 |
 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Formula SAE Italy: Συννεφιασμένος επίλογος! |
6/9/2010 1:43 μμ
|
|
|
|
 |
Και του χρόνου! |
|
 |
Ίσως η καλύτερη στιγμή της ελληνικής ομάδας στον αγώνα. Παροχή βοήθειας στους Ινδούς, οι οποίοι με αυτό τον τρόπο κατάφεραν να αγωνιστούν για πρώτη φορά μετά από 5 προσπάθειες! |
|
 |
Τόσο η πίστα όσο και το φυσικό περιβάλλον γύρω της είναι εξαιρετικά! |
|
 |
Το βραβείο design του 2009 συνόδευε τα παιδιά στις προσπάθειές τους |
|
Όχι μόνο λόγω του καιρού στην πίστα του Βαράνο στην Ιταλία αλλά και επειδή η εξαιρετική προσπάθεια της ομάδας του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης δεν ολοκληρώθηκε, αφού μόλις στον 3ο γύρο κόλλησε το γκάζι του μονοθεσίου με οδηγό το Βασίλη Φωτσιτζή και η ελληνική ομάδα αναγκάστηκε να εγκαταλείψει.
Όλα τα ωραία έχουν ένα τέλος, έστω προσωρινό και αυτό συνέβη σήμερα με τον 4ήμερο αγώνα μεταξύ Πανεπιστημίων στην πίστα Riccardo Paletti του Βαράνο, με την ελληνική ομάδα του Τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης να φεύγει με το κεφάλι ψηλά και γεμάτη πολύτιμες εμπειρίες.
Η σημερινή αποτέλεσε την τελευταία ημέρα για τη Formula SAE Italy, αγώνα που διοργανώθηκε από τη SAE (Society of Automotive Engineers) και αποτέλεσε κομμάτι ενός θεσμού, που διεξάγεται σε πίστες και χώρες ανά τον κόσμο, όπως τις Η.Π.Α. ή την Ευρώπη. Το αγωνιστικό μέρος, που αποτέλεσε τον επίλογο και για τους 21 φοιτητές της ομάδας του Α.Π.Θ., ήταν το επονομαζόμενο «endurance», σε ειδικά διαμορφωμένη διαδρομή εντός της πίστας του Βαράνο. Οι δυο οδηγοί της ομάδας μας, ήταν όπως και στο χθεσινό autocross, οι Νικόλας Χριστοδούλου και Βασίλης Φωτσιτζής. Ο αγώνας είχε διάρκεια 14 γύρων για τον καθένα τους, ενώ ενδιάμεσα έπρεπε να αλλάξουν μεταξύ τους εντός του χρονικού ορίου των 3 λεπτών. Τα μονοθέσια εισέρχονταν στην πίστα ανά ομάδες των 4 ή 5, με χρονικό κενό ανάμεσά τους και με βάση τη χθεσινή τους κατάταξη στο autocross. Σε περίπτωση που κάποιο μονοθέσιο έφτανε πίσω από προπορευόμενο, τότε οι κριτές έδειχναν μπλε σημαία, προκειμένου ο ταχύτερος να περάσει. Όμως, για λόγους ασφαλείας και για να αποφευχθούν οι μάχες σώμα με σώμα που μπορεί να απολαμβάνουμε στους αγώνες πίστας, όμως θα μπορούσαν να αποβούν επικίνδυνοι για άπειρους φοιτητές με δυνατά και ελαφρά μονοθέσια, υπήρχε συγκεκριμένος χώρος για τους οδηγούς, ώστε να παραμερίσουν μειώνοντας την ταχύτητά τους, προτού επιστρέψουν στην αγωνιστική γραμμή όντας πλέον πίσω από τον αντίπαλο που τους πρόλαβε.
