Aρχείο ετών
νέα
πρόγραμμα
βαθμολογία
πρωταγωνιστές

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Kεντρική Σελίδα  / Ελληνικοί Αγώνες  / Αγώνες Ανάβασης  / Νέα  / Αρχείο  / Αρθρο

Ανάβαση Αχλαδόκαμπου: Θερινή απόδραση! 4/7/2010 7:21 μμ

Λεωνίδας Κύρκος
Στην κατηγορία Ν είχαμε τη μάχη της ημέρας, με το Λάμπρο Κύρκο (φωτ.) να κερδίζει για μόλις 37 εκατοστά του δλ. το Σταμάτη Κατσίμη. Αμφότεροι σημείωσαν εξαιρετικές επιδόσεις για διαφορετικούς λόγους. Ο πρώτος, ήταν εκπληκτικός στο πρώτο πέρασμα, πετυχαίνοντας ένα πολύ καλό χρόνο, αν και το Lancer ένατης γενιάς του υπέστρεφε. Ο δεύτερος, κατάφερε στο δεύτερο πέρασμα σχεδόν να καλύψει το 1 από τα 1,3 δλ. που έχασε, όντας πολύ κοντά στην πρωινή του επίδοση, αν και ο δρόμος γλιστρούσε και οι περισσότεροι οδηγοί, όπως και ο Λάμπρος Κύρκος, έχασαν χρόνο. Τρίτος, ήταν ο Κώστας Πατσουρέας, που άφησε ενθαρρυντικά μηνύματα όσον αφορά στο συναγωνισμό, αφού προσπαθεί να ξαναβρεί τον εαυτό του με το Mitsubishi Lancer EVO IX, λόγω της πολύμηνης αποχής του.
Με έναν αγώνα που στάθηκε αντάξιος των προσδοκιών συνεχίστηκε σήμερα το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Αναβάσεων, αφού παρά τον καλοκαιρινό καιρό και τη ζέστη, οι θεατές ήταν πάρα πολλοί και χειροκρότησαν το θέαμα αλλά και τον έντονο συναγωνισμό, που προσέφεραν οι 95 οδηγοί που αγωνίστηκαν.

Ο 4ος γύρος του Πρωταθλήματος Αναβάσεων πραγματοποιήθηκε σήμερα στα πέριξ του Άργους και συγκεκριμένα στην τοποθεσία του Κωλοσούρτη, σε ένα κομμάτι περίπου 5 χιλιομέτρων της Π.Ε.Ο. Κορίνθου-Τριπόλεως. Τη διοργάνωση του αγώνα ανέλαβε η τοπική Αυτοκινητιστική Λέσχη Τριπόλεως, πλαισιωμένη από το έμπειρο δυναμικό των ανθρώπων της Start Line και το αποτέλεσμα ήταν θετικό. Μπορεί ο αγώνας να ξεκινούσε στις 10 το πρωί, ωστόσο οι θεατές είχαν αρχίσει να καταφτάνουν στη διαδρομή αρκετά νωρίτερα. Τα ελαστικά στις στροφές, τα λεγόμενα και Κ, έφερναν στο νου ακόμη και αγώνα Πανευρωπαϊκού Πρωταθλήματος, κάτι που πολύ θα ήθελαν να πετύχουν οι διοργανωτές στο μέλλον.

Ο καιρός αποτελούσε σύμμαχο όλων, αν και όταν άρχισε να ανεβαίνει ο ήλιος, η ζέστη αυξήθηκε, κάτι που πάντως δεν πτόησε τους πάρα πολλούς θεατές, οι περισσότεροι εκ των οποίων έμειναν μέχρι τέλους και χειροκρότησαν τις προσπάθειες των οδηγών, αυτοκινήτων κάθε ηλικίας και ιπποδύναμης. Όπως ήταν λογικό, οι καθυστερήσεις δεν έλειψαν, αφού σε αρκετές περιπτώσεις οι διοργανωτές αναγκάστηκαν να διακόψουν προσωρινά τον αγώνα μέσω χρήσης κόκκινης σημαίας, λόγω μηχανικών προβλημάτων αυτοκινήτων, από τα οποία υπήρχε διαρροή λαδιών στο οδόστρωμα. Πάντως, οι καθυστερήσεις αυτές που συνέβησαν στο πρώτο ανέβασμα δεν ήταν μεγάλες, ενώ στη συνέχεια το δεύτερο ανέβασμα διεξήχθη σε χρόνο ρεκόρ, με αποτέλεσμα άπαντες να φύγουν ευχαριστημένοι, τόσο θεατές όσο και αγωνιζόμενοι.

