 |
 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Formula SAE Italy: Στον αγώνα... |
5/9/2010 9:11 μμ
|
|
|
|
 |
Η ημέρα ξεκίνησε με τη διαδικασία της επιτάχυνσης και τους Νώντα Χριστοδουλόπουλου (φωτ.) και Στέλιο Λιάμπα στο τιμόνι |
|
 |
Ακολούθησε το skid pad με οδηγούς τους Νώντα Χριστοδουλόπουλο και Κωνσταντίνο Βασιλειάδη (φωτ.) |
|
 |
Η υποστήριξη των ξένων ομάδων είναι ανώτερη από τη δική μας. Για του λόγου το αληθές, το Πανεπιστήμιο του Graz στην Αυστρία έχει χορηγό μεταξύ άλλων τη Red Bull |
|
 |
Ετοιμασίες για τη μάχη |
|
 |
Τα μονοθέσια σε σειρά πριν την εκκίνηση |
|
 |
Ετοιμάζοντας το αυτοκίνητο για το επόμενο τεστ |
|
Η σημερινή ημέρα ήταν η πρώτη καθαρά αγωνιστική στην πίστα Riccardo Paletti του Βαράνο, με την ελληνική ομάδα να στέκεται εξαιρετικά και με βάση τη σημερινή ημέρα να βρίσκεται μέσα στις καλές του αγώνα.
Σε συνάρτηση μάλιστα με το γεγονός ότι το «Φορμουλάκι» που έχει ετοιμάσει η ομάδα του Τμήματος Μηχανολόγων του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης είναι μόλις το 2ο της ομάδας, ενώ αυτός είναι επίσης ο 2ος αγώνας που συμμετέχει, μετά από τον περσινό στο Silverstone της Αγγλίας, τότε σίγουρα οι επιδόσεις μπορούν να χαρακτηριστούν πολύ καλές. Η ημέρα ξεκίνησε σε αγωνιστικό επίπεδο από τη δοκιμασία του «acceleration». Όπως γίνεται αντιληπτό, τα μονοθέσια επιτάχυναν από στάση για 75 μ. στη μεγάλη ευθεία της πίστας και φυσικά αυτό που πετύχαινε τον καλύτερο χρόνο έπαιρνε τους περισσότερους βαθμούς. Οι υπόλοιποι βαθμολογούνταν βάσει μιας εξίσωσης, που περιλάμβανε το χρόνο του κάθε οδηγού αλλά και αυτόν του πρώτου. Οπότε, ουσιαστικά όλοι οι συμμετέχοντες, ενδιαφέρονταν για το χρόνο του πρώτου. Εκεί, η ελληνική ομάδα πέτυχε καλό χρόνο, αφού ο καλύτερος από τους 4 χρόνους που είχε δικαίωμα να πετύχει, ήταν 4,04 δλ. με την κορυφαία ομάδα του Πανεπιστημίου της Στουγκάρδης να έχει πετύχει 3,79. Σημειώστε, πως σε κάθε δοκιμασία το κάθε μονοθέσιο οδηγούσαν 2 διαφορετικοί οδηγοί, ο καθένας από τους οποίους έκανε 2 περάσματα.
Έπειτα από την επιτάχυνση, ακολούθησε η δοκιμασία με την ονομασία «skid pad». Σε αυτήν, είχαν τοποθετηθεί κώνοι σε 2 κυκλικές διατάξεις, ενώ κάθε οδηγός έπρεπε ουσιαστικά σε κάθε προσπάθεια να κάνει 2 κύκλους στη μία και ισάριθμους στην άλλη. Αυτό αποτελούσε μια προσπάθεια και ο κάθε κύκλος χρονομετρούνταν ξεχωριστά, ενώ το αποτέλεσμα έβγαινε με μέσο όρο από τα δυο περάσματα. Εκεί το μονοθέσιο της ομάδας του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου δε βολεύτηκε ιδιαίτερα σε σχέση με άλλα, ιδίως τα γερμανικά. Παρόλα αυτά, για ακόμη μια φορά δεν απείχε πολύ από την κορυφή, με τη διαφορά να βρίσκεται περίπου στα 0,4 δλ. Μετά από το μεσημεριανό διάλειμμα, ακολούθησε το κερασάκι στην τούρτα, που ήταν η διαδικασία του autocross. Αυτό διεξήχθη σε ένα κομμάτι της πίστας, που ήταν περίπου το μισό της διαδρομής και περιλάμβανε σλάλομ, επιταχύνσεις, περάσματα ανάμεσα σε κορίνες κλπ. Για ακόμη μια φορά δείξαμε τη δυναμική μας, αφού στο τέλος της ημέρας έχουμε το 14ο χρόνο, ανάμεσα στα 41 Πανεπιστήμια που συνεχίζουν, αφού στον αγώνα υπάρχουν και οι εγκαταλείψεις είτε στο δυναμικό είτε στο στατικό κομμάτι, όπως αναλύσαμε σε προγενέστερα άρθρα μας.
