Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Kεντρική Σελίδα  / Ελληνικοί Αγώνες  / Νέα  / Αρθρο

28o Ράλλυ Φθιώτιδας (2η ημέρα): Τα είχε όλα! 20/4/2008 6:03 μμ

Πανευτυχείς οι Πάνος Χατζητσοπάνης και Ανδρέας Ανδρικόπουλος
Σωκράτης Τσολακίδης - Σωκράτης Παυλίδης
Κώστας Πίτσος - Στέλιος Καραπαπάζης
Δημήτρης Νασούλας - Μιχάλης Πατρικούσης
Χρήστος Πλατής - Γιώργος Μελισσουργός
Γιώργος Πάζης - Ζωή Λυμπέρη
Σωτήρης Οικονόμου - Κώστας Γκουργιώτης
Κώστας Αντωνίου - Βασίλης Τσαλμαντζάς
Ιγνάτιος Ορφανός - Κώστας Βουγιούκας
Μίλτος Ανδριόπουλος - Βασίλης Μπογιαντζής
Μεγάλοι άτυχοι οι Άρης Βωβός - "ΕΛ ΕΜ"
Επίσης άτυχοι, στάθηκαν οι Δημήτρης Ψύλλος - Κώστας Κόντος...
... καθώς και οι Σταμάτης Παντιέρας - Ελένη Μαλακτάρη
Σκόνη, θέαμα και ανατροπές ήταν ορισμένα από τα στοιχεία που συνέθεσαν το σημερινό αγώνα, που βρήκε νικητές τους Πάνο Χατζητσοπάνη – Ανδρέα Ανδρικόπουλο μετά από μεγάλη μάχη με τους Άρη Βωβό – «ΕΛ ΕΜ», που κρίθηκε στην τελευταία ειδική διαδρομή.

Η δεύτερη ημέρα του 28ου ράλλυ Φθιώτιδας, που διοργάνωσε με επιτυχία η Α.Λ.Α.Λαμίας και αποτελούσε τον 3ο γύρο του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ράλλυ, τα είχε όλα! Το θέαμα ήταν πολύ στις 3 χωμάτινες ειδικές διαδρομές (Λογγίτσι, Καλαμάκι, Δίβρη) και η οργάνωση πολύ καλή αλλά δυστυχώς, αν και ο κόσμος πήγε να παρακολουθήσει τις προσπάθειες των πληρωμάτων, δεν έκανε το ίδιο και στο μεσημεριανό σκέλος, όπου η μάχη είχε ανάψει.

Το πρωί, 66 αυτοκίνητα ξεκίνησαν από την Πανελλήνια Έκθεση Λαμίας, ώστε να καλύψουν τα 107,65 χιλιόμετρα των ειδικών διαδρομών. Αρχικά, όλα έδειχναν πως η επικράτηση θα ήταν εύκολη υπόθεση για τους Άρη Βωβό «ΕΛ ΕΜ», που έκαναν ιδανικό ξεκίνημα και είχαν δημιουργήσει, πάντα με το Mitsubishi Lancer EVO IX της Ralliart Ιταλίας, διαφορά 40 δλ. στα μισά της ημέρας, δηλαδή μετά την 3η ε.δ., από τους Πάνο Χατζητσοπάνη – Ανδρέα Ανδρικόπουλο, που μοιράζονταν το Subaru Impreza N12. Στην 4η ε.δ., οι Βωβός – «ΕΛ ΕΜ» στάθηκαν άτυχοι και είχαν κλατάρισμα, με αποτέλεσμα να χάσουν 1 λεπτό.

Έτσι, οι Χατζητσοπάνης – Ανδρικόπουλος δεν άφησαν την ευκαιρία να πάει χαμένη και πήραν το προβάδισμα, με διαφορά που άγγιζε τα 20 δλ. Η μάχη εντάθηκε στην 5η ε.δ., όπου μετά από 19,35 χλμ. οι Βωβός – «ΕΛ ΕΜ» ήταν μόλις κατά 2,6 δλ. ταχύτεροι των αντιπάλων τους. Μετά από αυτό, τα δυο πληρώματα μπήκαν στην τελευταία ειδική διαδρομή (Δίβρη) μήκους 16,7 χιλιομέτρων, με διαφορά 17,12 δλ. υπέρ των Χατζητσοπάνη – Ανδρικόπουλου. Εκεί, αμφότεροι πίεσαν για τη νίκη, όμως στον τερματισμό έφτασε μόνο το ένα πλήρωμα.