Οι τελευταίοι εμφανίστηκαν στην πλειοψηφία τους ευχαριστημένοι από το, μεγαλύτερο από τα συνηθισμένα, μήκος της διαδρομής, αφού μπορούσαν να οδηγήσουν για περισσότερη ώρα. Πολλοί από αυτούς κατάγονταν από τη γύρω περιοχή, στηρίζοντας με τη συμμετοχή τους τον αγώνα. Καθαρά αγωνιστικά, σημαντικό ήταν πάντως το γεγονός ότι όσο η θερμοκρασία ανέβαινε, τόσο το κράτημα της διαδρομής γινόταν χειρότερο, κάτι που δυσκόλεψε τους οδηγούς, αναφορικά με τη διαχείριση των ελαστικών τους. Οι περισσότεροι μάλιστα, στο δεύτερο πέρασμα έκαναν χειρότερο χρόνο από ότι στο πρώτο, στοιχείο που δείχνει του λόγου το αληθές. Τον ταχύτερο χρόνο της ημέρας, πέτυχε ο Λεωνίδας Κύρκος, που με το Ford Escort WRC της Ε/12, ήταν κυρίαρχος σήμερα αφού ουσιαστικά δεν απειλήθηκε, ενώ ήταν και ο μόνος οδηγός του αγώνα που σημείωσε χρόνο μικρότερο των τριών λεπτών στο κάθε πέρασμα. Από εκεί και έπειτα, μεγάλη μάχη είχαμε στην κατηγορία Ν, όπου ο Λάμπρος Κύρκος επιβλήθηκε με διαφορά μόλις 0,37 δλ. του Σταμάτης Κατσίμη, σε ένα δίδυμο που μας χαρίζει μεγάλες μάχες σε κάθε αγώνα, ενώ στην κατηγορία Α ο Μιχάλης Ευθυμίου δεν αντιμετώπισε πρόβλημα, εκμεταλλεύθηκε τις δυνατότητες του 7τάχυτου Ford Escort WRC και την εμπειρία του και επικράτησε. Τέλος, στα Ιστορικά νικητής αναδείχθηκε ο Γιώργος Κατσαρός, με διαφορά 2,32 δλ. από το Λάμπρο Αγγελάκη, αμφότεροι με Ford Escort.

Το Πρωτάθλημα Αναβάσεων ετοιμάζεται πλέον για διακοπές, αφού μετά την επιτυχημένη Ανάβαση Αχλαδόκαμπου, ακολουθεί διάλειμμα σχεδόν 2 μηνών, με τη συνέχεια να δίνεται επί νησιωτικού εδάφους και πιο συγκεκριμένα στην Κρήτη, με την Ανάβαση Ομαλού Χανίων στις 4-5 Σεπτεμβρίου. _Ν.Δ.douzinas@technicalpress.gr
Συνημμένα Αρχεία
περιγραφή όνομα τύπος αρχείου μέγεθος (ΜΒ)
ΚΑΤΑΤΑΞΗ FOC PDF 0,14
1ο ΣΚΕΛΟΣ RAC04 PDF 0,11
2ο ΣΚΕΛΟΣ RAC05 PDF 0,1

