Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Kεντρική Σελίδα  / Αρθρο

Ford Fiesta ST Trophy: Στου δρόμου τα μισά… 9/8/2006 7:07 μμ

Ο Λάμπρος Αθανασούλας, από την αρχή της χρονιάς είναι συνέχεια χαμογελαστός, παρά τις ατυχίες στους αγώνες μέχρι στιγμής.
Το ράλλυ Γερμανίας βρίσκεται προ των πυλών, με τα πληρώματα που συμμετέχουν στο Ford Fiesta Trophy International, ανάμεσα στα οποία βρίσκονται και οι δικοί μας Λάμπρος Αθανασούλας – Νίκος Μουζάκης, να ετοιμάζονται για τον τέταρτο γύρο του θεσμού.

Το Fiesta Trophy περνά στο δεύτερο μισό του, αφού οι τρεις πρώτοι αγώνες έχουν ολοκληρωθεί. Μάλιστα, με το ράλλυ Γερμανίας κλείνει ο φετινός κύκλος του κυπέλλου στην άσφαλτο. Όπως είναι γνωστό, το «Ford Fiesta Sporting Trophy International», περιλαμβάνει 6 αγώνες του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ. Μέχρι στιγμής, έχουν ολοκληρωθεί τα ράλλυ Ισπανίας, Γαλλίας και Ιταλίας, ενώ πέραν του Γερμανίας, θα ακολουθήσουν και τα ράλλυ Φινλανδίας και Ουαλίας. Ο νικητής, θα συμμετάσχει την επόμενη χρονιά στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ με ένα Ford Fiesta Super 1600 και την υποστήριξη, φυσικά, της M-Sport, που διοργανώνει και το θεσμό με τα νορμάλ δίλιτρα Fiesta των 150 ίππων.

Το όνειρο συνεχίζεται… Οι Λάμπρος Αθανασούλας – Νίκος Μουζάκης, που λαμβάνουν μέρος στο θεσμό με την υποστήριξη της ΕΘ.Ε.Α και όχι μόνο, προετοιμάζονται ήδη για το ράλλυ Γερμανίας.
Ο έμπειρος Νίκος Μουζάκης, καθοδηγεί σοφά το Λάμπρο από το δεξί κάθισμα, στις ειδικές διαδρομές του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος.
Όμως, ας ρίξουμε μια γρήγορη ματιά στο πρόσφατο παρελθόν, ώστε να θυμηθούμε την πορεία του θεσμού μέχρι τώρα, αλλά και τι πρόκειται να παρακολουθήσουμε, στην άσφαλτο της Γερμανίας. Μέχρι στιγμής, έχουν συμμετάσχει 9 πληρώματα, ενώ στη Γερμανία πρόκειται να κάνει την πρώτη της εμφάνιση και η κυρία του θεσμού, η Emma Gilmour, με συνοδηγό της το Βρετανό John Bennie. Επίσης, από οδηγούς που είχαν δηλώσει αρχικά συμμετοχή, δεν έχουμε δει σε κανέναν αγώνα τον Αμερικανό Matt Johnston καθώς και τον Πορτογάλο Pedro Pereira, ενώ σε αυτό τον αγώνα δε θα συμμετάσχουν ούτε οι Βρετανοί Simon Hughes και Tom Curtis.

Ανάμεσα λοιπόν στα 9 πληρώματα που έχουν βαθμολογηθεί στο θεσμό, εκτός φυσικά από τους Έλληνες, συγκαταλέγονται οι Ιταλοί Alessandro Bettega – Simone Scattolin, οι Γάλλοι Matthieu Biasion – Cedric Beynet, οι Βρετανοί Barry Clark – Scott Martin (που συμμετέχουν και στο JWRC), οι Λουξεμβούργιοι Gilles Schammel – Renaud Jamoul, οι Φινλανδοί Kalle Keskinen – Juha Koljonen και οι Ρώσοι Evgeny Vertunov – Georgi Troshkin.
O νικητής του πρώτου αγώνα της χρονιάς, Matthieu Biasion, που συμμετείχε το 2004 και στο JWRC.

