Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Kεντρική Σελίδα  / Αρθρο

Με μια ματιά… 29/5/2007 9:04 μμ

Ράλλυ Ακρόπολις, ή πιο απλά ένα από τα σημαντικότερα παγκόσμια αθλητικά γεγονότα που πραγματοποιείται κάθε χρόνο στη χώρα μας. Όπως μας αρέσει να τον αποκαλούμε, ο εθνικός μας αγώνας. Μακάρι, κάποια στιγμή, να συνειδητοποιήσουν κάποιοι το μέγεθος και τη σημασία του, κάτι που συνεπάγεται με οφέλη και όχι μόνο. Αλλά αυτά δεν είναι της στιγμής, αφού παρακάτω θα αναλύσουμε ουσιαστικά τον αγώνα, και τι να περιμένουνε να δούμε τις επόμενες μέρες στα ελληνικά βουνά. Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ, μετά από τον αγώνα της Σαρδηνίας, απέκτησε και πάλι ενδιαφέρον. Και γιατί αυτό; Γιατί ο Sebastien Loeb, o μεγάλος πρωταγωνιστής και του φετινού Πρωταθλήματος, πραγματοποίησε για δεύτερη φορά φέτος ένα λάθος, με αποτέλεσμα ο ίδιος, αλλά και η Citroen να χάσουν πολύτιμο έδαφος στα Πρωταθλήματα Οδηγών και Κατασκευαστών, αντίστοιχα.


Ο γάλλος, έρχεται στην πατρίδα μας με μοναδικό στόχο το υψηλότερο σκαλί του βάθρου. Κάτι στο οποίο στοχεύει, αλλά και φυσιολογικά κατακτά, σε κάθε γύρο του θεσμού. Μόνο που αυτή τη φορά, έχει κάθε λόγο να αισθάνεται πίεση να το καταφέρει. Και αν δεν έχει τόσο μεγάλη σημασία για τον ίδιο, έχει σαφώς μεγαλύτερη για την ομάδα της Citroen. Με δεδομένο το γεγονός ότι ο δεύτερος οδηγός της ομάδας, ο Sordo, δεν μπορεί να ανταγωνιστεί στο χώμα τον δεύτερο της Ford, Mikko Hirvonen, ο γάλλος πρέπει να προσπαθήσει ακόμα περισσότερο. Μοναδικός του αντίπαλος, εκτός αν έχουμε κάποια εντυπωσιακή έκπληξη, θα είναι ο Marcus Gronholm. Ο Φιλανδός, σε κάποιες περιπτώσεις είναι άτυχος, ενώ σε κάποιες άλλες μοιάζει ανήμπορος να ακολουθήσει τους ρυθμούς του γάλλου. Πάντως, έχει αποφύγει με εντυπωσιακό τρόπο τα λάθη, και με νίκες ή τερματισμούς στο βάθρο, φιγουράρει στην πρώτη θέση της βαθμολογίας. Από εκεί και πέρα; Ο Mikko Hirvonen, ίσως και αν του επιτραπεί, αλλά και ο Petter Solberg. Είναι σίγουρο ότι ο Νορβηγός θα ξεκινήσει εντυπωσιακά, ελέω και της σειράς εκκίνησης, αλλά το θέμα είναι τι θα κάνει στη συνέχεια και στην εξέλιξη του αγώνα.


