Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Kεντρική Σελίδα  / Αρθρο

Η 24η είναι πραγματικότητα… 30/4/2006 7:41 μμ

Κάθε λόγο να πανηγυρίζουν έχουν οι Loeb-Elena...
Την 24η νίκη της καριέρας του, την 4η συνεχόμενη για φέτος κατάφερε να σημειώσει ο Sebastien Loeb στην Αργεντινή και οδεύει ολοταχώς για τον τρίτο συνεχόμενο τίτλου του, αλλά και την κατάρριψη ακόμα ενός ρεκόρ, αυτό του πολυνίκη στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ. Στην χώρα της λατινικής Αμερικής, αφού ξεπέρασε ένα τετ α κε στο πρώτο σκέλος, αλλά και το γεγονός ότι άνοιγε το δρόμο για τους υπολοίπους, βύθισε στη συνέχεια το πόδι στο πάτωμα, δημιούργησε μία διαφορά ασφαλείας, και ουσιαστικά στα δύο επόμενα σκέλη έλεγχε τον ανταγωνισμό. Κανείς δεν μοιάζει ικανός να ξεπεράσει τον δαιμόνιο γάλλο. Είτε πρόκειται για άσφαλτο, είτε για χώμα, ο Seb μοιάζει να είναι μία ταχύτητα πάνω από όλους τους αντιπάλους του. Δεν είναι μόνο οι χρόνοι, που κάνουν την διαφορά, αλλά και η μοναδική ευκολία που τα καταφέρνει. Πλέον, έχει βάλει πλώρη και φέτος για τον τίτλο, έχει ήδη δημιουργήσει μία διαφορά 21(!) βαθμών από τον δεύτερο Gronholm, ενώ είναι σίγουρο ότι θα καταρρίψει και το ρεκόρ των περισσοτέρων νικών. Και αν μας επιτρέπεται να κάνουμε μία πρόβλεψη, θα καταρρίψει και αυτό των συνεχόμενων νικών, έξι τον αριθμό, που πραγματοποίησε ο ίδιος πέρσι. Αυτό που αναρωτιούνται οι περισσότεροι, είναι τι μπορεί να αλλάξει τις ισορροπίες. Με την Xsara να συνδυάζει ιδανικά την ταχύτητα και την εκπληκτική αξιοπιστία (έχουμε ξεχάσει την τελευταία φορά που ο γάλλος εγκατέλειψε από μηχανικό πρόβλημα) κάτι τέτοιο μοιάζει αδύνατο. Μήπως από την νέα χρονιά, που οι γάλλοι θα επιστρέψουν με πλήρη εμπλοκή με την νέα C4 WRC; Μην γελιέστε. Οι γάλλοι εξελίσσουν το αυτοκίνητο σχεδόν δύο χρόνια και ο Phillipe Bugalksi με τον Juuso Pykalisto έχουν πραγματοποιήσει χιλιάδες χιλιόμετρα δοκιμών. Ακριβώς, όπως και με την Xsara πριν από τέσσερα χρόνια. Μία γαλλική αυτοκρατορία που δείχνει αδύνατο να «πέσει».

Επιτέλους, βαθμοί και καλή εμφάνιση για τον Petter Solberg και την Subaru.
Στην Αργεντινή, επέστρεψαν τα χαμόγελα και στο στρατόπεδο της Subaru. O Petter Solberg κατάφερε να τερματίσει –μετά το Μεξικό- για δεύτερη φορά στο δεύτερο σκαλί του βάθρου και κερδίσει την χαμένη του αυτοπεποίθηση. Ο Νορβηγός πίεσε, σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο σε ειδικές, και πιθανότατα να δυσκόλευε περισσότερο τον Loeb, αν στο βρεγμένο δεν άνοιγε και πάλι ψαλίδα μεταξύ των ελαστικών της Pirelli και της BF Goodrich. Την ίδια ώρα, οι χρόνοι του Atkinson, ο οποίος κέρδισε και την πρώτη του ειδική σε αγώνα του WRC, έκαναν τους ανθρώπους της ομάδας να αισιοδοξούν ακόμα περισσότερο. Κάτι που δεν ισχύει και για την ομάδα της Ford, η οποία είδε και τα δύο της αυτοκίνητα για έναν ακόμα αγώνα, να πλήττονται από μηχανικά προβλήματα. Ο Marcus Gronholm κέρδισε ειδικές, αλλά η εγκατάλειψη στο πρώτο σκέλος δεν του επέτρεψε να ελπίζει σε κάτι καλύτερο από την 10η θέση. Γεγονός που του στοίχισε διπλά, αφού είδε την διαφορά του από τον Loeb στη βαθμολογία να εκτοξεύεται. Ακόμα πιο δύσκολη είναι η θέση της Ford, η οποία με πλήρη εμπλοκή, υψηλό προϋπολογισμό και ότι χρειάζεται ο Malcolm Wilson, βλέπει να μην μπορεί να πλησιάσει την ιδιωτική Kronos που έχει την ευθύνη για τις Xsara του Loeb και του Pons. Σίγουρα, η κατάσταση δεν είναι και τόσο ευχάριστη για τον Βρετανό μάνατζερ και την ομάδα του.