Πρώτος αγώνας για το Fiesta ST Trophy, ήταν το ασφάλτινο ράλλυ Ισπανίας, που πραγματοποιείται στην Καταλονία. Εκεί, οι Bettega – Scattolin ξεκίνησαν εντυπωσιακά, την ώρα που οι δικοί μας Αθανασούλας – Μουζάκης είχαν επίσης δυναμικό ξεκίνημα, όντας μέσα στο συναγωνισμό, παρόλα τα προβλήματα με την ενδοσυνεννόηση του αυτοκινήτου τους. Στη συνέχεια, οι Ιταλοί είχαν μια έξοδο που τους κόστισε την εγκατάλειψη, αφού πρώτα είχαν βρεθεί εκτός και οι Clark – Martin, σε ένα ατύχημα που όλοι θέλουμε να ξεχάσουμε, αφού προκάλεσε το θανάσιμο τραυματισμό του Γερμανού Jorg Bastuck, συνοδηγού του Aaron Nicolai Burkart. Έτσι, η στην κορυφή βρέθηκαν προσωρινά οι Biasion – Beynet, οι οποίοι όμως έχασαν την πρωτοπορία λίγο πριν από το τέλος του πρώτου σκέλους από το ελληνικό πλήρωμα, το οποίο ολοκλήρωσε μάλιστα την πρώτη ημέρα του θεσμού στην κορυφή, παρά κάποια προβλήματα με τον κινητήρα και τα φρένα του Fiesta. Ωστόσο, η συνέχεια δεν ήταν ανάλογη. Στο πρωινό σέρβις και πριν ακόμη μπουν στις ειδικές διαδρομές της δεύτερης ημέρας, η τρόμπα του συμπλέκτη του «ελληνικού» Fiesta παρέδωσε το πνεύμα της,
Αν και συμμετείχε χωρίς να βαθμολογείται στο Trophy ο Γιώργος Φιλιππίδης, τα κατάφερε περίφημα τερμάτίζοντας στη δεύτερη θέση, στον πρώτο αγώνα της χρονιάς.
με αποτέλεσμα να χρειαστεί αντικατάσταση, κάτι που στοίχισε 1 λεπτό και 50 δλ. ποινής στους Λάμπρο και Νίκο. Σα να μην έφτανε αυτό, στην 8η ε.δ. είχαν μια έξοδο, με αποτέλεσμα να εγκαταλείψουν προσωρινά, ενώ βρίσκονταν στη 2η θέση του Fiesta ST Trophy. Εντέλει, αφού επανεκκίνησαν την τρίτη ημέρα, τερμάτισαν στην 6η θέση ανάμεσα στα Ford Fiesta και στην 5η ανάμεσα σε όσους βαθμολογούνταν στο θεσμό. Ο λόγος; Η παρουσία, μόνο για εκείνο τον αγώνα, του Γιώργου Φιλιππίδη, που με συνοδηγό το Βρετανό Marshall Clarke, πλασαρίστηκαν στη δεύτερη θέση της κατάταξης, πίσω από τους τελικούς νικητές Matthieu Biasion – Cedric Beynet. Τη βαθμολογούμενη τριάδα, συμπλήρωσαν οι Hughes και Bettega, ο οποίος έκανε επίσης χρήση του SupeRally.

