Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Kεντρική Σελίδα  / Αρθρο

H ώρα του Petter 30/9/2005 2:27 μμ

Ευτυχής μετά από καιρό ο Solberg. «Επιτελούς μετά από καιρό όλα πάνε καλά για εμάς. Το αυτοκίνητο είναι καλύτερο σε πολλούς τομείς».
Οκτώ μήνες μακριά από τη νίκη είναι πολλές για τον Petter Solberg (αυτή στην Μ. Βρετανία ούτε ο ίδιος ο Νορβηγός δεν την μετράει). Το Ράλλυ της Ιαπωνίας είναι ένας από τους αγώνες που του ταιριάζουν, του αρέσουν και σίγουρα έχει όλες τις προϋποθέσεις για να κερδίσει. Αναλογιζόμενος όλα αυτά τα στοιχεία, ο Νορβηγός πυροβόλησε από την πρώτη ειδική, εκμεταλλεύτηκε το γεγονός ότι ο μεγάλος του αντίπαλος, ο Sebastien Loeb, ξεκινούσε πρώτος και ουσιαστικά «καθάριζε» τον δρόμο για τους υπόλοιπους, και έκτισε μία διαφορά –της τάξεως των 22,9 δλ.- η οποία του επιτρέπει να είναι αισιόδοξος για τη συνέχεια. Σε συνδυασμό με το γεγονός ότι ο συνδυασμός Impreza-Pirelli δείχνει να δουλεύει ιδανικά στις σκληρές ειδικές της Ιαπωνίας, ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής του 2003 έχει κάθε λόγο να αισθάνεται έτσι. Ο μεγάλος του αντίπαλος, ο Loeb, ταλαιπωρήθηκε ανοίγοντας το δρόμο για τους υπόλοιπους, και μέχρι την 6η ε.δ. ήταν τέταρτος! Όμως, ένας εξαιρετικός χρόνος στην μεγαλύτερη ειδική του αγώνα, συνολικού μήκους 50 χλμ., του επέτρεψε να σκαρφαλώσει δεύτερος και να μείνει στο παιχνίδι της διεκδίκησης της νίκης. Αν και ο γάλλος, σε κάθε σέρβις, δεν διστάζει να τονίζει ότι αυτό που θέλει είναι να εξασφαλίσει τον τίτλο, και όχι να κυνηγήσει τη νίκη.

Αν και ταλαιπωρήθηκε στην αρχή από το γεγονός ότι άνοιγε το δρόμο για τους υπόλοιπους, ο Loeb ανέκαμψε στη συνέχεια και άφησε ανοιχτούς λογιαριασμούς για αύριο.
Ο καιρός μπορεί να έκανε το χατίρι στους οδηγούς και παρά τα σύννεφα που κινούνταν απειλητικά πάνω από την περιοχή του αγώνα δεν έβρεξε, αλλά οι σκληρές ειδικές διαδρομές τον μετέτρεψαν σε πραγματική δοκιμασία. Τα κλαταρισμένα ελαστικά αποτέλεσαν σύνηθες φαινόμενο για πολλά πληρώματα, ενώ χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα του Duval, ο οποίος στην 50αρα ειδική είχε τρία κλαταρίσματα! Ο Marcus Gronholm, μπλέχτηκε με την επιλογή των ελαστικών και έχασε χρόνο, ενώ στο μυαλό του γνωρίζει ότι ένα ενδεχόμενο λάθος θα ήταν μοιραίο για την ομάδα του και της προσπάθειας για κατάκτηση του τίτλου των κατασκευαστών. Παρόλα αυτά, διεκδικεί τη δεύτερη θέση από τον Loeb, αφού διατηρείται σε απόσταση βολής από τον γάλλο, μόλις 11,6 δλ. πίσω του. Πίσω από τον Φιλανδό, με διαφορά μεγαλύτερη του ενός λεπτού, βρίσκεται η έκπληξη του αγώνα, ο Chris Atkinson, με το δεύτερο εργοστασιακό Subaru Impreza WRC. O 27χρονος Αυστραλός, εκμεταλλευόμενος την εμπειρία τριών χρόνων από το συγκεκριμένο αγώνα, έχει εντυπωσιάσει με τις επιδόσεις του, ενώ έχει σημειώσει τον ταχύτερο σε δύο ειδικές! Δύο ε.δ. έχουν κερδίσει οι Solberg και Loeb, ενώ από μία οι Gronholm, Galli και Rovanpera!

