Οι "Χριστόφορος"-Τηλιόπουλος κέρδισαν τον πρώτο αγώνα του Κυπέλλο, το Ράλλυ Φίλιππος
Οι Βωβός-"ΕΛ ΕΜ" επικράτησαν στο Ράλλυ Κένταυρος, που είχε έντονο συναγωνισμό.
Με τους Μίχο-Χειράκη να παίρνουν την πρώτη τους νίκη στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλλυ, ολοκληρώθηκε το Ράλλυ Φθιώτιδας.
Οι Μίχος-Χειράκης κέρδισαν στο Ράλλυ Δ.Ε.Θ. όπου πάντως πρωταγωνίστησαν και οι Καλούδης-Ρούφος με το Peugeot 207 S2000
Οι Σπυρόπουλος-Πολυζώης κέρδισαν άνετα το Ράλλυ Αχαιός, σε έναν αγώνα που ο οδηγός γνωρίζει καλά.
Οι Κοσμόπουλος-Μπαρδάκης προηγούνται στη βαθμολογία του Κυπέλλου Ασφάλτου τόσο σε επίπεδο γενικής όσο και F2
Ο Κωνσταντίνος Χαλιβελάκης έχει ήδη στεφθεί Κυπελλούχος F3, ενώ θα διεκδικήσει τους τίτλους των Κυπέλλων Ασφάλτου σε γενική και F2 στο Παλάδιο
Οι Ζάχος-Ασπρόμουγγος είναι εκ των πρωταγωνιστών του θεσμού φέτος.
Η αυλαία του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ράλλυ θα πέσει το Σάββατο 27 Νοεμβρίου με το 31ο Ράλλυ Παλάδιο, που διεξάγεται σε άσφαλτο και θα αποτελέσει τον τελευταίο γύρο του ομώνυμου Κυπέλλου.
Με τον τίτλο του Πρωταθλητή Ελλάδος να έχει πάει στους Άρη Βωβό-«ΕΛ ΕΜ» από το Ράλλυ ΕΛΠΑ, το Ράλλυ Παλάδιο αναμένεται με μεγάλο ενδιαφέρον για την έκβαση του Πανελλήνιου τίτλου στην κατηγορία F2, αλλά και για αυτόν του Κυπέλλου Ασφάλτου. Ενός θεσμού, που φέτος χάρισε πολλές συγκινήσεις στους φίλους των ράλλυ, αφού προέκυψαν σπουδαίες μάχες, ειδικά στην κατηγορία των δικίνητων αυτοκινήτων και εντέλει, εξαιρετικό θέαμα στις ελληνικές ασφάλτινες ειδικές διαδρομές.
Για το λόγο αυτό, θα επιχειρήσουμε μια ανασκόπηση του φετινού Κυπέλλου Ασφάλτου από την αρχή της χρονιάς έως και σήμερα, ώστε να θυμηθούμε την πορεία των πληρωμάτων και για να… προετοιμαστούμε καλύτερα ενόψει του επερχόμενου Ράλλυ Παλάδιο. Το Κύπελλο Ασφάλτου 2010 λοιπόν, αποτελείται από 8 αγώνες που διεξάγονται φυσικά, αποκλειστικά σε ασφάλτινο έδαφος, με ειδικές διαδρομές που εκτάθηκαν από τη Θεσσαλονίκη έως και την Κρήτη. Ο θεσμός, έδωσε αίγλη φέτος και στο Πρωτάθλημα, αφού η πλειάδα των καλών συμμετοχών και του συναγωνισμού αποτελούσε εχέγγυο για την αγωνιστική επιτυχία των αγώνων. Σε επίπεδο βαθμολογίας, οι αγώνες που προσμετρούσαν μόνο στο Κύπελλο Ασφάλτου, είχαν συντελεστή 1.5, όπερ σημαίνει πως ο νικητής, με βάση τον κανονισμό που του χαρίζει 20 βαθμούς, σε αγώνα με τέτοιο συντελεστή παίρνει 30. Το ίδιο ισχύει και για τις υπόλοιπες θέσεις της κατάταξης. Από την άλλη, οι 4 αγώνες που μετρούσαν και στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα είχαν, λόγω και των περισσότερων αγωνιστικών χιλιομέτρων, συντελεστή 2. Ανάμεσα σε αυτούς ανήκει και το επερχόμενο Παλάδιο.
