Aρχείο ετών
νέα
πρόγραμμα
βαθμολογία
πρωταγωνιστές

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Kεντρική Σελίδα  / Ελληνικοί Αγώνες  / Αγώνες Ράλλυ  / Νέα  / Αρχείο  / Αρθρο

Ανδρέας Καροτσιέρης: Το πάθος χρόνια δεν κοιτά… 6/10/2010 1:20 μμ

Πρόκειται για έναν ακόμη εραστή των αγώνων, που αν και σε μεγάλη ηλικία, κατάφερε να πραγματοποιήσει το όνειρό του και πλέον, συμμετέχει εντυπωσιάζοντας σε ράλλυ και σιρκουί με Ιστορικά αυτοκίνητα.

Μπορεί η αγάπη για το μηχανοκίνητο αθλητισμό να είναι παντοτινή, όμως αυτό δε σημαίνει πως το ίδιο μπορεί να συμβεί και με την εμπλοκή σε αυτόν. Τρανό παράδειγμα είναι ο Ανδρέας Καροτσιέρης, ένας εξαιρετικός, χαμηλών τόνων άνθρωπος, που τα τελευταία δύο περίπου χρόνια συμμετέχει και σε αγώνες με Ιστορικά αυτοκίνητα, τόσο σε πίστες, όσο και σε ράλλυ. Ο Ανδρέας Καροτσιέρης είναι παντρεμένος, έχει αποκτήσει παιδιά και εγγόνια παρά το νεαρό της ηλικίας του, ειδικά όσον αφορά στο τελευταίο και ταυτόχρονα είναι πιλότος στο επάγγελμα. Ο 56χρονος οδηγός ήταν εξαιρετικός και στο Ράλλυ ΕΛΠΑ, όπου συμμετείχε με ένα Ford Escort RS 2000 MKI και μάλιστα προηγούνταν κατά την πρώτη ημέρα του αγώνα στα Ιστορικά, προτού ένα ημιαξόνιο τον θέσει, μαζί με το συνοδηγό του Παναγιώτη Κατάρα, εκτός αγώνα. Παρά τα ατυχία του πάντως, ξεκίνησε την επόμενη ημέρα με το ίδιο κέφι, αν και δε διεκδικούσε κάτι σε επίπεδο γενικής, αφού ξεκίνησε με καθυστέρηση από το σέρβις, στοιχείο που του προσέδωσε χρονική ποινή. Παρόλα αυτά ήταν ταχύς στις δυο εκ των τριών ε.δ. που συμμετείχε, προτού η ατυχία χτυπήσει ξανά εντός του σέρβις παρκ, αφού παρουσιάστηκε πρόβλημα στο σταυρό.

Ας γνωρίσουμε όμως λίγο καλύτερα τον Ανδρέα Καροτσιέρη:
«Είμαι πιλότος της πολιτικής αεροπορίας, έχουμε δική μας εταιρεία που λέγεται K2 Smart Jets και πετάμε με business jets ανά τον κόσμο. Πέραν αυτού υπάρχει και η τρέλα του αυτοκινήτου εδώ και πάρα πολλά χρόνια, ενώ τα τελευταία δυο χρόνια μπήκαμε στους αγώνες αυτοκινήτου και συμμετέχουμε τόσο σε ράλλυ, άσφαλτο και χώμα, όσο και σε πίστα. Στην πίστα τρέχουμε με ένα Porsche 911 RS του 1974 και στα ράλλυ με αυτό το Ford Escort MK1 του 1972. Μέχρι στιγμής έχουμε τέσσερις νίκες, δυο δεύτερες θέσεις και τέσσερις εγκαταλείψεις». Ποια είναι η γνώμη του κ. Ανδρέα για το 34ο Ράλλυ ΕΛΠΑ; «Ο αγώνας της ΕΛΠΑ έχει διοργανωθεί επιεικώς άριστα, εκτός από ένα μικρό παράπονο σχετικά με τη δεύτερη απλή διαδρομή από Δροσοχώρι μέχρι το σέρβις, που ήταν πολύ κακό το χώμα και μεγάλη η απόσταση σε πολύ περιορισμένο χρόνο, για αυτά τα αυτοκίνητα τουλάχιστον, τα Ιστορικά». Το 34ο Ράλλυ ΕΛΠΑ αποτελούσε δυο διαφορετικούς γύρους, έναν για κάθε ημέρα, τόσο για το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλλυ όσο και για αυτό των Ιστορικών Αυτοκινήτων; Ποια είναι η άποψή του επ’αυτού; «Η αλήθεια είναι πως αυτή η μορφή μας βοήθησε, αφού ο αγώνας ήταν λίγο πιο ξεκούραστος για τους μεγαλύτερους σε ηλικία». Για πόσο καιρό θα συμμετέχει ακόμη, γιατί προτιμά τα Ιστορικά αυτοκίνητα και ποια είναι τα αγαπημένα του; «Όσο θα στέκομαι στα πόδια μου θα με βλέπετε πάντα. Θα συμμετέχω με Ιστορικά, γιατί είμαι κολλημένος στα δικά μας χρόνια. Τα δικά μας είναι για τα δικά μας χρόνια, τα δικά σας για τα δικά σας χρόνια. Αγαπημένα αυτοκίνητα είναι αυτά που έχω. Το Ford είναι ανεπανάληπτο για το χώμα και φαντάζομαι πως και η Porsche για την άσφαλτο είναι αν όχι το καλύτερο, από τα καλύτερα αυτοκίνητα που υπάρχουν».

