Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλλυ: Ράλλυ Δ.Ε.Θ. (18-19 Σεπτεμβρίου)
15/9/2010 10:41 πμ
Οι Μίχος-Χειράκης θα προσπαθήσουν να επαναλάβουν την επιτυχία της Λαμίας
Επιστροφή στους αγώνες για τον Πρωταθλητή 2003 Σωκράτη Τσολακίδη και μάλιστα με Fiat Punto S2000!
Ικανοί για το καλύτερο είναι οι Κοσμόπουλος-Μπαρδάκης
Οι Χαλιβελάκης-Μαχαίρας θέλουν να εκμεταλλευθούν τις δυνατότητες του εξαιρετικού 206 S1600
Τα αδέλφια Ζάχου θέλουν να αντιμετωπίσουν αντιπάλους και ατυχίες με τον καλύτερο δυνατό τρόπο
Ανανεωμένοι χάριν της νέας τους χορηγίας θα είναι οι Γεροδήμος-Κοτσιλιάνος στο Δ.Ε.Θ.
Το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλλυ επιστρέφει στις επάλξεις και παρά το διάλειμμα μακράς διαρκείας παραμένει στην άσφαλτο, για τον πέμπτο αγώνα της χρονιάς και τον τρίτο σε αυτό τον τάπητα.
Όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος, αυτές τις ημέρες του Σεπτέμβρη η Θεσσαλονίκη έχει την τιμητική της. Η προσοχή όλων βρέθηκε και παραμένει την Helexpo, που παραδοσιακά αποτελεί σημείο καμπής για τη χρονιά σε πολιτικό επίπεδο. Παράλληλα με τις εκδηλώσεις της Δ.Ε.Θ. πάντως, κάθε χρόνο η συμπρωτεύουσα φιλοξενεί σε αυτή την περίοδο ένα σημαντικό αγωνιστικό γεγονός του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Ο λόγος φυσικά για το Ράλλυ Δ.Ε.Θ., που παραδοσιακά διοργανώνεται από τον έμπειρο Α.Ο.Θεσσαλονίκης και έχει τη δική του, ξεχωριστή θέση στην ιστορία αλλά και το ημερολόγιο κάθε Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ράλλυ.
Η φετινή χρονιά δε θα μπορούσε να αποτελέσει εξαίρεση για τους ανθρώπους του Α.Ο.Θ., που πάντα προσπαθούν για το καλύτερο. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός, της πανηγυρικής εκκίνησης, που θα διεξαχθεί σε ένα από τα πιο κεντρικά σημεία της Θεσσαλονίκης, την Πλατεία Αριστοτέλους, το βράδυ του Σαββάτου 18 Σεπτεμβρίου, στις 21:30. Νωρίτερα και πιο συγκεκριμένα από 14:00 μέχρι 18:00 θα υπάρξει επίσημο shakedown για όσα πληρώματα το επιθυμούν, στην ειδική διαδρομή Γαλάτιστα, που αποτελεί κομμάτι του αγώνα. Πέραν των παραπάνω, σημαντική αναμένεται να είναι και η συνδρομή του Ράδιο ΣΟΑΑΒΕ, του διαδικτυακού ραδιοφωνικού σταθμού του Συνδέσμου Οδηγών Βορείου Ελλάδος, που θα βοηθήσει στην απευθείας κάλυψη του αγώνα. Στα καθαρά αγωνιστικά, η 43η εκδοχή του Ράλλυ Δ.Ε.Θ. θα ξεκινήσει πρακτικά το πρωί της Κυριακής 19 Σεπτεμβρίου στις 09:00, από το χωριό Γαλάτιστα, 2,8 χιλιόμετρα πριν από το Σ.Ε.Χ. της πρώτης ειδικής διαδρομής του αγώνα. Ενός αγώνα, που ουσιαστικά αποτελείται από 4 διαδρομές (Γαλάτιστα, Τσουκαλάς, Ταξιάρχης, Παλαιόχωρα), με την ε.δ. Τσουκαλάς μήκους 13,17 χιλιομέτρων να διεξάγεται τρεις φορές και τις υπόλοιπες από δυο. Τα αυτοκίνητα, θα επιστρέψουν στη Θεσσαλονίκη και συγκεκριμένα στη νότια πύλη της Δ.Ε.Θ. στις 16:31 για τον τερματισμό, έχοντας διανύσει 276,61 χιλιόμετρα, εκ των οποίων τα 100,17 θα ανήκουν στις 9 ειδικές διαδρομές του αγώνα.