Η αυλαία του Κυπέλλου Ασφάλτου άνοιξε στις 25-26 Απριλίου, όταν η Λ.Α.Βέροιας διοργάνωσε το Ράλλυ Φίλιππος. Έναν αγώνα, όπου πρωταγωνίστησαν κυρίως τοπικά πληρώματα και μάλιστα, με αυτοκίνητα της κατηγορίας Ε. Πιο συγκεκριμένα, οι «Χριστόφορος»-Κώστας Τηλιόπουλος απέδειξαν για ακόμη μια φορά την ταχύτητά τους και έφτασαν στη νίκη, μοιραζόμενοι ένα δυνατό VW Golf της Ε11, ενώ τους ακολούθησαν οι Γιάννης και Βαγγέλης Κωνσταντινίδης, με ένα Peugeot 205 της ίδιας κλάσης. Το πλήρωμα από τα Γιαννιτσά ακολούθησαν οι Δημήτρης και Θωμάς Μανωλόπουλος, με ένα πανέμορφο Renault 5 της Ε/12, που παραπέμπει σε ιερά τέρατα άλλων εποχών. Τόσο στην F2 όσο και στην F3 ταχύτεροι αποδείχθηκαν οι Γιάννης Πλάγος-Γιάννης Σαρητσόγλου, που μοιράστηκαν επιτυχώς ένα Citroen C2 R2. Η συνέχεια δόθηκε με το πρωταθληματικό Ράλλυ Κένταυρος, που διοργανώνεται παραδοσιακά από τη Λ.Α.Βόλου και αποτελείται από ορισμένες εκ των πιο αγαπημένων ε.δ. της Ελλάδας, όπως το Καράβωμα και οι Μηλιές.
Σε επίπεδο γενικής, η μάχη εστιάστηκε μεταξύ των Δημήτρη Μίχου-Κώστα Χειράκη και Άρη Βωβού-«ΕΛ ΕΜ», αμφότεροι με Mitsubishi Lancer EVO IX. Οι πρώτοι, ήταν εξαιρετικοί και προηγούνταν στο πρώτο σκέλος του αγώνα με σημαντική μάλιστα διαφορά απέναντι στους μεγάλους αντιπάλους τους. Όμως, στη συνέχεια χτύπησαν μια πέτρα που οδήγησε σε κλατάρισμα που τους κόστισε πολύ χρόνο και εντέλει την εγκατάλειψη. Αυτό άφησε ορθάνοιχτο το δρόμο προς τη νίκη για τους Βωβό-«ΕΛ ΕΜ» που «ταξίδεψαν» προς το υψηλότερο σκαλί του βάθρου. Όμως, τις εντυπώσεις έκλεψαν οι Βασίλης Ζάχος-Βαγγέλης Ασπρόμουγγος, που με ένα Citroen C2 R2 Max τερμάτισαν στη 2η θέση της γενικής κατάταξης (!), κερδίζοντας παράλληλα τις κατηγορίες F2 και F3. Το βάθρο, συμπλήρωσαν οι Γιώργος Κοσμόπουλος και Σπύρος Μπαρδάκης, με το Renault Clio R3 Maxi του τοπικού οδηγού.
