 |
 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Formula SAE Italy: Η περιπέτεια συνεχίζεται... |
4/9/2010 9:05 μμ
|
|
|
|
 |
Ο κ. Γιώργος Τάνιος, μας μίλησε για τους φοιτητές του. |
|
 |
Ετοιμασίες για την έξοδο σε λιγότερα από 5 δλ. |
|
 |
Όχι! Το ελληνικό μονοθέσιο δεν είναι έτοιμο να τουμπάρει, απλά βρίσκεται στη δοκιμασία tilt |
|
 |
Μέχρι και λαπτοπ για έλεγχο των στροφών από τον οδηγό κατά τη διάρκεια του τεστ θορύβου, διαθέτει η ομάδα! |
|
 |
Το ελληνικό όχημα κατά τη διάρκεια του τεστ ήχου (noise test) |
|
Η πορεία των Ελλήνων φοιτητών Μηχανολογίας του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης που έχουν δημιουργήσει την ελληνική Formula SAE συνεχίζεται χωρίς προβλήματα, αφού σήμερα ολοκληρώθηκαν όλοι οι έλεγχοι, από τους οποίους η ομάδα πέρασε επιτυχώς και πλέον ετοιμάζεται για το πιο αγωνιστικό κομμάτι, την Κυριακή 5 και τη Δευτέρα 6 Σεπτεμβρίου.
Η ημέρα ξεκίνησε νωρίς για την ελληνική ομάδα σήμερα, με τους 21 φοιτητές που την απαρτίζουν να βρίσκονται από τις 08:00 στην πίστα Ricardo Paletti του Βαράνο, προκειμένου να πραγματοιήσουν κάποιες μικρές αλλαγές στο σασί του μονοθεσίου, ώστε αυτό να ολοκληρώσει και τυπικά τον τεχνικό έλεγχο, από τον οποίο επί της ουσίας είχε περάσει από χθες. Αφού έγινε αυτό οι 5 -οι κανονισμοί του θεσμού απαιτούν τουλάχιστον 4- οδηγοί (Βασίλης Φωτσιτζής, Κωνσταντίνος Βασιλειάδης, Νώντας Χριστοδουλόπουλος, Στέλιος Λιάμπας και Νικόλας Χριστοδούλου) φόρεσαν φόρμες, κράνος και γάντια και έπρεπε να βγουν από το μονοθέσιο, αφαιρώντας φυσικά το τιμόνι, σε χρόνο μικρότερο των 5 δλ. Αυτό συνέβη για να ελεγχθεί η δυνατότητά τους να κάνουν κάτι τέτοιο σε περίπτωση ανάγκης κατά τη διάρκεια αγωνιστικών δραστηριοτήτων. Όπερ και εγένετο, με τους οδηγούς μας να βγαίνουν όλοι αλώβητοι από τη διαδικασία και όλη την ομάδα να οδηγείται εν μέσω χειροκροτημάτων στην επόμενη και δύσκολη, δοκιμασία.
Ο λόγος για το απαιτητικό tilt. Εκεί, ο Κωνσταντίνος φόρεσε την αγωνιστική του εξάρτηση και μπήκε μέσα στο μονοθέσιο, το οποίο βρέθηκε σε μηχάνημα που το γύρισε στο πλάι με γωνία ακόμη και 60 μοιρών. Με αυτό τον τρόπο οι κριτές ήθελαν να ελέγξουν πως τα μονοθέσια είναι σχεδιασμένα και προετοιμασμένα με τέτοιο τρόπο, ώστε να μην υπάρχουν διαρροές από κανένα του σημείο. Μετά από αυτό και την ανακούφιση όλων των μελών της ομάδας, η ελληνική Formula SAE πέρασε τον έλεγχο ήχου. Εκεί, οι κριτές ήλεγχαν τα desibells του σε συνθήκες εικονικής πλήρους επιτάχυνσης, σε διαδικασία που θύμιζε δυναμομέτρηση, με διαφορετικό φυσικά αντικειμενικό σκοπό. Αφού αρχικά η εξάτμιση δε βοήθησε και ξεπεράστηκε ελάχιστα το όριο των 110 desibells, η ομάδα ανασκουπώθηκε και μετά από εξαιρετική και ταχύτατη δουλειά άλλαξε εξάτμιση και πέρασε με άνεση. Έτσι, απέμεινε μόλις μια δοκιμασία για το μονοθέσιο, όχι όμως και για τα παιδιά. Το «Φορμουλάκι» χρειάστηκε μόνο τον έλεγχο φρεναρίσματος, όπου μετά από επιτάχυνση και απότομο φρενάρισμα σε συγκεκριμένο σημείο έπρεπε να μπλοκάρουν και οι 4 τροχοί, κάτι που επιτεύχθηκε. Σε όλες τις παραπάνω δοκιμασίες, οδηγός ήταν ο Κωνσταντίνος Βασιλειάδης, που προαναφέραμε.