Οι Πάνος Χατζητσοπάνης – Ανδρέας Ανδρικόπουλος κέρδισαν τον αγώνα, αποκτώντας έτσι και σημαντικό βαθμολογικό προβάδισμα για τη συνέχεια. Ο πρωταθλητής του 2004 και 2005, επέδειξε ταχύτητα και ικανότητα όταν χρειάστηκε και τελικά έφτασε στη νίκη, μαζί με το νεαρό συνοδηγό του Ανδρέα Ανδρικόπουλο, που δείχνει ικανός και υπό συνθήκες πίεσης. Από την άλλη, οι Άρης Βωβός – «ΕΛ ΕΜ» θέτουν υποψηφιότητα για το Όσκαρ ατυχίας, αφού είχαν δεύτερο κλατάρισμα στο ίδιο σκέλος. Επίσης, η κολόνα του τιμονιού έσπασε, οπότε η προσπάθειά τους έληξε άδοξα. Πάντως, ήταν σίγουρα ο ταχύτερος συνδυασμός του αγώνα και κρίμα, που δεν καταφέρουμε να γίνουμε μάρτυρες αυτής της εξαιρετικής μάχης ως τη ράμπα του τερματισμού, κάτι που ελπίζουμε να συμβεί στη συνέχεια.

Μάχη όμως είχαμε και για την κατάληψη, αρχικά της τρίτης και μετέπειτα της δεύτερης θέσης σε επίπεδο γενικής, ανάμεσα στους Σωκράτη Τσολακίδη – Σωκράτη Παυλίδη. Το πλήρωμα από τη Θεσσαλονίκη, απέκτησε από την αρχή την 3η θέση με το Mitsubishi Lancer EVO IX στα χρώματα του ΠΑΟΚ και όλα έδειχναν πως θα την κρατούσε με άνεση. Όμως, η κούραση κατέβαλε τον 32χρονο οδηγό, με αποτέλεσμα ο ρυθμός του να πέφτει. Έτσι, τους πίεσαν οι Κώστας Πίτσος – Στέλιος Καραπαπάζης, που ανέβαζαν διαρκώς ρυθμό, παρά το μέτριο ξεκίνημά τους, με ακόμη ένα Mitsubishi Lancer EVO IX.

Βλέπετε, στην πρώτη ειδική διαδρομή, ένα λάθος του Πίτσου οδήγησε σε κλατάρισμα, που τους κόστισε χρόνο. Η συνέχεια πάντως, ήταν εξαιρετική για το πλήρωμα, αφού πέτυχε πολύ καλούς χρόνους και έφτασε στην τελευταία διαδρομή να διεκδικεί την 3η και όπως αποδείχθηκε, τη 2η θέση της γενικής. Εκεί, είχαν ξανά κλατάρισμα, διάγοντας σχεδόν παράλληλο βίο με τους Βωβό – «ΕΛ ΕΜ», αφού η διαφορά είναι πως κατάφεραν να συνεχίσουν, χάνοντας πάντως 1 λεπτό. Με αυτό τον τρόπο, οι Τσολακίδης – Παυλίδης τερμάτισαν στη 2η θέση ξανά σήμερα και οι Πίτσος – Καραπαπάζης συμπλήρωσαν την πρώτη τριάδα, κερδίζοντας αμφότεροι πολλούς και σημαντικούς βαθμούς, πέραν των υπολοίπων.

Μια θέση πιο πίσω, ολοκλήρωσαν την προσπάθειά τους οι Δημήτρης Νασούλας και Μιχάλης Πατρικούσης με Mitsubishi Lancer ένατης εξέλιξης. Αρχικά, ένα πρόβλημα με τη μετάδοση δυσκόλεψε την προσπάθειά τους, ενώ στο δεύτερο σκέλος, έχασαν αρχικά την 4η θέση από τους Πίτσο – Καραπαπάζη και τελικά, έδωσαν μεγάλη μάχη με τους Χρήστο Πλατή – Γιώργο Μελισσουργό, που συμμετείχαν με το Subaru Impreza N8, δηλωμένο στην κατηγορία Α. Οι δεύτεροι, πετύχαιναν πολύ καλούς χρόνους και έφτασαν, μια ειδική διαδρομή πριν από το τέλος, σε απόσταση 0,7 δλ. από τους αντιπάλους τους. Στην τελευταία διαδρομή λοιπόν, αμφότεροι κινήθηκαν οριακά και η μεταξύ τους διαφορά ήταν μόλις 5 εκατοστά του δλ., κάτι που έδωσε την 4η θέση στους Νασούλα – Πατρικούση και την 5η στους Πλατή – Μελισσουργό. Συγχαρητήρια σε όλους!

