Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Kεντρική Σελίδα  / Αρθρο

Σαν να μην πέρασε μια μέρα… 1/10/2005 1:59 μμ

Διαφορά ασφαλείας έχτισε σήμερα ο Petter Solberg και αυτό που απομένει είναι να πανηγυρίσει αύριο την νίκη του...
Αυτός ο αγώνας, θα μπορούσε να πει κανείς ότι είναι η εκδίκηση της Pirelli για όσα πέρασε μέσα στη χρονιά. Στο δεύτερο σκέλος του ιαπωνικού αγώνα, οι ουρανοί άνοιξαν για τα καλά, και μαζί η καρδιά των Solberg και Gronholm, οι οποίοι επιτέλους θα είχαν μία φορά το πάνω χέρι στην μάχη των ελαστικών. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός, ότι όλες τις ειδικές σήμερα τις κέρδισαν αυτοκίνητα που φορούσαν Pirelli! Όπερ και εγένετο, με τους δυο τους να κάνουν τη διαφορά. Ο Νορβηγός δεν μείωσε ρυθμό σε σχέση με χθες, αν και ο Gronholm πίεσε, κερδίζοντας 5 ειδικές διαδρομές, και διατηρώντας την πρώτη θέση στο τέλος της ημέρας. Από χθες, ο Solberg έχοντας ένα περίεργο χαμόγελο, ανέφερε ότι το Subaru έχει βελτιωθεί σε αρκετούς τομείς, χωρίς να εξηγήσει πως και γιατί. Ο ίδιος και η ομάδα του προτίμησαν να απαντήσουν στις ειδικές, όπως και έκαναν. Πλέον, έχοντας δημιουργήσει μία διαφορά ασφαλείας από τον δεύτερο Marcus Gronholm, η οποία αγγίζει τα 32 δλ, ο Solberg δεν θα ρισκάρει αύριο, εξασφαλίζοντας τη νίκη που τόσο λείπει από τον ίδιο, την ομάδα του, αλλά και το θεσμό. Βλέπετε, πλέον η αλλαγή προσώπων στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου είναι επιβεβλημένη, έτσι ώστε να μη χαθεί το ενδιαφέρον.

Κυριαρχία της Pirelli και ο Marcus ευτυχής δήλωνε ότι τα συγκεκριμένα ήταν τα καλύτερα ελαστικά που έχει οδηγήσει φέτος!
Ο Marcus Gronholm, εμφανίστηκε για πρώτη φορά μετά από καιρό –και συγκεκριμένα το Ράλλυ της Φιλανδίας- τόσο ικανοποιημένος. Οι βρεγμένες επιφάνειες και τα ελαστικά της Pirelli άλλαξαν τη διάθεση του Φιλανδού, ο οποίος δεν δίστασε να υποστηρίξει ότι ήταν τα καλύτερα που έχει οδηγήσει από την ιταλική εταιρία σε όλη τη διάρκεια της χρονιάς! Και σκεφτείτε, πως μετά το τέλος του πρώτου σκέλους, ο Marcus ήταν για ακόμα μία φορά απογοητευμένος, υποστηρίζοντας ότι προσπαθούσε να συνηθίσει στην ιδέα της τρίτης θέσης. Όλα αυτά άλλαξαν, όμως σήμερα, και ο Φιλανδός κατάφερε να κερδίσει –όπως και ο Solberg- πέντε ειδικές διαδρομές, να περάσει τον Loeb, και να χτίσει μια διαφορά της τάξεως των 38 δλ. από τον γάλλο. Ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής του 2004, για πρώτη φορά φέτος, δεν κατάφερε να κερδίσει ούτε μία ειδική διαδρομή σε ένα ολόκληρο σκέλος! Η υπεροχή των Pirelli, σε συνδυασμό με την επιθυμία του να καθαρίσει την υπόθεση τίτλος στην Ιαπωνία, τον απέτρεψαν από το να κυνηγήσει τους πρώτους. Η τρίτη θέση του είναι αρκετή για να πετύχει το στόχο του και το ξέρει καλύτερα από όλους. Λόγος για περιττά ρίσκα δεν υπάρχει, με αποτέλεσμα να πραγματοποιεί με χαρακτηριστική άνεση και δοκιμές νέων ελαστικών, όπως υποστήριξε.

Δεν έχει λόγο να ρισκάρει ο Loeb, αφού αύριο θα γιορτάζει τον δεύτερο τίτλο του.
Η μάχη του αγώνα, σύμφωνα με την εξέλιξη του, γίνεται ανάμεσα στα δύο Lancer WRC, των Giggi Galli και Harri Rovanpera. O εντυπωσιακός Ιταλός, κατάφερε σήμερα να περάσει εμπρός από τον ομόσταυλο του, σκαρφαλώνοντας τέταρτος. Ο Giggi, μπορεί να μην κέρδισε καμία ειδική σήμερα, αλλά με χρόνους κοντά στους κορυφαίους σε όλή τη διάρκεια της ημέρας, κατάφερε να ξεπεράσει τον Φιλανδό, ο οποίος αν και έκανε τον ταχύτερο χρόνο σε δύο ειδικές σήμερα, είχε σκαμπανεβάσματα στην απόδοση του. Πάντως, σε κάθε περίπτωση, αυτό που αποδεικνύεται περίτρανα –εκτός από την λάθος επιλογή των ανθρώπων της Mitsubishi να δηλώσουν δεύτερο οδηγό της ομάδας τον Panizzi- είναι ότι τα Lancer λειτουργούν ιδανικά και μπορούν και πραγματοποιούν ανταγωνιστικούς χρόνους. Και μάλιστα, με ένα μόνο ενεργό διαφορικό –το μεσαίο- όταν ο ανταγωνισμός έχει κατά κανόνα και τα τρία ενεργά! Σίγουρα το 2006 που ελέω κανονισμών όλες οι ομάδες θα έχουν μόνο το μεσαίο διαφορικό ενεργό, οι ιάπωνες θα έχουν πλεονέκτημα.

