Aρχείο ετών
νέα
πρόγραμμα
βαθμολογία
πρωταγωνιστές

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Kεντρική Σελίδα  / Ελληνικοί Αγώνες  / Αγώνες Ράλλυ  / Νέα  / Αρχείο  / Αρθρο

Ο Μανώλης Χαλιβελάκης στο rally.gr 23/3/2009 12:19 μμ

Μέλος της Ε.Θ.Ε.Α και με όρεξη να βοηθήσει τα νέα ταλέντα, λογικό άλλωστε, αφού έχει δύο γιούς οδηγούς αγώνων που στα πρόσωπά τους θυμάται τις παλιές καλές εποχές. Τότε που τα αυτοκίνητα τα έστριβαν τα χέρια του οδηγού και όχι τα...διαφορικά!
Δεξιά του γραφείου του, στην προσωπική του επιχείρηση κοσμείται μια σειρά πολλών φωτογραφιών, τόσο με την δική του Corolla να μπαίνει με τις πόρτες όσο και με αυτές των υιών του, Νίκου και Κων/νου!
Το γεγονός ότι περάσαμε μαζί του περίπου δύο ώρες, καταδεικνύει πόσο εποικοδομητική συζήτηση είχαμε με έναν άνθρωπο που έχει τρέξει πολλά χρόνια στα χώματα των ελληνικών διαδρομών, κι όπως χαρακτηριστικά μας είπε, συμμετείχε στα όμορφα χρόνια του ελληνικού μηχανοκίνητου αθλητισμού. Σήμερα, είναι μέλος της Ε.Θ.Ε.Α και μπορούμε να πούμε χωρίς κανένα ενδοιασμό ότι είναι ένα από τα καλά χαρτιά των ελληνικών αγώνων και των ανθρώπων που φροντίζουν για την πρόοδο των αγώνων. Για να μην βιαστείτε να πείτε το οτιδήποτε, αρκεί να διαβάσετε τον τρόπο που απάντησε σε πολλές ερωτήσεις μας!
Επιχειρηματίας, λάτρης των αγώνων, εμπλέκεται με τη διοργάνωση των αγώνων από το 1990, έχει αγωνιστεί με τα χρώματα της Toyota και της Ford. Κορυφαία στιγμή στην καριέρα του, η πρώτη θέση το 1978, όταν στο Ράλλυ Ακρόπολις κέρδισε την κατηγορία Group 1 (κάτι αντίστοιχο με την P-WRC) και με Τοyota Corolla. Στις αρχές της δεκαετίας του 1990 ξεκίνησε ως πλοηγός, έφτιαξε όλα τα πλοηγά αυτοκίνητα και σιγά-σιγά μπήκε στον πυρήνα των ανθρώπων που αποφασίζουν και δη στα κέντρα λήψης αποφάσεων. Aποκαλυπτικό, ρεαλιστή και έξυπνο θα χαρακτήριζε κανείς τον Χανιώτη Μανώλη Χαλιβελάκη, με τον οποίο συζητήσαμε μαζί τα κακώς κείμενα των ελληνικών αγώνων.