Στην 6η θέση, ολοκλήρωσε ο πολύπειρος Μανώλης Παναγιωτόπουλος, που με το Μάνο Αχτίδα δεν ενεπλάκησαν σε κάποια από τις προαναφερθείσες μάχες, αλλά έκαναν τον αγώνα τους, όπως άλλωστε γνωρίζουν με το Mitsubishi Lancer EVO IX. Τελικά, βρέθηκαν για δεύτερο συνεχόμενο χωμάτινο αγώνα στην 6η θέση, στοιχείο που αποδεικνύει την ποιότητά τους, παρά το πέρασμα των χρόνων. Ακολούθησαν οι Δημήτρης Μίχος – Κώστας Χειράκης, που ευχαριστήθηκαν την πρώτη τους προσπάθεια στο χώμα με το Mitsubishi Lancer EVO VIII και οι «Κύρκος Junior» - Νίκος Πετρόπουλος, που κινούνταν με στόχο τον τερματισμό, με το δικό τους «9άρι». Τη δεκάδα, συμπλήρωσαν οι τοπικοί Γιάννης Πανουργιάς – Αποστόλης Τσιλίκας, στην επανεμφάνιση του οδηγού μετά από πολύ καιρό, με ένα Subaru Impreza N11 και οι Μακάριος Σουρλής – Νανά Νικολακοπούλου, με Mitsubishi Lancer EVO IX. Ακόμη, πολύ καλή εμφάνιση για τους Βασίλη Κυρίτση - Γρηγόρη Ανδριανόπουλο, που όμως είχαν ένα κλατάρισμα που τους έριξε πίσω με το Mitsubishi Lancer EVO IX, αν και σημείωσαν πολύ καλούς χρόνους.

Πολύ ωραίες μάχες όμως, είχαμε και στην κατηγορία F3. Από την πρώτη ειδική διαδρομή, οι Γιώργος Πάζης – Ζωή Λυμπέρη έδειξαν πως θέλουν ξανά τη νίκη με το Toyota Yaris, όπως χθες. Έτσι και έγινε λοιπόν, αφού πήραν από την αρχή το προβάδισμα, το οποίο δεν έχασαν σε κανένα σημείο, μετά από ακόμη μια καταπληκτική εμφάνιση, με το μικρό αλλά αποτελεσματικό ιαπωνικό αυτοκίνητο, επικρατώντας φυσικά και στην κλάση Α/5.

Η αντίσταση, προήλθε από 3 πληρώματα. Αρχικά, ήταν οι Δημήτρης Ψύλλος – Κώστας Κόντος που βρέθηκαν ψηλά με το Citroen C2 Kit Car, όμως ένα πρόβλημα με το μπλοκέ διαφορικό, τους ανάγκασε να εγκαταλείψουν στην 4η ε.δ. (Λογγίτσι ΙΙ). Εκεί, τέθηκαν εκτός και οι Σταμάτης Παντιέρας – Ελένη Μαλακτάρη, που πραγματοποιούσαν εξαιρετική εμφάνιση με την Toyota Corolla AE 111, όντας στη 2η θέση της F3 και την 1η της Α/6. Όμως, λίγο πριν τον τερματισμό, αντιμετώπισαν πρόβλημα με το κιβώτιο ταχυτήτων και αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν ξανά, μετά το Ολυμπιακό Ράλλυ, όπου βρίσκονταν ξανά ανάμεσα στους πρωταγωνιστές. Κρίμα!

