Πλέον απομένουν τρεις στροφές για το τέλος του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ και οι πρωταγωνιστές του θεσμού ετοιμάζονται να επιστρέψουν σε ασφάλτινες ειδικές διαδρομές, και μάλιστα σε έναν τελείως καινούργιο αγώνα. Βλέπετε, μετά από 35 ολόκληρα χρόνια, ο γαλλικός γύρος του θεσμού μετακόμισε από την Κορσική στην Αλσατία και συγκεκριμένα στην περιοχή γύρω από το Στρασβούργο. Ουσιαστικά, ο αγώνας μεταφέρθηκε στην ιδιαίτερη πατρίδα του Sebastien Loeb! Είναι χαρακτηριστικό ότι την τελευταία ημέρα ο αγώνας θα περάσει μέσα από το Haguenau, από το οποίο ο Seb κατάγεται! Σίγουρα, οι πιο παραδοσιακοί φίλοι του σπορ δεν ενθουσιάστηκαν στην ιδέα της μεταφοράς του αγώνα από την κλασσική Κορσική, με την οργανωτική επιτροπή να υποστηρίζει ότι με αυτόν τον τρόπο θα προσελκύσει πολύ μεγαλύτερο αριθμό θεατών στις ειδικές διαδρομές.
Όπως και να έχει, πάντως, οι γαλλικοί δρόμοι φημίζονται για την τεχνική και το οδηγικό ενδιαφέρον τους. Έτσι, ο 11ος από τους 13 συνολικά αγώνες του θεσμού, περιλαμβάνει 20 ειδικές διαδρομές συνολικά, οι οποίες ουσιαστικά είναι δέκα διαφορετικές, αγγίζοντας συνολικά τα 350 αγωνιστικά χιλιόμετρα. Ο αγώνας με αυτή τη σχεδίαση, αποτέλεσε πολλές φορές μέρος στο παρελθόν, γύρο του εθνικού Πρωταθλήματος της Γαλλίας. Σύμφωνα με τους περισσότερους, θυμίζει σε μεγάλο βαθμό τις ειδικές διαδρομές της Γερμανίας. Το σημαντικότερο, όμως, είναι ότι ο αγώνας είναι καινούργιος για όλους, ακόμα και τον Seb Loeb, αν και ο τελευταίος θα έχει ένα μικρό προβάδισμα στη γενέτειρα του.
Πάντως, ο αγώνας αναμένεται να συγκεντρώσει χιλιάδες φίλους του σπορ. Εκτός από τους Γάλλους που είναι γνωστοί ένθερμοι φίλοι των Ράλλυ, αρκετοί φίλοι του WRC αναμένεται να ταξιδέψουν τόσο από την Ανατολική Ευρώπη, όσο και τη γειτονική Γερμανία. Βέβαια, το πιο πιθανό είναι ο αγώνας να έχει γενικότερα πανηγυρικό χαρακτήρα. Βλέπετε, στο Στρασβούργο είναι πολύ πιθανό να έχουμε και την ανεπίσημη απονομή των τίτλων, τόσο σε επίπεδο Οδηγών, όσο και Κατασκευαστών. Ο Loeb αυτό που χρειάζεται είναι απλά να κερδίσει και ο τίτλος θα καταλήξει για έβδομη συνεχόμενη χρονιά στα χέρια του. Κάτι διόλου απίθανο, ειδικά αν αναλογιστούμε ότι έχει να χάσει αγώνα στην άσφαλτο από το Μόντε Κάρλο του 2006. Σίγουρα, αυτός που θα τον πιέσει είναι ο Dani Sordo, αλλά δύσκολα ο Ισπανός θα του χαλάσει τη φιέστα μέσα στο σπίτι του. Με λίγα λόγια, αν ο Γάλλος εξάκις είναι σοβαρός και αποφασισμένος, τότε μετά το ερχόμενο Σαββατοκύριακο θα μπορούμε να τον αποκαλούμε επτάκις._Π.Τ.panost@4troxoi.gr
