Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Kεντρική Σελίδα  / Αρθρο

O ψηλός θύμωσε! 19/5/2006 8:33 μμ

Πάτησε γκάζι ο "ψηλός"...
Ήταν αναμενόμενο ότι στο χώμα ο Marcus Gronholm θα ήταν κοντά, αν όχι ταχύτερος του Sebastien Loeb. Ο Φιλανδός το απέδειξε σε Μεξικό και Αργεντινή, κερδίζοντας μάλιστα στην Αργεντινή και τις περισσότερες ειδικές από κάθε άλλο συνδυασμό. Στη Σαρδηνία, ξεκίνησε στο πρώτο loop του αγώνα με το πόδι στο πάτωμα και δημιούργησε μία διαφορά της τάξεως των 40 δλ.(!) από τον δεύτερο Loeb, δείχνοντας ότι σε τα πράγματα άλλαξαν. Ο γάλλος αντιμετώπισε πρόβλημα στο πρώτο loop με το γεγονός ότι άνοιγε το δρόμο για τους υπολοίπους, με την Xsara να εμφανίζει έντονα υποστροφικά στοιχεία. Αυτό, αντίθετα, δεν προβλημάτισε τον Gronholm, ο οποίος κέρδισε και τις τρεις ε.δ. του πρώτου loop, με αποτέλεσμα να δημιουργήσει και αυτή τη διαφορά. Στη συνέχεια, στο δεύτερο πέρασμα από τις ειδικές, ο Loeb προσπάθησε να καλύψει μέρος της διαφοράς, κέρδισε τις δύο από τις τρεις ε.δ. του δεύτερου loop, και ολοκλήρωσαν το σκέλος με τη διαφορά μεταξύ τους να αγγίζει τα 35,4 δλ. Πάντως, αύριο είναι μια άλλη μέρα, και ο Loeb δεν θα εκκινεί πρώτος στο δρόμο, αν και η διαφορά μεταξύ των δύο είναι τέτοια που δεν επιτρέπει στο γάλλο το λάθος. Από την άλλη πλευρά, ο Gronholm αυτό που πρέπει και μπορεί να κάνει είναι ακολουθήσει διαφορετική στρατηγική ελέγχοντας τον ανταγωνισμό. Αρκεί, βέβαια, να μην παρουσιάσει κάποιο πρόβλημα το αυτοκίνητο, το οποίο σήμερα λειτούργησε ιδανικά.

Έχασε πολύτιμο χρόνο ανοίγοντας το δρόμο ο Loeb, και τώρα το έργο του είναι ιδιαίτερα δύσκολο...
Πάντως, αξίζει να σημειώσουμε ότι οι δρόμοι της Ιταλίας, δεν αποδείχθηκαν και τόσο φιλόξενοι για τα πληρώματα. Η θερμοκρασία άγγιξε τους 35 βαθμούς, ενώ υπήρχε πολύ χώμα, πούδρα, στις ειδικές, με αποτέλεσμα να γλιστράει απίστευτα, όπως παραδέχθηκαν και οι ίδιοι οι οδηγοί. Έτσι, με τα πληρώματα που εκκινούσαν στις πιο πίσω θέσεις της κατάταξης να έχουν πλεονέκτημα, ο Mikko Hirvonen έχει καταφέρει να βρεθεί στην τρίτη θέση της γενικής, πίσω από τον Loeb. O Φινλανδός ξεκίνησε εντυπωσιακά, ήταν δεύτερος μετά από τις δύο πρώτες ε.δ., αλλά τελικά έπεσε τρίτος και έχασε χρόνο, όταν –ευτυχώς για τον ίδιο- λίγο πριν από το service παρουσίασε και πάλι ο κινητήρας έλλειψη δύναμης. Η διαφορά του από τον τέταρτο, είναι τέτοια που του επιτρέπει να είναι πολύ κοντά στο βάθρο. Πίσω από τον Φιλανδό, βρίσκεται ο Henning Solberg, o οποίος πραγματοποιεί εξαιρετικό αγώνα στο τιμόνι του Peugeot 307, όντας ταχύς, αν και δεν έλειψαν τα προβλήματα, ειδικά όσον αφορά την επιλογή των ελαστικών. Μάλιστα, στην τελευταία ειδική έκανε και τετ α κε, που του κόστισε ακόμα περισσότερο χρόνο.

