Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Kεντρική Σελίδα  / Αρθρο

Το πιο μεγάλο show στο Ο.Α.Κ.Α. 2/6/2005 11:13 πμ

Ο 52χρονος αρχιτέκτων μηχανικός, Επαμεινώνδας Φατούρος, έχει αναλάβει το δύσκολο της κατασκευής της σούπερ ειδικής στο Ο.Α.Κ.Α. Υπεύθυνος και για την σούπερ ειδική της Λιλαίας, έχει αναλάβει αρκετά σημαντικά έργα, όπως την κατασκευή του Ολυμπιακού Χωριού και της συνόδου κορυφής στο Ζάππειο και την Χαλκιδική. Παλιός αγωνιζόμενος, γνωρίζει εκ των έσω τον μαγικό κόσμο του μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Όσοι από εμάς βρεθούμε στο Ολυμπιακό Στάδιο της Αθήνας στις 23 Ιουνίου, θα γίνουμε μάρτυρες ενός πραγματικού αγωνιστικού υπερθεάματος, το οποίο θα συνδυαστεί με την εκκίνηση του Ράλλυ Ακρόπολις για το 2005. Για να γίνει πραγματικότητα το «μεγάλο στοίχημα» και να μπορέσουν οι φίλοι των αγώνων –και όχι μόνο- να απολαύσουν αυτό το μοναδικό θέαμα, θα χρειαστούν ημέρες προετοιμασιών, σε… ρυθμούς αγώνα. Το δύσκολο έργο θα φέρει εις πέρας η κατασκευαστική εταιρία Con.Tent και η Lamarco, με τον αρχιτέκτων μηχανικό Επαμεινώνδα Φατούρο, να έχει την ευθύνη. Με την ευκαιρία της δοκιμής του ασφαλτοτάπητα που θα χρησιμοποιηθεί στην σούπερ ειδική μιλήσαμε με τον 52χρονο πρώην αγωνιζόμενο (!), ο οποίος μας έλυσε τις όποιες απορίες, σχετικά με την κατασκευή της σούπερ ειδικής. «Αρχικά, είχαμε προγραμματίσει να ξεκινήσουμε τα έργα την Παρασκευή στις 10 Ιουνίου. Όμως, λόγω της διοργάνωσης των αγώνων στίβου, Τσικλητήρεια, τα μηχανήματα θα μπουν στο στάδιο στις 14 Ιουνίου στις 12.00 τα μεσάνυχτα. Εκείνη τη στιγμή θα ξεκινήσει ένας αγώνας δρόμου και υπολογίζουμε ότι το βράδυ της 19ης Ιουνίου, ημέρα Κυριακή, όλα θα είναι έτοιμα». Ουσιαστικά, τέσσερις ημέρες, λοιπόν, για να μεταμορφωθεί ένα γήπεδο ποδοσφαίρου σε ειδική διαδρομή! Eίναι δυνατόν; Και τι θα χρειαστεί; «Είναι απόλυτα εφικτό και δεν θα έχουμε κανένα πρόβλημα, εκτός και αν βρέξει τις συγκεκριμένες μέρες, όπου και θα έχουμε πρόβλημα με την ασφαλτόστρωση της πίστας. Υπολογίστε ότι θα εργαστούν πυρετωδώς, μέρα-νύχτα, περίπου 60-70 άτομα».

Με τεράστια εμπειρία στον χώρο, ο Επαμεινώνδας Φατούρος είναι από τους ανθρώπους που γνωρίζουν τι θέλει ο χώρος, όντας παλιότερα αγωνιζόμενος. Στο εντυπωσιακό «βιογραφικό» του, συγκαταλέγονται οι σύνοδοι κορυφής σε Ζάππειο και Χαλκιδική, αλλά και το Ολυμπιακό χωριό. Από κάτι ανάλογο, ο κύριος Φατούρος έχει εμπειρία, αφού ο ίδιος κρύβεται πίσω από την σούπερ ειδική της Λιλαίας, ενώ δεν παρέλειψε να πάρει και μία γεύση το Δεκέμβριο που μας πέρασε, από το εγχείρημα των γάλλων στο Stadte de France, στον Αγώνα των Πρωταθλητών. «Είχαμε πάει στην Γαλλία, στο Παρίσι και παρακολουθήσαμε από κοντά τον Αγώνα των Πρωταθλητών. Η κατασκευή είναι παρόμοια, αλλά σίγουρα θα πραγματοποιήσουμε και κάποιες δικές μας μεθόδους και πατέντες, οι οποίες και θα βοηθήσουν πολύ».

