Μετά από τα Πανελλήνια Πρωταθλήματα Ράλλυ και Ταχύτητας, η αυλαία άνοιξε και για τον αντίστοιχο θεσμό των Αναβάσεων, με την κλασσική διαδρομή της Ριτσώνας να σηματοδοτεί την πρώτη συνάντηση για το 2010. Η κλασσική διαδρομή, που εδώ και πάρα πολλά χρόνια αποτελεί πόλο έλξης για θεατές και αγωνιζόμενους, τήρησε και φέτος την παράδοση, αφού ο κόσμος έδωσε βροντερό παρών, την ώρα που οι συμμετοχές ξεπέρασαν τις 120! Αριθμός πολύ σημαντικός, αν αναλογιστούμε τη δύσκολη περίοδο που διανύουμε, αποδεικνύοντας για ακόμα μία φορά πόσο σημαντική είναι η συγκεκριμένη μορφή αγώνων. Όμως, το πιο θετικό στοιχείο που παρατηρήσαμε ήταν ο έντονος συναγωνισμός και οι μάχες στις περισσότερες κατηγορίες, με τη νίκη στις περισσότερες των περιπτώσεων να κρίνεται στο δευτερόλεπτο.
Όπως για παράδειγμα στην κατηγορία Ε, όπου είδαμε δύο μεγάλους αντιπάλους του παρελθόντος, να διασταυρώνουν και πάλι τα ξίφη τους. Οι Λεωνίδας Κύρκος και Νικόλας Περατινός, αμφότεροι με Ford Escort, μας θύμισαν μάχες της δεκαετίας του ’90, με τον πρώτο να σημειώνει εν τέλει τον ταχύτερο χρόνο της ημέρας και να κατακτά και τη νίκη στην κατηγορία Ε, με τη συνολική του διαφορά από τον δεύτερο Περατινό να αγγίζει μόλις το 1,5 δευτερόλεπτο! Μακάρι, η συγκεκριμένη μάχη να επαναληφθεί και στις επόμενες αναβάσεις της χρονιάς. Στην ίδια κατηγορία, αλλά ανάμεσα στα αυτοκίνητα μέχρι τα 2.000 κ.εκ., ο Απόστολος Αποστόλου με το Citroen AX, κατάφερε να επικρατήσει επί του Παντελή Βασιλειάδη με ίδιο αυτοκίνητο, μόλις με ένα δευτερόλεπτο διαφορά, σημειώνοντας μία σπουδαία νίκη, επί ενός αντιπάλου που είναι ταχύτατος στη Ριτσώνα, επικρατώντας παράλληλα και στην κλάση Ε/Ε10. Περνώντας στις επιμέρους κλάσεις της ίδιας κατηγορίας, ο Σταύρος Σταυρουλάκης ήταν ο ταχύτερος στην E/E9, χωρίς όμως η κλάση να προσμετρά, ενώ στην Ε/Ε11 δύο ακόμα πολύ έμπειροι συνδυασμοί είχαν τη δική τους μάχη. Ο Θανάσης Κουρνιάτης με το Ford Escort αναδείχθηκε με μισό δευτερόλεπτο διαφορά ταχύτερος από τον Μιχάλη Τσαγγαρά με την Opel Ascona, την ώρα που ο Διονύσης Τροβάς με την εντυπωσιακή BMW M3 ήταν ο ταχύτερος στην Ε/Ε12.
