Aρχείο ετών
νέα
πρόγραμμα
ομάδες-πληρώματα
άλλες ομάδες
βαθμολογία
ιερά τέρατα
Ράλλυ Σουηδίας
ωράριο
ιστορικό
νέα αγώνα
συμμετοχές
αποτελέσματα
φωτογραφίες
ανασκόπηση

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Kεντρική Σελίδα  / WRC  / Πρόγραμμα  2025  / Ράλλυ Σουηδίας  / Νέα Αγώνα  / Αρθρο

Ράλλυ Σουηδίας :  Με μια ματιά...

Μετά από περίπου τρεις μήνες μακριά από την αγωνιστική δράση, ο θίασος του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ βρίσκεται στις επάλξεις εν όψει του εναρκτήριου αγώνα της χρονιά στις ειδικές διαδρομές του Ράλλυ Σουηδίας. Μία χρονιά που έχει χαρακτηριστεί από πολλούς ως μεταβατική, αφού η ISC σε συνεργασία με την FIA προσπαθεί να βελτιώσει την εικόνα και να ανεβάσει τον θεσμό στο επίπεδο που βρισκόταν τα προηγούμενα χρόνια. Ένα από τα στοιχεία που κάνουν ιδιαίτερη τη φετινή χρονιά, είναι το γεγονός ότι ουσιαστικά πρόκειται για την τελευταία χρονιά που θα έχουμε τη δυνατότητα να παρακολουθήσουμε τα αυτοκίνητα προδιαγραφών WRC. Από το 2011 και έπειτα η κορυφαία κατηγορία του θεσμού θα είναι τα αυτοκίνητα προδιαγραφών S2000, εφοδιασμένα με υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα χωρητικότητας 1.600 κ.εκ. Ουσιαστικά, έχουμε να κάνουμε με το τέλος μίας ολόκληρης, αλλά και συναρπαστικής, εποχής.

Πίσω στο σήμερα, η χρονιά που ξεκινάει σε λίγες μέρες από το Karlstadt της Σουηδίας αναμένεται να είναι άκρως ενδιαφέρουσα. Πέρσι, τέτοια εποχή οι οιωνοί δεν ήταν ιδιαίτερα ενθαρρυντικοί, αλλά είχαμε να παρακολουθήσουμε ένα από πλέον ενδιαφέροντα Πρωταθλήματα των τελευταίων ετών, με τον τίτλο να κρίνεται για έναν μόλις βαθμό στον τελευταίο αγώνα. Φέτος, εξ’ αρχής είμαστε αισιόδοξοι και σχεδόν σίγουροι, ότι το Πρωτάθλημα θα έχει αντίστοιχο, αν όχι μεγαλύτερο ενδιαφέρον. Η μάχη μεταξύ Loeb και Hirvonen αναμένεται συναρπαστικά, αφού δεδομένο ο νεαρός Φιλανδός παρουσιάζεται κάθε χρόνο και καλύτερος, μοιάζοντας πλέον ικανός να σπάσει την κυριαρχία του Loeb, την ώρα που ο Γάλλος είναι η σταθερή αξία, που δείχνει να μην χάνει ίχνος από την ταχύτητα του παρά την πάροδο των χρόνων. Το ρόλο τους θα παίξουν οι Dani Sordo και Jarri Matti Latvala, με τον Ισπανό να μοιάζει ικανός να πετύχει φέτος την πρώτη του νίκη στο θεσμό, και όχι μόνο. Αντίθετα, η φετινή χρονιά είναι ιδιαίτερα κρίσιμη για τον νεαρό Φιλανδό, ο οποίος και πρέπει να αποδείξει ότι μπορεί να προσφέρει στην ομάδα της Ford, αλλά και να αποκτήσει την σταθερότητα και την αξιοπιστία που χαρακτηρίζει τους κορυφαίους συνδυασμούς. Ίσως αυτή να είναι και η τελευταία του ευκαιρία. Σημαντικό, όμως, ρόλο στην εξέλιξη του Πρωταθλήματος και ίσως μεγαλύτερο από τους δύο προαναφερθέντες, μπορεί να διαδραματίσει και ο Petter Solberg. Ο Νορβηγός, για πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια έχει στη διάθεση του το ιδανικό πακέτο για να διεκδικήσει νίκες και τίτλο, και αυτό που απομένει να δούμε είναι αν έχει ακόμα την καρδιά του Πρωταθλητή.

