Οι Πάνος Σπυρόπουλος (δεξιά) και Γιώργος Πολυζώης κέρδισαν με άνεση τον αγώνα, στην επιστροφή του έμπειρου οδηγού μετά από πολύ καιρό. Πρόκειται για έναν οδηγό με μεγάλη εμπειρία και τίτλους στην άσφαλτο στο παρελθόν, με Renault 5 και Ford Escort. Ο Σπυρόπουλος, δεν αντιμετώπισε κανένα πρόβλημα να φτάσει στην κορυφή, αφού κέρδισε 5 από τις 6 ε.δ. και έλεγχε το συναγωνισμό ανά πάσα στιγμή. Μάλιστα, στο τέλος δήλωσε πως θα συμμετάσχει και σε άλλους αγώνες φέτος. Ότι καλύτερο!
Εξαιρετική επίδοση για τους Κωνσταντίνο Χαλιβελάκη και Λεωνίδα Μαχαίρα, στην καλύτερη εμφάνιση του νεαρού οδηγού με το Peugeot 206 S1600 και γενικά. Το πλήρωμα ήταν εξαρχής μέσα στη μάχη της F2, πέρασε στην κορυφή στο τέλος του πρώτου σκέλους και με έναν εξαίσιο χρόνο στην τελευταία ε.δ. όπου και ήταν ταχύτεροι όλων (!) κατέκτησαν την πρώτη νίκη για τον 24χρονο Κωνσταντίνο σε επίπεδο γενικής κατηγορίας. Μάλιστα, η νίκη τους παίρνει ακόμη μεγαλύτερες διαστάσεις λόγω του συναγωνισμού, ο οποίος ήταν πολύς και έντονος, από τους Βασίλη Ζάχο-Βαγγέλη Ασπρόμουγγο και Γιώργο Κοσμόπουλο-Σπύρο Μπαρδάκη.
Οι Βασίλης Ζάχος-Βαγγέλης Ασπρόμουγγος επέστρεψαν μετά την ατυχία της Λαμίας και ήταν ταχύτατοι με το Citroen C2 R2 Max, αν και στο πρώτο σκέλος υστέρησαν λίγο, σύμφωνα με τον ίδιο τον οδηγό. Πάντως, το ταλέντο τους αντισταθμίζει τους λιγότερους ίππους του αυτοκινήτου. Παρόλα αυτά, ήταν στη μάχη της κορυφής της κατηγορίας και η τρίτη θέση γενικής μπορεί να τους αποζημιώσει, αφού αποτελεί ένα πολύ καλό αποτέλεσμα, αφού τερμάτισαν παράλληλα στη 2η θέση των κατηγοριών F2 και F3.
Άλλοι επιλέγουν τις καλοκαιρινές αποδράσεις σε κάποια παραλία, πολλοί όμως αγωνιζόμενοι και θεατές προτίμησαν έστω και για λίγο τα ορεινά της Πάτρας, όπου εξελίχθηκε ο αγώνας στον οποίο επικράτησαν με άνεση οι Πάνος Σπυρόπουλος και Γιώργος Πολυζώης με Mitsubishi Lancer EVO VIII της κατηγορίας Α, που προετοίμασαν οι αδελφοί Κύρκου.
Όπως ήταν αναμενόμενο, η ζέστη έπαιξε πρωτεύοντα ρόλο στην εξέλιξη του 4ου γύρου του Πανελλήνιου Κυπέλλου Ασφάλτου, του 35ου Ράλλυ Αχαιός. Οι άνθρωποι του Α.Ο.Π., της τοπικής λέσχης που ανέλαβε τη διοργάνωση του αγώνα, έδωσαν τον καλύτερό τους εαυτό. Το καλοκαιρινό της εποχής, αφού έχουμε φτάσει στις 18 Ιουλίου, δε βοήθησε ώστε οι θεατές να γεμίσουν τις ειδικές διαδρομές, αν και σε ορισμένα σημεία των ειδικών διαδρομών η παρουσία τους ήταν σημαντική. Το πεδίο βολής για τους αγωνιζόμενους ήταν 3 επαναλαμβανόμενες ειδικές διαδρομές (Σελινούντας, Μάνεσι, Καρούσι) με την πρώτη να έχει κοπεί κατά 2 χιλιόμετρα, σε σχέση με τον αρχικό σχεδιασμό. Οι αγωνιζόμενοι, έδειξαν να ευχαριστιούνται τον αγώνα και υπόμειναν τις καιρικές συνθήκες, οι οποίες φυσικά δυσκόλεψαν τις προσπάθειές τους, χωρίς πάντως να παραπονεθούν.