Αξίζει να σημειώσουμε, πως στην επιτάχυνση και το skid pad οδήγησε ο Νώντας Χριστοδουλόπουλος, ενώ στην πρώτη τον συνόδευσε στα πηδάλια ο Στέλιος Λιάμπας και στη δεύτερη ο Κωνσταντίνος Βασιλειάδης. Στο autocross, ξεκίνησε την προσπάθεια ο Νικόλας Χριστοδούλου, ο οποίος επέδειξε εξαιρετικά στοιχεία ωριμότητας και ανάλυσης παραστάσεων, αφού στην πρώτη του διερευνητική επαφή με το μονοθέσιο έκανε ένα συνεπή χρόνο αποφεύγοντας ένα πιθανό λάθος όπως είδαμε από άλλες ομάδες. Στο επόμενο όμως εκμεταλλεύθηκε τη μεγαλύτερη γνώση της πίστας και του μονοθεσίου και κατέβασε το χρόνο κατά περίπου 6 ολόκληρα δευτερόλεπτα. Μάλιστα, χάρισε στους πολλούς θεατές και ένα highlight με το μονοθέσιο να σηκώνεται στις 2 ρόδες στο τελευταίο σλάλομ, χωρίς περαιτέρω συνέπειες, αλλά με τις επευφημίες και τα χειροκροτήματα να καλύπτουν την ατμόσφαιρα. Έπειτα, ανέλαβε ο αρχηγός της ομάδας και πλέον έμπειρος οδηγός, ο Βασίλης Φωτσιτζής, που κινήθηκε γρήγορα και έφερε το μονοθέσιο στη 14η θέση. Η διαφορά από την κορυφή είναι περίπου 5 δλ., όμως αξίζει να τονίσουμε πως βρεθήκαμε στο ίδιο επίπεδο με ομάδες με κορυφαία μονοθέσια όπως η Στουγκάρδη. Βλέπετε, κάθε χτύπημα κώνου, ή «πόρτας» δημιουργημένης με κώνους κοστίζει σε δλ. και οι περισσότερες ομάδες είχαν τέτοιες επαφές, συμπεριλαμβανομένης και της δικής μας. Όμως, οι Έλληνες οδηγοί σημείωσαν δυο αλάνθαστους γύρους σε γενικές γραμμές, κάτι που δεν πέτυχαν πολλές ομάδες, την ώρα που το μονοθέσιο παραμένει πολύ αξιόπιστο.
To σημερινό autocross ουσιαστικά αποτελεί κάτι σαν χρονομετρημένα δοκιμαστικά, με βαθμολογία πάντως, ενόψει του αυριανού endurance, διάρκειας 11 γύρων για κάθε οδηγό και 22 γύρων συνολικά. Εκεί όπου θα υπάρχουν ειδικοί κανόνες προσπεράσματος για λόγους ασφαλείας, αλλά τα μονοθέσια θα εισέρχονται στην πίστα με ορισμένη χρονική διαφορά, χωρισμένα κατά ομάδες 4-5 αυτοκινήτων, ανάλογα με τις σημερινές τους επιδόσεις. Αυτό αναμένεται να είναι και το τελευταίο αγώνισμα, τη στιγμή που είχαμε και τα πρώτα αποτελέσματα για τα χθεσινά design και presentation (παρουσίαση) όπου η ομάδα βρέθηκε στην 21η και 22η θέση αντίστοιχα. Εις αύριον λοιπόν, τα σπουδαιότερα.
Οι δυο οδηγοί του autocross Νικόλας Χριστοδούλου και Βασίλης Φωτσιτζής είπαν:
Νικόλας Χριστοδούλου:
«Το άγχος για εμένα ξεκίνησε από χθες το βράδυ, όπου έπρεπε να αποβάλλω το άγχος του μηχανικού και να μπω σε κατάσταση οδηγού. Αυτό ήταν πρωτόγνωρο για εμένα και η εμπειρία ήταν φοβερή, αφού ο συναγωνισμός ήταν μεγάλος, ειδικά όσον αφορά στους Γερμανούς. Στον αγώνα, αισθάνθηκα για λίγο οδηγός Formula και αυτό ήταν υπέροχο. Στο τέλος οι σφυγμοί είχαν ανέβει πάρα πολύ, το ίδιο και η αδρεναλίνη. Στο δεύτερο πέρασμα αποφάσισα να πάω όσο πιο γρήγορα γινόταν, ενώ όταν το μονοθέσιο σηκώθηκε στους 2 τροχούς αγχώθηκα, αφού σκέφτηκα πως μπορεί να χτυπήσω κάποια κορίνα και να χάσουμε χρόνο αλλά τελικά το μάζεψα. Έκανα 2-3 λαθάκια, αλλά δεν πειράζει, μάζεψε το χαμένο χρόνο ο Βασίλης».