Στη Σουηδία, η ιστορία είναι λίγο διαφορετική. Οι Σκανδιναβοί έχουν το πλεονέκτημα, την ώρα που ο αγώνας φέτος έχει μεταφερθεί βορειότερα με το 60% των ειδικών να είναι καινούργιο, έτσι ώστε να εξασφαλιστεί περισσότερο χιόνι και να αποφευχθούν τα προβλήματα του παρελθόντος. Πόλος έλξης; Εκτός από τους διεκδικητές του τίτλου, ο Marcus Gronholm, ο οποίος και επιστρέφει για μία και μοναδική εμφάνιση (;) στο τιμόνι ενός Ford Focus RS WRC ’08 στα χρώματα της Stobart. Το ίδιο, όμως, ισχύει και για τον Kimi Raikkonen που στη Σουηδία θα κάνει το ντεμπούτο του στο WRC οδηγώντας τη C4 και όλοι περιμένουν με ανυπομονησία τις επιδόσεις του τόσο στον συγκεκριμένο αγώνα, όσο και στο υπόλοιπο της σεζόν. Το είπαμε, και το επαναλαμβάνουμε! Το Πρωτάθλημα αρχίζει και το ενδιαφέρον κορυφώνεται!_Π.Τ.panost@4troxoi.gr

ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ
Συνολικά: 58
Εργοστασιακές: 8
FIA 2: 6
PWRC: 8
SWRC: 7

ΔΙΑΔΡΟΜΗ
Συνολικά χλμ.: 1.879,23
Αριθμός ε.δ.: 21
Συνολικά χλμ. ε.δ.: 345,15
Μεγαλύτερη Ε.Δ.: 9η – 13η Vargassen 1-2 (24,63 χλμ.)
Μικρότερη Ε.Δ.: 12η – 16η Hagfors Sprint 1-2 (1,87 χλμ.)
Μέση Ωριαία Ταχύτητα 2008: 111,26 χλμ./ώρα Latvala-Antilla (Ford Focus WRC ‘09)
Υψηλότερη Μ.Ω.Τ.: 116,18 χλμ./ώρα, Μάρκους Γκρένχολμ (2003, Peugeot 206 WRC)
Νίκες Οδηγών: Gronholm 5, Blomqvist 5, K. Eriksson 3, Makinen 3
Νίκες Κατασκευαστών: Peugeot 6, Mitsubishi 5, Audi 4, Ford 4, Saab 4
Επιφάνεια: Χιόνι
Service Park: Ένα, Hagfors
Εκκίνηση: Πέμπτη 11 Φεβρουαρίου, 20:00 μμ Karlstadt SSS

ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟΙ ΝΙΚΗΤΕΣ
2000 Gronholm-Rautiainen (Peugeot 206 WRC – 112.61 χλμ./ώρα)
2001 Rovanpera-Pietilainen (Peugeot 206 WRC – 110.10 χλμ./ώρα)
2002 Gronholm-Rautiainen (Peugeot 206 WRC – 114.83 χλμ./ώρα)
2003 Gronholm-Rautiainen (Peugeot 206 WRC – 116.18 χλμ./ώρα)
2004 Loeb – Elena (Citroen Xsara WRC – 114.83 χλμ./ώρα)
2005 Solberg - Mills (Subaru Impreza WRC ‘04 – 111.31 χλμ./ώρα)
2006 Gronholm-Rautiainen (Ford Focus WRC ‘06 – 110.78 χλμ./ώρα)
2007 Gronholm-Rautiainen (Ford Focus WRC ‘07 – 108.79 χλμ./ώρα)
2008 Latvala-Antilla (Ford Focus WRC ’08 - 111.26 χλμ./ώρα)