Στα αγωνιστικά, από την πρώτη ειδική διαδρομή του αγώνα φάνηκε πως οι Πάνος Σπυρόπουλος και Γιώργος Πολυζώης δε θα έχουν πρόβλημα με το Mitsubishi Lancer όγδοης γενιάς των αδελφών Κύρκου. Ο οδηγός από την Πάτρα, συμμετέχει επιλεκτικά σε αγώνες, κυρίως στην περιοχή του και με κάθε ευκαιρία αποδεικνύει γιατί θεωρούνταν και κατά το παρελθόν, ως ένας σπεσιαλίστας της ασφάλτου. Αυτή τη φορά, με συνοδηγό το Γιώργο Πολυζώη και ένα Lancer της κατηγορία Α δεν απειλήθηκε από το συναγωνισμό και κέρδισε με άνεση τον αγώνα, πετυχαίνοντας σχεδόν σε όλες τις διαδρομές τον ταχύτερο χρόνο.
Πάντως, στον αγώνα ξεχώρισε η μάχη της F2, όπου αρχικά προηγήθηκαν οι Γιώργος Κοσμόπουλος και Σπύρος Μπαρδάκης, που όμως έχασαν χρόνο στην 3η ε.δ. με το Renault Clio R3 και έπεσαν πιο πίσω, τερματίζοντας τέταρτοι. Μετά την ατυχία των νικητών της Λαμίας, οι Κωνσταντίνος Χαλιβελάκης-Λεωνίδας Μαχαίρας με το Peugeot 206 S1600 και Βασίλης Ζάχος-Βαγγέλης Ασπρόμουγγος με το Citroen C2 R2 Max αντάλλαζαν δλ. σε κάθε ε.δ. και μπήκαν στην τελευταία με διαφορά 0,81 δλ. υπέρ του πληρώματος του Peugeot. Εκεί, οι Χαλιβελάκης-Μαχαίρας πέτυχαν τον ταχύτερο χρόνο σε επίπεδο γενικής και πήραν μια πανάξια νίκη, πιστοποιώντας τη διαρκή βελτίωση του ταλαντούχου νεαρού οδηγού, που φέρει και τη σφραγίδα του έμπειρου συνοδηγού του. Έτσι, οι Ζάχος-Ασπρόμουγγος τερμάτισαν τρίτοι με το Citroen C2 R2 Max, αλλά είναι βέβαιο πως θα επανέλθουν δριμύτεροι, αφού η δυναμική τους είναι δεδομένη. Αναμφίβολα, πρόκειται για έναν εξαιρετικό αγώνα από δυο νεαρούς οδηγούς, οι οποίοι ανέβασαν για ακόμη μια φορά τον πήχη, τόσο αναφορικά με τις επιδόσεις όσο και με το μεταξύ τους συναγωνισμό.
Από εκεί και έπειτα, στην κατηγορία Ε επικράτησε ένα τοπικό πλήρωμα. Ο Παντελής Τζικόπουλος, που συμμετείχε στον αγώνα με συνοδηγό στο Ford Escort την κόρη του, ήταν εξαιρετικοί και σημείωσαν εξαιρετικούς χρόνους σε επίπεδο γενικής, τερματίζοντας τελικά στην 6η θέση. Τέλος, στα Ιστορικά ταχύτεροι ήταν οι Αντώνης Γιοβάς και Σταύρος Αμαξάς, που με το πορτοκαλί Audi 80 GT πήραν από την αρχή το προβάδισμα και δεν το έχασαν σε κανένα σημείο.
Το Ράλλυ Αχαιός πέρασε στην ιστορία και οι αγώνες σταματούν για καλοκαίρι και θα κάνουν διάλειμμα μέχρι το Ράλλυ Δ.Ε.Θ. στις αρχές Σεπτεμβρίου, όταν επανεκκινούν τόσο το Κύπελλο Ασφάλτου όσο και το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλλυ. _Ν.Δ.douzinas@technicalpress.gr
Αναλυτικά αποτελέσματα, μπορείτε να βρείτε στο ethea-live.gr
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ:PHOTORALLYPRESS
Οι πρωταγωνιστές δήλωσαν: Πάνος Σπυρόπουλος: «Ο αγώνας ήταν ωραίος. Διασκεδάσαμε ενώ δεν πιεστήκαμε ιδιαίτερα. Συμμετείχαμε για το κέφι μας και νομίζω πως κάναμε αυτό που έπρεπε. Θα συμμετάσχω φέτος σε 1-2 ασφάλτινους αγώνες ακόμη τη φετινή χρονιά, χωρίς να έχω αποφασίσει ακόμη σε ποιους».
