Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Kεντρική Σελίδα  / Αλλοι Αγώνες  / Νέα  / Αρθρο

8ο Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις: Στα χνάρια του παρελθόντος 6/5/2009 6:33 μμ

Πλέον, απομένουν λίγες ώρες πριν από την έναρξη της 8ης εκδοχής του Ιστορικού Ράλλυ Ακρόπολις, το οποίο και φέτος προσμετράει στα Ευρωπαϊκά Πρωταθλήματα Ιστορικών αυτοκινήτων, τόσο της κατηγορίας Sporting, όσο και της Regularity. Ο φετινός αγώνας έχει σημαντικές αλλαγές σε σχέση με τους αγώνες του παρελθόντος, αφού είναι διαφοροποιημένος κατά 90%! Μαζί, έχει αλλάξει και η φιλοσοφία του αγώνα. Φέτος, το κύριο μέλημα της οργανωτικής επιτροπής του Ιστορικού Ακρόπολις, ήταν η χρήση παλιών ειδικών διαδρομών που έχουν αφήσει ιστορία σε παλαιότερες εκδοχές του εθνικού μας αγώνα. Έτσι, η κατηγορία Sporting θα περάσει από ειδικές όπως η Παύλιανη, ο Μπράλος, η Γιαννιτσού και η Μακρυράχη, την ώρα που οι χωμάτινες (Ελάτεια, Ρεγγίνι, Γραβιά και Μενδενίτσα) δεν χρειάζονται συστάσεις. Παράλληλα, μία σημαντική αλλαγή είναι ότι οι δύο πρώτες ημέρες του αγώνα θα διεξαχθούν σε ασφάλτινες ειδικές, και η τελευταία μόνο σε χωμάτινες, έτσι ώστε οι αγωνιζόμενοι και οι μηχανικοί τους να αποφύγουν τις περισσότερες από μία ενδιάμεσες αλλαγές των προδιαγραφών των αυτοκινήτων, από ασφάλτινα σε χωμάτινα.

Έτσι, τα 132 πληρώματα που θα εκκινήσουν αύριο κάτω από τον ιερό βράχο της Ακρόπολης στις 18:00 μμ, θα ζήσουν τη μοναδική εμπειρία ενός Ακρόπολις από τα παλιά. Συγκεκριμένα, τα 54 αυτοκίνητα της κατηγορίας Sporting θα πραγματοποιήσουν 1.243,05 χιλιόμετρα συνολικά, ενώ θα διαγωνιστούν σε 22 ειδικές διαδρομές. Την ίδια ώρα, τα 78 αυτοκίνητα της κατηγορίας Regularity θα δοκιμαστούν σε 37 ασκήσεις ακριβείας, καλύπτοντας μία απόσταση 1.080 χιλιομέτρων, πριν επιστρέψουν και πάλι την Κυριακή 10 Μαίου κάτω από τον ιερό βράχο της Ακρόπολης για τη ράμπα του τερματισμού.

Ο αγώνας, όμως, αναμένεται να έχει έντονο ελληνικό χρώμα, αφού οι απουσίες ισχυρών συνδυασμών από το εξωτερικό, οι οποίες και επιβεβαιώθηκαν την τελευταία στιγμή, χρίζουν ως φαβορί τους εγχώριους συνδυασμούς. Συγκεκριμένα, οι νικητές των τελευταίων ετών, Bianchini-Baldaccini με την εντυπωσιακή Lancia Stratos, δεν θα εκκινήσουν στον αγώνα, ενώ το ίδιο ισχύει και για τους δεύτερους της περσινής κατάταξης, Brazzoli-Valmassoi με την εντυπωσιακή Porsche 911 3.0 SC. Ακόμη, οι Cavallero-Cavallero, δε θα εκκινήσουν, αφού ο οδηγός είχε ατύχημα στα Καμένα Βούρλα και έσπασε το πόδι του. Έτσι, η μάχη της κορυφής αναμένεται να έχει σημαντικό ενδιαφέρον με αρκετά πληρώματα να μοιάζουν ικανά για το κάτι καλύτερο. Οι Σπάρταλης-Πολυζώης με το Ford Escort είναι ένας από τους συνδυασμούς που μπορούν το κάτι παραπάνω, ειδικότερα εκμεταλλευόμενοι την ταχύτητα τους στην άσφαλτο. Οι Αποστόλου – Μαραγκός με την Porsche 911 είναι δεδομένο ότι θα πρωταγωνιστήσουν, βασισμένοι στην πολύ μεγάλη εμπειρία τους. Την ίδια ώρα, οι Βασίλης και Γιάννης Βελάνης, που πέρσι κατέκτησαν το εγχώριο Πρωτάθλημα Ιστορικών αυτοκινήτων, θα διεκδικήσουν τη νίκη, όπως έκαναν και πέρσι, με το Ford Escort RS. Κοντά τους, θα βρεθούν και οι Λυκάκης-Χατζηθεωδορίδης με ίδιο αυτοκίνητο, οι Γιαννακούλης-Πετρόπουλος με ακόμα μία Porsche, αλλά και οι Κουτσίκος-Κορρέ με την BMW 2002, ενώ κανείς δεν πρέπει να ξεχνά και τους Γιοβά-Γουσσέτη, που πέρσι είχαν κλέψει τις εντυπώσεις με το Audi 80 GT, αλλά και τον Βασίλη Πόλιτο, που φέτος θα λάβει μέρος με Peugeot 504. Βέβαια, υφίστανται και άλλοι συνδυασμοί με ισχυρές κατασκευές τόσο από το εξωτερικό, όσο και από τη χώρα μας, με αποτέλεσμα η πρώτη ημέρα να αναμένεται να είναι αυτή που θα καθαρίσει και το τοπίο.