Στη 2η θέση της F3 και την 1η ανάμεσα στα πληρώματα της Α/6, ολοκλήρωσαν οι Σωτήρης Οικονόμου – Κώστας Γκουργιώτης, με το Citroen C2 Challenge. Το πλήρωμα από την Κόρινθο, έχασε χρόνο στο πρώτο σκέλος της ημέρας, αρχικά λόγω της σκόνης προπορευόμενου αυτοκινήτου και μετά, λόγω προβλήματος στην πίσω ανάρτηση. Πάντως, στη συνέχεια κινήθηκαν ταχύτατα δείχνοντας ξανά, πως οι επιδόσεις τους μόνο τυχαίες δεν είναι. Την τριάδα της Α/6, συμπλήρωσαν μετά από καλή εμφάνιση οι «Gaston Junior» - Νίκος Γιαννόπουλος και οι δικοί μας Νίκος Χαλιβελάκης – Βαγγέλης Ασπρόμουγγος, που μάλιστα είχαν τη δική τους μάχη, με Peugeot 106 και 206 αντίστοιχα. Από την άλλη, τους Πάζη – Λυμπέρη ακολούθησαν στην Α/5 οι τοπικοί Θανάσης Τσάκαλος – Βαγγέλης Σεβαστόπουλος και οι Κώστας Σαμαράς – Στέλιος Χαλδαίος, επίσης με Toyota Yaris.

Στην κατηγορία Ε, οι Κώστας Αντωνίου – Βασίλης Τσαλμαντζάς τα κατάφεραν περίφημα με ένα Ford Escort, κερδίζοντας και συνδυάζοντας καλούς χρόνους με προσφορά θεάματος. Τους ακολούθησαν, οι Γιώργος Δήμος – Παναγιώτης Χρηστάκης με Ford Escort και Βασίλης Κουτσούμπας – Νίκος Ζιώβας με Opel Kadetti. Το ράλλυ Φθιώτιδας, είχε και 3 συμμετοχές αυτοκινήτων 4Χ4. Οι περσινοί κυπελλούχοι Ιγνάτιος Ορφανός – Κώστας Βουγιούκας, αποδείχθηκαν ταχύτεροι των Δημήτρη Χρήστου – Παναγιώτη Μιχαλάκη, αμφότεροι με Mitsubishi Pajero, ενώ την κατάταξη συμπλήρωσαν οι Γιάννης Χεκιμιάν – Σπύρος Μπόγδανος, στην πρώτη εμφάνιση του οδηγού με Daihatsu Terios.

Ακόμη, το πρώτο σημερινό σκέλος, αποτέλεσε το χωμάτινο αγώνα των Ιστορικών αυτοκινήτων, όπου επικράτησε ο πολύπειρος Μίλτος Ανδριόπουλος, που μοιράστηκε την Toyota Celica με τον Βασίλη Μπογιαντζή. Ακολούθησαν, οι Σούλης Εγγλέζος – Άγγελος Μισετζής και Μάριος Σταφυλοπάτης – Κώστας Πάλλας, με Toyota Corolla και Ford Escort αντίστοιχα.

Εκτός από τα προαναφερθέντα άτυχα πληρώματα, ανάμεσα στις σημαντικές εγκαταλείψεις συγκαταλέγονται αυτές των Γρηγόρη Νιώρα - Τάσου Γουσέτη (Subaru Impreza, 1η ε.δ.) με σπασμένο ακρόμπαρο, Λεωνίδα Κύρκου - Γιώργου Πολυζώη, που σταμάτησαν αφού έχασαν την υδραυλική υποβοήθηση στο Mitsubishi Lancer EVO IX, Πάνου Ζήση - Βασίλη Ζήση, με πρόβλημα στο κιβώτιο ταχυτήτων του Mitsubishi Lancer EVO VIII αλλά και των "ΤΑΖ" - Κώστα Σούκουλη, που εγκατέλειψαν στην τελευταία διαδρομή, πιθνότατα με πρόβλημα στην πίσω ανάρτηση του Lancer EVO IX, που τους ταλαιπωρούσε από το πρωί. Τέλος, εγκατέλειψαν και οι Γιάννης Πλάγος - Ανδρέας Φραγκούλης, που είχαν τη στιγμή τους με το Lancer έβδομης εξέλιξης.