Κωνσταντίνος Χαλιβελάκης: «Φυσικά είμαστε πολύ ευχαριστημένοι με το αποτέλεσμα. Σε κάθε αγώνα βελτιωνόμαστε και αυτό μας χαροποιεί. Είχαμε εκπληκτική μάχη τόσο με το Γιώργο (Κοσμόπουλο) μέχρι να συναντήσει την κατσίκα, όσο και με το Βασίλη (Ζάχο). Πιεστήκαμε πάρα πολύ στο τέλος. Ευχαριστώ πολύ τους χορηγούς, την οικογένειά μου και το Θανάση Βασιλείου που προσέχει το αυτοκίνητο».
Βασίλης Ζάχος: «Ο αγώνας ήταν ωραίος, αν και μικρός. Το πρωί μπήκαμε κρύοι, κάτι που δεν περιμέναμε. Στο 2ο πέρασμα κατεβάσαμε πάρα πολλά δευτερόλεπτα. Όλα καλά. Το αυτοκίνητο ήταν άψογο, μετά την έξοδο της Λαμίας. Ευχαριστώ τη Citroen Μακρής και τους μηχανικούς της, που επισκεύασαν το αυτοκίνητο αν και δεν υπήρχε πολύς χρόνος για αυτό».
Γιώργος Κοσμόπουλος: «Είναι κάτι μαγικό να έχεις τέτοιους αντιπάλους. Νομίζω πως πρόκειται για την καλύτερη δυνατή μάχη στο motorsport αυτή την περίοδο. Είναι ότι καλύτερο να κινείσαι σε τέτοιο ρυθμό, όπως έγινε και στην τελευταία ε.δ. Θα μπορούσαμε να ψάξουμε για δικαιολογίες, με αφορμή και τη σύγκρουση με την κατσίκα το πρωί. Δυστυχώς τα ελαστικά που διαθέταμε δε μας επέτρεψαν κάτι καλύτερο από το να πιέσουμε στο πρώτο σκέλος, κάτι που εντέλει δε μας δικαίωσε».
Άτυχοι στάθηκαν οι Γιώργος Κοσμόπουλος-Σπύρος Μπαρδάκης, αφού έχασαν την πρωτοπορία λόγω μιας σπάνιας στιγμής. Στην 3η ε.δ., συνάντησαν ξαφνικά μια κατσίκα και στην προσπάθειά τους να την αποφύγουν έκαναν τετ-α-κε και τη χτύπησαν με το πλάι, κάτι που τους στοίχισε σε χρόνο και μαζί την πρώτη θέση της F2, την οποία κατείχαν ως εκείνη τη στιγμή. Τελικά, ολοκλήρωσαν την προσπάθειά τους στην 4η θέση της γενικής και στην 3η της F2, μετά από έναν καλό αγώνα. Μακάρι η παρουσία τους να είναι αντίστοιχη και στη συνέχεια, ώστε αυτές οι πολύ ωραίες μάχες που παρακολουθούμε να συνεχιστούν.
Στην 5η θέση της γενικής καταάταξης ολοκλήρωσαν τον αγώνα οι Γιώργος Κοπανάκης-Χρήστος Φαρμάκης, με Vauxhall Astra της κλάσης Α/7. Το πλήρωμα ήταν ταχύτατο σε όλη τη διάρκεια της ημέρας και ανταμοίφθηκε από την 5η θέση αλλά και τη 2η στην κλάση Α/7, όπου επικράτησε το πλήρωμα του Clio. Μακάρι να τους δούμε και σε άλλους αγώνες φέτος.
Εξαιρετική επίδοση για τους τοπικούς Τζικόπουλο-Τζικοπούλου. Ο πατέρας, έχοντας στο δεξί κάθισμα του Ford Escort την κόρη του, ήταν ταχύτατος και μαζί κέρδισαν την κατηγορία Ε, ολοκληρώνοντας την προσπάθειά τους και στην 6η θέση της γενικής, ένα αποτέλεσμα διόλου ευκαταφρόνητο για το πληρωμα από την Πάτρα.
Στην 7η θέση της γενικής και την 2η της κατηγορίας Ε, όντας παράλληλα οι ταχύτεροι της Ε/10, τερμάτισαν οι Παναγιώτης Μανωλόπουλος-Βασίλης Σουβαλιώτης, με ένα Peugeot 205. To τοπικό πλήρωμα ευχαριστήθηκε το προσεγμένο αυτοκίνητο στον αγώνα της περιοχής του και πέτυχε ένα πολύ καλό αποτέλεσμα. Την τριάδα της Ε συμπλήρωσαν οι Καλούδης-Αντωνόπουλος, με ακόμη ένα Peugeot 205.