Αντίστοιχο, όμως, είναι το ενδιαφέρον και στην κατηγορία Regularity, με πληρώματα από την Ελλάδα, την Κύπρο, την Αυστρία, την Ιταλία, τη Φιλανδία, το Μονακό, τη Φιλανδία, τη Γαλλία και την Πολωνία να δίνουν το παρών στον αγώνα. Μεταξύ των πρωταγωνιστών, συγκαταλέγονται μερικά από τα κορυφαία ονόματα του χώρου, όπως οι Κύπριοι Βανέζος-Κοτζαμάνης, που φέτος θα λάβουν μέρος με Alfa Romeo Veloce, αλλά και οι «δικοί» μας Φωτόπουλος-Γεωργίου με Alfa Romeo Veloce, οι οποίοι έχουν σημαντικές διακρίσεις στο εξωτερικό. Στη μάχη, όμως, αναμένεται να είναι τόσο οι Κατσαούνης-Μανσόλας με Porsche, οι Μητρόπουλος –Νικολάου με το 131 Abarth, και φυσικά οι Ποριώτης-Πάλλας με Alfa Romeo.

Το επίκεντρο του αγώνα θα βρίσκεται στα Καμένα Βούρλα, όπου και θα είναι κεντρικό σέρβις παρκ, αλλά και το αρχηγείο του αγώνα. Βέβαια, αξίζει να σημειώσουμε ότι πέρα από την παρουσία του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών, το οποίο παραδοσιακά με τον τρόπο του βρίσκεται δίπλα στους αγώνες της ΕΛΠΑ, ουδεμία εντύπωση προκαλεί η παντελής απουσία του κράτους σε μορφή υποστηρικτή. Κάποια στιγμή, θα πρέπει να αναθεωρήσουμε απόψεις και ιδέες, αφού δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι το Ιστορικό Ακρόπολις είναι το τρίτο μεγαλύτερο γεγονός του μηχανοκίνητου αθλητισμού στη χώρα μας. Περισσότερα, όμως, επί των ειδικών διαδρομών. _Π.Τ.panost@4troxoi.gr

Ορισμένοι πρωταγωνιστές δήλωσαν:
Στέφανος Σπάρταλης:
«Αυτό που μας έκανε εντύπωση είναι οι μεγάλες απλές διαδρομές, καθώς και η ύπαρξη στον αγώνα διαδρομών χωρίς ουσία, όπως η ε.δ. Μακρυράχη. Το αυτοκίνητό μας φέτος είναι βελτιωμένο, αφού έχει 16 βαλβίδες, σε σχέση με πέρυσι που διέθετε 8 βαλβίδες».

Βασίλης Βελάνης:
«ΚατΆ αρχάς εύχομαι καλή επιτυχία και καλό τερματισμό σε όλα τα πληρώματα. Ο τερματισμός είναι ότι πιο σημαντικό σε ένα Ακρόπολις. Οι ειδικές διαδρομές είναι ωραίες, αν και οι απλές είναι μεγάλες. Δε μου αρέσει η ε.δ. Μενδενίτσα στα τελευταία 3 χιλιόμετρα, αφού είναι σκληρή και θεωρώ πως θα προκαλέσει ζημιές στα αυτοκίνητα. Επίσης, μου αρέσουν οι ειδικές διαδρομές Αμφίκλεια και Γιαννιτσού».

Λουκάς Γιαννακούλης:
«Οι χωμάτινες ειδικές διαδρομές θα έχουν προβλήματα, λόγω της βροχής. Τουλάχιστον 2 ε.δ., η Μενδενίτσα και η Γραβιά, θα είναι σκληρές. Η Μενδενίτσα είναι πολύ δύσκολη. Βέβαια, υπάρχουν ωραίες ειδικές διαδρομές, όπως η Γιαννιτσού, που είναι γρήγορη και τεχνική και εκεί θα φανούν οι ικανότητες πληρωμάτων και αυτοκίνητων».

Αντώνης Γιοβάς:
«Ο αγώνας είναι υπέροχος. Δυστυχώς για εμάς, οι περισσότερες ειδικές διαδρομές είναι ανηφορικές και θα θέλαμε περισσότερη κατηφόρα. Στόχος μας είναι να τερματίσουμε όσο ψηλότερα γίνεται στη γενική κατάταξη. Το αυτοκίνητό μας είναι βελτιωμένο σε σχέση με πέρυσι».
Συνημμένα Αρχεία
περιγραφή όνομα τύπος αρχείου μέγεθος (ΜΒ)
Συυμετοχές Sporting Hist_Acropolis_final_entry_list_sporting_09(1) PDF 0,05
Συμμετοχές Regularity _Hist_Acropolis_FINAL_%20START_%20LIST_regularity_09 PDF 0,05