Όσον αφορά τα δυο Έλληνες οδηγούς και το «Φορμουλάκι» τους δυστυχώς ο αγώνας δε εξελίχθηκε όπως θα θέλαμε όλοι αλλά κυρίως, όπως θα έπρεπε για να ανταμοιφθούν πλήρως οι κόποι της ομάδας των 21 καταπληκτικών φοιτητών. Ήταν ο 3ος γύρος για το μονοθέσιο του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου, το οποίο λόγω της καλής χθεσινής επίδοσης ήταν το 26ο που εισήλθε στη δύσκολη διαδρομή, που ήταν διαμορφωμένη ανάμεσα σε κορίνες και περιείχε ένα σλάλομ σε ένα μίνι σύμπλεγμα δυο αριστερών στροφών, όταν ο αγώνας τελείωσε ουσιαστικά. Λίγο πριν την ολοκλήρωση του γύρου, σε ένα αργό κομμάτι κόλλησε το γκάζι του μονοθεσίου που εκείνη τη στιγμή οδηγούσε ο Βασίλης Φωτσιτζής και κάπου εκεί η ολοκλήρωση του ονείρου έλαβε τέλος. Πίσω στην τέντα της ομάδας, τα χαμηλωμένα και σε κάποιες περιπτώσεις δακρυσμένα πρόσωπα αντανακλούσαν τα συναισθήματα αυτών των παιδιών, που έκαναν το καλύτερο και είχαν σε όλα τις καλύτερες δυνατές απαντήσεις. Η τύχη όμως τους επεφύλλαξε ένα στενόχωρο παιχνίδι, από το οποίο όμως είναι βέβαιο πως θα βγουν πιο δυνατοί και έμπειροι. Άλλωστε έχουν τόσο το μυαλό όσο και τη θέληση να πετύχουν.
Το Formula SAE Italy πέρασε στην ιστορία και άπαντες ετοιμάζονται για το δρόμο της επιστροφής. Τα συναισθήματα είναι ως επί το πλείστον θετικά, αφού η ομάδα εργάστηκε εξαιρετικά, όχι μόνο σε επίπεδο συνεργασίας αλλά και σε επίπεδο αποτελέσματος. Πέραν των αναμφισβήτητων γνώσεων και του επιπέδου τους ως επιστήμονες, τα παιδιά διαθέτουν και εξαιρετικούς χαρακτήρες. Άλλωστε όλοι μας γνωρίζουμε πως η συνύπαρξη τόσων ατόμων είναι δύσκολη, πολλώ δε μάλλον όταν πρόκειται για ηλικίες 22-25 χρονών και αυτοδιαχειριζόμενα, σε κάθε τομέα του ταξιδιού, νέα παιδιά. Όμως δε δημιουργήθηκε κανένα πρόβλημα, όλοι συνυπήρξαν αρμονικά, επιδεικνύοντας αυταπάρνηση, φιλοτιμία και βέβαια, πάθος για το αντικείμενο. Αυτά τα στοιχεία άλλωστε έκαναν και τους «μεγάλους» της παρέας, τους καθηγητές κ.κ. Τάνιο και Ντζιαχρήστο, καθώς και τον κ. Ανέστη Μερεμετσάκη, παλιό πρωταθλητή μοτοσικλετών που στηρίζει την προσπάθεια υλικά και ψυχικά, να νιώθουν υπερήφανοι. Μπορεί η επιστημονική τους επάρκεια να είναι παραπάνω από φανερή, όμως αυτό δεν έχει δημιουργήσει έπαρση στα παιδιά που πατούν γερά στα πόδια τους. Η συνέχεια για την ομάδα είναι βέβαιο πως προμηνύεται ευοίωνη, αφού τα παιδιά έχουν όλα τα εχέγγυα να τα καταφέρουν και να βελτιώνονται διαρκώς. Άλλωστε ξέρουν πολύ καλά τι θέλουν αλλά και πως να το πετύχουν οπότε, ο δρόμος για όλους είναι ανοικτός. Και εις ανώτερα! _Ν.Δ.douzinas@technicalpress.gr
O αρχηγός της ομάδας και εξέχον μέλος της , Βασίλης Φωτσιτζής μας είπε για την πρωτόγνωρη για τα περισσότερα παιδιά εμπειρία:
«Μετά από 2 χρόνια, καταφέραμε επιτέλους να έχουμε έτοιμο αυτοκίνητο για να συμμετάσχουμε στο διαγωνισμό. Αισθάνομαι ότι πέρασε πολύ γρήγορα. Είναι μια δικαίωση για εμάς, αφού πήγαμε πολύ καλύτερα από παλιότερα και η βελτίωση είναι μεγάλη. Επίσης, είναι διαφορετικό το εγχείρημα όταν έχεις απλά να κάνεις 3 παρουσιάσεις χωρίς μονοθέσιο, όπως έγινε στο Silverstone σε σχέση με φέτος που συμμετέχουμε κανονικά στον αγώνα. Με το ίδιο αυτοκίνητο, μπορούμε να συμμετάσχουμε και σε άλλους αγώνες για ένα χρόνο, με όριο τον επόμενο αγώνα εδώ στην Ιταλία τη νέα χρονιά. Φυσικά, χρειαζόμαστε νέα άτομα στην ομάδα για τη συνέχεια, οπότε και πιστεύω πως μπορούμε να βελτιωθούμε περαιτέρω και παρά τα λιγότερα μέσα, να πλησιάζουμε ολοένα τις κορυφαίες ομάδες. Όλοι είμαστε ενθουσιασμένοι. Δε θέλει συζήτηση, ήταν μια φανταστική εμπειρία, αλλά στο τέλος η εγκατάλειψη μας άφησε πικρή γεύση».