Οι Σπύρος Αρέθας-Χρήστος Παπαπέτρος κατέλαβαν την 8η θέση της κατάταξης και το κυριότερο, κέρδισαν την πάντα ανταγωνιστική κλάση Α/6. Το πλήρωμα του Peugeot 106 Rallye δεν είχε εύκολο έργο, όμως μετά από καλή επίδοση έφτασε στο καλό αποτέλεσμα. Στην Α/6 τους ακολούθησαν οι Τοπκάρογλου-Μπούτσικος, μετά από πολύ καλή εμφάνιση ενώ την τριάδα της κλάσηε έκλεισαν οι έμπειροι Καίσαρ-Πάλλας, που επέστρεψαν μετά από καιρό στα ράλλυ, όλοι με Peugeot 106.
Οι Απόστολος Στρούγγης-Άλκης Ρέντης ήταν εξαιρετικοί με ένα Peugeot 106 Rallye και κέρδισαν τη Ν/2, σημειώνοντας πολύ καλούς χρόνους και σε επίπεδο γενικής με το νορμάλ γαλλικό χάτσμπακ. Τους ακολούθησαν, με αντίστοιχο αυτοκίνητο, οι Σκανδάλης-Σκανδάλης, που ήταν το δεύτερο πλήρωμα της κλάσης, η οποία βάσει κόστους θα έπρεπε να συγκεντρώνει περισσότερες συμμετοχές.
Νίκη μετ' εμποδίων στην Α/5 για τους Γιώργο Μπάσδελη-Άννα Αττάρτ και το Nissan Micra Kit Car. O 30χρονος οδηγός ξεκίνησε δυναμικά, όμως σύντομα ο συμπλέκτης του αυτοκινήτου αλλά και τα φρένα δυστρόπησαν, με αποτέλεσμα να μη μπορούν να ξεκινήσουν εύκολα τις ε.δ. και να τερματίσουν με δυσκολία. Πάντως, το τελικό αποτέλεσμα τους δικαίωσε για την όλη προσπάθεια. Τους ακολούθησαν, οι Σταμάτης Παντιέρας-Βάσω Κουρτίδου, με ένα Toyota Yaris που προετοιμάζει ο ίδιος ο οδηγός.
Στα Ιστορικά, οι Αντώνης Γιοβάς-Σταύρος Αμαξάς, δεν αντιμετώπισαν πρόβλημα και επικράτησαν με το πορτοκαλί Audi 80 GT. O οδηγός, θύμισε στιγμές του ταχύτατου παρελθόντος του και δεν απειλήθηκε ουσιαστικά, παίρνοντας εξαρχής κεφάλι στην κατάταξη της κατηγορίας. Στη δεύτερη θέση, τερμάτισαν οι Λυκάκης-Χατζηθεοδωρίδης, που μοιράστηκαν μεν Ford Escort, όχι όμως το συνηθισμένο τους, έχασαν χρόνο στο πρώτο σκέλος και στη συνέχεια προσπάθησαν να καλύψουν. Τελικά, ξεπέρασαν τους Χωριανόπουλο-Ιντζόγλου, που με το πράσινο Audi 80 κινήθηκαν αξιοπρεπώς, όντες αρχικά δεύτεροι και τερματίζοντας τελικά τρίτοι.
Άτυχοι στάθηκαν οι Δημήτρης Αμαξόπουλος-Μίνωας Μιχελάκης. Το πλήρωμα του Peugeot 205 της Ε/10, με το οποίο συμμετείχε εκτάκτως, βρίσκονταν ψηλά στη γενική και στην κορυφή της Ε/10. Μάλιστα, στην 3η ε.δ. σημείωσαν το 2ο χρόνο γενικής! Όμως, στην 4η ε.δ. ο κινητήρας παρέδωσε το πνεύμα του, με το πλήρωμα να μένει θεατής και εμάς να ελπίζουμε να τους ξαναδούμε σύντομα σε ελληνικό αγώνα.
Ατυχίας συνέχεια για τους Γιώργο Κυριακόπουλο-Δημήτρη Τριπιντή, αφού μετά το Ράλλυ Φθιώτιδας ένα πρόβλημα στον κινητήρα, τους στέρησε τον τερματισμό στο Αχαιός. Το πλήρωμα του Peugeot 106 προηγούνταν στην Α/6 μέχρι την 4η ε.δ., όταν και αναγκάστηκαν να τεθούν εκτός, τερματίζοντας άδοξα την πολύ καλή τους προσπάθεια στα βουνά της Πάτρας.