CITROEN TOTAL RED BULL WORLD RALLY TEAM Όπως είναι λογικό, ο Sebastien Loeb θα αποτελέσει και πάλι το πρώτο βιολί της Citroen, την ώρα που θα έχει δίπλα του και πάλι τον Dani Sordo, ο οποίος και παίρνει τη θέση του εργοστασιακού οδηγού στους ασφάλτινους αγώνες από τον Sebastien Ogier. Φυσικά, η ομάδα της Citroen είναι το φαβορί για το 1-2, με μοναδικό ερωτηματικό το πόσες ακόμα C4 θα δούμε στην πρώτη τετράδα. Ο Loeb, όπως είναι φυσιολογικό, είναι το ακλόνητο φαβορί για τη νίκη, η οποία θα του διασφαλίσει και τον έβδομο τίτλο του. Ο αγώνας μπορεί να είναι καινούργιος για όλους, αλλά ο Γάλλος θα έχει πλεονέκτημα, αφού οι ειδικές βρίσκονται στην ιδιαίτερη πατρίδα του. Με δεδομένο ότι έχει κερδίσει τις τέσσερις τελευταίες φορές το Ράλλυ Γαλλίας και σε συνδυασμό ότι από το 2006 είναι αήττητος στην άσφαλτο, κανείς δεν τολμά να του αφαιρέσει τον τίτλο του φαβορί. Ο Sordo από την πλευρά του, είναι ο μοναδικός που δείχνει ικανός να αμφισβητήσει τις ικανότητες του Γάλλο στην άσφαλτο, αλλά μοιάζει απίθανο να πιέσει στον συγκεκριμένο αγώνα για τη νίκη. Ο Ισπανός, θα αναλωθεί σε υποστηρικτικό ρόλο του ομόσταυλο του, έτσι ώστε ο Seb να εξασφαλίσει τη νίκη και να μπορεί πλέον ο ίδιος στον επόμενο γύρο του θεσμού, στην πατρίδα του, να διεκδικήσει την πρώτη νίκη της καριέρας του.
ΒP ABU DHABI FORD WORLD RALLΥ ΤΕΑΜ Αναμφίβολα, το Ράλλυ της Ιαπωνίας επανάφερε το χαμόγελο στις τάξεις της Ford, αν και το αποτέλεσμα δεν ήταν το καλύτερο δυνατό. Βέβαια, αυτό που κρατούν οι άνθρωποι της ομάδας, είναι ότι χωρίς τα προβλήματα αξιοπιστίας που παρουσίασαν τα Focus, οι Mikko Hirvonen και Jari Matti Latvala, θα μπορούσαν να διεκδικήσουν τη νίκη, στοιχείο που αποδεικνύει ότι τουλάχιστον στο χώμα η ψαλίδα από τη Citroen έχει μειωθεί σημαντικά. Το ίδιο, όμως, δεν ισχύει στην άσφαλτο και αυτό είναι κάτι που γνωρίζουν στη Ford. Ο Mikko Hirvonen γνωρίζει ότι όπως και στη Γερμανία, δύσκολα θα καταφέρει να ακολουθήσει το ρυθμό των Citroen C4. Για αυτόν ακριβώς το λόγο, πραγματοποίησε δύο ημέρες δοκιμών στην ευρύτερη περιοχή του αγώνα, προσπαθώντας να βρει το ιδανικό στήσιμο για το Ford Focus. Παράλληλα, το ίδιο συνέβη και με τον Jari Matti Latvala, ο οποίος δείχνει εν τέλει στην άσφαλτο να είναι ταχύτερος από τον ομόσταυλο του. Βέβαια, αμφότεροι γνωρίζουν ότι δύσκολα θα ακολουθήσουν τις Citroen C4 και ουσιαστικά αυτό που θα προσπαθήσουν είναι να μείνουν στη μάχη της τριάδας, προσπαθώντας να αποκομίσουν μία θέση στο βάθρο. Η χρονιά, εξάλλου, έχει τελειώσει για τους οδηγούς, αλλά και την ομάδα της Ford, και ουσιαστικά όπως παραδέχθηκε και ο Hirvonen, ήδη σκέφτονται τη νέα χρονιά με την πρώτη του νέου Fiesta WRC.