Γιατί οι αγώνες στην Ελλάδα δεν βαδίζουν στο σωστό δρόμο, από τις 26 Φεβρυαρίου 1906 και τον αγώνα στην Συγγρού που υφίσταται ο ελληνικός μηχανοκίνητος αθλητισμός, οι αρμόδιοι φορείς δεν έχουν κάνει τα απαραίτητα βήματα για την εξέλιξή τους. Τι φταίει;
«Τα προηγούμενα χρόνια οι αγώνες ήταν πιο καλοί και αυτό διότι τότε οι αγωνιζόμενοι επέλεγαν τις κατηγορίες για να τρέξουν σύμφωνα με την τσέπη τους, ενώ έβλεπαν σαν πρώτο πράγμα τη διασκέδαση. Σήμερα αυτό δεν υπάρχει. Οι αγωνιζόμενοι έχουν αλλάξει τρόπο σκέψης. Θα ήθελα δηλαδή να δημιουργηθεί μια κατηγορία με νορμάλ αυτοκίνητα, η οποία αν δεν έχει ομολογκασιόν να την φτιάχνουμε εμείς. Κάτι που έκανε φέτος η Ε.Θ.Ε.Α, όπου ο ιδιώτης μπορεί να έρθει και να του φτιάξουμε ομολογκασιόν. Μέχρι πέρσι για γίνει αυτό έπρεπε η εταιρεία να ζητήσει κάτι τέτοιο. Αυτό μάλιστα μπορεί να γίνει με πολύ απλό τρόπο βάσει των ανταλλακτικών που έχει το κάθε αυτοκίνητο και μετά να δώσεις τις απαραίτητες ελευθερίες. Με αυτό τον τρόπο, θα μπορεί ο καθένας να πάρει το αυτοκίνητο που χρησιμοποιεί καθημερινά και να κάνει αγώνες. Για παράδειγμα θα σου πω ότι εγώ σαν αγωνιζόμενος το 1975, έτρεχα με ένα Toyota Corolla 1.200 κ.εκ., ένα αυτοκίνητο που είχε μόνο άλλες αναρτήσεις και ρολ –κέιτζ, τίποτα άλλο και την Δευτέρα πήγαινα για δουλειά. Τρέχαμε γιατί μας άρεσε να αγωνιζόμαστε και όχι για να δείξουμε ότι κάτι είμαστε, όπως συμβαίνει σήμερα στο χώρο μας».

Πως ήταν δηλαδή οι αγώνες τότε και πως είναι σήμερα, τι αλλάξατε από τότε που κι εσείς μπήκατε στον πυρήνα και στο οργανωτικό μέρος και συγκεριμένα από το 1990;
Τότε ήταν στο έλεος του Θεού. Δεν υπήρχαν ενδιάμεσοι κριτές, δεν έστρωναν τις ειδικές διαδρομές με τα γκρέϊντερ όπως κάνουν σήμερα, έχουν γίνει βήματα βελτιώσεις στο οργανωτικό μέρος, αλλά δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι επιβάλλεται να γίνουν ακόμη περισσότερα. Ο τομέας της ασφάλειας έχει σημειώσει πρόοδο και θεωρώ ότι μπορούμε να κάνουμε κι άλλα πράγματα, αρκεί να μας βοηθήσουν και οι αγωνιζόμενοι κι αυτοί που αγαπάνε τον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Να έρθουν προτάσεις εγγράφως, να συζητηθούν και να βγει κάτι θετικό.

Δηλαδή να διασκεδάζουμε και όχι να κοιτάξουμε να φτιάξουμε το σπορ επαγγελματικό και πιο ασφαλές; Γιατί δηλαδή να μην κάνουμε πρωταθλήματα δύο ταχυτήτων. Αυτό που λέτε με τα νορμάλ και όλα εκείνα τα αυτοκίνητα που δεν είναι αμιγώς αγωνιστικά κι ένα άλλο με τα αγωνιστικά; Να προτείνω κάτι ακόμη, να δοθούν και κίνητρα από το πρωτάθλημα των νορμάλ και ο καλύτερος να μεταπηδά στο επαγγελματικό.
Επαγγελματίες είναι ο Γκρένχολμ, ο Λεμπ και αυτοί που πληρώνονται γι αυτό που κάνουν. Εδώ έχουμε ερασιτέχνες οδηγούς που προσπαθούν από τα προσωπικά τους χρήματα να κάνουν αυτό που τους αρέσει.

