72o Ράλι Μόντε Κάρλο
23 - 25 Ιανουαρίου 2004, 1ος γύρος:
Δύσκολο ξεκίνημα και καταπληκτικό ντεμπούτο
Δύσκολο το ξεκίνημα του πρώτου αγώνα της χρονιάς με τους απείθαρχους, για μια ακόμα φορά, Γάλλους να γίνονται η αιτία να ακυρωθεί η πρώτη ε.δ. του αγώνα και να κινδυνεύσει σοβαρά και η δεύτερη. Αιτία όχι μόνο οι πολλοί θεατές του αγώνα και οι επικίνδυνες θέσεις που είχαν πάρει αλλά και τα δεκάδες «παρατημένα», σε δύσκολα σημεία, αυτοκίνητά τους. Πάντως έστω και την τελευταία στιγμή η ακύρωση της δεύτερης ε.δ. αποφεύχθηκε.
Εντυπωσιακό ξεκίνημα στην παγωμένη δεύτερη λοιπόν ε.δ. έκανε ο Marcus Gronholm με το νέο όπλο της Peugeot, το 307 WRCar που πήρε από την αρχή κεφάλι για να το χάσει, από λάθος επιλογή ελαστικών στην τελευταία ε.δ. της ημέρας, από τον Loeb. Δύσκολη και επικίνδυνη αποδείχθηκε η 2η ε.δ. του αγώνα, καθώς κάτω από το λεπτό στρώμα χιονιού καραδοκούσε ο πάγος, και όσοι επέλεξαν στενά λάστιχα χιονιού δεν φαίνεται να δικαιώθηκαν. Ο Marcus Gronholm, που οδήγησε με λάστιχα για πάγο, παρότι σε ένα τετ α κε έχασε 15 περίπου δεύτερα, πήρε τη νίκη στην ε.δ. με διαφορά μισό περίπου δευτερόλεπτο στο χλμ, (συνολικά 9,9 δεύτερα) από τον δεύτερο, που ήταν ο Markko Martin. Καλό ξεκίνημα έκανε και ο νικητής του περσινού αγώνα Sebastien Loeb (Citroen) που πήρε τη τρίτη θέση, εμπρός από τον ψύχραιμο Francois Duval (Ford). O Petter Solberg (Subaru) αλλά και ο Carlos Sainz (Citroen) έκανα το ίδιο λάθος, φόρεσαν λάστιχα χιονιού, με αποτέλεσμα να χάσουν 36 δεύτερα ο πρώτος και 38,7 ο δεύτερος και να βρεθούν στην 5η και 7η θέση της κατάταξης, έχοντας ανάμεσά τους τον Roman Kresta με το Hyundai WRCar. O Gianluigi Galli ήταν ο ταχύτερος από τους δύο οδηγούς της Μitsubishi, που έδειξε πολλές αρετές πριν εγκαταλείψει από έξοδο στην 5η ε.δ. αφήνοντας τον ομόσταυλό του Gilles Panizzi να υπερασπιστεί τα χρώματα της νέας του ομάδας.
Με ίδιες συνθήκες, όπως στη δεύτερη ε.δ, ο Martin αποδεικνύεται ταχύτερος όλων στην 3η ε.δ. με τους Gronholm και Sainz να τον ακολουθούν, ενώ στην 4η ε.δ., που ήταν επανάλειψη της 2ης, ο Loeb κάνει τον ταχύτερο χρόνο, εμπρός από τους Sainz και Gronholm και περνάει έτσι στη 2η θέση της γενικής κατάταξης, αφήνοντας τρίτο τον Εσθονό. Ο Gronholm αντιμετωπίζει προβλήματα με το κιβώτιο ταχυτήτων, κολλάει η τρίτη μέσα στην ε.δ. και στην συνέχεια η τετάρτη και αναγκάζεται να αλλάξει κιβώτιο στο σέρβις που ακολουθεί. Στην 7η θέση, παρά τη λάθος επιλογή ελαστικών ανεβαίνει ο Solberg.