Το 28ο Ράλλυ Φθιώτιδας έφτασε στο τέλος του και σίγουρα η γεύση που αφήνει είναι γλυκιά, αφού το θέαμα και ο συναγωνισμός ήταν έντονα σε όλη τη διάρκεια του διημέρου. Είναι κρίμα, που παρά τις εξαιρετικές προσπάθειες των πληρωμάτων, ο κόσμος δεν ήταν πολύς σε καμιά από τις δυο ημέρες, ώστε να χειροκροτήσει τις προσπάθειές τους, αλλά και να θυμίσει εποχές παλαιότερων αγώνων στην περιοχή. Επόμενος αγώνας για το πρωτάθλημα, είναι το χωμάτινο ράλλυ Μαύρο Ρόδο, στις 21-22 Ιουνίου. Πριν από αυτό όμως, όλοι έχουμε ραντεβού στον εθνικό μας αγώνα, το 55ο Ράλλυ Ακρόπολις, που θα διεξαχθεί από τις 29 Μαίου μέχρι και την 1η Ιουνίου. _Ν.Δ. (nodas@4troxoi.gr)

Μπορείτε να βρείτε αναλυτικά αποτελέσματα στο ethea-live.gr, καθώς και στη σελίδα του αγώνα

Δείτε πως διαμορφώνεται η βαθμολογία

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ:REPORTER-IMAGES

Οι πρωταγωνιστές δήλωσαν:
Πάνος Χατζητσοπάνης:
«Ο αγώνας ήταν πάρα πολύ ωραίος, αφού ήταν πολύ γρήγορος και ο συναγωνισμός ήταν δυνατός, ως την τελευταία ειδική διαδρομή. Μετά και το κλατάρισμα του Άρη (Βωβού) πήραμε το προβάδισμα και μπήκαμε στην τελευταία ε.δ. με διαφορά 17 δλ. Κινηθήκαμε γενικά όσο μπορούσαμε πιο γρήγορα. Συγχαρητήρια στο συνοδηγό μου, που ήταν ξανά άψογος, ενώ βελτιώνεται συνεχώς».

Σωκράτης Τσολακίδης:
«Αισθανόμουν πολύ κουρασμένος από την χθεσινή προσπάθεια. Είχα πολύ καιρό να οδηγήσω στο χώμα, αφού μάλιστα στο 2ο σκέλος από την κούραση μου πέρασε από το μυαλό να σταματήσω. Δεν ξέρω γιατί συνέβη αυτό. Θεωρώ πως το αποτέλεσμα είναι καλό για εμάς, αφού άλλωστε συμμετείχαμε ουσιαστικά για πρώτη φορά σε αυτές τις ειδικές διαδρομές, τόσο χθες όσο και σήμερα. Συνεχίζουμε με στόχο το πρωτάθλημα, ενώ ενδιάμεσα θα έχουμε μια καλή ευκαιρία για προπόνηση στο ράλλυ Ακρόπολις, όπου θα συμμετάσχουμε με το ίδιο αυτοκίνητο».

Κώστας Πίτσος:
«Στην τελευταία ειδική διαδρομή είχαμε κλατάρισμα λίγο μετά το σημείο που είχε το ίδιο ο Άρης Βωβός. Θα χαρακτήριζα τον αγώνα ως ένα μίνι Ακρόπολις, αφού εμείς συμμετείχαμε και χθες. Σήμερα, οι ειδικές διαδρομές θύμιζαν παλιά καλά Ακρόπολις, με πολλές πέτρες και «μπόσικο» χώμα σε αυτές, που απαιτούσαν ακόμη περισσότερη προσοχή. Σιγά σιγά βρήκαμε τον εαυτό μας και προσπαθήσαμε πολύ. Η συνέχεια μάλλον θα δοθεί για εμάς στο ράλλυ Μαύρο Ρόδο».

Γιώργος Πάζης:
«Ο αγώνας ήταν εξαιρετικός για εμάς σε όλη τη διάρκειά του. Γενικά ήταν πάρα πολύ ωραίος και μακάρι να έχουμε κάθε χρόνο τόσο ωραίο αγώνα εδώ. Είμαστε πολύ χαρούμενοι και για το σημερινό αποτέλεσμα. Δυστυχώς όμως στον τερματισμό δεν υπήρχε πολύς κόσμος, οπότε θεωρώ πως θα ήταν ίσως καλύτερο αυτό να γίνεται ξανά στην πλατεία της Λαμίας».
Οι νικητές του αγώνα Πάνος Χατζητσοπάνης και Ανδρέας Ανδρικόπουλος