Όσον αφορά στις συμμετοχές, αυτές είναι 52 και διακρίνονται για την ποιότητα, αλλά και τις εκπλήξεις τους. Δυστυχώς, υπάρχει και μια αρνητική έκπληξη της τελευταίας μάλιστα στιγμής. Βλέπετε, η μάχη για τη νίκη αναμένεται μεγάλη, όμως θα διεξαχθεί χωρίς τους Πρωταθλητές και πρωτοπόρους της βαθμολογίας, Άρη Βωβό και «ΕΛ ΕΜ», με το Νο.1 στις πόρτες του Mitsubishi Lancer EVO IX. Έκτακτες επαγγελματικές υποχρεώσεις του οδηγού, κατέστησαν τη συμμετοχή στον αγώνα αδύνατη με αποτέλεσμα, το πλήρωμα να αναγκαστεί να ξεκινήσει την… προετοιμασία ενόψει του Ράλλυ ΕΛΠΑ νωρίτερα του αναμενομένου. Στη μάχη για τη νίκη λοιπόν θα βρεθούν κατά κύριο λόγο δυο πληρώματα. Πέραν των νικητών του Ράλλυ Φθιώτιδας Δημήτρη Μίχου-Κώστα Χειράκη, που θα μοιραστούν ένα Mitsubishi Lancer ένατης γενιάς και διαθέτουν την ποιότητα που απαιτείται στην άσφαλτο, οι θεατές θα έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν τον Πρωταθλητή Ελλάδος 2003 Σωκράτη Τσολακίδη. Ο Θεσσαλονικιός οδηγός, θα συμμετάσχει στον αγώνα της ιδιαίτερης πατρίδας του, έχοντας παραπλεύρως το Σάββα Μαυροματίδη, με ένα Fiat Grande Punto Abarth S2000. Αναμφίβολα, αυτές οι συμμετοχές θα προσφέρουν μεγάλες συγκινήσεις και πολλούς λόγους στους θεατές, ώστε να βρεθούν στις ειδικές διαδρομές. Βέβαια, πέραν των προαναφερθέντων, υπάρχουν πολλές ακόμη καλές συμμετοχές. Οι έμπειροι Παντελής Τοψής-Κώστας Τσότσος είναι ικανοί για το καλύτερο εντός έδρας, με ένα Mitsubishi Lancer EVO IX, τη στιγμή που με νέο αυτοκίνητο θα δούμε για την περίσταση και τους Άκη Καλούδη-Σπύρο Ρούφο. Το νεανικό πλήρωμα από το νομό Αλεξανδρούπολης, θα μοιραστεί ένα Peugeot 207 S2000, στην πρώτη προσπάθεια του με αυτοκίνητο τέτοιων προδιαγραφών και επιπέδου, με τις επιδόσεις του να αναμένονται με ενδιαφέρον.
Βέβαια, μεγάλη μάχη αναμένεται και στην F2, που θα μπορούσαμε να πούμε πως φέτος αποτελεί την «ατραξιόν» της ασφάλτου, με τις μεγάλες μάχες της. Εκεί, θα μπορούσαμε να πούμε πως τέσσερα πληρώματα είναι ικανά για τη νίκη, έχοντας μαζί ακόμη ένα σε ρόλο μπαλαντέρ. Με το Νο.6 στις πόρτες, θα συμμετάσχουν οι Γιώργος Κοσμόπουλος-Σπύρος Μπαρδάκης, νικητές της κατηγορίας στο Ράλλυ Φθιώτιδας, με το εξαιρετικό Renault Clio R3. Από κοντά, οι νικητές του Ράλλυ Αχαιός Κωνσταντίνος Χαλιβελάκης-Λεωνίδας Μαχαίρας, που θέλουν να συνεχίσουν τις κορυφαίες επιδόσεις με το Peugeot 206 S1600. Στα υπέρ τους, συγκαταλέγεται ο συνδυασμός εγκράτειας και ενθουσιασμού που διακατέχει τον 24χρονο οδηγό και βέβαια, η εμπειρία του συνοδηγού του. Ακόμη, κανείς δεν πρέπει να υποτιμήσει τους Πρωταθλητές Γιώργο Γεροδήμο-Νίκο Κοτσιλιάνο, που εφοδιασμένοι και με νέο χορηγό, την εταιρία προϊόντων οφθαλμολογίας Alcon, θα έχουν περισσότερο ενθουσιασμό και λιγότερο άγχος με το Honda Civic Type-R. Εκτός όμως από αυτά τα πληρώματα, ακόμη δυο θα παίξουν πιθανότατα καθοριστικό ρόλο στην έκβαση του αποτελέσματος της κατηγορίας, που έχει τη μεγάλη απουσία των Βασίλη Ζάχου-Βαγγέλη Ασπρόμουγγου. Ο λόγος για τους Βαγγέλη και Σπύρο Ζάχο, που στις ειδικές διαδρομές που γνωρίζουν πολύ καλά, είναι ικανοί για το καλύτερο με το Renault