Εξαιρετική εμφάνιση από τον Henning Solberg.
Στην πέμπτη θέση της γενικής, βρίσκεται ο Dani Sordo με την Xsara WRC, ο οποίος για ακόμα έναν αγώνα, κάνει αυτό που ξέρει καλύτερα. Να βρίσκεται μπροστά από τον δεύτερο οδηγό της Kronos Citroen, Xavier Pons. Ο νεαρός Ισπανός, χωρίς έχει την ταχύτητα που τον διακρίνει στην άσφαλτο, καταφέρνει και αποφεύγει τα προβλήματα, με αποτέλεσμα να είναι και πάλι στους βαθμούς. Πίσω του, ο Giggi Galli ολοκλήρωσε στην έκτη θέση, ξεπερνώντας τα προβλήματα της πρώτης ειδικής. Βλέπετε, ο ενθουσιώδης ιταλός κατάφερε να κάνει τετ α κε μόλις στα πρώτα 300 μέτρα του αγώνα(!) και να χάσει 40 δλ. Τελικά, κάνοντας μερικούς πολύ καλούς χρόνους, ανέβηκε στην έκτη θέση, και ελπίζει για ένα «καλύτερο αύριο». Στην έβδομη θέση της κατάταξης, βρίσκεται ο Chris Atkinson, που ξεκίνησε πολύ καλά, αλλά λάθος επιλογή ελαστικών στο δεύτερο loop, τον υποχρέωσαν να χάσει θέσεις στην κατάταξη. Την βαθμολογούμενη οκτάδα, συμπληρώνει ο Xavi Pons, με τη δεύτερη Χsara. Ο πιο άτυχος οδηγός του πρώτου σκέλους και πιθανότατα του αγώνα, πρέπει να είναι ο Petter Solberg. O Νορβηγός, έχασε πολύτιμο χρόνο στην πρώτη ειδική διαδρομή από ένα τετ α κε, και ενώ βρισκόταν στη μάχη για την τρίτη θέση, ένα κλαταρισμένο ελαστικό στην 5η του κόστισε περίπου ένα λεπτό. Η συνέχεια, όμως, ήταν ακόμα χειρότερη, αφού εγκατέλειψε στην έκτη, όταν είχε περισσότερα από ένα κλαταρισμένα ελαστικά, έχοντας μόλις μία ρεζέρβα! Αυτό θα πει ατυχία.

Πρώτος στο JWRC o Wilks, εκμεταλλεύομενος και την ατυχία του Aava.
Οι ειδικές διαδρομές του Ράλλυ Σαρδηνίας, όμως, δεν αποδείχθηκαν το ίδιο φιλόξενες και για τα αυτοκίνητα του JWRC, τα οποία μάλλον υπέφεραν στους δρόμους με τα λούκια που είχαν προλάβει να δημιουργήσουν τα αυτοκίνητα προδιαγραφών WRC. Τα κλαταρισμένα ελαστικά αποτέλεσαν μέρος της ημερήσιας διάταξης, και εν τέλει, έκριναν και το αποτέλεσμα του πρώτου σκέλους. Ο Urmo Aava ξεκίνησε εντυπωσιακά, και ήταν ο ταχύτερος οδηγός του αγώνα, μέχρι όμως την 5η ειδική, όταν περισσότερα από ένα κλαταρισμένα ελαστικά του κόστισαν περισσότερα από τρία λεπτά, με αποτέλεσμα η πρώτη θέση να περάσει στα χέρια του Guy Wilks, που ακολουθούσε στα 14 δλ. με το Suzuki Swift S1600. Έτσι, ο Βρετανός ολοκλήρωσε το πρώτο σκέλος, έχοντας μια διαφορά από τον δεύτερο Patrick Sandel που ξεπερνάει το ενάμιση λεπτό. Στην τρίτη θέση βρίσκεται ο Conrand Rautenbach, ενώ ο Aava φιγουράρει μόλις στην τέταρτη θέση. Ανάμεσα στα φαβορί, ήταν ο Per Gunnar Andersson που εγκατέλειψε, αλλά και ο Brice Tirabassi, που όμως έχασε χρόνο όταν ένα κλαταρισμένο ελαστικό κατέστρεψε την ανάρτηση του C2.

H αυριανή ημέρα, σύμφωνα με τους οδηγούς, είναι πολύ καλύτερη από την πρώτη, αφού οι δρόμοι είναι πιο φαρδιοί με σαφώς καλύτερο οδόστρωμα. Ο Marcus Gronholm και ο Sebastien Loeb θα έχουν τον δικό τους αγώνα, με τον Φιλανδό να αγωνιά, μήπως και παρουσιάσει κάποιο πρόβλημα το Focus. Κάτι που αν δεν συμβεί, σημαίνει ότι έχει και το πλεονέκτημα. Βέβαια, το ενδιαφέρον δεν λείπει και για τις επόμενες θέσεις, αφού οι διαφορές μεταξύ των πληρωμάτων, μόνο μεγάλες δεν είναι._Π.Τ.(panost@4troxoi.gr)

Aναλυτικά αποτελέσματα, μπορείτε να βρείτε στο επίσημο site του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ: www.wrc.com
Το Focus δουλεύει και προσφέρει τη δυνατότητα στον Gronholm να φλερτάρει με τη νίκη.