Βασίλης Φωτσιτζής:
«Νομίζω ότι πήγαμε καλά. Στην αρχή ήμουν πολύ συγκεντρωμένος, αν και ξεκίνησα με κρύα ελαστικά. Έκανα ένα λάθος και χτύπησα έναν κώνο στην πρώτη «πόρτα», οπότε έπειτα η προσπάθεια μου χρησίμευσε για δοκιμή ενόψει του δεύτερου περάσματος. Τότε, τα φρένα ήταν καλύτερα καθώς και η πίστα και κάναμε το χρόνο που κάναμε (52.68). Ίσως να μπορούσε να κατέβει λίγο ακόμη ο χρόνος».
Εκτός από τα παιδιά, μας μίλησε και ο Επίκουρος Καθηγητής στο τμήμα Μηχανολογίας κύριος Λεωνίδας Ντζιαχρήστος, που στηρίζει τα παιδιά όχι μόνο στην κατασκευή των μονοθεσίων, τόσο αυτού όσο και του προηγούμενου, αλλά βρίσκεται μαζί τους και στην Ιταλία: «Θεωρώ πως η επίδοση των παιδιών είναι πολύ καλή, ιδιαίτερα αν αναλογιστούμε πως οι βάσεις που υπάρχουν στην Ελλάδα συγκριτικά με άλλες χώρες δεν είναι ίδιες. Μάλιστα, αυτό αφορά πολλούς τομείς όπως η οικονομία, η βιομηχανία, η υποστήριξη κ.α. Το αυτοκίνητο αποδεικνύεται τόσο αξιόπιστο όσο και ανταγωνιστικό και μακάρι αυτό να συνεχιστεί. Αυτός ο αγώνας είναι ο 2ος για το μονοθέσιο, ενώ γενικά δεν τρέχουμε σε αγώνες, οπότε οι επιδόσεις είναι ενθαρρυντικές. Όσον αφορά στα παιδιά, το καθένα είναι εξειδικευμένο στον τομέα του τον οποίο γνωρίζει πολύ καλά, ενώ όλα τους αποτελούν μια καλά κουρδισμένη ομάδα, αν και αριθμούν πάνω από 20 άτομα. Αυτό είναι πολύ καλό όχι μόνο σαν εκπαιδευτική διαδικασία αλλά και σχετικά το ομαδικό πνεύμα που καλούνται να αποκτήσουν. Φυσικά, εξοικειώνονται με τα τεχνικά θέματα αλλά και με τα αγωνιστικά, όσο χρήσιμο μπορεί βέβαια να αποδειχθεί αυτό. Προσωπικά είμαι ιδιαίτερα ευχαριστημένος και από το γεγονός ότι προκλήθηκαν να βρουν λύσεις και τα κατάφεραν, όντες αποτελεσματικοί και παράλληλα γρήγοροι. _Ν.Δ.douzinas@technicalpress.gr
Μπορείτε να επισκεφθείτε την ιστοσελίδα της ελληνικής Formula SAE, όπου οι φοιτητές ενημερώνουν για την εμπειρία τους στην Ιταλία, σε πολύ τακτά χρονικά διαστήματα μέσα στην κάθε ημέρα.
|
|
|
 |
Πολύς ο κόσμος στις κερκίδες της πίστας κατά τη διάρκεια του autocross |
|
 |
Αυτά είναι ορισμένα μόνο από τα μέλη της ελληνικής ομάδας στην Ιταλία |
|
|
 |
Πολλοί οδηγοί αντιμετώπισαν δυσκολίες στο autocross |
|
 |
Οι Νικόλας Χριστοδούλου και Βασίλης Φωτσιτζής τα κατάφεραν περίφημα στο autocross |
|
|
 |
O Νικόλας Χριστοδούλου στο δρόμο για την ολοκλήρωση μιας φοβερής, όπως ο ίδιος την χαρακτήρισε, εμπειρίας. |
|
|
 |
Εξαιρετικός ήταν ο Βασίλης Φωτσιτζής, που μάλιστα έκανε το δεύτερό του πέρασμα λίγο πριν πιάσει βροχή στην πίστα! |
|
|
|
|
|
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
|
|
|