Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Kεντρική Σελίδα  / Αρθρο

Με μια ματιά 8/8/2006 5:40 μμ

Μετά από ένα διάλειμμα διάρκειας μεγαλύτερης των δυο μηνών, το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ επανεκκινεί, με τα πληρώματα να αγωνίζονται σε ασφάλτινο τερέν. Με το 25ο ράλλυ Γερμανίας λοιπόν, ένατο γύρο του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ, σηματοδοτείται στις 10-13 Αυγούστου, η είσοδος στο δεύτερο και σημαντικότερο, μέρος του θεσμού.

Το κέντρο του αγώνα, όπου θα στεγάζεται και το service park, θα βρίσκεται στη λίμνη Bostalsee, ενώ το αρχηγείο θα βρίσκεται για ακόμη μια χρονιά στην πόλη Trier. Το ράλλυ Γερμανίας, προσμετράει για πέμπτη φορά στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα. Κύριο χαρακτηριστικό του, αποτελεί το γεγονός πως οι ειδικές διαδρομές διεξάγονται σε στρατιωτική περιοχή, όπου η άσφαλτος έχει αλλοιωθεί από άρματα μάχης, καθώς και σε αμπελώνες.

Φυσικά, το μεγάλο φαβορί είναι οι Sebastien Loeb – Daniel Elena, οι οποίοι στα πηδάλια της Citroen Xsara, αποτελούν και τους μοναδικούς νικητές του αγώνα, από τη στιγμή που προσμέτρησε στο καλεντάρι του WRC. Από εκεί και έπειτα, οι δυο προηγούμενοι ασφάλτινοι αγώνες της χρονιάς, έδειξαν πως όσοι χρησιμοποιούν ελαστικά της BF Goodrich έχουν σαφέστατο προβάδισμα απέναντι σε αυτούς που χρησιμοποιούν Pirelli, δηλαδή από τα πληρώματα της Subaru. Έτσι, αντίπαλο δέος για τους Γάλλους, αποτελούν οι νικητές του ράλλυ Ακρόπολις Marcus Gronholm – Timo Rautiainen, που με το Ford Focus RS WRC ’06 έδειξαν σε Ισπανία και Γαλλία πως μπορούν να προβληματίσουν τους πρωταθλητές. Από εκεί και έπειτα, οι δεύτεροι οδηγοί των ομάδων της Ford αλλά και της Kronos Mikko Hirvonen και Dani Sordo με συνοδηγούς τους Jarmo Lehtinen και Marc Marti, αναμένεται να αποτελέσουν τα… δεύτερα βιολιά στη γενική κατάταξη, αλλά και να δώσουν μάχη για μια θέση στο βάθρο των νικητών.

Αξίζει να σημειωθεί, πως για πρώτη φορά σε αγώνα Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ, θα συμμετάσχουν και 4 πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα, ενώ επίσης στον αγώνα θα συμμετάσχουν και τα πληρώματα που συμμετέχουν στο Fiesta ST Trophy, με τους δικούς μας Λάμπρο Αθανασούλα – Νίκο Μουζάκη να δίνουν το «παρών».

Τέλος, σημαντικό ρόλο αναμένεται να διαδραματίσει και ο καιρός, αφού οι στενές αλλά γρήγορες ειδικές διαδρομές δεν επιτρέπουν τα λάθη, τα οποία μπορούν να συμβούν πιο εύκολα, εάν το έδαφος είναι βρεγμένο. Ουσιαστικά, μέχρι στιγμής το ράλλυ Γερμανίας θα μπορούσε να ταυτιστεί με το όνομα του Sebastien Loeb, ο οποίος εάν επικρατήσει εκ νέου, θα γίνει ο μοναδικός οδηγός στην ιστορία του WRC, που θα έχει κερδίσει έναν αγώνα για πέντε συνεχόμενες χρονιές. _Ν.Δ. (nodas@4troxoi.gr)

ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ:
Συνολικά: 77
Εργοστασιακές συμμετοχές: 11
Οδηγοί FIA 2: 12
Συμμετέχοντες κατηγορίας JWRC: 13

