Σοφή αποδείχθηκε η στρατηγική που ακολούθησε ο Hirvonen αναφορικά με τα ελαστικά του, με αποτέλεασμα να βρίσκεται επικεφαλής με μικρή διαφορά.
Από τη μία οι επιδόσεις του Hirvonen και από την άλλη η στρατηγική της επιλογής των ελαστικών, δεν επέτρεψαν στον Loeb να μείνει σε απόσταση βολής από τον Φιλανδό αντίπαλο του.
Μπορεί οι επιδόσεις του Latvala να μην είναι αντίστοιχες με αυτές προηγουμένων ετών, αλλά παρόλα αυτά ο Φιλανδός φιγουράρει στην 3η θέση της γενικής.
Ένα πρόβλημα υπερθέρμανσης του κινητήρα της C4 κόστισε πολύτιμο χρόνο στον Sordo, με αποτέλεσμα να πέσει τέταρτος και με σημαντική διαφορά από τον Latvala...
Τι και αν είναι η πρώτη του φορά στη Σουηδία, ο Ogier είναι ταχύτερος από σαφώς πιο έμπειρους συνδυασμούς.
Η επιλογή των ελαστικών ήταν το κριτήριο της σημερινής δεύτερης ημέρας του Ράλλυ Σουηδίας, με τον Mikko Hirvonen να βρίσκεται στην κορυφή της κατάταξης, με διαφορά της τάξεως των 17 δευτερολέπτων από τον Sebastien Loeb. Όπως μας είχαν προϊδεάσει οι πρωταγωνιστές του αγώνα από εχθές, οι σημερινές ειδικές θα είχαν περισσότερο χώμα από ότι αυτές της πρώτης ημέρας, με αποτέλεσμα η επιλογή των ελαστικών και η προστασία των καρφιών να παίξουν σημαντικό ρόλο. Και αν αυτό το φαινόμενο δεν ήταν τόσο έντονο στο πρώτο πέρασμα από τις ειδικές, δεν ίσχυσε το ίδιο και για το δεύτερο. Με το χιόνι να έχει δώσει τη θέση του στο χώμα, οι περισσότεροι ξεκίνησαν από το ενδιάμεσο σέρβις για τις τέσσερις ειδικές (συμπεριλαμβανομένης και της σούπερ ειδικής) με τέσσερα καινούργια ελαστικά και δύο ρεζέρβες. Η σωστή στιγμή χρησιμοποίησης των νέων ελαστικών, ήταν αυτή που τελικά έκρινε τις διαφορές στο τέλος της ημέρας.
Ο Mikko Hirvonen, που σε όλη τη διάρκεια της ημέρας οδήγησε στο όριο μη επιτρέποντας στον Loeb να τον πλησιάσει, επέλεξε στο δεύτερο loop ειδικών να χρησιμοποιήσει τα δύο νέα ελαστικά για τους εμπρός τροχούς δύο ειδικές πριν το τέλος, με αποτέλεσμα να εκτοξεύσει τη διαφορά του από τον Loeb στα 23 δευτερόλεπτα. Μία στρατηγική που δικαίωσε τον Hirvonen, την ώρα που ο Loeb προδόθηκε από την δική του αντίστοιχη επιλογή, αντιμετωπίζοντας προβλήματα πρόσφυσης. Όμως, το γεγονός ότι ο Φιλανδός είχε καταστρέψει τα ελαστικά του στις τρεις ειδικές, του κόστισε σε χρόνο στην υπερειδική του Hagfors Sprint, με αποτέλεσμα να ολοκληρώσει το σκέλος 16,6 δλ. μπροστά από τον Γάλλο αντίπαλο του.