TA ΝΕΑ ΤΩΝ ΟΜΑΔΩΝ

CITROEN TOTAL RED BULL WORLD RALLY TEAM
Επιτυχημένη συνταγή δεν αλλάζει και η Citroen συνεχίζει τη νέα χρονιά με το ίδιο δίδυμο οδηγών. Ο Sebastien Loeb θα αποτελέσει και φέτος την αιχμή του δόρατος της γαλλικής ομάδας, με τον νεαρό Dani Sordo να τον πλαισιώνει. Ο Γάλλος έξι φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής, έχει στόχο τη διατήρηση του τίτλου στην κατοχή του. Στη Σουηδία, θα προσπαθήσει να ξεκινήσει με νίκη τη χρονιά, αν και δεν αποτελεί έναν από τους αγαπημένους του αγώνες. Είναι χαρακτηριστικό, ότι σε οκτώ συμμετοχές έχει μόλις μία νίκη, γεγονός ιδιαίτερα σπάνιο για τον Γάλλο. Βέβαια, αυτό δεν σημαίνει ότι δεν συγκαταλέγεται στα φαβορί, αφού η ταχύτητα, η ποιότητα και η εμπειρία του, είναι στοιχεία που δύσκολα κανείς συναντά σήμερα σε τόσο μεγάλο βαθμό. Ο Sordo από την πλευρά του, έχει το πράσινο φως από τον Olivier Quesnel να κινηθεί όσο γρήγορα μπορεί. Τουλάχιστον στην αρχή της χρονιάς, ο Γάλλος μάνατζερ δήλωσε ότι δεν πρόκειται να κόψει τα φτερά του νεαρού Ισπανού και αυτός μοιάζει ικανός να εκμεταλλευτεί την ευκαιρία. Η εμπειρία του πλέον είναι ιδιαίτερα σημαντική, την ώρα που η ταχύτητα του το 2009 απέδειξε του λόγου το αληθές. Λογικά, η πρώτη νίκη του στο θεσμό δεν θα αργήσει να έρθει, αλλά πολύ δύσκολα θα γίνει αυτό στη Σουηδία.

ΒP ABU DHABI FORD WORLD RALLY TEAM
Με τους Mikko Hirvonen και Jari Matti Latvala στα δύο εργοστασιακά Ford Focus, η ομάδα του Malcolm Wilson ξεκινάει με στόχο την κατάκτηση του τίτλου των Κατασκευαστών και την επιστροφή στην κορυφή. Όμως, το 2010 ο Βρετανός μάνατζερ είναι ξεκάθαρος αναφορικά με τη θέση των δύο οδηγών μέσα στην ομάδα. Ο Wilson έχει ενημερώσει τους δύο οδηγούς της Ford, ότι ο Hirvonen θα είναι ο πρώτος οδηγός της ομάδας, και ότι ο Latvala θα έχει ξεκάθαρο στόχο να υποστηρίξει τον συμπατριώτη του στην προσπάθεια κατάκτησης του τίτλου, αλλά και την ομάδα του στο κυνήγι του αντίστοιχου των Κατασκευαστών. Ο Hirvonen δείχνει πλέον ικανός να «γκρεμίσει» τον Loeb από την κορυφή. Ειδικά στη Σουηδία, θα έχει τον πρώτο λόγο, ελέω της ταχύτητας του σε αυτές τις επιφάνειες και είναι δεδομένο ότι ο Φιλανδός θα προσπαθήσει να ξεκινήσει με το δεξί τη φετινή χρονιά. Βέβαια, το ρόλο του μπορεί να παίξει και ο Latvala, ο οποίος το 2008 σημείωσε την πρώτη του νίκη στο WRC στη Σουηδία, και η ταχύτητα του είναι δεδομένο ότι θα του επιτρέψει να είναι ανάμεσα στους κορυφαίους συνδυασμούς. Το ερώτημα, πάντα, αναφορικά με τον Φιλανδό, είναι αν θα καταφέρει να αποφύγει το λάθος.

STOBART FORD WORLD RALLY TEAM
Για ακόμα μία χρονιά, η Stobart θα αποτελέσει τη δεύτερη ομάδα της Ford, με τους Henning Solberg και Matthew Wilson να αποτελούν τους βασικούς οδηγούς της ομάδας, χωρίς να λείπουν και οι εκπλήξεις, όπως για παράδειγμα στη Σουηδία. Εκεί, στο πρώτο Ford Focus της Stobart Ford, θα βρεθεί ο δύο φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής Marcus Gronholm, ο οποίος και επιστρέφει στο θεσμό μετά από την περσινή αντίστοιχου ύφους εμφάνιση στο Ράλλυ Πορτογαλίας. Ο Φιλανδός θα βρεθεί για μία και μοναδική (όπως λέει ο ίδιος) εμφάνιση στο τιμόνι του Focus, για να απολαύσει τις ειδικές της Σουηδίας, που είναι και οι αγαπημένες του. Ο Gronholm είναι ίσως ο κορυφαίος οδηγός σε αυτού του είδους τις επιφάνειες, έχοντας κερδίσει τον σουηδικό αγώνα συνολικά 5 φορές. Σίγουρα, η αποχή του θα παίξει το ρόλο της στο τελικό αποτέλεσμα, αλλά κάτι αντίστοιχο αναφέραμε και πέρσι στην Πορτογαλία, με τον Φιλανδό να μας διαψεύδει, αφού με το λιγότερο ανταγωνιστικό Subaru Impreza WRC ’08 είχε καταφέρει να βρεθεί δεύτερος μέχρι την στιγμή της εγκατάλειψης του. Ο Henning Solberg από την πλευρά του, διακρίνεται επίσης για την ταχύτητα του στις χιονισμένες ειδικές διαδρομές, όντας μία από τις αγαπημένες του επιφάνειες, και λογικά θα διεκδικήσει μία από τις υψηλές θέσεις της τελικής κατάταξης, έχοντας μάλιστα στο πλευρό του και νέα συνοδηγό! Συγκεκριμένα, την Ilka Minor, η οποία και διετέλεσε συνοδηγός του Mafrend Stohl στο παρελθόν.