ΤΙ ΑΛΛΑΖΕΙ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ:
Το κυρίαρχο χαρακτηριστικό του φετινού αγώνα, είναι τα πολύ στενά χρονικά περιθώρια για τις ομάδες, αφού μόλις 5 ημέρες μετά τον τερματισμό θα ξεκινήσει το χωμάτινο ράλλυ Φινλανδίας.
Έτσι, προκειμένου να διεκολυνθεί η διαδικασία, το τελευταίο service του αγώνα θα διεξαχθεί πριν από τις 4 τελευταίες ειδικές διαδρομές (μήκους 68 χιλιομέτρων). Στη συνέχεια, οι ομάδες θα ετοιμάσουν τις αποσκευές τους και θα τις μεταφέρουν στην πόλη Rostock (600 χιλιόμετρα μακριά), που βρίσκεται στην άλλη άκρη της χώρας, από όπου το τελευταίο διαθέσιμο πλοίο φεύγει νωρίς το πρωί της Δευτέρας. Σημειώστε, πως για αυτό το σκοπό, ο τερματισμός του αγώνα θα πραγματοποιηθεί νωρίτερα από το προβλεπόμενο, δηλαδή στις 12:24 ώρα Γερμανίας. Επίσης, θα υπάρξει μια νέα ειδική διαδρομή, που θα πραγματοποιηθεί δυο φορές, ενώ ακόμη μια επαναλαμβανόμενη διαδρομή θα διεξαχθεί με ανάποδη φορά. Τέλος, η υπερεδική του αγώνα, που ονομάζεται St. Wendel, θα πραγματοποιηθεί μόνο μια φορά, κλείνοντας τη δεύτερη ημέρα.

ΔΙΑΔΡΟΜΗ:
Συνολικά χλμ.: 1.300,48
Αριθμός ε.δ.: 19
Συνολικά χλμ. ε.δ.: 351,55
Μεγαλύτερη ε.δ.: 30,66 χλμ. (ε.δ. 10/12)
Μεγαλύτερο υψόμετρο σε ε.δ.: 500 μ. (ε.δ. 16/19)
Οδόστρωμα: Άσφαλτος
Service Park: Ένα, Bostalsee
Εκκίνηση: Πέμπτη 10 Αυγούστου, Porta Nigra, 20:00
Τερματισμός: Κυριακή 13 Αυγούστου, Porta Nigra, Trier, 12:24
Σούπερ Ειδική: OMV Zuschauerrundkurs St. Wendel (5.84 km)

ΠPOHΓOYMENOI NIKHTEΣ:
2005 - Sebastien Loeb/Daniel Elena, Citroen Xsara WRC (102.91χλμ.)
2004 - Sebastien Loeb/Daniel Elena, Citroen Xsara WRC (102.19χλμ.)
2003 - Sebastien Loeb/Daniel Elena, Citroen Xsara WRC (102.69χλμ.)
2002 - Sebastien Loeb/Daniel Elena, Citroen Xsara WRC (103.67χλμ.)
2001 - Philippe Bugalski/Jean-Paul Chiaroni, Citroen Xsara WRC

ΤΑ ΝΕΑ ΤΩΝ ΟΜΑΔΩΝ:

KRONOS TOTAL CITROEN WORLD RALLY TEAM (M1):
Οι Daniel Sordo – Marc Marti θα αντικαταστήσουν τους Xavier Pons – Carlos Del Barrio πίσω από το τιμόνι της δεύτερης Xsara της Kronos Racing, που θα προσφέρει βαθμούς στο πρωτάθλημα Κατασκευαστών. Πάντως, ο Pons θα οδηγήσει μια τρίτη Xsara, όπως έκανε μέχρι τώρα ο Sordo στο υπόλοιπο πρωτάθλημα. Φυσικά, οι Sebastien Loeb – Daniel Elena θα ηγηθούν της προσπάθειας της ομάδας τους για νίκη, με το Γάλλο να γίνεται ο πρώτος οδηγός όλων των εποχών που θα καταφέρει να κερδίσει έναν αγώνα για 5 συνεχόμενες φορές, στην περίπτωση που κερδίσει και φέτος, οπότε και αποτελεί ξανά το μεγάλο φαβορί.

BP FORD WORLD RALLY TEAM (M1):
Οι Marcus Gronholm – Timo Rautianen και Mikko Hirvonen – Jarmo Lehtinen θα εκπροσωπήσουν τη Ford σε αυτό τον αγώνα, που διεξάγεται πολύ κοντά στο χώρο κατασκευής των Focus, στο Saarlouis. Στους προηγούμενους αγώνες, το Focus έδειξε πως έχει την ταχύτητα ώστε ο Gronholm να απειλήσει το Loeb. Ερωτηματικό, αποτελεί η αξιοπιστία του αυτοκινήτου, αφού στην άσφαλτο τα τελικά αποτελέσματα δεν είναι τα καλύτερα δυνατά. Από την άλλη, ο Hirvonen θα προσπαθήσει, με ανεβασμένη ψυχολογία από τους τερματισμούς στο βάθρο των ράλλυ Ιταλίας και Ακρόπολις, να επαναλάβει μια αντίστοιχη επιτυχία.

SUBARU WORLD RALLY TEAM (M1):
Με τρία Impreza θα συμμετάσχει η Subaru στον αγώνα. Οι Petter Solberg – Philip Mills και Stephane Sarrazin – Stephane Prevot, θα οδηγήσουν Impreza WRC 2006, ενώ οι Chris Atkineon – Glenn McNeall θα μοιραστούν ένα αυτοκίνητο περσινής εξέλιξης. Στόχος της ομάδας; Η βελτίωση σε σχέση με τους πρώτους ασφάλτινους αγώνες της χρονιάς, όπου τα αποτελέσματα ήταν απογοητευτικά.