Όταν λέω επαγγελματικό, δεν μπορώ να μην αναφέρω τον Άρη Βωβό, το ίδιο ισχύει και για τον Πάνο Χατζητσοπάνη, τον Σταμάτη Κατσίμη που με την στήριξη του Ολυμπιακού τρέχει στο εξωτερικό και δείχνουν το σωστό δρόμο και όλοι θέλουν να τους μιμηθούν. Στη ζωή μας πρέπει να υπάρχουν πρότυπα! Τι λέτε γι αυτό;
Εγώ δεν συμφωνώ μ΄αυτό. Εντάξει και στα δικά μου χρόνια υπήρχε μια Nissan που είχε 40 κιβώτια ταχυτήτων, 50 άξονες αλλά ήταν μια εργοστασιακή ομάδα. Δεν γίνεται όλοι να είμαστε με τα καλύτερα αγωνιστικά αυτοκίνητα. Πάμε να κάνουμε το κέφι μας και να περάσουμε καλά. Θα σου πω και κάτι άλλο την προηγούμενη εβδομάδα ήμουν στην Κύπρο. Η οικονομική κρίση έχει προκαλέσει σημαντικές ζημιές σε όλα τα επίπεδα και συνάμα στους αγώνες. Για να διοργανωθεί ένας αγώνας WRC απαιτούνται 1-2 εκ. ευρώ, δηλαδή εάν έχει 40 συμμετοχές περίπου 50.000 ευρώ για κάθε πλήρωμα. Είναι τεράστια τα ποσά! Να σου κάτι ακόμα, έχει πέσει τόσο πολύ το επίπεδο του ανταγωνισμού, ελέω αποχώρησης των ομάδων, που δεν θα διστάσω να δηλώσω ότι το ελληνικό πρωτάθλημα είναι μακράν πιο εντυπωσιακό από εκείνο του WRC!

Eκεί όμως υπάρχει ο Λεμπ! Αυτό είναι κάτι που πρέπει να σκεφτούμε. Κάτι παρόμοιο είχε γίνει και με την εποχή του Μichael Schumacher. Αυτοί οι δύο άνθρωποι είναι κομπιούτερ και δεν δίνουν περιθώρια με το οδηγικό τους ταλέντο σε κανέναν άλλο να χαρεί! Ας ευχηθούμε να φύγει να πάει στη F1 που έχει εκφράσει ότι θέλει, να ανοίξει ο δρόμος για νέους ανθρώπους. Είναι ήδη 35 ετών, έχει 50 νίκες και πέντε παγκόσμιους τίτλους.
Εύχομαι να μείνει στους αγώνες και να βελτιωθούν οι υπόλοιποι οδηγοί. Θεωρώ ότι δεν έχει τύχη στη F1 και είναι από τους ανθρώπους που έχει να μάθει να πρωταγωνιστεί.

Δεν το λέω αρνητικά. Αν ήταν 29 χρόνων θα συμφωνούσα να μείνει. Τώρα δεν υπάρχει ενδιαφέρον. Ειδικά από το 2011 που θα αλλάξουν τα αυτοκίνητα είναι ευκαιρία να δοθεί και μια νέα διάσταση στο πρωτάθλημα αυτό.
Θα δείξει…

Ας γυρίσουμε πάλι στα δικά μας. Τι πρέπει να κάνουμε δηλαδή, πως μπορούμε να πετύχουμε την πρόοδο των ελληνικών αγώνων, γιατί σήμερα είναι πιο πολύπλοκα τα πράγματα από ότι στο παρελθόν;
Εμείς έχουμε δυσκολέψει τις καταστάσεις. Κι όταν λέω εμείς, εννοώ και τους αγωνιζόμενους και βάζω και τον εαυτό μου, διότι έχω κι εγώ δύο παιδιά που συμμετέχουν στους αγώνες, εγώ υπήρξα αγωνιζόμενος για μια 20ετία και θεωρώ και εμένα αγωνιζόμενο, ενώ και η σύζυγος μου, εμπλέκεται στους αγώνες που είναι αλυτάρχης στο Ολυμπιακό Ράλι και μάλιστα και χορηγός του ενός γιού μου! Αυτό που πρέπει να γίνει είναι να φροντίσουν οι συμμετέχοντες να μην θεωρούν αναγκαίο να τρέξουν με ελαστικά Pirelli, όπου το καθένα από αυτά κοστίζει 250 ευρώ, υπάρχουν κι άλλες εταιρείες. Είναι και θέμα των αγωνιζομένων. Παλιά υπήρχε ο Σιρόκο, δεν προσπαθούσαμε να φτάσουμε όλοι σε εκείνο το επίπεδο. Ο Βωβός και ο κάθε Βωβός μπορεί να έχει τη οικονομική ευρωστία να αλλάζει ελαστικά κάθε ε.δ., εγώ για παράδειγμα δεν μπορώ να το κάνω αυτό. Πρέπει να προσέχουν τα ελαστικά τους, να χρησιμοποιούν περισσότερο μυαλό στην οδήγησή τους. Ειδικότερα στα Ράλλυ, ξεκινάς πρώτα με το μυαλό και μετά έρχονται τα υπόλοιπα. Οι αγώνες σήμερα είναι μικροί, παλιά πηγαίναμε πιο γρήγορα στις απλές για να προλάβουμε στο Σ.Ε.Χ. Σήμερα αυτές είναι μικρότερες και οι δοκιμές είναι πολλές, δηλαδή δεν θα μάθουν ποτέ να οδηγούν. Εν κατακλείδι να φροντίζουν να μειώσουν τα έξοδά τους για κάθε αγώνα, έτσι ώστε να συμμετέχουν σε περισσότερους αγώνες κι ας μην είναι τόσο τέλειοι στον εξοπλισμό τους. Δηλαδή εσύ θεωρείς ότι από αυτούς που τρέχουν με τα αυτοκίνητα Ν, μπορούν να εκμεταλλευτούν πλήρως τις δυνατότητες των αυτοκινήτων αυτών; Να πάνε σε μικρότερες κατηγορίες, να αγωνιστούν σε περισσότερες αγώνες και να βελτιωθεί αρκετά ο αριθμός των συμμετοχών, έτσι θα γίνουν και καλύτεροι σαν οδηγοί. Να γίνουν επίσης πρωταθλήματα ενιαίου τύπου αυτοκινήτων να στηριχθούν και από εκεί μέσα να βγουν νέα ταλέντα. Οι δικοί μου γιοί γαλουχήθηκαν μέσα από τέτοιους θεσμούς, ο Κων/νος με τα Peugeot και ο Νίκος με τα Nissan το ίδιο και οι Βασίλης και Νίκος Ζάχος.