Ο Μιχάλης Ευθυμίου, εκμεταλλεύθηκε τις δυνατότητες του Ford Escort WRC 7 σχέσεων, ήλεγξε τους αντιπάλους του και πήρε μια άνετη νίκη στην κατηγορία Α. Πολύ καλή ήταν όμως και η επίδοση του Κώστα Ντούβλη, που με ένα Mitsubishi Lancer EVO VIII βρέθηκε στη δεύτερη θέση, 5 δλ. πίσω από το νικητή. Την πρώτη τριάδα συμπλήρωσε ακόμη ένα οδηγός με Mitsubishi Lancer EVO VIII και πιο συγκεκριμένα ο νικητής της κατηγορίας στην ανάβαση Κύμης, Αργύρης Τσούλος.
Τις καρδιές των θεατών έκλεψε ο νικητής των Ιστορικών Γιώργος Κατσαρός, κάτι που φάνηκε από τον ενθουσιασμό που έδειχναν στα περάσματά του. Στο πρώτο πέρασμα ήταν ταχύτατος με το Ford Escort, παίρνοντας σημαντική διαφορά από το Λάμπρο Αγγελάκη με αντίστοιχο αυτοκίνητο. Έπειτα, οδήγησε με γνώμονα το θέαμα και διαρκή πλαγιολίσθηση, κάτι που του στοίχισε σε επίδοση αλλά όχι και τη νίκη, την οποία κράτησε από τον αντίπαλό του για 2,32 δλ. Την τριάδα, συμπλήρωσε ακόμη ένα αυτοκίνητο της κλάσης 3 και συγκεκριμένα το δεξιοτίμονο Vauxhall HSR με οδηγό το Βασίλη Γόντικα.
Ο Ηλίας Λαζανάς, συμμετείχε σε ακόμη μια ανάβαση, μετά τη Ριτσώνα, επικρατώντας με το εξαιρετικό Ford Puma Kit Car στην κατηγορία Α έως 2 λίτρα. Η νίκη του δεν ήταν εύκολη, αφού αντιμετώπισε εξαιρετικούς οδηγούς της Α/6, όπως οι Γιάννης Ζάγαρης και Ανδρέας Ντόφης με Peugeot 106 Rallye και Citroen Saxo αντίστοιχα. Οι δυο τελευταίοι είχαν συγκλονιστική μάχη στο πρώτο σκέλος, με τη διαφορά να βρίσκεται στα 2 εκατοστά του δλ.(!) υπέρ του δεύτερου. Όμως, στο δεύτερο ο Ντόφης πρόλαβε στο τέλος της διαδρομής προπορευόμενο αυτοκίνητο που αντιμετώπιζε πρόβλημα και έτσι, σε συνδυασμό με την εξαιρετική οδήγηση του αντιπάλου του και στο δεύτερο σκέλος έμεινε 3ος στην κατηγορία, αφού ο Γιάννης Ζάγαρης τερμάτισε 2ος.
Όμορφο θέαμα είχαμε και στη Ν/1, με πρωταγωνιστές οδηγούς με Peugeot 106 1.3, τα οποία ανήκουν πλέον στην κατηγορία Ε. Τα λιλιπούτεια γαλλικά αυτοκίνητα είχαν τις δικές τους μάχες, με 3 οδηγούς να διεκδικούν τη νίκη. Τελικά, καλύτερος αποδείχθηκε στο νήμα ο Κωνσταντίνος Ντέκας, ο οποίος πέτυχε τον καλύτερο χρόνο της κλάσης, με διαφορά 25 εκατοστών του δλ. από τον Κωνσταντίνο Παρρά, που έδειξε πως είναι άξιος αντίπαλος. Στην τριάδα βρέθηκε και ο Χρήστος Βασιλείου, ενώ την κατάταξη της κλάσης έκλεισε ο Κωνσταντίνος Πενέσης, με ακόμη ένα Peugeot 106.
Ο Γιώργος Πολίτης ήταν για ακόμη έναν αγώνα εξαιρετικός με το Citroen AX Maxi της Ε/10. Αυτό φαίνεται από το γεγονός ότι ο νεαρός οδηγός, που δεν είχε αντίπαλο στην κλάση του, πέτυχε καλύτερους χρόνους από πολλούς ταχύτερους συνδυασμούς, τερματίζοντας στην 5η θέση της κατηγορίας Ε. Ακόμη μια αξιοσημειώτη παρουσία στην Ε, είναι αυτή του επίσης νεαρού Ρένου Αρβανιτάκη, που ήταν ξανά ταχύτατος με το Suzuki Swift της Ε/9 στην οποία επικράτησε, ενώ σημείωσε και εξαιρετικούς χρόνους σε επίπεδο γενικής.
