26ο Pάλι Kένταυρος: O Γιώργος Kοσμόπουλος μας περιγράφει...
18/5/2004 10:34 πμ
Mετά από δύο αγωνιστικές χρονιές, το Pάλι Kένταυρος επέστρεψε φέτος και πάλι στο πρόγραμμα του Παννεληνίου Πρωταθλήματος Pάλι. Oι πανέμορφες ειδικές διαδρομές του Πηλίου, είναι έτοιμες να υποδεχθούν το επόμενο Σαββατοκύριακο ανθρώπους και μηχανές. Eμείς, σας πάμε μία βόλτα από Bόλο μεριά, με την βοήθεια του τοπικού και ταχύτατου σε ασφάλτινες επιφάνειες, Γιώργου Kοσμόπουλου, ο οποίος μας περιγράφει αναλυτικά την κάθε μία από τις ειδικές, ενώ σας προτείνει και τα ενδεδειγμένα και καλύτερα σημεία για να παρακολουθήσετε τον αγώνα. Γνωστός για τις επιδόσεις του στην άσφαλτο, αλλά και για τους χαμηλούς τόνους που διατηρεί εκτός μπάκετ, ο Γιώργος Kοσμόπουλος συμμετέχει φέτος στο κύπελο ασφάλτου με ένα Renault Clio Ragniotti στην κατηγορία N/3. Ξεκίνησε από τον χώρο του κάρτ σε ηλικία 16 ετών, την στιγμή που ξεκίνησε την καριέρα του ως συνοδηγός στο Pάλι Παλλάδιο το 1987. Συνήθως πίσω από το τιμόνι διάφορων Peugeot κατηγορίας N, αλλά και A, ο Γιώργος πάντα εντυπωσίαζε στον αγώνα της ιδιαίτερης πατρίδας του, και όχι μόνο, το Pάλι Kένταυρος. Aναμφίβολα, είναι ο πιο κατάλληλος για να μας περιγράψει τον τρίτο γύρο του Παν.Π.P.
E.Δ. 1-5 ΓΛAΦYPAI (8:33 και 13:13) / 13,6 XΛM. Πρόκειται για μία γρήγορη σε γενικές γραμμές ειδική που όμως εξελίσσεται πάνω σε στενό οδόστρωμα και με πολλά κύματα στη σκισμένη και παλιά άσφαλτο, που σε οριακούς ρυθμούς φέρνουν τα αυτοκίνητα σε μία κατάσταση συνεχούς αστάθειας. Τα δύο χασίματα «μετράνε» ψυχή, γνώση, εμπειρία παράλληλα με το θέαμα, αφού «σβήνουν» σε 2ες και 3ες μέτριες.
Πρoτάσεις: Στο 2.5 χλμ υπάρχει μεγάλος χώρος για πάρκινγκ στο εργοστάσιο. Περπατώντας μέχρι την κορυφή της ανηφόρας φτάνεται σε πανοραμικό σημείο της ειδικής με γρήγορα περάσματα. Περίπου στο 4.7 χλμ έχουμε το 1ο πολύ μεγάλο χάσιμο που σβήνει σε δεξιά μέτρια, σκαρφαλώνετε απέναντι στο βράχο και απολαμβάνετε θέαμα. Στο 6.3 χλμ έχουμε μία δεξιά πατημένη («μηχανή του γκαζόν» όπως την αποκαλούμε) με πολύ μπούκα στο χόρτο και μεγάλη θέα στο πατημένο που ακολουθεί. Στο 8.4 χλμ περίπου συναντάμε διαδοχικές μέτριες κατηφορικές που φτάνουν γρήγορα σε σφιχτό "S" που γλυστρά, με ό,τι συνεπάγεται... Στο 11ο χλμ τα αυτοκίνητα μπαίνουν σε πραγματική αναταραχή με μεγάλες μπούκες στα γαρμπίλια στο 12.3 χλμ περίπου και απανωτές κατηφορικές μέτριες και πατημένες. Παρκάρετε πιο πριν περίπου στο 11.6 χλμ σε παράδρομο.