Αφού το μονοθέσιο αναπαύτηκε στη φιλόξενη τέντα της ομάδας, τα παιδιά απέκτησαν δημιουργικό πυρετό. Ο λόγος ήταν πως ακολουθούσε η παρουσίαση του «Design», κατά την οποία τα μέλη της ομάδας, χωρίστηκαν στις υποομάδες με βάση τις οποίες εργάστηκαν στο μονοθέσιο, αφού άλλοι ήταν υπεύθυνοι για τον κινητήρα, άλλοι για τα ηλεκτρικά κ.ο.κ. Τα παιδιά, παρουσίασαν το «design» σε εντεταλμένα από την οργάνωση άτομα, με μεγάλη εμπειρία. Έπειτα, απάντησαν σε ερωτήσεις τους και για τις απαντήσεις αλλά και την κάθε επεξήγηση, σε συνδυασμό με τη συνολική εικόνα της ομάδας, βαθμολογήθηκαν. Λίγο αργότερα ο αρχηγός της ομάδας Βασίλης Φωτσιτζής και ο Νίκος Ελευθερίου βρέθηκαν στην παρουσίαση της ομάδας, ξανά ενώπιον κριτών. Εκεί, ανέλυσαν όλες τις ενέργειες που θα γίνονταν ώστε υποθετικά το μονοθέσιο να μπει σε γραμμή παραγωγής, τις προωθητικές ενέργειες που θα γίνονταν και γενικά, παρουσίασαν ένα πλήρες business plan, όπως λέμε συχνά πλέον, σχετικά με το μονοθέσιο. Οι τελευταίες δυο διαδικασίες, σε συνδυασμό με τη χθεσινή του «cost» που στέφθηκε με επιτυχία, θα δημιουργήσουν την κατάταξη ανάμεσα στις 51 ομάδες, προτού τα μονοθέσια «πατήσουν» πίστα αύριο. Το δικό μας μονοθέσιο είναι πανέτοιμο για το καλύτερο όπως και άπαντες στην ομάδα, είτε πρόκειται για οδηγούς είτε για μηχανικούς. Στις αυριανές δοκιμασίες περιλαμβάνεται γύρος πίστας, κίνηση σε σχηματισμό 8 και άλλα, προτού ολοκληρωθεί η εκδήλωση τη Δευτέρα με τον αγώνα αντοχής με την ονομασία «endurance» όπου πάντως τα μονοθέσια δε θα βρίσκονται όλα στην πίστα αλλά το καθένα μόνο του, σε ένα ιδιότυπο time trial. Επί του προκειμένου θα επανέλθουμε.
Κλείνοντας θα αναφέρουμε ένα γεγονός που μας εξέπληξε ευχάριστα και δείχνει πέραν των ικανοτήτων των παιδιών της ομάδας, τον ίδιο το χαρακτήρα τους. Μια ομάδα συναθλητών και ουσιαστικά συμφοιτητών τους από την Ινδία, αντιμετώπισε πρόβλημα με τη χαρτογράφηση του κινητήρα με αποτέλεσμα να μην περάσει, αρχικά, τον έλεγχο ήχου. Επειδή το συγκεκριμένο τεστ γίνεται πίσω από την τέντα της ελληνικής ομάδας, άπαντες άκουσαν τον προβληματικό κινητήρα και άμεσα ευαισθητοποιήθηκαν. Έτρεξαν με τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές (σ.σ. σωστά διαβάσατε, χρησιμοποιούν λάπτοπ για έλεγχο των λειτουργιών του μονοθεσίου) και «βισμάτωσαν» το ινδικό μονοθέσιο, βοηθώντας την αντίπαλη, μόνο τυπικά όπως απέδειξαν, ομάδα. Μάλιστα, οι γνώσεις τους ήταν τέτοιες, που «δανείζοντας» τη χαρτογράφηση από παλαιότερο ελληνικό κινητήρα, το μονοθέσιο των Ινδών βελτιώθηκε αισθητά και πέρασε τη δοκιμασία, κάτι που σημαίνει πως και αυτοί συνεχίζουν την προσπάθειά τους. Μάλιστα μόλις πέρασαν οι Ινδοί, έγιναν ένα κουβάρι με τους Έλληνες πανηγυρίζοντας, με τους φοιτητές από τη Θεσσαλονίκη να τους κερνούν τα φημισμένα πια σε όλη την πίστα και πολλές χώρες, λουκουμάκια Θεσσαλονίκης. Ότι καλύτερο!
