Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Kεντρική Σελίδα  / Ελληνικοί Αγώνες  / Νέα  / Αρθρο

Ράλλυ Θερμαϊκού: Αγώνας ετών… 35! 11/4/2006 3:48 μμ

O πολυνίκης του ράλλυ Θερμαϊκού, Λεωνίδας Κύρκος
Το 1969 λοιπόν, πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά το ράλλυ Θερμαϊκού. Ένας αγώνας, ο οποίος έχει διεξαχθεί τόσο σε χωμάτινες όσο και σε ασφάλτινες επιφάνειες, με τη «χωμάτινη» έκδοση να αποτελεί και μια από τις αγαπημένες όλων τω οδηγών. Άλλωστε, το σύνηθες πεδίο βολής των αγωνιζομένων τόσο στο ράλλυ Θερμαϊκού, όσο και στο ράλλυ Χαλκιδικής – ΕΛΠΑ αλλά παλαιότερα και στο ράλλυ ΔΕΘ, ήταν οι ειδικές διαδρομές της Χαλκιδικής, τα χώματα των οποίων θεωρούνται από την πλειοψηφία των πληρωμάτων ως τα καλύτερα της χώρας μας. Χαρακτηριστικό τους στοιχείο, η πολύ καλή ποιότητα, η οποία προσφέρει τη δυνατότητα σε όλους να ευχαριστηθούν τον αγώνα, αναπτύσσοντας μεγάλες ταχύτητες χωρίς να φοβούνται πως μπορεί να «σπάσει» το αυτοκίνητό τους, όσο είναι βέβαια αυτό δυνατό σε έναν αγώνα ράλλυ και ιδιαίτερα χωμάτινο.

Έτσι, η ιστορία του αγώνα επικεντρώνεται στις χωμάτινες επιφάνειες, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει πως το «ασφάλτινο» κομμάτι της ιστορίας του αγώνα υπολείπεται σε σημαντικότητα. Άλλωστε και τα τελευταία χρόνια, το ράλλυ Θερμαϊκού είχε επιστρέψει στην άσφαλτο, ωστόσο εφέτος θα υπάρξει πάλι αλλαγή, με το χώμα να παίρνει εκ νέου τη σκυτάλη, ως έδαφος αντιπαράθεσης για τους αγωνιζόμενους. Στον αγωνιστικό τομέα, νικητής στο πρώτο ράλλυ Θερμαϊκού αναδείχθηκε ο «Βόρειος», γνωστός και ως Σταύρος Γεωργιάδης.
Ο Άρης Βωβός είδε πρώτος την καρό σημαία σε όλους τους αγώνες από το 1997 έως και το 2002.
Η ιστορία του αγώνα διεκόπη προσωρινά το 1974, χρονιά κατά την οποία δεν πραγματοποιήθηκε ούτε το ράλλυ Ακρόπολις, ελέω πετρελαϊκής κρίσης. Από εκεί και έπειτα, ο αγώνας συνέχισε να διεξάγεται χωρίς διακοπή μέχρι το 1981. Τότε, μετονομάστηκε σε ράλλυ Μακεδονίας, για ευνόητους λόγους και διεξήχθη με αυτό το όνομα και την επόμενη χρονιά. Σημαντική εξέλιξη υπάρχει το 1986, όταν και διατίθενται για πρώτη φορά στην ιστορία του αγώνα έντυπα με χάρτες, συμμετοχές, ειδικές διαδρομές αλλά και χρόνους του 27ου ράλλυ Θερμαϊκού. Επόμενη μεταβολή αναφορικά με τον αγώνα προκύπτει το 1992, όταν και το ράλλυ δεν θα εξελιχθεί στις ειδικές διαδρομές της Χαλκιδικής και στα πέριξ της Θεσσαλονίκης, αλλά οι ειδικές διαδρομές μεταφέρονται προς Νάουσα και Βέροια, με την εκκίνηση και τον τερματισμό να βρίσκονται ωστόσο στη νύμφη του Θερμαϊκού. Πλέον, ο αγώνας έχει περάσει ξανά σε χωμάτινες διαδρομές, ενώ το 1996 το ράλλυ Θερμαϊκού προσμετρά για πρώτη φορά στο «Trofeo Cinquecento», με νικητές τους Αργυρίου –Πετριτζή. Στη συνέχεια βέβαια και συγκεκριμένα το 2003, το ράλλυ Θερμαϊκού μετετράπη και πάλι σε ασφάλτινο, κάτι που όμως συνέβη μόλις για 3 χρόνια, αφού από εφέτος επέστρεψε στο χώμα.

Πολυνίκης του αγώνα, ο οποίος αξίζει να σημειωθεί πως κέρδισε για πρώτη φορά το 1985(!), είναι ο Λεωνίδας Κύρκος, ο οποίος τον έχει κερδίσει 8 φορές, ενώ τον ακολουθεί ο Άρης Βωβός, που κυριάρχησε την περίοδο 1997 – 2002, κερδίζοντας όλους τους αγώνες. Σίγουρα, το ράλλυ Θερμαϊκού, οι διαδρομές του, η φύση της Χαλκιδικής και η πανέμορφη Θεσσαλονίκη αποτελούν έναν ωραίο προορισμό, προκειμένου να συνδυάσετε το τερπνόν μετά του ωφελίμου το ερχόμενο Σαββατοκύριακο, δηλαδή την απόλαυση ενός διημέρου χωρίς άγχος, με την παρακολούθηση του αγώνα που πραγματοποιείται στα καλύτερα ελληνικά χώματα. _Ν.Δ.(nodas@4troxoi.gr)

Για να δείτε τους παλαιότερους νικητές του ράλλυ Θερμαϊκού, μπορείτε να πάτε στη σελίδα του αγώνα΄, στην ενότητα ιστορικό.
Οι "Κάρλο" - Μιχάλης Κριάδης στην εκκίνηση του 11ου ράλλυ Θερμαϊκού, το 1980.