Μπορείτε να επισκεφθείτε την ιστοσελίδα της ελληνικής Formula SAE, όπου οι φοιτητές ενημερώνουν για την εμπειρία τους στην Ιταλία, σε πολύ τακτά χρονικά διαστήματα μέσα στην κάθε ημέρα.
Παρακάτω, μπορείτε να δείτε την πλήρη σύνθεση της ομάδας του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, αλλά και τα τεχνικά χαρακτηριστικά του μονοθεσίου.
|
|
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΜΟΝΟΘΕΣΙΟΥ | Πλαίσιο | Σωληνωτό, με κάρμπον για επιπρόσθετη ενίσχυση σε πάτωμα και κάθισμα οδηγού. | Κινητήρας | Τετράχρονος, τετρακύλινδρος Honda CBR 600 RR | Κιβώτιο | Χειροκίνητο με ηλεκτρομαγνητικό έμβολο, ασυγχρόνιστο 6 σχέσεων | Εισαγωγή | Μεταβλητών αυλών | Ισχύς | 82 PS/12000 rpm. | Ροπή | 61 Nm/8000 rpm. | Διαφορικό | Περιορισμένης ολίσθησης | Μετάδοση | Κίνηση στους πίσω τροχούς με καδένα | Φρένα | Δαγκάνες ISR, δισκόπλακες διαμέτρου 220 mm. εμπρός και 200 mm. Πίσω\ | Ανάρτηση | Διπλά ψαλίδια εμπρός και πίσω, γωνία κάμπερ | Ελαστικά | Avon, 6Χ13 εμπρός και 8Χ13 πίσω | Μήκος | 2216 mm. | Πλάτος | 689 mm. | Ύψος | 1226 mm. | Μεταξόνιο | 1500 mm. | Μετατρόχιο | 1226 mm. | Βάρος | 240 κιλά |
ARISTOTLE RACING TEAM | Ειδικότητα | Φοιτητής | Ηλικία | Πόλη καταγωγής | Υπεύθυνοι καθηγητές | Καθηγητής Αθανάσιος Μιχαηλίδης | | | | Επίκουρος Καθηγητής Νικόλαος Μιχαηλίδης | | | | Επίκουρος Καθηγητής Λεωνίδας Ντζιαχρήστος | | | | Τεχνικός Εκπαιδευτικού Προσωπικού Γιώργος Τάνιος | | | Οδηγοί | Βασίλης Φωτσιτζής, Νικόλας Χριστοδούλου, Κωνσταντίνος Βασιλειάδης, Στέλιος Λιάμπας, Νώντας Χριστοδουλόπουλος | | | Αρχηγός ομάδας, χορηγίες, δημόσιες σχέσεις | Βασίλης Φωτσιτζής | 25 | Θεσσαλονίκη | Σύστημα πέδησης-πεντάλ | Κωνσταντίνος Γερμακόπουλος | 22 | Ηράκλειο Κρήτης | Πλαίσιο, εργονομία, σύστημα μετάδοσης | Γρηγόρης Γρηγοριάδης | 24 | Θεσσαλονίκη | | Μανώλης Φαντέλ | 24 | Θεσσαλονίκη | Σύστημα ανάρτησης, σύστημα διεύθυνσης | Αλεξάνδρα Καπέτα | 23 | Θεσσαλονίκη | Εδράσεις τροχών, υπεύθυνος ιστοσελίδας | Ηλίας Κοτρώνης | 22 | Αλιβέρι Ευβοίας | Πειραματική διάταξη πρόσκρουσης, FEM | Βαγγέλης