Ο απίστευτος Giggi. Μοναδικός εκτός και εντός μπάκετ...
Πιο πίσω, και συγκεκριμένα στην έκτη θέση, φιγουράρει ο Chris Atkinson. Ο νεαρός Αυστραλός εντυπωσίασε που εντυπωσίασε στο πρώτο σκέλος, λόγω σειράς εκκίνησης, δεν κατάφερε να έχει ανάλογη συνέχεια στην απόδοση του. Στο δεύτερο σκέλος ξεκίνησε με ανάλογο τρόπο, αλλά μία έκρηξη στις τελευταίες ειδικές του επέτρεψε να ανέβει στην έκτη θέση, 9,9 δλ. πίσω από τον Rovanpera. Όμως, ο Atkinson νιώθει πλέον καυτή την ανάσα του Francois Duval, ο οποίος βρίσκεται 1,1 δλ. πίσω του και μοιάζει έτοιμος να διεκδικήσει για λογαριασμό της Citroen, τους βαθμούς της έκτης θέσης, στην προσπάθεια της κατάκτησης του τίτλου των κατασκευαστών από την γαλλική ομάδα. Την βαθμολογούμενη οκτάδα, συμπληρώνει ο Toni Gardemeister με το Focus WRC. Ο Φιλανδός, αλλά και γενικότερα η εικόνα της ομάδας, μόνο απογοητευτική θα μπορούσε να χαρακτηριστεί. Με δυσκολία καταφέρνουν ο ίδιος και ο ομόσταυλος του Roman Kresta, να κρατηθούν στην πρώτη δεκάδα, κάτι που δεν ταιριάζει στην άλλοτε κραταιά Ford. Ο Malcolm Wilson, από τώρα πρέπει να σκέφτεται την επόμενη μέρα και τους οδηγούς που θα οδηγήσουν το Focus του ’06. Και αυτή τη φορά, αν επιθυμεί να διεκδικήσει τον τίτλο των κατασκευαστών όπως θέλει, δεν μπορεί να το κάνει με πειραματισμούς.




Πάτησε γκάζι ο Arai στο δεύτερο σκέλος και πήρε διαφορά στην κατηγορία Παραγωγής.
Στην κατηγορία Παραγωγής, αλλά και στο Gr. N σε επίπεδο γενικής, ο Toshihiro Arai πήρε κεφάλι από τους Nutahara και Crocker στην πρώτη ειδική του σκέλους, και έχτισε μία διαφορά μεγαλύτερη του ενός λεπτού, με αποτέλεσμα να οδεύει με ασφάλεια πλέον προς μία νίκη η οποία τον φέρνει ένα γύρο πριν από το τέλος του Πρωταθλήματος αγκαλιά με τον τίτλο. Πίσω από τον Ιάπωνα οδηγό, βρίσκεται ο Αυστραλός Cody Crocker, με Impreza N11 όπως και ο Arai, ο οποίος όμως δεν έχει δικαίωμα συλλογής βαθμών στο Πρωτάθλημα Παραγωγής. Κανονικά βαθμολογείται η έκπληξη της πρώτης ημέρας, ο Fumio Nutahara, που με σιγουριά έφερε το Lancer του τρίτο στο τέλος του σκέλους, 27 δλ. πίσω από τον Αυστραλό και 1,5 λεπτό μπροστά από τον Aki Teiskonen που ακολουθεί.

Αύριο, το τρίτο και τελευταίο σκέλος περιλαμβάνει μόλις πέντε ειδικές διαδρομές, αλλά «πραγματικές» ειδικές! Με εξαίρεση την σούπερ ειδική, οι άλλες δύο έχουν μήκος 17,4 και 28,7 χλμ. αντίστοιχα, σε αντίθεση με τις ειδικές των 2, 7 και 10 χλμ. που πραγματοποίησαν τα πληρώματα στο δεύτερο και πρώτο σκέλος. Όπως όλα δείχνουν ο Solberg δεν θα έχει πρόβλημα να πανηγυρίσει μία νίκη που θέλει πολύ ο ίδιος, αλλά και η ομάδα του μέσα στην Ιαπωνία, την ώρα που ο Seb Loeb θα μπορεί δικαίως να πανηγυρίσει τον τίτλο του Παγκόσμιου Πρωταθλητή._Π.Τ.(panost@4troxoi.gr)

Aναλυτικά αποτελέσματα, μπορείτε να βρείτε στην επίσημη σελίδα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος, στο www.wrc.com
Η νίκη της Subaru μέσα στην πατρίδα της, αποτελεί μείζον θέμα για τους ιάπωνες ιθύνοντες της ομάδας.