Αντί επιλόγου, θα παραθέσουμε τα λόγια του κυρίου Γιώργου Τάνιου, Μηχανολόγου Μηχανικού του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, που κατέχει ρόλο Τεχνικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού με θέση ΕΠΕΠ στο Πανεπιστήμιο. Πρόκειται για έναν άνθρωπο που έχει συμμετάσχει και στην παραγωγική διαδικασία, όντας μάλιστα σπεσιαλίστας στη ρύθμιση σχέσεων για τα κιβώτια ταχυτήτων αγωνιστικών αυτοκινήτων, οι περισσότερες εκ των οποίων χρησιμοποιούνται στα αγωνιστικά των ελληνικών αγώνων και σήμερα. Ο 55χρονος καθηγητής, που έχει εργαστεί και στη βιομηχανία έχει σταθεί εξαρχής, μαζί με τον καθηγητή κύριο Μιχαηλίδη αλλά και τον Επίκουρο Καθηγητή Λεωνίδα Ντζιαχρήστο, που βρίσκεται και αυτός στην Ιταλία, στο πλάι των παιδιών και μας είπε σχετικά με τις προσπάθειές τους: «Η προσπάθεια που ξεκίνησαν τα παιδιά είναι θετική. Μάλιστα το γεγονός ότι τα παιδιά ασχολούνται με κάτι που κινείται, τους αρέσει περισσότερο, σα νέοι που είναι, σε σύγκριση για παράδειγμα με την κατασκευή μιας κουζίνας ή ενός ψυγείου. Είναι χαρακτηριστικό ότι περισσότερα από 100 παιδιά ενδιαφέρθηκαν να μπουν στην ομάδα και αναγκαστήκαμε να κάνουμε ένα είδος τεστ για να συνεχίσουμε με αυτά που είναι εδώ. Έτσι ελέγξαμε το επίπεδό τους. Τα παιδιά είναι πολύ φιλότιμα και εργατικά. Έχουν ξοδέψει πολλές ώρες και βράδια για αυτό το θέμα, ώστε να μας φέρουν κάτι και να το ελέγξουμε εγώ ή ο κ. Μιχαηλίδης. Η ανταπόκριση που συνάντησε η προσπάθειά τους ήταν θετική γενικά, αν και λίγα άτομα βοήθησαν. Εμείς αυτό που μπορούμε να κάνουμε είναι να βοηθούμε αφιλοκερδώς, κάτι που γίνεται από τη μεριά μας. Σχετικά με τον αγώνα, τα παιδιά θέλουν να κερδίσουν και είναι πολύ αγχωμένα, αφού έχουν κάνει μεγάλο κόπο για αυτό το εγχείρημα. Όσον αφορά στην υποστήριξη, υπάρχουν ορισμένοι χορηγοί, όμως το θετικό είναι πως φέτος βοήθησε ακόμη περισσότερο το Πανεπιστήμιο, καλύπτοντας περίπου το 90% των εξόδων». _Ν.Δ.douzinas@technicalpress.gr
Μπορείτε να επισκεφθείτε την ιστοσελίδα της ελληνικής Formula SAE, όπου οι φοιτητές ενημερώνουν για την εμπειρία τους στην Ιταλία, σε πολύ τακτά χρονικά διαστήματα μέσα στην κάθε ημέρα.
|
|
|
 |
Το φρενάρισμα δεν ήταν εύκολη διαδικασία, όμως η ελληνική ομάδα την ξεπέρασε |
|
 |
Ο παρουσίαση των μηχανικών μερών σε ειδικούς ήταν ίσως το δυσκολότερο κομμάτι, σύμφωνα και με τα παιδιά. Πάντως, η ομάδα έχει ως παρακαταθήκη την κατάκτηση του βραβείου design του 2009, στην Αγγλία. |
|
|
 |
Μια πολύ ευχάριστη έκπληξη περίμενε σήμερα τους 21 φοιτητές της ομάδας. Λίγο πριν το tilt, τους επισκέφθηκε ο κ. Dallara, ιδιοκτήτης της γνωστής ομάδας, μαζί με το γνωστό μας και από τη σχολή ασφαλούς οδήγησης που διατηρεί στην πίστα του Βαράνο, τον κ. Andrea de Adamich καθώς και τη "δική μας" Σοφία Σπανού, η οποία εργάζεται στη σχολή του Ιταλού! |
|
|
|
|
|
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
|
|
|