 |
 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ιστορικό Ράλλυ Κύπρου: Ο άνθρωπος της βροχής |
1/3/2010 6:52 μμ
|
|
|
|
Κινούμενος σε οικείο περιβάλλον ο Βρετανός Έρνι Γκράχαμ με Ford Escort RS κέρδισε το «βρεγμένο» Διεθνές Ιστορικό Ράλλυ Κύπρος, εναρκτήριο αγώνα του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος της FIA. Δεύτερος ο Ούγγρος Άντρας Κόβενσταν με Porsche 911 και τρίτος o Ελλαδίτης Δημήτρης Βαζάκας με Toyota Corolla, στην άτυπη γενική κατάταξη. Ο Βαζάκας ήταν πρώτος στην υποκατηγορία «2» με δεύτερο τον πρωταθλητή Ευρώπης πέρσι, Φεράν Φοντ από την Ανδόρα. Ο Ιταλός Αντόνιο Παρίζι με Fiat 2300 του 1964 κέρδισε την υποκατηγορία «1».
Στην κατηγορία «Regularity» πρώτος στην τελευταία διαδρομή ο Θεοδόσης Βανέζος με τον Χάρη Αντωνιάδη και το MG του 1973, δεύτερος ο Ελλαδίτης Γιάννης Κατσαούνης με τον Ματθαίο Μανσόλα και το Ford Mustang Shelby του 1965, που πήραν έτσι τους πρώτους φετινούς βαθμούς στο Πανευρωπαϊκό Πρωτάθλημα. Τρίτος ο αδελφός του νικητή, Στέλιος Βανέζος με τον Πέτρο Σουτζή, με Alfa Romeo επίσης του 1973. Πολλοί οι θεατές, όπως και ο πρόεδρος της Επιτροπής Αθλητικού Τουρισμού του ΚΟΤ, Χρίστος Τζαμπάζης, τίμησαν με την παρουσία απογευματινή τελετή τερματισμού, στο μεσαιωνικό κάστρο της Λεμεσού.
Δώρο και… αντίδωρο
«Σας έφερα ένα δώρο» έλεγε ο Γκράχαμ στην εκκίνηση του αγώνα που διοργάνωσε ο Κυπριακός Σύνδεσμος Αυτοκινήτου με την χορηγία του Κυπριακού Οργανισμού Τουρισμού. Εννοούσε την ευεργετική για την Κύπρο βροχή. Το νησί τού το ανταπέδωσε, χαρίζοντας του την πρώτη του φετινή νίκη, μετά από 754,15km δύσκολα χιλιόμετρα, σε βροχή, λάσπη, ομίχλη αλλά και χιόνι (την Κυριακή). Ο Βρετανός με το Escort και συνοδηγό τον συμπατριώτη του Κρις Πάρσονς, πέρασε επικεφαλής στις χωμάτινες, λασπώδεις διαδρομές στα μέσα της δεύτερης μέρας και διατηρήθηκε εκεί ως το τέλος.
Πίσω του είχαν αφήσει τους Ιταλούς Πιεράντζελο Ρόσι/ Λούκα Μπελτράμε, οι οποίοι όμως αποχώρησαν στα πρώτα στάδια της τρίτης μέρας, έχοντας χάσει τα φρένα της Porsche 911. Έτσι τη δεύτερη θέση κληρονόμησαν οι Ούγγροι Άντρας Κόβενσταν/ Τζόζεφ Κέρεκες με την πορτοκαλί Porsche 911. Μαζί με το Δημήτρη Βαζάκα που έτρεχε με συνοδηγό την Μαρίνα Γεμενή στην Toyota Corolla, ήταν τα μοναδικά πληρώματα που δεν έκαναν χρήση του συστήματος SupeRally. Το πλήρωμα από την Ελλάδα κέρδισε την υποκατηγορία «2» (αυτοκίνητα κατασκευής μέχρι το 1975). Οι τέταρτοι Φοντ/ Οριόλ δεν έτρεξαν το Σάββατο, αφού είχαν πρόβλημα στα ηλεκτρικά του Ford Escοrt, ενώ την Κυριακή αντιμετώπισαν πρόβλημα και με την εξάτμιση. Ήταν δεύτεροι στην υποκατηγορία «2».