Το σκηνικό μεταφέρθηκε για τη συνέχεια στη Γαλλία, όπου διεξήχθη ο δεύτερος αγώνας του θεσμού. Στο Γύρο της Κορσικής, δε συμμετείχε ο Tom Curtis, που δε μπόρεσε να επισκευάσει το πληγωμένο του αυτοκίνητο μετά από έξοδο στο ράλλυ Ισπανίας, ενώ εμφανίστηκε για πρώτη φορά ο Ρώσος Vertunov.
Ο Alessandro Bettega ήτα σαφέστατα ο ταχύτερος στο Γύρο της Κορσικής, επικρατώντας με άνεση...
Αγωνιστικά, οι Bettega – Scatolin κέρδισαν όλες τις ε.δ. της πρώτης ημέρας, δημιουργώντας διαφορά ασφαλείας από τους Matthieu Biasion – Cedric Beynet, οι οποίοι αν και βρίσκονταν στη χώρα τους, δεν κατάφερναν να ακολουθήσουν σε ρυθμό τους Ιταλούς. Οι δικοί μας Αθανασούλας – Μουζάκης, ακολούθησαν ένα προσεκτικό ρυθμό, αφού όπως δήλωνε και ο 30χρονος οδηγός, κύριο μέλημά τους ήταν να τερματίσουν χωρίς χρήση SupeRally και βρέθηκαν τέταρτοι, πίσω από τους Simon Hughes – Claire Mole. Η δεύτερη ημέρα, αποτέλεσε εφιάλτη για την ελληνική ομάδα. Βλέπετε, στην προτελευταία ε.δ. του σκέλους, οι Hughes – Mole έχασαν 4 λεπτά λόγω κλαταρισμένου ελαστικού, γεγονός που σήμαινε πως οι Έλληνες θα περνούσαν τρίτοι. Όμως, μια έξοδος προπορευόμενου αυτοκινήτου οδήγησε στην ακύρωση της ε.δ., με αποτέλεσμα οι Βρετανοί να παραμείνουν στη θέση της. Εν συνεχεία, στην τελευταία ε.δ. οι Αθανασούλας – Μουζάκης έχασαν 1,5 λεπτό ελέω ενός σπασμένου ημίμπαρου, μένοντας πολύ πίσω από τον Curtis, τη στιγμή που τους πλησίασαν οι Clark – Martin. Εντέλει, στον τερματισμό του αγώνα και μετά από προσεκτική οδήγηση, βρέθηκαν στην τέταρτη θέση του Fiesta ST Trophy, πίσω από τους Bettega – Scattolin, που κυριάρχησαν στον αγώνα, αλλά και τους Biasion – Beynet και Clark – Martin.
... όπως έκανε και στην πατρίδα του, την Ιταλία.