Clio Ragnotti. Σύμμαχός τους αναμένεται να είναι η γνώση του δρόμου αλλά και το ψυχολογικό πλεονέκτημα πως αγωνίζονται εντός έδρας και αν η ατυχία αποφασίσει να απέχει από τη συμμετοχή τους, κάτι που δε συνηθίζει, τότε είναι δεδομένο πως θα είναι στη μάχη της κορυφής. Εκεί, που έχουν δείξει πως μπορούν να βρεθούν και οι Χρήστος Κωνσταντίνου-Γιάννης Σαρητσόγλου, που στο παρελθόν έχουν σημειώσει εξαιρετικά αποτελέσματα με το Peugeot 206 Kit Car, κάτι που μπορούν να πράξουν και φέτος, εκμεταλλευόμενοι και τη δική τους εμπειρία στον αγώνα. Βέβαια, οι παραπάνω δεν είναι οι μόνοι συνδυασμοί άξιοι παρατήρησης και χειροκροτήματος, που θα το αξίζουν όλα τα πληρώματα. Οι «Pazonen»-Λάζαρος Καράσο, προηγούνται στη βαθμολογία της F2 με το Toyota Yaris και έχουν την ικανότητα, επίσης στον αγώνα της ιδιαίτερης πατρίδας τους, να ξεπεράσουν δυνατότερους συνδυασμούς. Ακόμη, άξιοι προσοχής θα είναι και οι «Χριστόφορος»-Κώστας Τηλιόπουλος, που με ένα προσεγμένο και δυνατό VW Golf της κατηγορίας Ε είναι πάντοτε ανάμεσα στα πληρώματα-πρωταγωνιστές.
Οι ανωτέρω, είναι μόνο λίγοι από τους λόγους που μπορούν να ωθήσουν τους θεατές στις ειδικές διαδρομές του Ράλλυ Δ.Ε.Θ. την Κυριακή 19 Σεπτεμβρίου, με τις οποίες το Παν.Π.Ρ. επιστρέφει στην αγωνιστική δράση. _Ν.Δ.douzinas@technicalpress.gr
Αναλυτικό πρόγραμμα, ωράριο, χάρτες και συμμετοχές μπορείτε να βρείτε στη σελίδα του αγώνα
Ορισμένοι από τους αναμενόμενους πρωταγωνιστές δήλωσαν: Δημήτρης Μίχος: «Οι ειδικές διαδρομές μας είναι γνωστές, εκτός από την ε.δ. Γαλάτιστα. Πέρασα μετά τις διακοπές και την είδα. Είναι παλιά απλή διαδρομή. Πρόκειται για μικρή αλλά όμορφη ειδική διαδρομή. Ο αγώνας είναι γρήγορος, και ο συναγωνισμός θα είναι έντονος, ειδικά λόγω των συμμετοχών των Τσολακίδη, Καλούδη με S2000. Για εμάς ανεβαίνει ο πήχης, αφού το S2000 είναι πιο ικανό αυτοκίνητο. Στόχος μας είναι το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα, αν και οι συμμετοχές αυτές και ειδικά ο Τσολακίδης, μας μπαίνουν σφήνα. Δεν πειράζει όμως, αφού πρέπει να είμαστε ανοικτοί στον ανταγωνισμό. Θεωρώ πως όλα είναι ανοικτά».
Γιώργος Γεροδήμος: «Ωραίος αγώνας, με γρήγορες και πολύ ωραίες ειδικές διαδρομές. Στην κατηγορία μας κατεβαίνουν όλοι πλην του Βασιλάκη (Ζάχου). Πιστεύω πως ο καιρός θα είναι καλός. Θα υπάρχει έντονος συναγωνισμός, αφού υπάρχουν και πολλοί καλοί τοπικοί συνδυασμοί. Εμείς από τη μεριά μας έχουμε νέο χορηγό. Κάναμε ορισμένες βελτιώσεις στο αυτοκίνητο, αφού βάλαμε μεγάλα φρένα, ενώ κάναμε και τροποποιήσεις στην ανάρτηση. Φαντάζομαι ότι θα είμαστε καλύτερα».
Κωνσταντίνος Χαλιβελάκης: «Οι ειδικές διαδρομές είναι πάρα πολύ ωραίες. Το shakedown θα μας βοηθήσει ώστε να οδηγήσουμε το αγωνιστικό μας αυτοκίνητο με ασφάλεια. Μακάρι να γίνεται αυτό σε κάθε αγώνα. Είμαστε προετοιμασμένοι όσο το δυνατόν καλύτερα. Στόχος μας είναι η επικράτηση στην κατηγορία, αν και αυτό θα είναι δύσκολο, λόγω της παρουσίας πολλών και καλών αντιπάλων. Πάνω από όλα θέλουμε να διασκεδάσουμε. Το αυτοκίνητο μας έχει βολέψει, οπότε θα είναι ακριβώς το ίδιο, μια και ακολουθούμε την ίδια συνταγή».