Σπουδαία μάχη, όμως, είχαμε και στην κατηγορία Ν, όπως και στις επιμέρους κλάσεις αυτής. Οι Σταμάτης Κατσίμης, Λάμπρος Κύρκος και Μάριος Ηλιόπουλος, είχαν συγκεντρώσει όλα τα βλέμματα επάνω τους. Οι δύο πρώτοι, οδηγώντας αμφότεροι Mitsubishi Lancer ένατης γενιάς, είχαν τη δική τους μάχη, αφού ο περσινός Πρωταθλητής της κατηγορίας Ε, αντιμετώπισε προβλήματα τόσο με το στήσιμο, όσο και με το κιβώτιο του εκπληκτικού σε ήχο –και όχι μόνο- Peugeot 207 S2000. Έτσι, ο πρώην οδηγός του μονοθεσίου του Ολυμπιακού στη Superleague Formula, έδωσε μεγάλη μάχη με τον Λάμπρο Κύρκο και κατάφερε να σημειώσει την πρώτη του φετινή νίκη στην κατηγορία, μόλις για 0,7 δλ.! Στοιχείο που αποδεικνύει και το μέγεθος του συναγωνισμού. Ακριβώς το ίδιο στοιχείο, όμως, συναντήσαμε και στην κατηγορία Ν έως 2 λίτρα, με τους τέσσερις πρώτους συνδυασμούς να χωρίζονται μόλις από τέσσερα δευτερόλεπτα! Πρώτος και καλύτερος όλων, αναδείχθηκε ο Σπύρος Μαυροειδάκος με το Peugeot 106, με τον Αδρέα Παπαγεωργίου με ίδιο αυτοκίνητο να ακολουθεί δεύτερος και τον Νίκο Τσέρτο με Citroen Saxo εκατοστά πίσω του! Για εκατοστά όμως, επικράτησε και ο Πολύδωρας Φούντας στην Ν/1-Ε/Ν1 με το Peugeot 106, αφού αποδείχθηκε ταχύτερος επί του Σπύρου Νίκα για 0,7 δλ.!
Στην κατηγορία Α, ο Μιχάλης Ευθυμίου δεν είχε πρόβλημα να επικρατήσει, σημειώνοντας τη δεύτερη του φετινή νίκη στους ελληνικούς αγώνες, μετά από αυτή που σημείωσε στο Παν.Π.Ταχύτητας στην Τρίπολη. Όμως, δεν ισχύει το ίδιο και για τη μάχη στην κατηγορία έως 2 λίτρα, αφού οι εφτά πρώτοι συνδυασμοί χωρίστηκαν μόλις από 3,5 δευτερόλεπτα! Όπως ήταν αναμενόμενο, οι περσινοί μεγάλοι πρωταγωνιστές της ίδιας κατηγορίας (και της Α/6) ξεχώρισαν, με τον Γιάννη Ζάγαρη με το Peugeot 106 να σημειώνει μία σπουδαία νίκη, την ώρα που ακολούθησε με 0,22 δλ. διαφορά ο Κώστας Παπαχρήστος με ίδιο αυτοκίνητο και 0,29 δλ. ο Ανδρέας Ντόφης με το Citroen Saxo! Είναι φανερό ότι οι συγκεκριμένοι τρεις οδηγοί, θα προσφέρουν και φέτος έντονο συναγωνισμό και αντίστοιχες συγκινήσεις. Περνώντας στις επιμέρους κλάσεις, ο Αντώνης Παπαρινόπουλος με το Peugeot 206 ήταν με διαφορά ο ταχύτερος στην Α/5-Ε/Α5, την ώρα που ο Ηλίας Λαζανάς με το Ford Puma Kit Car επικράτησε επί του Ιωσήφ Βούλγαρη με το Peugeot 106 Maxi στην μάχη για την Α/6+, με τη μεταξύ τους διαφορά να αγγίζει το 1,5 δευτερόλεπτο! Στην Α/7-Ε/Α7 ο περσινός κάτοχος του κυπέλλου της κλάσης, Γιάννης Φωτεινέλης σημείωσε την πρώτη του φετινή νίκη στην κλάση. Τέλος στην κατηγορία των Ιστορικών, οι Γιώργος Κατσατός και Σωτήρης Ρόκκος, με το Ford Escort και την Alfa Romeo GTA, συνέχισαν τις μάχες τους μετά από την Τρίπολη και στην Ριτσώνα, με τον πρώτο να επικρατεί με πολύ μικρή διαφορά.
Η επόμενη συνάντηση του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Αναβάσεων, έχει οριστεί για τις 8 Μαίου, σε ακόμα μία κλασσική (τώρα πια) Αναβαση, αυτή της Κύμης._Π.Τ.panost@4troxoi.gr