρος:  Και ξανά προς τη … νίκη τραβά

Sebastien Loeb
Την τρίτη ουσιαστικά και δεύτερη τυπικά νίκη του στον αγώνα φαίνεται να εξασφαλίζει μετά το τέλος του δεύτερου σκέλους ο Sebastien Loeb. O Γάλλος οδηγός της Citroen έχει εξασφαλίσει διαφορά μεγαλύτερη από ενάμιση λεπτό από τους διώκτες του, Francois Duval και Markko Martin, και μόνο μια καταστροφή στα επόμενα 104 χλμ που απομένουν μπορεί να του στερήσει τη νίκη.

Άσχημο ξεκίνημα και τη δεύτερη μέρα του αγώνα, καθώς ο νεαρός πρώην πρωταθλητής mountain bike Nicolas Vouilloz (Peugeot 206), που ξεκίναγε μόλις 4ος είχε μια έξοδο με αποτέλεσμα να μπλοκάρει προσωρινά ο δρόμος και στη συνέχεια να διακοπεί η πρώτη σημερινή ε.δ. που ήταν και η μεγαλύτερη του αγώνα. Το κομφούζιο που επεκράτησε στο σημείο του ατυχήματος, με τους θεατές να καθυστερούν κάποια από τα επερχόμενα αυτοκίνητα και μια κίτρινη σημαία να δίνει τελικά το σήμα της ακύρωσης, ανάγκασε τους αγωνοδίκες να αποφασίσουν να ακυρώσουν την ε.δ. και να δώσουν σε όλους τους αγωνιζόμενους τον χρόνο που είχε κάνει ο Antony Warmbold, o τελευταίος από τους 3 οδηγούς που έκανε την ε.δ. με κανονικές συνθήκες.

Από την απόφαση αυτή ο μόνος που επωφελήθηκε ήταν ο Freddy Loix, που με προβλήματα στο σύστημα διεύθυνσης του Peugeot 307 ήταν τουλάχιστον 1 λεπτό πιο αργός από τον Warmbold, τον χρόνο του οποίου πήρε, στην ε.δ. ενώ η κατάταξη παρέμεινε όπως αυτή είχε διαμορφωθεί χθες βράδυ.

Francois Duval
Πολικές θερμοκρασίες και πυκνή, τοπικά, ομίχλη που περιόριζε την ορατότητα σε λιγότερο από 50 μέτρα, περίμενε τους οδηγούς στη 2η σημερινή ε.δ. Εδώ ο Sebastien Loeb (Citroen) αποδείχθηκε ταχύτερος όλων αφήνοντας τον Francois Duval μόλις 0,1 δεύτερο πίσω του. Στην τρίτη θέση, μισό περίπου λεπτό πίσω από τον νικητή, τερμάτισε ο Marcus Gronholm (Peugeot 307) που έτσι πέρασε στην 2η θέση της γενικής κατάταξης, εμπρός από τον Duval. O Markko Martin, γνωστός για την αντιπάθεια του στα ομιχλώδη τοπία, τερμάτισε στην 7η θέση και έτσι βρέθηκε από τη δεύτερη στην 4η θέση της γενικής κατάταξης. Oι Petter Solberg (Subaru), Gilles Panizzi, που πρωί-πρωί άλλαξε κιβώτιο ταχυτήτων, Carlos Sainz και Freddy Loix, πήραν τις επόμενες θέσεις στην ε.δ. χωρίς όμως ιδιαίτερες μεταβολές στη γενική κατάταξη εκτός από την αναρρίχηση του Loix από την 9η στην 7η θέση.