Ο κ. Καροτσιέρης παρακολουθούσε για χρόνια αγώνες, χωρίς ωστόσο κάποια εμπλοκή; Ποιοι ήταν όμως οι αγαπημένοι του οδηγοί; «Οι αγαπημένοι μου ξένοι οδηγοί είναι πάρα πολλοί, μας είπε και συνέχισε: «Θεωρώ πως οι οδηγοί της δικής μου γενιάς ήταν μοναδικού ταλέντου άνθρωποι. Τι να πει κανείς για οδηγούς όπως οι Paddy Hopking, Timo Makinen, Ari Vatanen, Pentti Airikalla. Δηλαδή υπάρχουν τόσοι μεγάλοι οδηγοί της δικής μου εποχής, που πραγματικά είναι πάρα πολύ δύσκολο να ξεχωρίσεις μερικούς και θα ήταν και άδικο ίσως». Όσον αφορά στους Έλληνες, ποιες είναι οι προτιμήσεις του; «Από Έλληνες μου άρεσε ο Τάσος Μαρκουϊζος –Ιαβέρης-, από ότι φαίνεται είχαμε και τις ίδιες συνήθειες, δηλαδή να πηγαίνουμε γρήγορα αλλά να σπάμε τα αυτοκίνητα. Υπήρχαν πολλοί καλοί οδηγοί όπως και ο Αλέξανδρος Μανιατόπουλος.

Από τη στιγμή όμως που η αγάπη ήταν τόσο μεγάλη, γιατί καθυστέρησε τόσο η εμπλοκή στους αγώνες; «Η εμπλοκή άργησε λόγω της οικογένειάς μου. Βλέπετε, «μπλέχτηκα» με τη διαδικασία παραγωγής παιδιών από την ηλικία των 23 ετών. Τώρα τα παιδιά μου είναι μεγάλα και έχουν αποκτήσει τα δικά τους παιδιά, όμως δυστυχώς δεν τους αρέσουν οι αγώνες, ενώ τα εγγόνια μου είναι ακόμη πολύ μικρά για να έχουν άποψη».

Άνθρωπος ευθύς, ευγενικός και χαμογελαστός, ο Ανδρέας Καροτσιέρης μας κέρδισε από την πρώτη στιγμή της συναναστροφής μας στην Ιτέα, όπου συμμετείχε στο Ράλλυ ΕΛΠΑ με τον Παναγιώτη Κατάρα παραπλεύρως. Η παρουσία του, δυναμική εντός ε.δ. και διακριτική έξω από αυτή, κοσμεί το χώρο και μακάρι να συνεχιστεί για πολλά χρόνια ακόμη, όπως άλλωστε «απειλεί» ο οδηγός._Ν.Δ.douzinas@technicalpress.gr