STOBART FORD WORLD RALLY TEAM Με τον Henning Solberg να μετακομίζει και πάλι στο κάθισμα του Ford Fiesta S2000 (αυτή τη φορά θα έχει τον Stepahne Prevot δίπλα του, αφού η Ilka Minor τραυματίστηκε σε αγώνα στην Αυστρία το Σαββατοκύριακο που πέρασε), ο δεύτερος οδηγός της Stobart Ford, δίπλα στον Matthew Wilson θα είναι ο Ken Block. Ο Βρετανός, μπορεί να μην διακρίθηκε στο Ράλλυ Γερμανίας, αλλά οι επιδόσεις του ήταν άκρως ενθαρρυντικές για τη συνέχεια, και σίγουρα βελτιωμένες. Βέβαια, σε έναν καινούργιο αγώνα, όπως είναι το Ράλλυ Γαλλίας, η εμπειρία είναι αυτή που παίζει το ρόλο της, ειδικά στον τομέα των σημειώσεων. Βέβαια, μετά από τόσα χρόνια συνεχούς παρουσίας στο WRC, ο Wilson πρέπει να αρχίσει να αποδεικνύει τη διαφορά σε σχέση με το παρελθόν. Αντίθετα, οι απαιτήσεις δεν είναι αντίστοιχες από τον Ken Block. Ο Αμερικανός οδηγός, που πριν από λίγες ημέρες παρουσίασε την τελευταία του δουλειά στο διαδίκτυο, θα λάβει μόλις για δεύτερη φορά στην καριέρα του σε ασφάλτινο αγώνα, στοχεύοντας ξεκάθαρα στην αποκόμιση εμπειριών. Η πρώτη του παρουσία ήταν στην Γερμανία, όπου κατάφερε να κινηθεί αξιοπρεπώς, τηρουμένων των αναλογιών. Έτσι και εδώ, ο στόχος και ο ρυθμός θα είναι αντίστοιχος, με τελικό προορισμό τον τερματισμό.
CITROEN JUNIOR RALLY TEAM Με τον Sebastien Ogier να επιστρέφει στις τάξεις της Junior Team για τις ασφάλτινες υποχρεώσεις του, η δεύτερη ομάδα της Citroen οδεύει προς την Αλσατία με ξεκάθαρο στόχο να συγκεντρώσει όσο το δυνατόν περισσότερους βαθμούς. Το ενδιαφέρον στοιχείο, όμως, είναι ότι με δεδομένο πως πρόκειται για τελείως καινούργιο και οι δύο όχι και τόσο έμπειροι οδηγοί της ομάδας, έχουν περισσότερες πιθανότητες διάκρισης. Ο Ogier, μετά από τη νίκη του στην Ιαπωνία, έχει καθιερωθεί ανάμεσα στους κορυφαίους του θεσμού και πλέον αυτό που χρειάζεται είναι να αποκομίσει στην άσφαλτο αντίστοιχες εμπειρίες με αυτές που έχει στο χώμα, έτσι ώστε να μπορέσει να κάνει την υπέρβαση και σε αυτού του είδους τις επιφάνειες. Βέβαια, πολύ δύσκολα μοιάζει να επαναλάβει άμεσα τις επιδόσεις που σημειώνει στο χώμα και στην άσφαλτο, αλλά με τον Γάλλο ποτέ δεν ξέρεις. Ο Kimi Raikkonen από την πλευρά του, αυτή την περίοδο συγκεντρώνει τα φώτα της δημοσιότητας αναφορικά με το μέλλον του. Γύρω από το όνομα του έχει ξεκινήσει ένα όργιο φημών, σχετικά με την επιστροφή του στην Formula 1 ή την παραμονή του στο WRC. Σε κάθε περίπτωση, όμως, ο Φινλανδός ίσως να είναι καλύτερα προετοιμασμένος από όλους, αφού την προηγούμενη εβδομάδα αγωνίστηκε σε αγώνα στην ευρύτερη περιοχή του αγώνα, στον οποίο μάλιστα επικράτησε! Σίγουρα, ο πρώην Πρωταθλητής της F1 θέλει στον συγκεκριμένο αγώνα να σημειώσει όχι μόνο καλές επιδόσεις, αλλά και ένα θετικό αποτέλεσμα.