Δηλαδή η Ε.Θ.Ε.Α δεν ευθύνεται πουθενά; Το φετινό σύστημα που είναι 5+1 και χρίζει πρωταθλητή είναι σωστό; Δεν θα πρέπει ένας πρωταθλητής σε Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλι να στεφθεί μέσα από έναν συνδυασμό ασφάλτινων και χωμάτινων αγώνων. Αυτά που σας λέω τώρα είναι παράπονα των οδηγών και έχω συζητήσει μαζί τους. Αυτοί είναι η ψυχή των αγώνων και δεν υπάρχει καμία αμφιβολία γι αυτό.
Η αλλαγή έγινε για να μαζευτούν οι αγωνιζόμενοι σε ένα αριθμό αγώνων, αφού πριν είχαμε Κύπελλο Χώματος και Ασφάλτου, Πανελλήνιο Πρωτάθλημα και τα Σπριντ που συνεχίζουν να υπάρχουν. Κατά τη διάρκεια της θητείας του κ. Μανιατόπολου, τον οποίο σέβομαι, δεν είχε αλλάξει τίποτα. Εμείς τι κάναμε; Μαζέψαμε τους αγώνες και τους κάναμε 11. Μπορεί λοιπόν ένας αγωνιζόμενος σήμερα για να κερδίσει το πρωτάθλημα ή για να πάρει κάποια καλή θέση να τρέξει σε όποιον αγώνα θέλει. Με το προηγούμενο καθεστώς υπήρχαν 5 χωμάτινοι και 3 ασφάλτινοι. Σήμερα με την αλλαγή που έγινε δίνουμε την ευκαιρία σε περισσότερους οδηγούς, που δεν είναι χωμάτινοι να κερδίσουν το πρωτάθλημα. Γιατί δεν είναι καλό τότε; Μεγαλώσαμε δηλαδή το ποσοστό των υποψηφίων πρωταθλητών και δεν θα είναι μόνο οι Βωβός, Χατζητσοπάνης και Κύρκος. Θεωρώ την άσφαλτο δηλαδή πολύ πιο δύσκολη επιφάνεια. Άρα κοιτάξαμε να αναβαθμίσουμε τους ασφάλτινους οδηγούς που ήταν παραγκωνισμένοι στην Ελλάδα και μπορούν να διεκδικήσουν το πρωτάθλημα!