Πέμπτοι γενικής και τρίτοι στην υποκατηγορία «3» (αυτοκίνητα κατασκευής μέχρι το 1981) οι Ιταλοί Κάρλο Μαρεντζάνα/ Αλμπέρτο Τζαμπρούνο με Porsche 911 που είχαν αποχωρήσει στα μέσα της δεύτερης μέρας. Στην υποκατηγορία «1» (αυτοκίνητα κατασκευής μέχρι το ‘69) μοναδικός διαγωνιζόμενος ήταν ο Ιταλός Αντόνιο Παρίζι με συνοδηγό τον Τζιουζέπε Ντ’ Άντζελο στο Fiat 2300 του 1964, που έφτασαν στον τερματισμό.
Την Κυριακή τα πληρώματα κινήθηκαν σε ασφάλτινη επιφάνεια -όπως και την Παρασκευή-, ενώ οι πρώτες δυο ε.δ. της τελευταίας ημέρας (Παναγιά – Σταυρός και Μυλικούρι) ακυρώθηκαν λόγω κατολισθήσεων από τη βροχή. Πάντως το μεσημέρι διεξήχθη κανονικά το δεύτερο πέρασμα. Αποχώρησαν στην τελευταία μέρα και οι Ελλαδίτες «Castor»/ Νίκος Τσάδαρης με την Porsche Carrera GT, ενώ από το Σάββατο είχαν τεθεί εκτός ο Ισπανός Αντόνιο Σάινθ (αδελφός του Κάρλος Σάινθ) με BMW 2002 Ti και συνοδηγό τον Χαβιέ Κατάνεο. Πρώτος Κύπριος ο Νίκος Νεάρχου με τον «Πίτσιλλο» στο Ford Escort και δεύτερος ο Παντελής Ποιητής με τον Μάριο Κυριάκου στο Volkswagen. Την Κυριακή αποχώρησαν οι Χριστάκης Μιχαήλ – Γιώργος Λυσάνδρου με Ford Escort Mk1, που προηγούνταν τη στιγμή της εγκατάλειψής τους. Το Σάββατο δεν είχαν ξεκινήσει οι Γιάλλουρος/ Χύτης με το Nissan.
Μεγάλη ανατροπή στην «Regularity»
Τούμπα ήρθε ο αγώνας στην κατηγορία «Regularity» στην εξαιρετικά δύσκολη προτελευταία ειδική διαδρομή, με τα αυτοκίνητα να κινούνται από το Πισσούρι μέχρι το Τρόοδος, απ’ όπου επέστρεψαν στη Λεμεσό, ολοκληρώνοντας τον αγώνα μετά από 391,42km δοκιμασιών ακριβείας. Νικητής τελικά ο Θεοδόσης Βανέζος με τον Χάρη Αντωνιάδη και την MG του 1973. Το αυτοκίνητο ανήκει στον πολυνίκη του Ιστορικού Ράλλυ Ακρόπολις Στέλιο Βανέζο, ο οποίος ήταν τρίτος με μια Alfa Romeo του ’73 και συνοδηγό τον δημοσιογράφο Πέτρο Σουτζή. Το πρωί το πλήρωμα ήταν στην 5η θέση. Στη δεύτερη θέση τερμάτισε ο Ελλαδίτης Γιάννης Κατσαούνης με τον Ματθαίο Μανσόλα και Ford Mustang Shelby του 1965. Το πρωί της Κυριακής το πλήρωμα ήταν στην 4η θέση.
Στην 7η θέση τερμάτισαν τελικά οι Κουλλαπής/ «Προφέσορ» με το Mini Morris του 1979, οι οποίοι προηγούνταν στη μεγαλύτερη διάρκεια του αγώνα. 13οι οι Σταύρου/ Σάββα με το Ford Escort του ’76 που είχαν ολοκληρώσει τη δεύτερη μέρα στη 2η θέση. Τα τρία πρώτα πληρώματα φιλοδοξούν να ακολουθήσουν μεγάλο μέρος του Πανευρωπαϊκού Πρωταθλήματος.
Το Αρχηγείο και το Γραφείο Τύπου στήθηκαν στο Elias Beach Hotel, την διοίκηση του οποίου ο Κυπριακός Σύνδεσμος Αυτοκινήτου ευχαριστεί για τη φιλοξενία. Επόμενος γύρος του Πανευρωπαϊκού Πρωταθλήματος της FIA για τα «Sporting» το Ιστορικό Ράλλυ Σαν Ρέμο (25-27/03/2010), ενώ στην κατηγορία «Regularity» ο επόμενος αγώνας θα είναι το Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις (11-13/06/2010), το οποίο προσμετράει και στην «Sporting»._(Δελτίο Τύπου)
|
|
|
|
|
|
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
|
|
|