Μεγάλες επιφάνειες με πάγο και πατημένο χιόνι αντιμετωπίζουν οι αγωνιζόμενοι στην 5η ε.δ, όμως αυτό δεν εμποδίζει τον Gronholm να πάρει άλλη μια πρώτη θέση και να ισχυροποιήσει τη θέση του στην κορυφή της κατάταξης και τον Loeb να ανοίξει την διαφορά του από τον Martin. Αθόρυβα και προσεκτικά ο Duval φέρνει το 2ο Ford στην 4η θέση της κατάταξης εμπρός από το Citroen του Sainz. Τελευταία ε.δ. της ημέρας ο Loeb παίρνει τη νίκη και μαζί τη πρώτη θέση στη κατάταξη του σκέλους, που δηλώνει ότι βρήκε προς το τέλος της μέρας το ρυθμό του και ότι «αύριο θα προσπαθήσει να μην χάσει πολύ χρόνο και να μην πάρει πολλά ρίσκα». Δέκα οκτώ δεύτερα πίσω από τον Γάλλο τερμάτισε ο Markko Martin, που νιώθει καυτή την ανάσα του άτυχου Marcus Gronholm στη πλάτη του. Ο οδηγός της Peugeot στην τελευταία ε.δ. του αγώνα βρέθηκε να πηγαίνει για αρκετή ώρα στον «κόφτη», καθώς το νέο τετρατάχυτο κιβώτιο του 307 φαίνεται να είναι κοντό για τέτοιου είδους ε.δ., με αποτέλεσμα να χάσει χρόνο και να βρεθεί στην 3η θέση της κατάταξης 0,4 δεύτερα πίσω από τον Martin. «Με το μοτέρ στο κόφτη συνέχεια, έχασα την αυτοπεποίθηση μου στις γρήγορες στροφές». Πάντως το συγκεκριμένο πρόβλημα δεν αναμένεται να δημιουργήσει και άλλα προβλήματα αύριο καθώς το είδος των διαδρομών είναι τελείως διαφορετικό από αυτό της 6ης ε.δ.
Με την τρίτη θέση που πήρε στην τελευταία ε.δ. της ημέρας ο Carlos Sainz κέρδισε μια θέση στην ε.δ και τερμάτισε 4ος στο 1ο σκέλος, αφήνοντας τον Francois Duval μια θέση πίσω του. Ευχαριστημένος πρέπει να είναι ο Petter Solberg, που βρίσκεται στην 6η θέση της κατάταξης καθώς οι λανθασμένες επιλογές ελαστικών σε δύο ε.δ., του στοίχισαν βέβαια σε χρόνο, όμως συνεχίζει χωρίς άλλα προβλήματα σε έναν αγώνα που «φοβάται» μια και δεν έχει καταφέρει να τερματίσει ποτέ. Πολύ καλή εμφάνιση του Roman Kresta με το «ιδιωτικό» Hyundai που βρίσκεται στην 7η θέση εμπρός από το δεύτερο Subaru, αυτό του νεαρού Mikko Hirvonen. Τα «ενδιάμεσα» λάστιχα που συνέστησε η ομάδα στον Freddy Loix (Peugeot 307) για τις 2 τελευταίες ε.δ. του στοίχισαν 86 δεύτερα στην πρώτη από αυτές. Όμως στη δεύτερη ο Βέλγος έκανε τον 2ο χρόνο και έτσι ανέβηκε στην 9η θέση της κατάταξης, εμπρός από τον Νicolas Voulloz (Peugeot 206) και τον Gilles Panizzi (Mitsubishi).
Για το πρωτάθλημα Junior ο Φινλανδός Kosti Katajamaki (Suzuki Ignis) πέρασε στην πρώτη θέση στο τέλος της ημέρας. O Katajamaki ήταν 4ος μετά τη τέταρτη ε.δ. για να περάσει στη 2η θέση μετά τη 5η και να κάνει τη διαφορά στην τελευταία, οπότε εκμεταλλευόμενος και τις
ατυχίες των άλλων πέρασε στην κορυφή. Ο Per-Gunnar Andersson (Suzuki Ignis) που πήρε κεφάλι από την αρχή και ήταν επικεφαλής μέχρι και την 4η ε.δ. είχε μια έξοδο στην 5η ε.δ. με αποτέλεσμα να χάσει πάνω από 16 λεπτά και να βρεθεί στην 13η θέση της κατάταξης στο τέλος της μέρας. Πιο άτυχος ο ομόταυλός του Guy Wilks που στην ίδια ε.δ. βγήκε από το δρόμο και δεν μπόρεσε να επιστρέψει. O Εσθονός Urmo Aava (Suzuki Ignis), που βρέθηκε στην πρώτη θέση μετά τη 5η ε.δ. υποχώρησε στη δεύτερη θέση στο τέλος της μέρας και είναι ουσιαστικά ο μόνος που απειλεί τον Katajamaki καθώς βρίσκεται 10 δεύτερα πίσω του. Στην τρίτη θέση, 49,4 δεύτερα πίσω από τον Φινλανδό βρίσκεται ο τρίτος οδηγός της κατηγορίας, ο Γάλλος Nicolas Bernardi με το Renault Clio, ενώ ο Alessandro Broccoli (Fiat Punto) που βρίσκεται στην επόμενη θέση έχει διαφορά που πλησιάζει τα 3 λεπτά.
Τα 33 από τα 43 αυτοκίνητα που πήραν εκκίνηση στον αγώνα θα βρίσκονται αύριο πρωί στις 7:40 (ώρα Ελλάδας) στην είσοδο του πρώτου σέρβις παρκ του δεύτερου σκέλους για να ξεκινήσουν μετά από ένα 20λεπτο σέρβις για την πρώτη αυριανή ε.δ. που αρχίζει στις 09:15. Σω.Κ. (sockil@rally.gr)
Αναλυτικά αποτελέσματα, συμμετοχές, ωράριο καθώς και φωτογραφίες θα βρείτε στις σελίδες του αγώνα.