Μήπως αυτό θα έπρεπε να συζητηθεί με τους αγωνιζόμενους, γίνονται αγώνες χωρίς αυτούς;
Αν δεν γίνουν μέλη των ΣΟΟΑ και ΣΒΟΑ, δεν μπορεί να υπάρξει συζήτηση. Έχουμε 500 – 1000 αγωνιζόμενους, ο καθένας έχει μια διαφορετική γνώμη ανάλογα με την χορηγία του, το συμφέρον του και τις οδηγικές του ικανότητες. Δεν μπορείς να συζητάς με τους οδηγούς, μπορείς όμως με τους συνδέσμους των οδηγών, οι οποίοι είναι μέσα στην Ε.Θ.Ε.Α και συμφώνησαν γι’ αυτούς τους κανονισμούς.

Πρόσφατα είχα προτείνει με επιστολή μου στον Πρόεδρο της Ε.Λ.Π.Α, να γίνει μια έρευνα για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό, να διοργανωθεί μια διήμερη ημερίδα με συμμετέχοντες όλους αυτούς που αγαπάνε τους αγώνες στο αμφιθέατρο του Υ.Μ.Ε και εκεί να υπάρξει τριβή να βγουν συμπεράσματα. Να παραστούν πολιτικοί που αγαπάνε κι έχουν στηρίξει το σπορ, να προσκαλέσουμε οικονομικούς παράγοντες που έχουν σταθεί στο σπορ, είτε σαν αγωνιζόμενοι, είτε σαν φίλοι, οδηγοί, θεατές, δημοσιογράφοι, αλλά να προσκαλέσουμε και έναν άνθρωπο από το εξωτερικό (Μάλκολμ Γουίλσον, Ντέιβιντ Ρίτσαρντς) που να γνωρίζει και κυρίως να μην έχει συμφέροντα. Δεν πήρα ποτέ απάντηση από τον κ. Δεσποτόπουλο. Παρά μόνο είδα άλλους να υιοθετούν τις ιδέες μου και να προσπαθούν να επωφεληθούν καταστάσεις. Το ζητούμενο είναι να βαδίζουμε όλοι μαζί. Μπορούμε;
Δεν είμαστε αντίθετοι σε οτιδήποτε αναβαθμίζει το χώρο. Θα σου πω ότι οι ελευθερίες που δόθηκαν στο φετινό πρωτάθλημα, ήταν κάτι που ζητήθηκε από τους οδηγούς. Ήρθαν στα αυτιά μας και έγιναν πράξη. Όπως για παράδειγμα στα φρένα, στους εκκεντροφόρους, δώσαμε το τετραπετάλουδο που μπορείς να βρεις πιο φθηνό αρκεί να είναι ίδιο με αυτό της ομολογκασιόν. Σε διαβεβαιώνω ότι σήμερα η Ε.Θ.Ε.Α απαρτίζεται από ένα πολύ σωστό τιμ που συνεννοούνται και αποφασίζουν όλοι μαζί. Την προηγούμενη τετραετία είχα στείλει πολλές προτάσεις που δεν υλοποιήθηκαν την ίδια χρονιά αλλά την επόμενη, για να μην φανεί ότι της είχε προτείνει κάποιος άλλος. Δεν είναι όμορφα πράγματα αυτά. Οι αγώνες στην Ελλάδα μπορούν να πάνε μπροστά αρκεί, να υπάρχει συνεννόηση και όχι να γίνονται εκλογές στο ΣΟΟΑ με 30 άτομα οι οποίοι είναι φίλοι και ο ένας στηρίζει τον άλλον. Όχι τέτοια!


Καλά αυτά δεν γίνονται μόνο εκεί! Είναι και αυτό μια από τις ανίατες ασθένειες που ταλανίζει το σύγχρονο πολιτικό, κοινωνικό, επιχειρηματικό και οικονομικό επίπεδο που σαν τελικό αποδέκτη έχει το συμφέρον των λίγων. Βασιλεύει ο ατομισμός και όχι η ανθρώπινη αλληλεγγύη. Δεν συμφωνείτε;
Είναι κρίμα, πρέπει να σταματήσουν όλα αυτά, αν δηλαδή οι οδηγοί ήταν πιο οργανωμένοι, σήμερα την ΕΛΠΑ θα την διοικούσαν αυτοί και όχι κάποιοι που μπορεί να μην γνωρίζουν καν το αντικείμενο. Είναι λάθος!