CITROEN JUNIOR RALLY TEAM
Η δεύτερη ομάδα της Citroen είναι δεδομένο ότι στον πρώτο αγώνα της χρονιάς, αλλά και σε όλη τη διάρκεια του 2010, θα συγκεντρώσει όλα τα φλας της δημοσιότητας επάνω της. Φυσικά, ο βασικός λόγος είναι η παρουσία του Παγκόσμιου Πρωταθλητή της Formula 1 το 2007, Kimi Raikkonen, στις τάξεις της ομάδας. Ο Φιλανδός πρώην πιλότος της Ferrari, αποφάσισε να μεταπηδήσει στο WRC, και στη Σουηδία θα κάνει την πρώτη του εμφάνιση στο θεσμό οδηγώντας τη Citroen C4 WRC. Ο Raikkonen, έχει πραγματοποιήσει πολλές δοκιμές σε χιονισμένες επιφάνειες, ενώ αγωνίστηκε και στο Ράλλυ Arctic, με τις επιδόσεις του να είναι άκρως ενθαρρυντικές. Ο Φιλανδός κάνει τα πρώτα του βήματα στο σπορ και όλοι αναμένουμε τα πρώτα δείγματα γραφής. Ο Sebastien Ogier από την πλευρά του, είναι σε τελείως διαφορετική μοίρα. Ο ταλαντούχος Γάλλος οδηγός, ετοιμάζεται για την δεύτερη χρονιά του πλήρους εμπλοκής με τη Citroen C4 WRC και όλοι περιμένουν με αγωνία αν οι επιδόσεις του θα είναι ακόμα πιο βελτιωμένες σε σχέση με το 2009. Το ερωτηματικό, βέβαια, είναι κατά πόσο θα μπορέσει να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις και αν θα σταθεί στο ύψος των περιστάσεων και των προσδοκιών. Βέβαια, στη Σουηδία κάτι τέτοιο μοιάζει δύσκολο, αφού η εμπειρία του είναι μικρή από αυτού του είδους τις επιφάνειες, αλλά από τη στιγμή που η ταχύτητα του είναι δεδομένη στο τιμόνι της C4, κανείς δεν μπορεί να αποκλείσει την έκπληξη!

PETTER SOLBERG WORLD RALLY TEAM
Ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής του 2003, Petter Solberg, ετοιμάζεται για την δεύτερη το χρονιά στο WRC με την προσωπική του ομάδα. Ο Νορβηγός, κατάφερε με κόπο και μόχθο να συγκεντρώσει και φέτος τον απαραίτητο προϋπολογισμό για να ακολουθήσει ολόκληρο το Πρωτάθλημα, βασιζόμενος στους χορηγούς του. Μάλιστα, η συγκέντρωση του απαιτούμενου ποσού φέτος ήταν ακόμα πιο δύσκολη, αφού ο Solberg επιθυμούσε να αγωνιστεί με αυτοκίνητο κορυφής που θα του επέτρεπε να διεκδικήσει τον τίτλο. Κάτι που εν τέλει κατάφερε, αφού στην κατοχή του έχει πλέον δύο C4 WRC, προδιαγραφών 2009 και αντίστοιχες με αυτές που έχει στη διάθεση της η εργοστασιακή ομάδα και οι κ.κ. Loeb και Sordo. Στη Σουηδία, λοιπόν, ο Solberg μπορεί και έχει την εμπειρία-ταχύτητα να κάνει την υπέρβαση. Ειδικά αν αναλογιστούμε τις επιδόσεις του σε Ισπανία και Μ. Βρετανία, όπου ο Νορβηγός αγωνίστηκε με τη C4 και όχι την Xsara, εύκολα μπορούμε να συνειδητοποιήσουμε ότι θα μπορέσει να συναγωνιστεί τους κορυφαίους συνδυασμούς.