OMV PEUGEOT NORWAY (M2):
Μπορεί η ομάδα να μην έχει δικαίωμα να βαθμολογηθεί, αφού το ράλλυ Γερμανίας δε βρέθηκε ανάμεσα στους 12 αγώνες που θα συμμετάσχει, ωστόσο οι Manfred Stohl – Ilka Minor θα δώσουν κανονικά το «παρών», ελέω και της OMV, που αποτελεί χορηγό του αγώνα, στοχεύοντας σε ένα πλασάρισμα στην οκτάδα, κάτι όχι και τόσο απίθανο για τον ολοένα και καλύτερο Αυστριακό οδηγό.

STOBART VK M-SPORT FORD RALLY TEAM (M2):
Η ομάδα με το μικρότερο μέσο όρο ηλικίας επιστρέφει. O 19χρονος Matthew Wilson θα προσπαθήσει με το Michael Orr παραπλεύρως να βρεθεί κοντά στον ομόσταυλό του, τον 21χρονο Jari Matti Latvala, που με συνοδηγό το Miika Anttila, σημείωσε πολύ καλούς χρόνους στους προηγούμενους ασφάλτινους αγώνες της σεζόν, χωρίς όμως αυτοί να συνοδευθούν από τα επιθυμητά αποτελέσματα.

RED BULL SKODA TEAM (M2):

Η ομάδα επιστράτευσε για το συγκεκριμένο αγώνα το Σουηδό πρωταθλητή στο DTM Mattias Ekstrom, ο οποίος με συνοδηγό το Jonas Andersson, θα προσπαθήσει να επιβεβαιώσει την ταχύτητά του, όχι μόνο στην άσφαλτο των σιρκουί, αλλά και σε αυτή των ειδικών διαδρομών. Το δεύτερο Fabia, θα μοιραστούν οι Andreas Aigner – Klaus Wicha, με το νεαρό οδηγό να μην έχει εντυπωσιάσει ως τώρα, αλλά να συγκεντρώνει πολύτιμες εμπειρίες για τη συνέχεια.

ΙΔΙΩΤΙΚΕΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ:

Αρκετοί είναι οι «ιδιώτες» που μπορούν να σημειώσουν καλές εμφανίσεις στη Γερμανία. Έτσι, εκτός από τους Pons και Atkinson που προαναφέραμε, στην άσφαλτο θα επιστρέψουν μετά το ράλλυ Μόντε Κάρλο, στη δεύτερή τους εμφάνιση με τη Citroen Xsara της PH Sport οι Toni Gardemeister – Jakke Honkanen, που είναι ικανοί για το καλύτερο σε κάθε έδαφος. Επίσης, οι Francois Duval – Patrick Pivato, μπορούν να πρωταγωνιστήσουν με το Skoda Fabia της First Motorsport. Μην ξεχνάτε, πως ο 26χρονος Βέλγος σημείωσε πολύ καλούς χρόνους στο ράλλυ Ακρόπολις, οπότε στην άσφαλτο της Γερμανίας, όπου πέρυσι βρέθηκε πίσω μονάχα από το Loeb, αναμένεται να παλέψει ακόμη και με εργοστασιακούς συνδυασμούς.

ΝΕΑ ΑΠΟ ΤΟ JWRC:

Μόλις 13 πληρώματα έχουν δηλώσει συμμετοχή σε αυτό τον αγώνα. Για μια ακόμη φορά σε ασφάλτινο αγώνα φέτος απουσιάζει η Suzuki, αλλά και οι πρωτοπόροι της βαθμολογίας Patrick Sandell – Emil Axelsson. Έτσι, φαβορί για τη νίκη είναι πληρώματα της Citroen, με τους Kris Meeke – Glenn Pattersson να δείχνουν να ξεχωρίζουν, παρόλο που ο Ιρλανδός οδηγός δε διακρίνεται για την αποτελεσματικότητά τους ως τώρα στο πρωτάθλημα, αλλά και τους νικητές των ράλλυ Ισπανίας και Γαλλίας, Martin Prokop – Jan Tomanek και Brice Tirabassi – Fabrice Gordon, να δείχνουν ικανοί να τους απειλήσουν.

Επίσημο site του αγώνα: rallye-deutschland.de
E-mail: info@rallye-deutschland.de
E-mail Γραφείου Τύπου: media@rallye-deutschland.de
Επίσημο site WRC: www.wrc.com

Επίσης, στις σελίδες του rally.gr μπορείτε να δείτε και τη βαθμολογία του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ.
Οι τετράκις νικητές του ράλλυ Γερμανίας, Sebastien Loeb - Daniel Elena