Για τον τρίτο γύρο του θεσμού, που πραγματοποιήθηκε στην Ιταλία και συγκεκριμένα στη Σαρδηνία, το σκηνικό άλλαξε. Το έδαφος πλέον έγινε χωμάτινο, κάτι που προτιμά γενικώς και το ελληνικό πλήρωμα. Βέβαια, ο αγώνας γίνονταν στην πατρίδα του ταχύτατου Bettega, κάτι που τελικά αποδείχθηκε καθοριστικό. Επίσης, δε συμμετείχε ο Hughes, ενώ έλαβε κανονικά μέρος ο Curtis. Αγωνιστικά, οι Λάμπρος και Νίκος ξεκίνησαν με μεγάλη προσοχή, τακτική που αποδείχθηκε σωστή αφού οι χωμάτινες ε.δ. της Ιταλίας κυριολεκτικά «καταβρόχθισαν» τα νορμάλ Fiesta. Έτσι, στην τέταρτη ε.δ. έμειναν εκτός οι Clark – Martin (που προηγούνταν μέχρι εκείνη τη στιγμή) και Biasion – Beynet, ενώ δυστυχώς και οι Έλληνες έχασαν 4 λεπτά λόγω ενός κλαταρίσματος, που τους έριξε στην τέταρτη θέση, ως το τέλος του σκέλους. Από την εκκίνηση της δεύτερης ημέρας όμως, τα πληρώματα του Cup γνώριζαν πως ένα λάθος στους χρόνους, επρόκειτο να ρίξει στο τέλος του σκέλους τους Tom Curtis – Andrew Bargery 2 λεπτά και 25 δλ. πιο πίσω. Με αυτό τον τρόπο, οι Έλληνες βρίσκονταν τρίτοι και με τους χρόνους τους πλησίαζαν ολοταχώς τους Schammel – Jamoul, που βρίσκονταν εμπρός τους. Όσπου στην 9η ε.δ. του αγώνα, πέρασαν επικεφαλής, αφού τη στιγμή που περνούσαν στην κατάταξη το πλήρωμα από το Λουξεμβούργο, οι Bettega – Scattolin είχαν κλατάρισμα, με αποτέλεσμα να χάσουν χρόνο. Ωστόσο, ο ρυθμός των Ιταλών ήταν ταχύτατος, πλησιάζοντας στα όρια του επικίνδυνου, για την αντοχή των Fiesta της κλάσης Ν/3.
Μεγάλη απογοήτευση για το Λάμπρο και το Νίκο στην Ιταλία, αφού προσπάθησαν πολύ αλλά δεν ανταμοίφθηκαν με το αποτέλεσμα που τους άξιζε.
Έτσι, στο τέλος της ημέρας, ο γιος του αείμνηστου Attilio είχε κατορθώσει να βρεθεί εκ νέου επικεφαλής, εμπρός από το Λάμπρο, που δεν ήθελε να ρισκάρει. Δυστυχώς, την τρίτη και τελευταία ημέρα του αγώνα, η τύχη γύρισε ξανά την πλάτη στους Έλληνες. Ήταν η 14η ε.δ. όπου, παρόλο που ο Αθανασούλας δεν πίεζε εξαντλητικά, έσπασε η μπίλια του ψαλιδιού της εμπρός δεξιάς ανάρτησης, με αποτέλεσμα να βρεθεί μαζί με το Νίκο Μουζάκη ανάμεσα στους θεατές του αγώνα και να τερματίσει εντέλει ελέω SupeRally στην 6η θέση του θεσμού. Τελικά, νικητές αναδείχθηκαν για δεύτερη φορά φέτος οι Alessandro Bettega – Simone Scattolin, ενώ την τριάδα συμπλήρωσαν οι Gilles Schammel – Renaud Jamoul και Tom Curtis – Andrew Bargery.

Ο επόμενος αγώνας λοιπόν, που ξεκινά σε δυο ημέρες στη Γερμανία, βρίσκει τον Alessandro Bettega να προηγείται στη βαθμολογία, εμπρός από τους Matthieu Biasion, Gilles Schammel και Λάμπρο Αθανασούλα. Στον αγώνα, θα λάβουν μέρος 8 Fiesta, αφού μπορεί να προστεθεί η Emma Gilmour, αλλά θα απουσιάσουν οι Tom Curtis και Simon Hughes. Ίσως να έχει έρθει η στιγμή, ώστε η ατυχία να αφήσει τους Λάμπρο Αθανασούλα – Νίκο Μουζάκη, οι οποίοι έχουν αποδείξει ότι μπορούν να ανταγωνιστούν τους αντιπάλους τους και να καταφέρουν να σημειώσουν εξαιρετικούς χρόνους. Η συνέχεια, επί των ειδικών διαδρομών... _Ν.Δ. (nodas@4troxoi.gr)

Επίσης, περισσότερες πληροφορίες για την πορεία των Ελλήνων στο Fiesta ST Trophy μπορείτε να βρείτε στη σελίδα του θεσμού στο rally.gr.

Βαθμολογία (μετά από 3 αγώνες)
ΟδηγόςΒαθμοί
Alessandro Bettega26
Matthieu Biasion19
Gilles Schammel15
Λάμπρος Αθανασούλας12
Simon Hughes11
Barry Clark11
Kalle Keskinen9
Tom Curtis6
Evgeny Vertunov5