ΤΑ ΝΕΑ ΑΠΟ ΤΟ PWRC
Με τη δημιουργία της νέας κατηγορίας, του SWRC, στο οποίο εντάχθηκαν τα αυτοκίνητα προδιαγραφών S2000, η κατηγορία Παραγωγής θα περιλαμβάνει μόνο τα τετρακίνητα υπερτροφοδοτούμενα Lancer και Impreza, με αποτέλεσμα η λίστα των συμμετοχών να είναι αρκετά πιο φτωχή σε σχέση με πέρσι. Στη Σουηδία, ο περσινός Πρωταθλητής Armindo Araujo είναι το μεγάλο φαβορί, αν και στον συγκεκριμένο αγώνα θα έχει να αντιμετωπίσει ισχυρούς Σκανδιναβούς, με μεγαλύτερη εμπειρία σε αυτού του είδους τις επιφάνειες. Έτσι, ο Πορτογάλος με το Lancer EVO X, θα πρέπει να ξεπεράσει το εμπόδιο των Andreas Grondal που θα αγωνιστεί στο PWRC φέτος με ένα Subaru Impreza N2010, αλλά και τον Σουηδό Patrick Flodin, ο οποίος και έχει δηλωθεί από την σουηδική οργανωτική επιτροπή. Επίσης, ενδιαφέρον θα έχει να δούμε και τις επιδόσεις του ταλαντούχου Εσθονού Ott Tanak, ο οποίος μπορεί να μην προσμετρά στο PWRC, αλλά θεωρείται ένα από τα μεγάλα ταλέντα της νέας γενιάς.



ΤΑ ΝΕΑ ΑΠΟ ΤΟ SWRC
Η νέα, και πολύ ενδιαφέρουσα όπως αποδεικνύεται, κατηγορία του SWRC θα κάνει ντεμπούτο στις ειδικές διαδρομές της Σουηδίας. Η ποιότητα των οδηγών, αλλά και η παρουσία των εντυπωσιακών S2000, συνθέτουν ένα μοναδικό θεσμό, ο οποίος είναι δεδομένο ότι θα κεντρίσει το ενδιαφέρον μας. Στον πρώτο από τους δέκα αγώνες του θεσμού, για πολλούς το φαβορί είναι ο Σουηδός Patrick Sandell με το Skoda Fabia S2000. Ο Σουηδός είναι ταχύτατος σε αυτές τις ειδικές, και σίγουρα η γνώση του δρόμου και η εμπειρία του από τις ειδικές της πατρίδας του θα παίξουν το ρόλο τους στο τελικό αποτέλεσμα. Ποιοι θα τον απειλήσουν; Ο Νορβηγός Eyvind Brynildsen με το Skoda Fabia S2000 θα είναι ένας από αυτούς, ενώ θα πρέπει να προσθέσουμε και τον περσινό Πρωταθλητή του JWRC, Martin Prokop, ο οποίος και θα κάνει το ντεμπούτο του στο τιμόνι του νέου Ford Fiesta S2000. Με ίδιο αυτοκίνητο θα δούμε και τον Janne Tuohino, ο οποίος μετά από μακροχρόνια απουσία επιστρέφει στο προσκήνιο, αλλά και τον ταλαντούχο Πορτογάλο Bernando Sousa. Όμως, μεγάλο ενδιαφέρον θα έχει να δούμε και τις επιδόσεις των P-G Andersson με Skoda Fabia S2000 και του νεαρού Andreas Mikkelsen με το Ford Fiesta S2000, την ώρα που τις εντυπώσεις στην κατηγορία είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα κλέψει ο Juho Hanninen με το εργοστασιακό Skoda Fabia S2000, παρά το γεγονός ότι οι δύο τελευταίοι δεν έχουν δικαίωμα συγκομιδής βαθμών στο θεσμό, αφού δεν ακολουθούν το Πρωτάθλημα.

Επίσημο site αγώνα: www. rallysweden.com
Επίσημο site WRC: www.wrc.com
ΤΟ 2008 ήταν η τελευταία φορά που ο αγώνας προσμετρούσε στο WRC και νικητής ήταν ο Jari Matti Latvala, ο οποίος και σημείωσε τότε την πρώτη του νίκη στο θεσμό...