Καταστροφική αποδείχθηκε η επόμενη (9η) ε.δ. για τη Citroen και τη Subaru που έχασαν σε αυτήν ένα από τα δύο τους αυτοκίνητα, αλλά και τον «τυχερό» Gronholm που γλίτωσε με, μόνο, αρκετά δευτερόλεπτα καθυστέρηση. Κατ αρχήν ήταν ο Mikko Hirvonen που σε ένα τετ α κε κατέστρεψε έναν εμπρός τροχό και παρά το ότι προσπάθησε να συνεχίσει δεν κατάφερε να
Markko Martin
ολοκληρώσει την ε.δ. αφήνοντας την Subaru με μόνο ένα αυτοκίνητο στον αγώνα. Παρόμοια ήταν και η περίπτωση του Carlos Sainz (Citroen) που λίγα χλμ πριν το τέλος της ε.δ. γλίστρησε με αποτέλεσμα να καταστρέψει έναν τροχό και να εγκαταλείψει. Σύμφωνα με δηλώσεις του Ισπανού οδηγού το χιόνι στο οποίο γλίστρησε είχε μεταφερθεί εκεί από θεατές. Στο ίδιο ακριβώς σημείο γλίστρησε και ο Gronholm ο οποίος όμως καθυστέρησε περίπου μισό λεπτό μέχρι να καταφέρει να «κουμπώσει» την όπισθεν για να ξεκολλήσει το αυτοκίνητο και να συνεχίσει. Άτυχος στάθηκε και ο Roman Kresta που προδόθηκε από τον κινητήρα του Hyundai, ενώ ήταν στην ένατη θέση της γενικής κατάταξης. Την ίδια ώρα ο Loeb κάνει και πάλι τον ταχύτερο χρόνο, ισχυροποιώντας τη θέση του στην κορυφή, ενώ ο Duval, που ακολουθεί στα 15,1 δεύτερα, περνάει στην 2η θέση της κατάταξης, εμπρός από τον ομόσταυλό του Markko Martin. Oι Gronholm, Solberg, Loix, που έκανε τον τρίτο καλύτερο χρόνο στην ε.δ. και Panizzi συμπληρώνουν τις επόμενες θέσεις στη γενική κατάταξη.

Η ακύρωση της 10ης ε.δ. του αγώνα που και αυτή υπαγορεύτηκε από τον μεγάλο αριθμό απείθαρχων θεατών, οδήγησε τα αυτοκίνητα στην τελευταία ε.δ. του 2ου σκέλους. Εδώ ο Loeb παίρνει για μια ακόμα φορά τη νίκη (ε νίκες σε 3 ε.δ. σήμερα) και τερματίζει το σκέλος επικεφαλής της κατάταξης με διαφορά 1:28,7” από τον Duval, που τερμάτισε στην 4η θέση της ε.δ. Τρίτος στην κατάταξη ο Martin, μόλις 13,0 δεύτερα πίσω από τον ομόσταυλό του, απειλείται από τον Gronholm που τον ακολουθεί στα 16, 2 δεύτερα και που είναι ο μοναδικός που ελπίζει, με κανονικές συνθήκες, για μια θέση στο βάθρο. Και αυτό γιατί οι υπόλοιποι μνηστήρες του τίτλου, Solberg, Loix και Panizzi βρίσκονται πάνω από ενάμιση λεπτό πίσω από τον Φινλανδό πρωταθλητή.

Nicolas Bernardi
Για το πρωτάθλημα Junior ο Φινλανδός Kosti Katajamaki (Suzuki Ignis) που ξεκίνησε από την πρώτη θέση δεν κατάφερε να την κρατήσει καθώς στην πρώτη ε.δ. που έγινε κανονικά έπεσε στη 2η θέση πίσω από τον ομόσταυλό του Urmo Aava. Και αυτός όμως με τη σειρά του έχασε την πρώτη θέση στην επόμενη (9η) ε.δ. από τον θυελλώδη Nicolas Bernardi (Renault Clio) που τερμάτισε πρώτος στο τέλος της ημέρας. Ο Urmo Aava κράτησε τη δεύτερη θέση (Suzuki Ignis, +24,2“), ενώ η εγκατάλειψη του Katajamaki από μηχανική βλάβη στην τελευταία ε.δ της ημέρας έφερε τον Alessandro Broccoli (Fiat Punto) στην τρίτη θέση.

Τα 22 από τα 33 αυτοκίνητα που ξεκίνησαν σήμερα το πρωί έφτασαν στον τερματισμό του 2ου σκέλους και έχουν το δικαίωμα να ξεκινήσουν αύριο το πρωί στις 8:30 (ώρα Ελλάδας) για το τρίτο και τελευταίο σκέλος του αγώνα. Σω.Κ. (sockil@rally.gr)


Αναλυτικά αποτελέσματα, συμμετοχές, ωράριο καθώς και φωτογραφίες θα βρείτε στις σελίδες του αγώνα.