Υπάρχει μεγάλη διχόνοια στους ελληνικούς αγώνες, όσες φορές έχω πάει, γύρισα στεναχωρημένος και απογοητευμένος. Γιατί να γίνεται αυτό; Στον Μπράλο, ο Κυριακόπουλος φώναζε στον κ. Μαραντζίδη, ο Φωτεινέλης έλεγε πως κάνατε έτσι τους αγώνες, στα καρτ τα ίδια. Πρέπει να σταματήσουν αυτά και να δούμε τα πράγματα με θετική σκέψη και πως μπορούμε να τα αντιμετωπίσουμε!
Αυτά είναι προσωπικά συμφέροντα που μια Ε.Θ.Ε.Α δεν μπορεί να τα προασπίσει. Κατά αρχήν, ο κ. Κυριακόπουλος γιατί ενοχλήθηκε, στην ίδια κατηγορία τρέχει και δεν άλλαξε τίποτα. Ο κ. Φωτεινέλης τώρα είχε ένα Suzuki 200 ίππους με 1.300 κ.εκ. που δεν έχει ομολογκασιόν, δεν παράγεται δηλαδή, κι έχει βάλει μηχανικά μέρη που δεν συνάδουν με την κατηγορία του. Δηλαδή επειδή είσαι ευνοημένος τα προηγούμενα χρόνια δεν σημαίνει ότι θα πρέπει να είσαι και τα υπόλοιπα χρόνια των αγώνων! Εμείς προσπαθούμε να βάλουμε μια τάξη και να σταματήσουν, τα όποια νοσηρά φαινόμενα. Δεν μπορούν κάποια αυτοκίνητα να παραμένουν στην κατηγορία τους, αφού έχει λήξει η ομολογκασιόν τους, παρά το γεγονός ότι έχουμε δώσει μια παράταση.

Με τα καρτ τι γίνεται, δεν ασχολείται κανείς, εγώ βρέθηκα σε δύο αγώνες και τα είδα. Εκεί είναι παραγκωνισμένοι οι οδηγοί. Γιατί η Ε.Θ.Ε.Α δεν εκμεταλλεύεται το γεγονός ότι ο Ολυμπιακός συμμετέχει στην Superleague Formula και να δώσει ένα κίνητρο. Τι να κάνει δηλαδή, μέσα από έναν διαγωνισμό να επιλεχθεί ο καλύτερος του πρωταθλήματος και να κάνει δοκιμές με το μονοθέσιο του Ολυμπιακού, αν δεν γίνεται αυτό με την Formula Gloria που από τη φετινή χρονιά θα γίνει πρωτάθλημα. Κάτι παρόμοιο γίνεται στο νεοσύστατο πρωτάθλημα F2, εκεί όπου ο πρωταθλητής θα κερδίζει δοκιμές με το μονοθέσιο της Williams-Toyota; Έτσι δημιουργείς υποδομή, παιδεία και σαν αρχή του σπορ αποσπάς τον σεβασμό όλων. Μόνο τότε και αν υπάρξει διαφάνεια, μπορεί να βοηθήσει και η Πολιτεία. Σίγουρα!
Εκεί υπάρχει ο κ. Αθανασέκος που είναι πολλά χρόνια στο χώρο των αγώνων, είναι γνώστης των αγώνων αλλά δεν υπάρχουν προτάσεις από τους συμμετέχοντες. Πέρσι στο Ράλλυ Κορίνθου είχα καθίσει να πιω ένα καφέ και ήμουν με ένα φίλο και μου έλεγε κάποιες προτάσεις. Δεν γίνεται έτσι, πρέπει να υπάρχει σωστή οργάνωση, όχι δουλειές στο πόδι!