Επίσης από το flying πάνω από το χωριό Κερασιά, περπατάτε 200 μ στη και βλέπετε ένα ωραίο πέρασμα από αριστερή σε δεξιά του τερματισμού.
E.Δ. 2-6 AΛYKOΠETPA (9:51 και 14:31) / 10,2 XΛM. Σε γενικές γραμμές με καλή άσφαλτο, φαρδύ και ελαφρώς ανηφορικό οδόστρωμα που επιτρέπει και στα μικρότερα αυτοκίνητα να «χαρούν»!
Παρκάρετε έξω από το χωρίο Πορταριά και πριν την αφετηρία. Περπατώντας λίγα μέτρα φτάνετε σε πολύ ενδιαφέροντα απανωτά κομμάτια με μέτριες και πατημένες.
Προτάσεις: Στο 4ο χλμ 300 μ απανωτά "S" που καταλήγουν σε δυνατά φρένα και μέτρια αριστερή. Παρκάρετε στο χωματόδρομο της αριστερής και κάθεστε πίσω από την μπαριέρα.
Στο 6ο χλμ έχουμε το δημοφιλέστερο σημείο της ειδικής, «οι κεραίες» όπου ο μεγάλος χώρος για πάρκινγκ και η πολύ θέα στο πατημένο που προηγείται της μέτριας δεξιάς καθώς και στα πιο κάτω κομμάτια της ειδικής συσσωρεύει μεγάλο αριθμό κόσμου!
Μετά την ευθεία τελικής στο 8.5 εώς 10 χλμ έχουμε απανωτά κομμάτια με πολλές τυφλές μέτριες με φαρδύ και καλό οδόστρωμα, διαλέγετε και παίρνετε. Στην περίπτωση που μετακινηθείτε χρησημοποιώντας τη διαδρομή Χάνια-Δράκεια-Αγριά παρακαλώ σεβαστείτε και διευκολύνετε τα αυτοκίνητα των σέρβις που θα μετακινούνται από το ένα σέρβις στο άλλο!!
E.Δ. 3 XANIA (10:24) / 14,9 XΛM. Το όνομα προκαλεί το ίδιο δέος με τις ειδικές Χολομώντας, Φτέρη κτλ. Η κατηφόρα του, λένε πως σε αντρώνει οδηγικά. Εξελίσεται μέσα σε μοναδικό δάσος με διαδρομή φoνικά γρήγορη και χαμένη οπτικά στο δάσος, σε οδόστρωμα που γενικά κρατάει πλην ελαχίστων σημείων! Αν τα φρένα αντέξουν εδώ, δεν θα μας προδώσουν πουθενά!!!Το πρώτο χιλιόμετρο με τα πόδια θα σας αποζημιώσει ενώ θα προβληματίσει τα πληρώματα γιατί η εκκίνηση της ειδικής είναι 200 μ από το σέρβις και τα λάστιχα δεν έχουνε φτάσει σε θερμοκρασία λειτουργίας.
Προτάσεις: Στο 3.5 χλμ έχουμε πολλά απανωτά κομμάτια με πολύ τεχνικές 2ες και 3ες μέτριες με καλή άσφαλτο και θέα.
Στο 5.5 χλμ παρκάρουμε στο χωματόδρομο και βλέπουμε γρήγορο κατηφορικό με απανωτές δεξιές πατημένες ορατές από εσάς, που σβήνουνε σε αριστερή μέτρια.
Περίπου στο 9.4 χλμ η μόνη προτεινόμενη φουρκέτα, αφού ακολουθεί στη δεξιά γρήγορη μέσα στην οποία φρενάρουμε! Πάρκινγκ στο χώμα στην κορυφή της φουρκέτας!!
Στο 10.8 χλμ έχουμε ακόμη μια «κρυφή ευθεία» στο καράβωμα όπου τα αυτοκίνητα φτάνουν ανατριχιαστικά με 5η να φρενάρουν στην αριστερή που καταλήγει σε κλειστή δεξιά.
