Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Kεντρική Σελίδα  / Αλλοι Αγώνες  / Νέα  / Αρχείο  / Αρθρο

Με το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης στην Ιταλία! 4/9/2010 1:52 πμ

Με φόντο την "Aristotle Racing Team"
Οι τελευταίες ετοιμασίες πριν τον τεχνικό έλεγχο
Οι "πολεμιστές" ξεκουράζονται
Το τετραήμερο 3-6 Σεπτεμβρίου φιλοξενείται στην Ιταλία και πιο συγκεκριμένα στην πίστα του Βαράνο κοντά στην Πάρμα, ο αγώνας Formula SAE Italy, με κατασκευές δημιουργημένες και εξελιγμένες από μαθητές, όπως φαίνεται και από το «Student» των αρχικών του εγχειρήματος.

Σε αυτό τον ιδιότυπο αγώνα συμμετέχει και η ομάδα του Τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, με το δεύτερο και σύμφωνα με τους άμεσα εμπλεκόμενους, καλύτερο μονοθέσιο που έχει κατασκευάσει η πολυμελής νεανική παρέα. Ο αγώνας στο Βαράνο, δε θυμίζει τους αγώνες πίστας που γνωρίζουμε. Αυτό συμβαίνει διότι οι 51 ομάδες από Πανεπιστήμια του κόσμου, κυρίως από αυτά της Γερμανίας και δευτερευόντως της «οικοδέσποινας» Ιταλίας, θα διαγωνιστούν επί της ουσίας σε δυναμικές και στατικές δοκιμασίες. Για να γίνουμε πιο συγκεκριμένοι, ο θεσμός που προορίζεται για συμμετοχή από τα Πανεπιστήμια, έχει δεδομένους κανονισμούς. Τα μέλη των ομάδων λοιπόν έχουν δημιουργήσει μονοθέσιες κατασκευές, με βάση αυτούς τους κανονισμούς. Πάνω σε αυτό το δεδομένο λοιπόν, τα μονοθέσια και μαζί τα μέλη των ομάδων, που μπορεί να είναι είτε οδηγοί είτε μηχανικοί είτε και τα δυο, καλούνται να ξεπεράσουν καθεμιά από τις δοκιμασίες που έχουν τεθεί, για να δημιουργηθεί μια κατάταξη, τη Δευτέρα 6 Σεπτεμβρίου.

Αρχής γενομένης από σήμερα λοιπόν, οι ομάδες πέρασαν από στατικές δοκιμασίες με διαφορετική σειρά η καθεμιά από αυτές. Έτσι η ελληνική ομάδα, πέρασε το «εμπόδιο» του κόστους, στο οποίο έπρεπε να αναλυθεί ενδελεχώς η κοστολόγηση του κάθε μέρους του αυτοκινήτου, από τη μικρότερη βίδα μέχρι το σημαντικότερο εξάρτημα. Η ανωτέρω κοστολόγηση, έπρεπε να γίνει με βάση τους κανόνες που διέπουν τη Formula SAE. Έπειτα από αυτό, ακολούθησε ένα πολύ δύσκολο κομμάτι, που ήταν ο τεχνικός έλεγχος. Πρόκειται για έναν έλεγχο που διεξάγεται με έμφαση στην κάθε λεπτομέρεια, ενώ πολλές ομάδες επέστρεψαν στο σέρβις τους προκειμένου να μπορέσουν να συμπλεύσουν με τους κανονισμούς και να συνεχίσουν. Βλέπετε, κάθε στατική δοκιμασία αποτελεί ουσιαστικά εισιτήριο για την επόμενη, μέχρι να καταλήξουμε στις δυναμικές δοκιμασίες μέσα στην πίστα του Βαράνο, τις επόμενες ημέρες. Αντίστοιχα επίπονος ήταν και ο έλεγχος για την ομάδα μας, η οποία μάλιστα έφυγε από το χώρο τελευταία και με τη νύχτα να έχει ήδη κάνει την εμφάνισή της. Η κριτική ήταν θετική, το αυτοκίνητο θα περάσει τον τεχνικό έλεγχο, όπως διαβεβαίωσαν οι τεχνικοί της οργάνωσης, όμως απομένουν ορισμένες πολύ μικρές διορθώσεις για αύριο το πρωί, προκειμένου το μονοθέσιο να είναι πανέτοιμο.

Όπως σε κάθε εκδήλωση της ζωής μας όμως, έτσι και εδώ κυρίαρχο ρόλο διαδραματίζει ο ανθρώπινος παράγοντας. Άνθρωποι λοιπόν και μάλιστα νέοι σε ηλικία, αφήνουν τη φαντασία, τις γνώσεις και το νεανικό τους πάθος να δημιουργήσουν και τα αποτελέσματα σας διαβεβαιώνουμε πως είναι εξαιρετικά. Στον αγώνα συμμετέχουν φοιτητικές ομάδες από την Ινδία μέχρι την Ισπανία και την Αγγλία μέχρι τη χώρα μας, με τους Γερμανούς όπως είπαμε να έχουν τη μερίδα του λέοντος σε εξοπλισμό και συμμετοχές. Πάντως, η δική μας ομάδα δεν υστερεί σε τίποτα, αν και συμμετέχει με σαφώς λιγότερους πόρους από την πλειονότητα των υπολοίπων. Αρκεί να κοιτάξει κανείς τα πρόσωπα των 21 παιδιών, ηλικίας από 22 έως 25 ετών που απαρτίζουν την ομάδα, ώστε να νιώσει την αγάπη και το πάθος τους για αυτό που έχουν δημιουργήσει και βελτιώνουν διαρκώς. Αυτό δίνει κάθε λόγο στον καθηγητή αλλά και το μηχανουργό που τα συνοδεύουν να είναι χαρούμενοι και να νιώθουν δικαιωμένοι για τις προσπάθειές τους.

Από το σημερινό απόγευμα, το πρώτο που περάσαμε με αυτή την ιδιόμορφη, αλλά με τρομερά θετική αύρα ομάδα, μας άφησε με χαμόγελα και γέννησε προσδοκίες για τις επόμενες τρεις ημέρες. Πρόκειται για μια δεμένη ομάδα, με τα παιδιά να στηρίζονται μεταξύ τους. Χαρακτηριστική ήταν η αγωνία όλων κατά τη δύσκολη διαδικασία του τεχνικού ελέγχου, όπου δυο μέλη της ομάδας και ένας εκ των οδηγών βρίσκονταν μαζί με το μονοθέσιο στο χώρο της δοκιμασίας, ενώ τα υπόλοιπα μέλη κυριολεκτικά κρέμονταν από το συρματόπλεγμα που τα χώριζε από τους προαναφερθέντες. Τα παραπάνω, δίνουν κάθε δικαίωμα αισιοδοξίας για τη συνέχεια. Μείνετε συντονισμένοι, ώστε να παρακολουθήσετε τη συνέχεια αυτού του ιδιόμορφου αγώνα υπό τη μορφή διαγωνίσματος. Αξίζει τον κόπο... _Ν.Δ.douzinas@technicalpress.gr
Δύσκολη και άκρως λεπτομερής η διαδικασία του τεχνικού ελέγχου
Η αγωνία ήταν εμφανής όχι μόνο στα άτομα που συμμετείχαν στον τεχνικό έλεγχο, μα και στα παιδιά που βρίσκονταν πίσω από το σύρμα και παρακολουθούσαν τη διαδικασία
Η ελληνική Formula SAE