Από εκεί και πέρα, ερωτηματικά και στοιχήματα, υπάρχουν για τον εθνικό μας αγώνα. Πρώτο και μεγαλύτερο, οι ειδικές διαδρομές και η ποιότητα αυτών. Σίγουρα, δεν θα είναι το ίδιο σκληρές με πέρσι, κάτι που εγγυάται η δουλειά των ανθρώπων της οργανωτικής επιτροπής, αλλά και το γεγονός ότι είναι η δεύτερη χρονιά που πραγματοποιείται ο αγώνας σε αυτές. Εν συνεχεία; Η σούπερ ειδική του Ιπποδρόμου. Τελικά, προβλήματα δεν προέκυψαν, και ο ΟΔΙΕ με την Ένωση Ιδιοκτητών θα λύσουν άλλη στιγμή τα προβλήματα τους, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι είναι εγγυημένη η επιτυχία της. Αυτό θα φανεί από την προσέλευση του κόσμου. Και τελευταίο, αλλά μεγάλο στοίχημα; Η παρουσία του κόσμου. Αν και φέτος, οι θεατές γυρίσουν την πλάτη στον εθνικό μας αγώνα, τότε υπάρχει πρόβλημα, το οποίο και θα χρειαστεί να αναλύσουμε._Π.Τ.(panost@4troxoi.gr)

ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ
Συνολικά: 72
Εργοστασιακές: 12
FIA 2: 9
Παραγωγής: 21

ΤΙ ΑΛΛΑΖΕΙ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ
Για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, επίκεντρο του αγώνα θα είναι η περιοχή της Αττικής, της Βοιωτίας και της Κορινθίας. Επίκεντρο, δεν θα είναι πλέον οι εγκαταστάσεις του Ολυμπιακού Σταδίου, αλλά αυτές του Ιπποδρόμου στο Μαρκόπουλο. Εκεί, θα είναι το αρχηγείο, η γραμματεία, το κεντρικό σέρβις παρκ, αλλά και η νέα σούπερ ειδική, που φέτος θα πραγματοποιηθεί τρεις φορές. Σχεδιαστικά, οι αλλαγές είναι σημαντικές σε σχέση με πέρσι, αφού υπάρχουν νέες ειδικές, όπως αυτή έξω από το σέρβις παρκ, αλλά και αυτή του Λουτρακίου, αλλά και συνδυασμός παλιών και νέων, όπως η 50άρα ειδική των Αγίων Θεοδώρων. Αξίζει να σημειώσουμε, ότι η ειδική διαδρομή του Υμηττού, αν και ήταν προγραμματισμένη να πραγματοποιηθεί κανονικά δύο φορές, τελικά δεν θα γίνει, αφού ο Δήμος της περιοχής απείλησε ότι θα κλείσει το δρόμο.

ΔΙΑΔΡΟΜΗ
Συνολικά χλμ.: 1.572,33
Αριθμός ε.δ.: 21
Συνολικά χλμ. ε.δ.: 334,44
Μεγαλύτερη ε.δ.: 48,88 χλμ. (ε.δ. 10/14)
Μεγαλύτερο υψόμετρο σε ε.δ.: 970 μ. (ε.δ. 4/8)
Επιφάνεια: Χώμα
Service Park: Εγκαταστάσεις Ιπποδρόμου Μαρκόπουλο
Εκκίνηση: Πέμπτη 31 Μαίου στις 19:00 στο Μαρκόπουλο
Σούπερ Ειδικές: Μία (SSS Ιππόδρομος / Τρεις φορές)
Νυχτερινές Ειδικές: Καμία

ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟΙ ΝΙΚΗΤΕΣ
2006 – Marcus Gronholm/Timo Rautiainen, Ford Focus RS (89.52 χλμ.)
2005 - Sebastien Loeb/Daniel Elena, Citroen Xsara WRC (82.94 χλμ.)
2004 - Petter Solberg/Philip Mills, Subaru Impreza WRC (81.22 χλμ.)
2003 - Markko Martin/Michael Park, Ford Focus RS WRC (81.54 χλμ.)
2002 - Colin McRae/Nicky Grist, Ford Focus RS WRC (83.84 χλμ.)
2001 - Colin McRae/Nicky Grist, Ford Focus RS WRC (82.46 χλμ.)
2000 - Colin McRae/Nicky Grist, Ford Racing Focus WRC (78.54 χλμ.)
1999 - Richard Burns/Robert Reid, Subaru Impreza WRC (85.93 χλμ.)