Η κατασκευή της πίστας, είναι τόσο περίπλοκη, όσο και απλή παράλληλα. Η διαδρομή μήκους 1.250,78 μέτρων περίπου και συνολικής επιφάνειας 9.000 τ.μ. θα κατασκευασθεί από ασφαλτοτάπητα σε χάραξη που ενέκρινε η ΕΛΠΑ και θα αποτελείται από δύο σχεδόν παράλληλες διαδρομές με εκκίνηση και τερματισμό.

Ο Επαμεινώνδας Φατούρος και ο Κώστας Λαμάρης είναι αποφασισμένοι να κερδίσουν το μεγάλο στοίχημα της σούπερ ειδικής.
Για το επί του χλοοτάπητα τμήμα οι εργασίες που θα γίνουν κατά σειρά, είναι οι ακόλουθες:
Μετά την δοκιμαστική χάραξη της πίστας-διαδρομής, θα γίνει η τελική χάραξη και με ειδικά μηχανήματα θα αποκοπούν τα τμήματα του χλοοτάπητα που θα επικαλυφθούν, και σε μορφή συνεχούς τάπητα (ρολό) θα μεταφερθούν σε προεπιλεγμένο χώρο για τοποθέτηση και συντήρηση. Στο εναπομείναν επίπεδο χώμα, το οποίο είναι ενισχυμένο με το ριζικό σύστημα, τοποθετείται πλαστική επικάλυψη προστασίας. Επι της διαμορφωμένης, πλέον, πορείας, τοποθετούνται ξύλα που καλύπτουν ολόκληρη την επιφάνεια της πίστας. Στα άκρα της διαδρομής, εγκιβωτίζουν το περίγραμμα από την εξωτερική πλευρά οδοφράγματος και από την εσωτερική, απλά κράσπεδα πεζοδρομίου. Εντός του εγκιβωτισμένου, πλέον, τμήματος της διαδρομής και της προστατευόμενης από πλαστικό περιοχής, θα στρωθεί υλικό 3Α και επί αυτού 2 στρώσεις ασφαλτοτάπητα. Στο τμήμα της διαδρομής που είναι επί του αγωνιστικού χώρου –ταρτάν- θα ακολουθηθεί η ίδια διαδικασία με ένα επιπλέον μονωτικό υλικό για επιπλέον προστασία του ταρτάν.

Επί της διαδρομής θα κατασκευαστεί γέφυρα διέλευσης ύψους 2 μέτρων. Η γέφυρα τοποθετείται επί του τμήματος αφαιρούμενου χλοοτάπητα και θα είναι μεταλλική προκατασκευή με επικάλυψη ασφαλτοτάπητα. Μετά την προστασία του χώματος θα τοποθετηθούν 12 ανεξάρτητα μεταλλικά τμήματα ράμπων που ενωμένα σχηματίζουν τη βάση για τις ράμπες ανόδου και καθόδου. Επί αυτών επικάθεται η φέρουσα κατασκευή της γέφυρας. Η τελική και τελευταία στρώση της ασφάλτου θα γίνει με διαμόρφωση ολόκληρης της επιφάνειας της πίστας, έτσι ώστε να έχουμε ενιαία επιφάνεια ασφαλτοτάπητα, χωρίς συρραφές. Η αποκατάσταση του χλοοτάπητα θα γίνει με την αφαίρεση όλων των φερτών υλικών, την πιθανή και αναγκαία «συμπλήρωση» του υπάρχοντος κηπευτικού χώματος και την επανατοποθέτηση του χλοοτάπητα που έχει αφαιρεθεί και έχει συντηρηθεί εκτός γηπέδου.

Απλό είπαμε; Ίσως και να υπερβάλλαμε λίγο. Σίγουρα, πρόκειται για ένα μεγάλο στοίχημα, από το οποίο κερδισμένοι μπορούν να είναι μόνο όσοι τυχεροί απολαύσουν το μοναδικό θέαμα. Και αν έχετε αμφιβολίες, σχετικά με την προσέλευση του κόσμου, θα σας πούμε ότι αυτή τη στιγμή οι διάθεση των εισιτηρίων ξεπερνάει τις 20.000! Ποσό τεράστιο, αν αναλογιστούμε την ελληνική νοοτροπία της τελευταίας στιγμής που μας διακρίνει._Π.Τ.(panost@4troxoi.gr)
Σε λίγες εβδομάδες το χορτάρι θα δώσει τη θέση στην άσφαλτο...