13.8 χλμ είναι η διασταύρωση με το δρόμο για Ζαγορά, το κομμάτι ακριβώς πριν είναι πολύ γρήγορο ενώ 500 μ πιο κάτω μετά από απάνωτές μπουκες με 4η και 5η στα ρύθρα, φτάνουμε σε αριστερή μέτρια που γλυστράει. Καθίστε απέναντι πάνω στα σκαλάκια με θέα όλο το κατηφορικό αυτό κομμάτι!!
E.Δ. 4-8 MHΛIEΣ (11:20 και 16:00) / 14,5 XΛM. Στα πρώτα χιλίομετρα της ειδικής νομίζει κανείς πως οδηγά σε τοπία του αγώνα της κορσικής! Μία ειδική που έχει τα πάντα, αργά και γρήγορα κομμάτια, καλή και κακή άσφαλτο όπου σε μερικά σημεία γλυστρά καταστροφικά (σκιερά γεφύρια). Και εδώ η «σπασμένη» άσφαλτος γεμίζει αφάνταστα και σε αρκετά σημεία κάνει τα αυτοκίνητα να χορεύουν σε περίεργους ρυθμούς που με παρέσυραν στον περσινό αγώνα σε μία τούμπα στην ευθεία!!!
Προτάσεις: Στα 2.5 χλμ παρκάρετε και περπατάτε προς τα πίσω, φτάνετε σε σημεία που μπορείτε να ελέγχετε σχεδόν 2 χλμ ειδικής συνοδευόμενα από την εκπληκτική θέα!!!
Στο 8.6 χλμ περίπου υπάρχει μεγάλος χώρος στάθμευσης όπου βλέπετε τεχνικό γρήγορο κομμάτι, ενώ στο 10 χλμ περίπου το ραντεβού για κους-κους στη λαμπινού. Τα ΙΧ έρχονται από τα χωριά Άφησο-Νεοχώρι και συναντούν τα αγωνιστικά που αλλάζουν πορεία προς Μηλιές!
Από τη διασταύρωση και αριστερά από το 11ο χλμ και μετά το κομμάτι μέχρι τον τερματισμό είναι από τα πιο δύσκολα αφού αναρωτιέται κανείς στις απανωτές μέτριες και κλειστές , γιατί ρίξανε καινούρια άσφαλτο, μήπως για να γλυστράει περισσότερο???
O Γιώργος Kοσμόπουλος, γνωστός για το ήθος και το ύφος του, καλεί όλους τους φίλους των αγώνων να αγκαλιάσουν τον αγώνα. «Θα ήθελα να απευθύνω μία πρόσκληση προς τους φίλους του αθλήματος, να έρθουν κοντά μας και μαζί να προσπαθήσουμε να στήσουμε ένα υπερθέαμα στην πρώτη συνάντηση της χρονιάς μεταξύ ασφάλτινων και «χωμάτινων» οδηγών. Σίγουρα η "COSMOS" ομάδα ράλι μαζί με τους συναθλητές μας θα προσπαθήσουμε να σας ανταμοίψουμε για την παρουσία σας, που έχουμε τόσο ανάγκη. Επίσης θα ήθελα να σας παρακαλέσω να σεβαστούμε όλοι αυτό το χώρο που αγαπάμε και πρώτα από όλα να μη δημιουργήσουμε πρόβλημα στην ασφάλεια θεατών και πληρωμάτων! Σας παρακαλώ μη γίνεστε «στόχοι» στα επικίνδυνα σημεία που είμαι σίγουρος ότι γνωρίζετε καλά».
Πάντως, ο αγώνας αναμένεται να συγκεντρώσει μεγάλο ενδιαφέρον, αφού θα δούμε την πρώτη μάχη χωμάτινων και ασφάλτινων οδηγών, στην αγαπημένη επιφάνεια των δεύτερων._Π.T.