ΤΑ ΝΕΑ ΤΩΝ ΟΜΑΔΩΝ

CITROEN TOTAL WORLD RALLY TEAM (M)
Μπορεί οι επιδόσεις των C4 να ήταν εξαιρετικές στα χώματα της Σαρδηνίας, αλλά αυτό δεν στάθηκε αρκετό για να φύγει η γαλλική ομάδα με το χαμόγελο από το ιταλικό νησί. Η έξοδος του Loeb στοίχισε στον Guy Frequelin και την ομάδα της Citroen και γνωρίζουν πολύ καλά, ότι στην Ελλάδα δεν υπάρχουν περιθώρια λάθους. Ο γάλλος οδηγός, είναι σίγουρο ότι θα πρωταγωνιστήσει και είναι το ακλόνητο φαβορί. Μάλιστα, έχει αποδείξει ότι σε συνθήκες πίεσης, αποδίδει ακόμα καλύτερα από ότι όταν δεν υπάρχει κίνητρο. Ο Dani Sordo από την πλευρά του, αν και γνωρίζει ότι οι επιδόσεις του στο χώμα δεν είναι το μεγάλο του ατού, πρέπει και θα προσπαθήσει να αποκομίσει όσο το δυνατόν περισσότερους βαθμούς για το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών. Ειδικά, από την στιγμή που φήμες θέλουν την Citroen να επιστρατεύει σε κάποιους αγώνες και μία τρίτη C4, με οδηγό κάποιον μετρ του χώματος!

BP-FORD WORLD RALLY TEAM (M)
Αμέσως μετά τη Σαρδηνία, όλα τα Ford Focus, μεταφέρθηκαν στην Cumbria και όχι στην Ελλάδα, και προετοιμάστηκαν από την αρχή για τον εθνικό μας αγώνα. Αυτό, μαρτυρά τη σοβαρότητα που έχει το Ακρόπολις για την ομάδα της Ford. Έχοντας εξαιρετική παράδοση στη χώρα μας, η ομάδα του Malcolm Wilson θέλει να συνεχίσει το σερί των επιτυχιών. To Ford Focus έχει την ταχύτητα, αλλά και την αξιοπιστία που χρειάζεται για να κερδίσει ένα σκληρό Ράλλυ, όπως είναι το δικό μας. Ο Marcus Gronholm είναι η μοναδική απειλή για τον Loeb, κάτι που γνωρίζει πολύ καλά και ο ίδιος. Το ηθικό του είναι ανεβασμένο μετά από τη νίκη στη Σαρδηνία, αλλά ο Φιλανδός ψάχνει εναγωνίως μία νίκη «στα ίσια» απέναντι στον Loeb. Κάτι που θα ήθελε και ο Mikko Hirvonen, αν του το επέτρεπαν από την Ford, αλλά και ο ίδιος του ο εαυτός, αφού σε κάποιες περιπτώσεις δεν είναι αυτές που του αρμόζουν.

OMV KRONOS CITROEN WORLD RALLY TEAM (MT)
Τα προβλήματα για την ομάδα της Kronos πληθαίνουν τον τελευταίο καιρό. Η έλλειψη χρημάτων από τον Daniel Carlsson, ανάγκασε το νεαρό Σουηδό να αποσύρει τη συμμετοχή από τη Σαρδηνία, αλλά και τη συνέχεια του θεσμού. Αυτό είχε αντίκτυπο στον ίδιο, αφού αποκλείστηκε και δεν μπορεί να συμμετάσχει σε όποιον από τους υπόλοιπους αγώνες του θεσμού, την ώρα η Kronos καλείται να βρει οδηγό να τον αντικαταστήσει, έτσι ώστε να έχει δικαίωμα να βαθμολογηθεί στο υπόλοιπο της σεζόν. Έτσι, ο Manfred Stohl θα είναι μόνος του στο Ακρόπολις, στο τιμόνι της Xsara WRC. Ο Αυστριακός οδηγός τα έχει βρει σκούρα φέτος, αφού οι επιδόσεις του δεν έχουν καμία σχέση με αυτές που σημείωνε πέρσι, με αποτέλεσμα να παλεύει για μία θέση στην οκτάδα. Εκτός συγκλονιστικού απροόπτου, δεν θα κάνει κάτι διαφορετικό και στον δικό μας αγώνα.