Όκκας | 22 | Ιωάννινα | Σύνθεση κατασκευών, πλαίσιο | Μιχάλης Σαράφογλου | 24 | Θεσσαλονίκη | Σύστημα ανάρτησης, σύστημα διεύθυνσης, σύνθετα υλικά | Ηλίας Τσίπας | 24 | Κατερίνη | Σύστημα εξαγωγής, μοντελοποίηση κινητήρα | Νικόλας Χριστοδούλου | 23 | Θεσσαλονίκη | | Νίκος Καρτσακλής (απόφοιτος) | 24 | Θεσσαλονίκη | Σύστημα λίπανσης, CFD εισαγωγής | Λαμπρούλα Χάρμπα | 24 | Καρδίτσα | Σχεδιασμός συστήματος εισαγωγής | Ιωάννα Ρόγκα | 24 | Χαλκίδα | Δοχείο καυσίμου, σύστημα τροφοδοσίας | Γιώργος Μπέλλας | 22 | Αθήνα | Ηλεκτρονικά | Στέλιος Λιάμπας | 24 | Θεσσαλονίκη | | Μανώλης Αθανασόπουλος | 24 | Θεσσαλονίκη | Μελέτη καυσίμου Ε85 | Δήμητρα Γκιπατίδου | 23 | Θεσσαλονίκη | Σύστημα ψύξης, σύνθετα υλικά | Παναγιώτης Βογιατζής | 23 | Σύρος | Σύστημα εξαγωγής, χαρτογράφηση κινητήρα | Κωνσταντίνος Βασιλειάδης | 23 | Θεσσαλονίκη | Σύνθεση κοστολογίου, πειραματική διάταξη πρόσκρουσης | Νίκος Ελευθερίου | 22 | Αθήνα | Σύνθετα υλικά | Θανάσης Κόλλιας (απόφοιτος) | 25 | Θεσσαλονίκη | Επικεφαλής κινητήρα | Γιώργος Φονταράς (Διδάκτωρ) | 30 | Θεσσαλονίκη | Σύνθεση κοστολογίου | Κωνσταντίνος Γαρυπίδης | 24 | Κατερίνη | | Θοδωρής Στυλιανίδης | 24 | Θεσσαλονίκη | Χορηγοί | Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης | | | | Auteco | | | | Όμιλος Επιχειρήσεων Σαρακάκη | | | | Kibo | | | | Πίστα καρτ Drive Park | | | | Μοτοσυκλέτες Μερεμετσάκης | | | | Motul | | | | Austrian Airlines | | | Υποστηρικτές | MotoWay, ARPRO, SuperFlow Pappas Tuning, Dynamic Marine Services, Ιαπωνικη-Facom, NGK-Γέμμα, Νησιώτης Ελαστικά, Remus Σπηλιώτης, Ελατήρια Atlas Springs | | |
|
 |
Διαφορετικά τα μέσα για τα ξένα Πανεπιστήμια, αφού για παράδειγμα μια από τις κορυφαίες ομάδες, η Στουγκάρδη, έχει την υποστήριξη της Mercedes... |
|
 |
Στο endurance είχαμε και προσπεράσματα, με συγκεκριμένους όμως κανόνες |
|
|
 |
Η ατυχία χτύπησε την ελληνική ομάδα σήμερα. Είναι βέβαιο πως αυτό θα πεισμώσει τα παιδιά και η συνέχεια θα είναι ακόμη καλύτερη |
|
|
|
|
|
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
|
|
|