Εγώ που τις έστειλα στον κ. Δεσποτόπουλο τι έγινε, πήγαν να τις καρπωθούν άλλοι και μάλιστα με προσωπικό συμφέρον. Δεν είναι σοβαρά πράγματα αυτά για μια αρχή που θέλει να επιβάλλεται στους αγωνιζόμενους.
Όχι στον κ. Δεσποτόπουλο, αλλά στους συνεργάτες του, που πιθανόν να ξέρουν πολλά περισσότερα. Οι προτάσεις θα πηγαίνουν στον γραμματέα της Ε.Θ.Ε.Α, τον κ. Μπουρτζούλη και τότε να είσαι σίγουρος ότι θα συζητηθεί και δεν πάνε στο καλάθι των αχρήστων…

Να πάμε λίγο στα Ιστορικά. Εκεί τι γίνεται, μου είπατε ότι εσείς δεν συμμετέχετε επειδή δεν είναι σωστά οργανωμένα. Τι εννοείτε;
Kατά αρχήν, ιστορικό αυτοκίνητο δεν υπήρχε και η ΕΛΠΑ ήταν η μοναδική που δεν είχε. Αυτή την ιστορία την οργάνωσε ο κ. Αποστολίδης, όμως, αυτός ο άνθρωπος έχει γνώσεις μόνο ως προς τα Regularity και όχι της Sporting. Είναι λίγες για να μπορέσει να διοικήσει το χώρο των Ιστορικών και του το είχα πει. Δεν ήθελε να αποκτήσει κάποιους συνεργάτες που θα τον βοηθούσαν. Το θέμα αρχίζει και χαλάει, όταν προσπαθούμε να φτιάξουμε πρωταθλητές και αγωνιζόμενους. Υπήρχε πέρσι αγωνιζόμενος που έτρεχε μόνος του και πήρε κύπελλο! Δεν είναι σωστό αυτό.

Αυτό είναι ένα άλλο θέμα, υπάρχουν περισσότερα κύπελλα από αγωνιζόμενους. Εντάξει, είπαμε να υπάρχει το κίνητρο, αλλά τελικά δικαίως σε πολλά θεωρούμαστε η χώρα της «υπερβολής». Τι λέτε;
Για το κύπελλο τρέχω διότι υπάρχει ανταγωνισμός. Όταν επιλέγω σε ποια κατηγορία θα αγωνιστώ για να κερδίσω και μάλιστα είμαι και μόνος μου, όχι αυτό δεν είναι πρέπον! Εδώ να σου πω ότι με το μάζεμα που κάναμε στο πρωτάθλημα θα βοηθήσει και προς αυτή την κατεύθυνση…

Υπάρχει αντικειμενικότητα; Θα το λέγατε αν δεν υπήρχε;
Θεωρώ ότι ναι, κι αν δεν υπήρχε θα το έλεγα, άλλωστε είναι ένα πράγμα που με κάνει να έχω ξεχωρίσει στο χώρο των αγώνων είναι κι αυτό. Οι αγωνιζόμενοι πιστεύω ότι με θεωρούν δικό τους άνθρωπο. Δεν κρύβω τίποτα από κανέναν. Αντιθέτως θα τον βοηθήσω, αλλά αν πρέπει να τιμωρηθεί θα γίνει σίγουρα. Στα θέματα των κανονισμών και της οργάνωσης των αγώνων δεν υπάρχουν παρατυπίες. Θεωρώ απαράδεκτο να διοργανώνεις αγώνες και εσύ από κάτω να κάνεις διαπλοκή με τους χρόνους των αγωνιζομένων. Είμαι ο πρώτος που έφερε τα φωτοκύτταρα για την χρονομέτρηση των αυτοκινήτων. Όταν το ζήτησα μου είπαν ότι είσαι τρελός και τα κατάφερα και αυτόματα, η χρονομέτρηση έφυγε από το χέρι που μπορεί να έκανε λάθη, είτε εσκεμμένα είτε όχι.

Με την προβολή των αγώνων τι γίνεται. Διαβάζω ένα βιβλίο του Νικόλα Σ. Ζαλμά «όθεν …ούζα καλά και άλλες ιστορίες» και έχω δει τον Νίκο Μαστοράκη να γράφει στην Απογευματινή, η Καθημερινή να αφιερώνει ολοσέλιδα, ο Ζάχος Χατζηφωτίου να είναι αγωνιζόμενος, η Βραδινή ήταν η πρώτη εφημερίδα που έδωσε χρηματικό ποσό μαζί με την Shell για να επιβραβευθούν οι νικητές. Σήμερα όλοι, σας έχουν γυρίσει την πλάτη. Σίγουρα δεν είναι κάτι τυχαίο αυτή η απαξίωση. Γιατί;
Το 1984 είχα πάει στην Αυστρία και εκεί είχε κερδίσει για πρώτη φορά, ο Μπλόκμβιστ με το τετράθυρο Audi 80. Βρέθηκε εκεί για να αγοράσω το Audi και τότε είχα χορηγό τον Κελίδη. Όταν γύρισα η Βραδινή είχε πρωτοσέλιδο το Audi να ίπταται και να λέει «ο Χαλιβελάκης στην Αυστρία για να φέρει αγωνιστικό». Να σου πω την αλήθεια δεν ξέρω και δεν μπορώ να το δικαιολογήσω. Μήπως πρέπει να ρωτήσεις τους συναδέλφους σου, που δεν αφιερώνουν μεγάλο μέρος στα έντυπά τους.