SUBARU WORLD RALLY TEAM (M)
Τα προβλήματα αντί λιγοστεύουν, μεγαλώνουν για την ομάδα της Subaru. Είναι φανερό, πλέον, ότι και η φετινή χρονιά –όπως όλα δείχνουν- πάει χαμένη. Αρχικά, έλειπε η ταχύτητα, η οποία εν μέρει βρέθηκε με την παρουσίαση του αυτοκινήτου προδιαγραφών 2007, αλλά στη συνέχεια η αξιοπιστία ήταν αυτή που αποτέλεσε πονοκέφαλο. Ο Petter Solberg, προσπαθεί, πιέζει, αλλά δεν μπορεί να κάνει χρόνους ανταγωνιστικούς. Μετά από δύο χρόνια μακριά από την κορυφή, ο Νορβηγός μοιάζει ανήμπορος απέναντι ακόμα και σε συνδυασμούς που είναι ηλίου φαεινότερο ότι είναι ταχύτερος. Ο ομόσταυλος του, ο Chris Atkinson, εκφράζει πιο ανοικτά τη δυσαρέσκεια του, αν και καλό θα ήταν να πιέσει ο ίδιος περισσότερο το αυτοκίνητο και τον εαυτό του. Ειδικά, από τη στιγμή που από το Ράλλυ της Φιλανδίας και έπειτα θα έχει και εσωτερικό ανταγωνισμό, αφού η Subaru θα ετοιμάζει και ένα τρίτο Imreza για τον Xavi Pons!

STOBART VK SPORT FORD RALLY TEAM (MT)
Εξαιρετικά εξελίσσεται η χρονιά για την Stobart Ford. Έχοντας δύο ικανούς οδηγούς, η ομάδα του Βρετανού Eddie Stobart έχει καταφέρει να βρίσκεται στην Τρίτη θέση του Πρωταθλήματος Κατασκευαστών, μπροστά από την Subaru. Ο Jari Matti Latvala και ο Henning Solberg κάνουν πολύ καλά τη δουλειά τους, ενώ σε κάθε ευκαιρία εντυπωσιάζουν με τις επιδόσεις τους. Στη Σαρδηνία, ο Latvala κατάφερε όχι απλά να κερδίσει ειδικές, αλλά και να οδηγήσει στην αρχή τον αγώνα, σε επίπεδο γενικής! Αν και εγκατέλειψε, στη συνέχεια έκανε και πάλι χρόνους κορυφής. Ο Henning Solberg από τη πλευρά του, κέρδισε και αυτός ειδικές στη Σαρδηνία, δηλώνοντας ότι το στήσιμο του Focus ήταν καλύτερο από ποτέ. Αμφότεροι, είναι ικανοί να τερματίσουν ψηλά στους βαθμούς, και γιατί όχι, και στο βάθρο!

MUNCHI'S FORD WORLD RALLY TEAM (MT)
Ακόμα η ομάδα από την Αργεντινή δεν έχει καταφέρει να κατακτήσει ούτε ένα βαθμό στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ. Ο Luis Perez Companc, και ο Juan Pablo Raies αρχικά, δεν κατάφεραν να κάνουν αισθητή την παρουσία τους, με τις επιδόσεις του. Ειδικά στο Ράλλυ του Μεξικό, αλλά και στον αγώνα της πατρίδας του, περίμεναν οι ίδιοι, αλλά και οι περισσότεροι, κάτι καλύτερο. Τελικά, το επιθυμητό αποτέλεσμα δεν έχει έρθει ακόμα και οι άνθρωποι της ομάδας το περιμένουν με ιδιαίτερη ανυπομονησία. Μάλιστα, στη Σαρδηνία, αντικατέστησαν τον Raies με τον σαφώς ταχύτερο Federico Villagra, ο οποίος όμως δεν κατάφερε να πείσει με τις επιδόσεις του, αν και έχει το ελαφρυντικό ότι αυτή ήταν η πρώτη του εμφάνιση με το Focus ’06. Το Ακρόπολις είναι μία πρώτης τάξεως ευκαιρία για την ομάδα από την Αργεντινή να κατακτήσει επιτέλους έστω και έναν βαθμό, εκμεταλλευόμενη την σκληρότητα του αγώνα και πιθανές ατυχίες των υπολοίπων.

ΚΟΡΥΦΑΙΕΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ
Σίγουρα, περιμέναμε κάτι καλύτερο, όσον αφορά τις υπόλοιπες κορυφαίες συμμετοχές που θα εμφανιστούν με το μανδύα των ιδιωτικών ομάδων. Μόλις οκτώ, αφού εν τέλει ο Toni Gardemeister δεν θα λάβει μέρος στον αγώνα, την ώρα που θα εκκινήσει τελικά ο Francois Duval. Φυσικά, ανάμεσα στις συμμετοχές με αυτοκίνητα προδιαγραφών WRC, ξεχωρίζει αυτή του Άρη Βωβού, που με τον «ΕΛ-ΕΜ» και όπλο τους ένα Subaru Impreza WRC ’05, θα προσπαθήσουν να κρατήσουν ψηλά την ελληνική σημαία. Και αν κρίνουμε από τις ικανότητες, μπορούν να το καταφέρουν. Ένας τερματισμός στους βαθμούς, θα ήταν ένα σπουδαίο αποτέλεσμα για το κορυφαίο ελληνικό πλήρωμα, αρκεί βέβαια να μην ταλαιπωρηθούν από ατυχίες, αλλά και προβλήματα με το αυτοκίνητο. Ανταγωνισμός υφίσταται, αφού οδηγοί όπως ο Guy Wilks, ο Matthew Wilson, αλλά και ο Urmo Aava, μόνο αμελητέες ποσότητες δεν είναι.
O Toshi Arai προηγείται στο πρωτάθλημα Παραγωγής, μετά από 3 αγώνες

ΝΕΑ ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ
Σχεδόν όλοι συμμετέχοντες στο Πρωτάθλημα Παραγωγής θα δώσουν κανονικά το παρών στον εθνικό μας αγώνα, συγκεντρώνοντας τεράστιο ενδιαφέρον για τη συνέχεια του θεσμού. Πόσο μάλλον, από τη στιγμή που στην ίδια κατηγορία θα δώσουν το παρών αρκετοί ικανοί έλληνες οδηγοί, οι οποίοι μπορεί να μην έχουν δικαίωμα να συγκεντρώσουν βαθμούς για το θεσμό, αλλά έχει ενδιαφέρον να δούμε τις επιδόσεις απέναντι στον ξένο ανταγωνισμό. Στο PWRC, τώρα, με τρεις διαφορετικούς νικητές σε τρεις αγώνες, είναι πολύ δύσκολο να κάνει κανείς οποιαδήποτε πρόβλεψη. Ο Toshihiro Arai προηγείται στην βαθμολογία, αν και δεν έχει κερδίσει ακόμα φέτος, βασιζόμενος στην εμπειρία και την ταχύτητα του. Ο ίδιος, αλλά και οδηγοί όπως ο Mark Higgins, ο Kristian Sohlberg, ο Mirco Baldacci, αλλά και πολλοί ακόμα όπως ο Nasser Al Attiyah, είναι ικανοί για το καλύτερο. Αλλά, όπως έχει δείξει το φετινό Πρωτάθλημα, ποτέ δεν ξέρεις!

Επίσημο site αγώνα: www.acropolisrally.gr
Email: elpa@ acropolisrally.gr
Επίσημο site WRC: www.wrc.com

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: REPORTER-IMAGES

Δείτε πως έχει διαμορφωθεί η βαθμολογία
Οι περσινοί νικητές του εθνικού μας αγώνα Marcus Gronholm - Timo Rautiainen