PETTER SOLBERG WORLD RALLY TEAM Ο Petter Solberg και η ομάδα του είναι από τα πλέον πολυσυζητημένα πρόσωπα των τελευταίων εβδομάδων. Ο Νορβηγός έχει καταφέρει να κλέψει τις εντυπώσεις με τις επιδόσεις του, αποδεικνύοντας ότι η μέρα που θα επιστρέψει στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου δεν είναι μακριά. Μάλιστα, το πλέον ενθαρρυντικό για τον ίδιο, είναι ότι οι επιδόσεις του είναι αντίστοιχες σε άσφαλτο και χώμα, εκμεταλλευόμενος και τις δυνατότητες της Citroen C4 σε επιφάνειες αντίστοιχες με αυτές του Ράλλυ Γαλλίας. Σε συνδυασμό με την εμπειρία του, η οποία θα τον βοηθήσει τα μέγιστα στην αποκρυπτογράφηση των ειδικών διαδρομών, ο Νορβηγός είναι ικανός για την έκπληξη. Τι σημαίνει αυτό; Σίγουρα, όχι νίκη, ελέω και της παρουσίας των κ.κ. Loeb και Sordo. Βέβαια, τίποτα δεν αποκλείεται με τον ταχύτατο Νορβηγό, αν και οι ειδικές διαδρομές της Ισπανίας, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι πρόκειται για αγώνα που ταιριάζει περισσότερο στο οδηγικό του στυλ, δείχνουν ότι εκεί ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής του 2003 θα χτυπήσει τη νίκη. Και φυσικά, τη Μ. Βρετανία, που για κάποιους από τώρα αποτελεί το αδιαφιλονίκητο φαβορί.
MUNCHIS FORD WORLD RALLY TEAM Ο πολύπρωταθλητής Αργεντινής, ο Federico Villagra, ετοιμάζεται για την σημαντικότερη πρόκληση της φετινής χρονιάς. Μετά από έναν ολόκληρο χρόνο, ο Villagra θα επιστρέψει στις ασφάλτινες επιφάνειες (τελευταία φορά ήταν η Ισπανία πέρσι), οι οποίες ως γνωστό δεν είναι και οι αγαπημένες του. Μάλιστα, το έργο του θα είναι ακόμα πιο δύσκολο, από τη στιγμή που στο δεξί του μπάκετ θα βρεθεί ακόμα μία φορά ένας διαφορετικός συνοδηγός, ο Diego Curletto. Ο Villagra δεν έχει ιδιαίτερες απαιτήσεις από τον συγκεκριμένο αγώνα, αφού γνωρίζει ότι πολύ καλά ότι οι επιδόσεις του δεν είναι αντίστοιχες με του ανταγωνισμού σε αυτού του είδους τις επιφάνειες. Για τον ίδιο, ο τερματισμός στους βαθμούς αποτελεί από μόνος του μία επιτυχία, την οποία και θα προσπαθήσει να εκπληρώσει. Λογικά, ο ίδιος θα έχει τη δική του μάχη με τον Matthew Wilson.
ΤΑ ΝΕΑ ΑΠΟ ΤΟ SWRC Στο SWRC η μάχη για τη διεκδίκηση του τίτλου συνεχίζεται στη Γαλλία, με τους διεκδικητές του τίτλου να αγγίζουν πλέον τους τέσσερις. Ο Xavi Pons εξακολουθεί να παραμένει στην κορυφή της κατάταξης έχοντας πλέον μαζί του και συγκάτοικο, τον Martin Prokop, την ώρα που ο Jari Ketomaa έχει μειώσει πλέον αισθητά τη μεταξύ τους διαφορά. Παράλληλα, σε απόσταση βολής παραμένει και ο Patrick Sandell ο οποίος διατηρεί ελπίδες για τον τίτλο. Στη Γαλλία τώρα, ο Ketomaa έχει το μεγαλύτερο μειονέκτημα από όλους. Και ο λόγος; Αυτή θα είναι η πρώτη του εμφάνιση σε ασφάλτινο αγώνα! Ο Φινλανδός μπορεί να κατακτήσει τον τίτλο αν κερδίσει σε Γαλλία και Μ. Βρετανία, πέρα από το τι θα καταφέρουν οι αντίπαλοι του. Σε αντίστοιχη μοίρα είναι και ο Patrick Sandell, ο οποίος αν θέλει να διατηρήσει τις ελπίδες του για τίτλο θα πρέπει επίσης να κερδίσει στη Γαλλία. Βέβαια, η επικράτηση του στη Γερμανία, τον έχει χρίσει ανάμεσα στους διεκδικητές της νίκης, αλλά όπως σε κάθε αγώνα το Σουηδού, πρέπει να περιμένουμε μέχρι τις πρώτες ειδικές για να δούμε σε τι κατάσταση βρίσκεται.