Οι δημοσιογράφοι έχουν γυρίσει την πλάτη τους, γιατί ακούνε για διαπλοκή, αδικίες και «κλίκες» και πρέπει να βρεθεί μια λύση σ΄αυτό το θέμα. Μήπως πρέπει να γίνουν ορισμένες αλλαγές στο θεσμικό, στο διοικητικό και στο οργανωτικό μέρος. Μήπως πρέπει να δούμε και νέο αίμα μέσα στα κέντρα λήψης αποφάσεων;
Εγώ θεωρώ ότι φταίει η ΕΛΠΑ αλλά κι εσείς οι δημοσιογράφοι που μεταξύ σας έχετε αντιπάθειες. Υπάρχει πρόβλημα!

Με τους αγώνες ταχύτητας τι έγινε, υπήρχε μια προσπάθεια συνεργασίας με την ΕΡΤ. Γιατί ολιγώρησε η Ε.Θ.Ε.Α;
Ναι, εκεί έχεις δίκιο. Αλλά άκουσε και κάτι ακόμη για να δοθεί η κασέτα απαιτείται ένα κόστος παραγωγής, δεν ξέραμε τι ώρα θα το μεταδίδει, έτσι ώστε να μπορέσουμε να βρούμε χορηγούς. Δεν ξέραμε την ώρα μετάδοσης και αυτό είναι σημαντικό. Δεν έχει ατονήσει αυτή προσπάθεια και έχουμε αναθέσει την προσέγγιση αυτή των MEDIA σε μια εταιρεία. Υπάρχει η επαφή με την ΕΡΤ και ψάχνουμε τον χορηγό. Η ΕΛΠΑ δεν έχει χρήματα για να πληρώσει τα βασικά της έξοδα.

Καλά αυτό το ακούω πολλά χρόνια. Eίδαμε κι άλλα σε εκπομπή τηλεόρασης για κατάχρηση χρήματος...
Κοίταξε αν δεν ξεκαθαρίσει και δεν αυτονομηθεί η E.Θ.Ε.Α από την ΕΛΠΑ και την ΟΒΕΛΠΑ τότε δεν θα λυθεί ποτέ αυτό το πρόβλημα. Είναι κάτι που λειτουργεί από το 1950 και για να γίνει αυτό πρέπει να το αποφασίσει το διοικητικό συμβούλιο της ΕΛΠΑ. Υπάρχουν όμως μερικές λέσχες που στηρίζουν τους αγώνες και ο τοπικός Τύπος και τα Μ.Μ.Ε δίνουν μεγάλη διάσταση στους αγώνες. Ξέρεις τι έκανε η Κύπρος στον αγώνα προχθές βράβευσε όλους τους νικητές στην ιστορία του αγώνα. Τους τίμησε! Δεν επιτρέπεται η Ε.Θ.Ε.Α, να μην στέλνει προσκλήσεις σε τέτοια άτομα και να με παίρνει τηλέφωνο, ο Γεωργίτσης που ήταν ο συνοδηγός του Τζώνυ Πεσματόζογλου και να με παρακαλάει για πρόσκληση του «Ακρόπολις»! _Β.Χ.billhill@rally.gr



Μανώλης και Κατερίνα Χαλιβελάκη, μαζί στη ζωή αλλά και στους αγώνες, αφού η σύζυγος είναι και αλυτάρχης στο Ολυμπιακό Ράλι αλλά και χορηγός του Κων/νου Χαλιβελάκη!