Κατά πόδας ακολουθεί τους πρώτους ο Marcus Gronholm, προσπαθώντας να εξασφαλίσει τους περισσότερους δυνατόν βαθμούς για τον ίδιο και την Peugeot.
O τελευταίος, παρά τα προβλήματα που αντιμετώπισε κάποια στιγμή με τα φρένα του Lancer, συνεχίζει το σερί των καλών εμφανίσεων, αποδεικνύοντας ότι η πολύ καλή του εμφάνιση στην Μ. Βρετανία δεν ήταν πυροτέχνημα. Το γεγονός ότι ο Giggi Galli τον ακολουθεί κατά πόδας, μόλις 16,5 δλ. πίσω του, από τα οποία τα 10 τα έχασε μετά από ένα τετ α κε στην σούπερ ειδική, φανερώνουν τη διαφορά στην ιαπωνική ομάδα, σε σχέση με το παρελθόν. Πάντως, αξίζει να τονίσουμε ότι ο Ιταλός εκθέτει με τις επιδόσεις τους ιθύνοντες της ομάδας, οι οποίοι περιέργως αποφάσισαν να δηλώσουν για το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών τον Gilles Panizzi, αντί για τον ίδιο. Ο γάλλος, που τελευταία φορά συμμετείχε σε αγώνα το Μάιο στην Κύπρο, δεν έχει καταφέρει ακόμα να βρει το ρυθμό του, με αποτέλεσμα να φιγουράρει 13ος. Ο Francois Duval, ο οποίος είχε περισσότερα από τρία κλαταρισμένα ελαστικά, έχει περιοριστεί στην έβδομη θέση, 1,2 δλ. όμως, πίσω από τον Galli. Την πρώτη οκτάδα, συμπληρώνει ο Roman Kresta, ο οποίος στην πρώτη του επίσκεψη στην Ιαπωνία είναι ταχύτερος από τον Toni Gardemeister, o οποίος επίσης κάνει ντεμπούτο στην χώρα του ανατέλλοντος ηλίου.

O Fumio Nutahara προηγείται στην κατηγορία Παραγωγής, εμπρός από τον Arai.
Ο Daniel Carlsson, στην πρώτη του εμφάνιση με το 307 μετά από τον αγώνα της Σουηδίας, είναι μόλις 10ος, εμπρός από τους Warmbold και Schwarz. Στους άτυχους της πρώτης ημέρας, συμπεριλαμβάνεται ο Mikko Hirvonen, ο οποίος εγκατέλειψε μετά από έξοδο στην 7η ε.δ. Ο 25χρονος Φιλανδός, είχε προλάβει να εντυπωσιάσει όσο ήταν στον αγώνα, δείχνοντας δείγματα του πλούσιου ταλέντου του, και πιστοποιώντας για ακόμα μία φορά, ότι οι εμφανίσεις του φέτος, δεν είναι παροδικές, αλλά έχουν διάρκεια! Μεγάλο ενδιαφέρον συγκεντρώνει και η μάχη στην Κατηγορία Παραγωγής, αλλά και του Gr. N σε επίπεδο γενικής. Και στις δύο περιπτώσεις, ο Fumio Nutahara με Lancer EVO VIII είναι πρώτος, όντας εντός έδρας. Δεύτερος, πέρασε ο συμπατριώτης του Toshihiro Arai με το Subaru Impreza, με τη διαφορά μεταξύ τους να είναι μόλις 4,8 δλ.!

Η αυριανή ημέρα, συμπεριλαμβάνει 12 ειδικές διαδρομές, από τις 26 συνολικά του αγώνα. Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός, ότι οι ιάπωνες έχουν επιλέξει μία παράδοξη σχεδίαση του αγώνα, η οποία περιλαμβάνει πολλές μικρές ειδικές διαδρομές. Για παράδειγμα, στο αυριανό δεύτερο σκέλος, η μεγαλύτερη ε.δ. είναι μόλις 16,25 χλμ.! Με τα πληρώματα να εκκινούν στις πιο πίσω θέσεις, οι μάχες αναμένονται αύριο ομηρικές. Πάντως, η διαφορά του Νορβηγού μπορεί και του δημιουργεί ένα συναίσθημα ασφάλειας, αφού και η μορφή-σπριντ των ειδικών, ευνοεί τον προπορευόμενο._Π.Τ.(panost@4troxoi.gr)

Aναλυτικά αποτελέσματα, μπορείτε να βρείτε στην επίσημη σελίδα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος, στο www.wrc.com

Πρώτος με διαφορά 22 δλ. ο Solberg. Θα είναι αρκετή για να κερδίσει αύριο τον Loeb;