ΤΑ ΝΕΑ ΑΠΟ ΤΟ PWRC Ο αγώνας της Γαλλίας αποτελεί μία πρώτης τάξεως ευκαιρία για τον Armindo Araujo να επιστρέψει στην κορυφή της κατάταξης του Πρωταθλήματος Παραγωγής. Ο Σουηδός αντίπαλος του δεν θα λάβει μέρος σε κανέναν από τους εναπομείναντες ασφάλτινους αγώνες με αποτέλεσμα ο Πορτογάλος να έχει τη δυνατότητα να καθαρίσει την υπόθεση τίτλος. Ο Araujo είναι εξαιρετικός στις ασφάλτινες επιφάνειες και αυτό το πιστοποίησε πριν από μερικές εβδομάδες όταν επικράτησε στη Γερμανία. Αυτός που αναμένεται να είναι αντίπαλος που θα τον προβληματίσει περισσότερο από κάθε άλλον, είναι ο Hayden Paddon! Ο νικητής του διαγωνισμού Pirelli Star Driver που φέτος με τις επιδόσεις του έχει κλέψει τις εντυπώσεις. Βέβαια οι επιδόσεις του στην άσφατλο δεν του επιτρέπουν να ελπίζει σε νίκη, αλλά στη Γερμανία έδειξε μοναδική ικανότητα στο να προσαρμοστεί στις απαιτήσεις του εκάστοτε αγώνα. Ακόμα ένας οδηγός από το PSD που αναμένεται να πρωταγωνιστήσει είναι ο Ott Tanak από την Εσθονία. Και αυτός είναι ένας από τους οδηγούς που έχει ελπίδες διάκρισης, αν και οι επιδόσεις του στη Γερμανία δεν ήταν αντίστοιχες με αυτές που σημείωσε στη Φινλανδία, όπου και ήταν ανάμεσα στους πρωταγωνιστές. Βέβαια, στη Γαλλία θα επιστρέψει στη δράση και ο Toshi Arai, που πριν από μερικές εβδομάδες είδε τις προσπάθειες του να καταστρέφονται στην πατρίδα του, όταν και βγήκε από το δρόμο.
ΤΑ ΝΕΑ ΑΠΟ ΤΟ JWRC Και η μάχη συνεχίζεται! Το πρωτάθλημα Νέων, μπαίνει πλέον για τα καλά στην τελευταία στροφή του, με τους διεκδικητές του τίτλου να δίνουν τον υπερπάντων αγώνα για την κατάκτηση του τίτλου. Ο Aaron Burkart θα προσπαθήσει να διατηρηθεί στη κορυφή της κατάταξης, ειδικά σε έναν αγώνα όπως ο συγκεκριμένος, ο οποίος και μοιάζει πάρα πολύ με αυτόν της πατρίδας του, της Γερμανίας. Αυτό μεταφράζεται και σε πλεονέκτημα για τον ίδιο, αν και απέναντι του θα έχει ισχυρό συναγωνισμό, ικανό για το καλύτερο. Πρώτοι και οι καλύτεροι; Οι Hans Wijs Jr. και Thierry Neuville με τα Citroen C2 S16000, οι οποίοι και έχουν την απαιτούμενη ταχύτητα στην άσφαλτο για να επικρατήσουν στον αγώνα. Στη μάχη της νίκης, είναι δεδομένο ότι θα βρεθεί και ο δεύτερος στην κατάταξη του Πρωταθλήματος, Kevin Abbring. Είναι λογικό, λοιπόν, ότι η μάχη για τη νίκη θα έχει άμεσο αντίκτυπο και για αυτή σε επίπεδο Πρωταθλήματος.