Ο τρίτος γύρος του Κυπέλλου ήταν το Ράλλυ Φθιώτιδας, που επίσης προσμετρούσε στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλλυ, στις 20-21 Ιουνίου. Ο αγώνας ξεκινούσε το απόγευμα του Σαββάτου, με μια ε.δ. (Μπράλος), για να συνεχιστεί την επόμενη ημέρα με το κυρίως… αγωνιστικό μενού. Παρά το καλοκαιρινό της εποχής, η βροχή έμπλεξε τα πράγματα και συνέθεσε ένα… υπέροχο για όσους δεν εμπλέκονταν άμεσα, σκηνικό. Ο λόγος ήταν πως ο συναγωνισμός ήταν τεράστιος, με τους Δημήτρη Μίχο-Κώστα Χειράκη να κερδίζουν τελικά με το λευκό Lancer, εμπρός από τους Άρη Βωβό-«ΕΛ ΕΜ», που ακολούθησαν με το δικό τους «9άρι», μετά από πολύ ωραία μάχη. Την τριάδα, συμπλήρωσαν οι Πάνος Χατζητσοπάνης-Νίκος Πετρόπουλος, με το Λαμιώτη οδηγό να επιστρέφει όπως κάθε χρόνο στον αγώνα της πατρίδας του, με ένα Subaru Impreza N12. Το πλήρωμα ήταν ταχύτατο και αν δεν είχε κλατάρισμα στο Μπράλο το απόγευμα του Σαββάτου, θα είχε διεκδικήσει τη νίκη. Στα δικίνητα, η μάχη κρίθηκε μόλις στην τελευταία ε.δ., με τους Γιώργο Κοσμόπουλο-Σπύρο Μπαρδάκη να επικρατούν με το Renault Clio R3, εμπρός από τους Κωνσταντίνο Χαλιβελάκη-Παναγιώτη Τριανταφυλλίδη με το Peugeot 206 S1600 και τους περσινούς Πρωταθλητές F2 Γιώργο Γεροδήμο-Νίκο Κοτσιλιάνο με Honda Civic Type-R. Τη μάχη της F2, εγκατέλειψαν οι Βασίλης Ζάχος-Βαγγέλης Ασπρόμουγγος από έξοδο με το Citroen C2, καθώς και οι Βαγγέλης και Σπύρος Ζάχος, με πρόβλημα στο δυναμό του Renault Clio Ragnotti. Παράλληλα, στα Ιστορικά επικράτησαν οι Λουκάς Γιαννακούλης-Γιώργος Πετρόπουλος, μετά από εξαιρετική εμφάνιση με τη λευκή Porsche 911.
Μετά το Ράλλυ Φθιώτιδας, τα πληρώματα μεταφέρθηκαν στα βουνά της Αχαΐας, με ακόμη έναν κλασικό ασφάλτινο, τα τελευταία χρόνια, αγώνα, το Ράλλυ Αχαιός, που διοργανώνεται από τον Α.Ο.Πάτρας στις 17-18 Ιουλίου. Εκεί, νικητές αναδείχθηκαν εύκολα οι Πάνος Σπυρόπουλος-Γιώργος Πολυζώης, με τον Πατρινό οδηγό να κάνει μια εμφάνιση με ένα νοικιασμένο από την ομάδα των αδελφών Κύρκου, Mitsubishi Lancer EVO VIII της κατηγορίας Α. Όμως, στην καθιερωμένη μάχη της F2 αυτή τη φορά επικράτησαν οι Κωνσταντίνος Χαλιβελάκης-Λεωνίδας Μαχαίρας, στην καλύτερη εμφάνιση του 24χρονου οδηγού με το Peugeot 206 S1600, εμπρός από τους Ζάχο-Ασπρόμουγγο (Citroen C2) και Κοσμόπουλο-Μπαρδάκη (Renault Clio).
Μετά το καλοκαιρινό διάλειμμα, το Κύπελλο Ασφάλτου μεταφέρθηκε στη Θεσσαλονίκη, όπου «συστεγάστηκε» με το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλλυ, στο πλαίσιο του Ράλλυ Δ.Ε.Θ., στις 18-19 Σεπτεμβρίου. Ο αγώνας κρίθηκε απόλυτα επιτυχημένος, με τον Α.Ο.Θεσσαλονίκης να πρωτοπορεί σε επίπεδο οργάνωσης και προβολής. Σε αγωνιστικό επίπεδο, οι Μίχος-Χειράκης είχαν τελικά να αντιμετωπίσουν μόνο τους Άκη Καλούδη-Σπύρο Ρούφο, που συμμετείχαν για την περίσταση με ένα Peugeot 207 S2000, αφού οι Βωβός-«ΕΛ ΕΜ» και Τσολακίδης-Μαυροματίδης (Grande Punto S2000) τελικά δεν έλαβαν μέρος στον αγώνα, για διαφορετικούς λόγους. Το πλήρωμα του λευκού Lancer πήρε ακόμη μια νίκη στο Πρωτάθλημα, μετά τη Λαμία, με το νεανικό πλήρωμα από την Αλεξανδρούπολη να κερδίζει όμως αρκετό χειροκρότημα για την εμφάνισή του. Την πρώτη τριάδα συμπλήρωσε ένα εξαιρετικό τοπικό πλήρωμα, οι πολύπειροι Παντελής Τοψής-Κώστας Τσότσος (Mitsubishi Lancer), ενώ στη μάχη της F2 νικητές αναδείχθηκαν οι Κοσμόπουλος-Μπαρδάκης, εμπρός από τους Χαλιβελάκη-Μαχαίρα, τη στιγμή που οι Ζάχος-Ασπρόμουγγος δε συμμετείχαν. Μετά το γλυκιά γεύση που άφησε σε όλους το Ράλλυ Δ.Ε.Θ., ακολούθησε το Ράλλυ Αττικό υπό τη διοργάνωση της Α.Λ.Α., που είχε αρχικά προγραμματιστεί να διεξαχθεί τον Οκτώβριο, όμως τελικά αναβλήθηκε.