Ο Loeb, μπορεί να προδόθηκε από την επιλογή του αναφορικά με τα ελαστικά, αλλά σε όλη τη διάρκεια της ημέρας δεν κατάφερε να πλησιάσει ή να απομακρυνθεί από τον Hirvonen. Ότι και αν δοκίμασε ο Γάλλος εξάκις Πρωταθλητής δεν ήταν αρκετό για να του επιτρέψει να ξεπεράσει το εμπόδιο του Φιλανδού αντίπαλου του, με τον ίδιο να παραδέχεται ότι ο Hirvonen είναι πολύ γρήγορος, και πως δεν μπορεί να κάνει κάτι παραπάνω σε αυτού του είδους τις επιφάνειες. Πάντως, στο πρώτο loop ειδικών ήταν πολύ κοντά στον Mikko, και στο δεύτερο πέρασμα η επιλογή των ελαστικών ήταν αυτή που εκτόξευσε τη μεταξύ τους διαφορά, αν και ο Γάλλος κατάφερε στη σούπερ ειδική να την ψαλιδίσει αφήνοντας ανοικτή τη μάχη για την κατάκτηση της νίκης.
Η σημερινή ημέρα, όμως, δεν ήταν γενικότερα καλή για την ομάδα της Citroen. Βλέπετε, ο Dani Sordo ο οποίος και διατηρούσε την τρίτη θέση στην κατοχή του, ελέγχοντας τον Jari Matti Latvala που ακολουθούσε, έχασε περισσότερο από ένα λεπτό όταν ο αντιμετώπισε προβλήματα υπερθέρμανσης με τον κινητήρα της C4. Συγκεκριμένα, ο εμπρός προφυλακτήρας της Citroen μάζεψε χιόνι, κάτι που προκάλεσε την υπερθέρμανση και ο Ισπανός αναγκάστηκε να σταματήσει και να τον καθαρίσει πριν συνεχίσει την προσπάθεια του. Έτσι, έπεσε στην 4η θέση της γενικής, πίσω από τον Latvala με τη μεταξύ τους διαφορά να αγγίζει τα 55 δευτερόλεπτα. Πάντως, ο επικεφαλής της Citroen Racing, Olivier Quesnel, εξύμνησε τις επιδόσεις του Sordo, αναφέροντας μάλιστα ότι το ρόλο του σε αυτό έχει παίξει ο Sebastien Ogier, ο οποίος και αποτελεί απειλή για τον Ισπανό, που με τις επιδόσεις του προσπαθεί να εξασφαλίσει τη θέση του στην ομάδα!
Έτσι, ο Jari Matti Latvala κατάφερε με αυτόν τον τρόπο να ανέβει στην 3η θέση της γενικής, χωρίς όμως να εντυπωσιάσει με τις επιδόσεις του ως τώρα, ειδικά σε έναν αγώνα που θεωρείται μετρ του είδους. Ο νεαρός Φιλανδός ξεκίνησε το σκέλος χωρίς να μπορεί να βρει το ρυθμό του και κατάφερε να βελτιώσει τις επιδόσεις του στο δεύτερο πέρασμα από τις ειδικές, όταν και υιοθέτησε κάποιες από τις επιλογές του Hirvonen στο στήσιμο του Focus. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να κάνει καλύτερους χρόνους, σημειώνοντας μάλιστα σε μία ε.δ. και τον ταχύτερο χρόνο, και εν τέλει μετά το πρόβλημα του Sordo να ανέβει τρίτος.
Λίγο πιο πίσω, ακολουθεί ο Sebastien Ogier, ο οποίος αν και βρίσκεται μόλις για πρώτη φορά στη Σουηδία, αποδεικνύεται ταχύτερος από σαφώς πιο έμπειρους από τον ίδιο συνδυασμούς, ειδικά σε αυτού του είδους τις επιφάνειες. Ο νεαρός Γάλλος, έκανε και αυτός λάθος με την επιλογή των ελαστικών του, ακολουθώντας τη στρατηγική του Loeb, με αποτέλεσμα να χάσει χρόνο, χωρίς όμως αυτό να του στοιχίσει σε επίπεδο γενικής κατάταξης. Ο Ogier δεν απειλεί, αλλά ούτε απειλείται από τον Henning Solberg που τον ακολουθεί και ουσιαστικά ταξιδεύει χωρίς άγχος προς τον τερματισμό διατηρώντας στην κατοχή του την 5η θέση της γενικής. Ο Henning Solberg, μπορεί να μην κλέβει τις εντυπώσεις με τις επιδόσεις του, αλλά με την σταθερότητα που τον διακρίνει έχει καταφέρει να βρίσκεται στην έκτη θέση της γενικής και να διατηρηθεί σήμερα εκεί. Βέβαια, πολλοί περιμέναμε κάτι καλύτερο από τον σπεσιαλίστα του είδους, όπως είναι ο Henning, αλλά ο ίδιος με δικαίωσε τις προσδοκίες μας.