Η μεγάλη μάχη της Α/6 έληξε υπέρ του Γιάννη Ζάγαρη, που αν και συμμετέχει επιλεκτικά σε αγώνες με το Peugeot 106 Rallye, καταφέρνει πάντα να πρωταγωνιστεί. Ο έμπειρος οδηγός όμως, δεν είχε καθόλου εύκολο έργο, αφού ο Ανδρέας Ντόφης αποδείχθηκε εξαιρετικός αντίπαλος με το Citroen Saxo, ενώ παράλληλα υπήρχαν και άλλοι αξιόλογοι οδηγοί, όπως οι Νεκτάριος Δέγλερης και Κώστας Παπαχρήστος, που με τα Citroen Saxo τερμάτισαν στις επόμενες δυο θέσεις, καθώς και ο τοπικός Σπύρος Βοργιάς, που ήταν 5ος με ένα Peugeot 106.
Ο Σπύρος Παπαδόπουλος οδήγησε οριακά το πολύ δυνατό Ford Escort της Ε/11, στην οποία και επικράτησε με σχετική άνεση. Ο οδηγός από την Καλαμάτα, βρέθηκε μάλιστα στην 4η θέση της κατηγορίας Ε, στοιχείο που δείχνει την πολύ καλή του επίδοση στον αγώνα. Τη δεύτερη θέση στην Ε/11 κατέκτησε ο Μιχάλης Τσαγγαράς με την Opel Ascona, ενώ την τριάδα της πολυπληθούς κλάσης συμπλήρωσε ο Ανδρέας Μελιγκώνης, με Opel Kadett GTE.
Ο συναγωνισμός ήταν έντονος και στη Ν/2, η οποία ουσιαστικά αποτέλεσε και την κλάση που τροφοδότησε και την κατηγορία Ν έως 2 λίτρα με πρωταγωνιστές. Ο Θεόδωρος Ζαχαριάδης, αποδείχθηκε ταχύτερος αλλά με βραχεία κεφαλή, αφού επικράτησε κατά 1,1 δλ. του Θανάση Κρέτσα, σε μια πολύ ωραία μάχη ανάμεσα σε Peugeot 106 Rallye. Κοντά τους όμως, βρέθηκε και ο έμπειρος Χάρης Μπουραθανασόπουλος, που τερμάτισε στην 3η θέση της κλάσης με ένα Citroen Saxo.
Ο "Chocos" κέρδισε με άνεση την Α/5 με το δυνατό VW Polo, εμπρός από το Μάκη Καλογηρά με ένα Peugeot 106 1.3, αλλά και τους Γιώργο Μαλάμη και Χρήστο Χάιδο, που συμπλήρωσαν την κατάταξη της κλάσης με Nissan Micra και Peugeot 106.
Ενδοοικογενειακή μονομαχία είχαμε στην Α/7, με το Γιάννη Φωτεινέλη να επικρατεί με το Honda Civic Type-R κατά μόλις 19 εκατοστά του δλ. έναντι του πατέρα του Στράτου, με τον τελευταίο πάντως να "γκρινιάζει" για την ήττα του, αν και είναι βέβαιο πως κατά βάθος ήταν απόλυτα ικανοποιημένος.
Ο Λεωνίδας Κύρκος πέτυχε τον καλύτερο χρόνο της ημέρας με το Ford Escort WRC, όντας ο μόνος που κατέβηκε τα 3 λεπτά σε κάθε πέρασμα, δείχνοντας φυσικά γιατί θεωρείται ως ο "βασιλιάς των βουνών". Κρίμα που ο κινητήρας του Ford Escort του Νικόλα Περατινού, που το Σάββατο είχε πετύχει τον ταχύτερο χρόνο ρετάριζε, οπότε ο πολύπειρος οδηγός αρκέστηκε στη δεύτερη θέση της κατηγορίας Ε, χωρίς να απειλήσει το "Λέα" στη μάχη για τη νίκη. Μακάρι, στους επόμενους αγώνες να δούμε ξανά το Νίκο Περατινό και μια μάχη αντάξια των ικανοτήτων των δυο ταχύτατων και πολύπειρων οδηγών.