Έτσι, ο θεσμός συνεχίστηκε στην πανέμορφη Κρήτη, με τον τοπικό όμιλο να διοργανώνει το ομώνυμο Ράλλυ στις 30-31 Οκτωβρίου. Έναν αγώνα, που αποζημίωσε άπαντες χάρη στο επίπεδο του συναγωνισμού. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός, πως οι νικητές Γρηγόρης Νιώρας-Κώστας Κακκαλής, που μοιράστηκαν επί ασφάλτου το Subaru Impreza N12, βρέθηκαν εκεί μόλις στην τελευταία ε.δ. και ενώ από την κορυφή είχαν περάσει ακόμη 4(!) πληρώματα, προτού εγκαταλείψουν. Ο λόγος για τους Πιτσάκη-Πολυζώη (Mitsubishi Lancer), Παπαχριστόπουλο-Σταμέλο (VW Golf Kit Car), Αναπολιωτάκη-Χαλκιαδάκη (Seat Ibiza Kit Car) και Νικολιδάκη-Πετούση (Peugeot 106). Ο αγώνας είχε έντονη την παρουσία του κόσμου, ενώ οι ιδιόμορφες ε.δ. και ο βροχερός καιρός δυσκόλεψαν άπαντες, αλλά ιδιαίτερα τους μη τοπικούς συνδυασμούς. Στη δεύτερη θέση, τερμάτισαν οι τοπικοί Γιώργος Περουλάκης-Γιώργος Ζωφάκης με Honda Civic, που επικράτησαν σε F2 και F3, εμπρός από τους Χαλιβελάκη-Μαχαίρα, που προσαρμόστηκαν σε ένα νέο για αυτούς αγώνα με το Peugeot 206 S1600, συμπληρώνοντας την πρώτη τριάδα, τη στιγμή που οι Κοσμόπουλος-Μπαρδάκης κατατάχθηκαν στην 5η θέση γενικής και την 4η της F2, πίσω και από τους Χρήστο Κωνσταντίνου-Γιάννη Σαρητσόγλου με Peugeot 206, με τους πρώτους να κάνουν το μεγαλύτερο μέρος του αγώνα με σπασμένο πίσω άξονα στο Renault Clio R3.
Κάπως έτσι λοιπόν φτάσαμε στη δύση και του φετινού Κυπέλλου Ασφάλτου, που έχει προσφέρει πολλές συγκινήσεις και 5 διαφορετικούς νικητές σε 6 αγώνες, αφού μόνο οι Μίχος-Χειράκης έχουν κερδίσει δύο αγώνες (Φθιώτιδας, Δ.Ε.Θ.). Από εκεί και έπειτα, μπορεί ο τίτλος του Κυπέλλου Ασφάλτου F3 να έχει ήδη περάσει στα χέρια του Κωνσταντίνου Χαλιβελάκη, όμως το ίδιο δε συμβαίνει με τη γενική ή την κατηγορία F2, όπου ο Γιώργος Κοσμόπουλος έχει το προβάδισμα αλλά πρέπει να το διατηρήσει σε ένα δύσκολο, απαιτητικό και με πολλά αγωνιστικά χιλιόμετρα αγώνα, όπως το Παλάδιο που ακολουθεί. _Ν.Δ.douzinas@technicalpress.gr