Αρκετά πιο πίσω ακολουθεί ο Matthew Wilson, ο οποίος και έχει τη δική του μάχη με τον Mads Ostberg. Ο Βρετανός εκμεταλλεύτηκε τα προβλήματα του Ostberg, ο οποίος εκτός από τη φθορά των ελαστικών του, είχε και μία μικρή έξοδο, με αποτέλεσμα να ανέβει 7ος. Βέβαια, η μεταξύ τους διαφορά αφήνει ανοικτή τη μάχη τους για αύριο, με τον Wilson να αισθάνεται αισιόδοξος μετά από τις ρυθμίσεις που έκανε στο Focus. Ο Petter Solberg δεν αντιμετώπισε σημαντικά προβλήματα σήμερα και κατάφερε να σκαρφαλώσει στην 9η θέση της γενικής, αν και οι επιδόσεις του δεν ήταν αυτές που περιμέναμε οι περισσότεροι πριν την έναρξη του αγώνα. Παράλληλα, βελτιωμένες ήταν σήμερα οι επιδόσεις του Kimi Raikkonen, ο οποίος στην 15η ε.δ. κατάφερε να κάνει τον έκτο χρόνο της γενικής! Την ίδια ώρα, ο Marcus Gronholm κατάφερε να κερδίσει την αγαπημένη του ειδική, την Sagen, κάτι που τελευταία φορά είχε καταφέρει το 2007 στο Ράλλυ Μ.Βρετανίας. Όμως, ο δύο φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής έχασε κι άλλο χρόνο σήμερα λόγω ενός κλαταρισμένου ελαστικού και μίας μικρής εξόδου.
Στην κατηγορία Παραγωγής και στο SWRC, οι Patrik Flodin και Per Gunnar Andersson εξακολουθούν να βρίσκονται στην κορυφή της κατάταξης των κατηγοριών τους, οδηγώντας Subaru Impreza και Skoda Fabia S2000, αντίστοιχα. Ο Flodin κατάφερε σήμερα να διευρύνει κι άλλο τη διαφορά του από τους διώκτες του, την ώρα που ο Andersson παραμένει πρώτος στο SWRC, παρά μία έξοδο που παραλίγο να του στοιχίσει αρκετά λεπτά και μαζί την πρωτοπορία στην κατάταξη.
Η αυριανή και τελευταία ημέρα του αγώνα, μόνο εύκολη υπόθεση δεν είναι. Περιλαμβάνει πέντε ειδικές διαδρομές, συνολικού μήκους 100 χιλιόμετρων, με αποτέλεσμα να μην μπορεί κανείς να προδικάσει το τελικό αποτέλεσμα. Πάντως, ο Hirvonen δείχνει να ελέγχει τον Loeb και αν κρίνουμε από την εικόνα του σε όλη τη διάρκεια του αγώνα, ο Φιλανδός έχει την ταχύτητα, την εμπειρία και την ωριμότητα να κατακτήσει την πρώτη του νίκη για το 2010. Το ερώτημα είναι ποια θα είναι η απάντηση του Loeb. Περισσότερα στις αυριανές ειδικές διαδρομές._Π.Τ.panost@4troxoi.gr
1-3 για την Ford και αναμφίβολα ο Malcolm Wilson τρίβει τα χέρια του από ικανοποίηση. Αρκεί αυτή η σειρά να διατηρηθεί και αύριο στη ράμπα του τερματισμού.