Για πρώτη φορά στην καριέρα του, ο Giggi Galli ανέβηκε στο βάθρο!
Από εκεί και πέρα, ικανοί «ιδιώτες» ξεχώρισαν για ακόμα μία φορά, με τον Giggi Galli να ανεβαίνει για πρώτη φορά στην καριέρα του στο βάθρο ενός αγώνα του WRC. Το αξίζει ο Ιταλός οδηγός, ο οποίος μέσα από μεγάλες περιπέτειες προσπαθεί να βρει έναν τρόπο να παραμείνει στο χώρο. Ξεκίνησε επιφυλακτικά και εκμεταλλευόμενος τις εγκαταλείψεις των δύο Ford, σκαρφάλωσε στην τρίτη θέση και παρέμεινε εκεί ως το τέλος. Θα ήταν κρίμα να μην τα κατάφερνε ο συμπαθέστατος Giggi, ο οποίος έχασε μία θέση στο όνειρο όταν η Mitsubishi αποφάσισε στην αρχή της χρονιάς να εγκαταλείψει τον χώρο, και ενώ ο ίδιος είχε απορρίψει νωρίτερα πρόταση της Ford για να συνεχίσει με την ομάδα που τον ανέδειξε. Εξαιρετικός, και μακάρι στον αγώνα της πατρίδας του να φτάσει ακόμα πιο ψηλά με το Peugeot 307 WRC στα χρώματα της Pirelli. Την ίδια ώρα, στην τέταρτη θέση της γενικής, τερμάτισε ο Μanfrend Stohl, ξεπερνώντας τον ομόσταυλο του Henning Solberg, ουσιαστικά και στην μοναδική μάχη του τελευταίου σκέλους. Με αυτόν τον τρόπο, ο Αυστριακός έκανε το καλύτερο δώρο στον εαυτό του, γιορτάζοντας ιδανικά την 100η του συμμετοχή στο WRC, αλλά και στην συνοδηγό του Ilka Minor, για τα γενέθλια της. Μάλιστα, ο Νορβηγός διεκδικεί και Όσκαρ ατυχίας, αφού εγκατέλειψε στο δεύτερο πέρασμα από την σούπερ ειδική, με αποτέλεσμα ελέω superally να τερματίσει, αλλά στην έβδομη θέση της γενικής. Έτσι, στην πέμπτη θέση ανέβηκε ο Dani Sordo, ο οποίος μπορεί να μην μας θάμπωσε με τις επιδόσεις του όπως έκανε σε Κορσική και Ισπανία, αλλά κέρδισε πολύτιμες εμπειρίες στο χώμα, πραγματοποιώντας το μέγιστο των αγωνιστικών χιλιομέτρων στον αγώνα. Ακολούθησε ο Chris Atkinson, ενώ την βαθμολογούμενη οκτάδα συμπλήρωσε ο Matthew Wilson με το Ford Focus της ομάδας του Eddie Stobart. Μάλιστα, η μάχη που αναμενόταν με τον ομόσταυλο του στην ομάδα, Luis Perez Companc, που περίμεναν όλοι στην τελευταία ειδική, δεν πραγματοποιήθηκε ποτέ, αφού ο κινητήρας του Αργεντινού έσβησε, με αποτέλεσμα να απογοητεύσει τους συμπατριώτες του και να περιοριστεί στην ένατη θέση, εμπρός από τον Marcus Gronholm που τερμάτισε δέκατος. Αξίζει να σημειώσουμε, ότι στην τελευταία σούπερ ειδική, ο Matthew Wilson πραγματοποίησε για πρώτη φορά στην καριέρα του τον ταχύτερο χρόνο σε ειδική διαδρομή του WRC.

Νικητής στην κατηγορία Παραγωγής αναδείχθηκε ο Nasser Al Attiyah.
Στην κατηγορία Παραγωγής, ταχύτερος όλων στον μαραθώνιο των τριών ημερών, αναδείχθηκε ο τοπικός Frederico Villagra με Mitsubishi Lancer. Όμως, οι βαθμοί της πρώτης θέσης, πήγαν στον Nasser Al Attiyah, αφού ο Villagra αλλά και ο Omar που τερμάτισαν μπροστά του, δεν βαθμολογούνται στο Πρωτάθλημα Παραγωγής. Ο οδηγό από το Κατάρ, έκανε έξυπνο αγώνα και κέρδισε δέκα πολύτιμους βαθμούς που τον εδραιώνουν στην κορυφή της κατάταξης του Πρωταθλήματος. Τη δεύτερη θέση κατέκτησε ο Lesek Kuszaj, στην καλύτερη του εμφάνιση στο θεσμό, την ώρα που το φαβορί Toshihiro Arai αντιμετώπισε αρκετά προβλήματα σε όλη τη διάρκεια του αγώνα. Στο JWRC, o Guy Wilks συνέχισε την άνετη πορεία του προς τη νίκη, όπως και τα κατάφερε, κερδίζοντας με το Swift S1600 τους δέκα υπερπολύτιμους βαθμούς για τη συνέχεια του Πρωταθλήματος.

Επόμενος αγώνα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος είναι και πάλι στην Ευρώπη, στην γειτονική μας Ιταλία. Συγκεκριμένα, στις χωμάτινες ειδικές της Σαρδηνίας, οι Gronholm και Solberg θα έχουν ακόμα μία ευκαιρία να σπάσουν την κυριαρχία του Sebastien Loeb. Θα τα καταφέρουν; Κανείς δεν ξέρει, αν και μοιάζει δύσκολο._Π.Τ.(panost@4troxoi.gr)

Aναλυτικά αποτελέσματα, μπορείτε να βρείτε στο επίσημο site του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ: www.wrc.com

Δείτε τη βαθμολογία όπως έχει διαμορφωθεί μετά το ράλλυ Aργεντινής.
Loeb και Xsara οδεύουν ολοταχώς για την κατάκτηση των τίτλων Οδηγών και Κατασκευαστών, αντίστοιχα.